- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
Új hozzászólás Aktív témák
-
F-ECT$
titán
Alapvetően szeretem a Waze-t, napi szinten használom, viszont 3 dolog eléggé zavar benne.
1. Állítólag elmenti a kedvenc útvonalakat, és azt használja tervezéshez. Munkába menet és hazafelé a hét 5 napjából 4x ugyanarra megyek, és mégse a kedvenc útvonalamat tervezi. Az addig rendben lenne, hogyha azon az útvonalon 10-20%-kal tovább tartana az út, akkor nem azt ajánlaná, de általában 1-2 perc eltérés van csak, és mégis másik útra terel. Ez miért van?
2. A Rákóczi híd budai hídfőjétől az Örs felé megyek haza délután 5 körül. Betervezi 30 percre az utat úgy, hogy látom a tervben a hosszú piros szakaszt (körúti rész), ahol mér kb 11 km/h-s átlagsebességet, plusz van vagy 10 jelentés arról, hogy nagy dugó van. Ennek ellenére tartja a 30 perces becslést, pedig a valóságban ez inkább 50-55 perc. Miért nem tud jobban becsülni? Egy csomó adata van, látszik is, hogy lassú a forgalom, mégis úgy becsül, mintha 30-40-nel lehetne menni.
3. Nem tervezi újra az útvonalat a beérkező adatok alapján. Valamelyik nap megterveztem egy kb 1 órás utat, majd fél óra után letértem az ajánlott útról, mert lassan haladtunk. Erre a várható érkezési idő 10 perccel csökkent, és valóban előbb is odaértem. Ok, hogy kézzel kérhetek alternatív útvonalakat, de automatikusan ezt miért nem tudja? Vezetés közben nem szívesen nyomkodom a telefonomat.
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
Persze értem én, hogy kis mintán nehéz dolgozni, de amikor van elég minta, és ez látszik is, mert ki tudja számolni az átlagsebességet, akkor sem bünteti eléggé a lassú útvonalat. Tehát ha azt látom, hogy egy 5 km-es szakaszon 11 km/h az átlagsebesség, akkor az a dolgok mai állása szerint nálam 27 perc.
Én inkább azt preferálnám, hogy 5-10 perccel lője túl az érkezési időt, minthogy azt lássam, hogy 30 perc a terv, ehhez képest végig az ajánlott útvonalon maradva 55 perc az út.
Sajnos nincs 2 készülékem a google maps-es összevetéshez, de majd ma indulás előtt megnézem, hogy mit tippel a 2 progi, és ehhez képest mi a valóság. (Remélhetőleg ugyanazt az útvonalat fogja mindkettő ajánlani.)
Pulsar: köszi, ezek az adatok mennyire publikusak? Azaz, hogy mikor lesz új algoritmus, az hogy fog működni, stb?
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
válasz osztraksajt #31 üzenetére
Attól tartok hogy a millió felhasználó létrehoz egy kiemelkedő minőségű térképet és hipp-hopp a waze az eddigi formájában megszűnik, a playstore/appstore/marketplace-en pedig megjelenik 50 dollárért egy navigációs program az én munkámból.
Ez az idő kb el is jött. A waze fejlesztők eladták magukat a google-nek a Te szerkesztéseiddel együtt. Persze a waze marad ingyenes, de a beépített reklámok miatt szépen fog hozni a google konyhájára.
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
Ja, csak emlékeztem erre a hozzászólásra, és most vált aktuálissá. Nekem mint átlag felhasználónak ez még jó is lehet (google forgalmi adatok + wazerek bejelentései és adatai pontosabb becslést eredményeznek remélhetőleg), de akik a munkájukat beleölték a térképekbe, azok semmit sem kaptak, sőt...
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
Az akkut meglepően erősen igénybe veszi a Waze, egy-két óra alatt nullára leszívta a 100 százalékra feltöltött iPhone-t
Vajon az iphone verzió ennyire rossz, vagy a cikkíró ferdített? Amikor teszteltem, akkor nekem S2-n egy 40 perces úton olyan 20%-ot evett, ergo 3 órát is kibír.
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
És így bőven kibírta a 2 órát Iph5-ön töltő nélkül.
Na az gáz, ha csak 2 órát bír töltő nélkül.Watt25: azért mobil a cucc, hogy ne kelljen mindig tölteni. Olyan is van, hogy nem saját autóban kell a navi, és másnál nem feltétlenül van töltő. Az 1000 Ft-os töltőre meg általában olyan is. (Nekem is van, csak végszükség esetén használom, jobban szeretem, ha kibírja nélküle.)
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
Azt meg lehet oldani, hogy csak extra eseményekre figyelmeztessen hangosan (pl rendőr, kamera, útlezárás, torlódás), de a sima navigáció (fordulj balra, menj egyenesen) néma legyen?
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
Sajnos erre a funkcióra is igaz, ami szinten minden waze funkcióra: jó ötlet, kevésbé jó megvalósítás (Néhány hetente adok egy esélyt a waze-nak, és mindig csalódok.)
A funkciónak 2 rohadt nagy hibája van, ami miatt nem sokat ér:
-csak akkor szól, ha már ott vagy a helyszínen
-csak az út azon oldalán lévő riasztást mondja, amin te is haladsz, és pl ma ez azt jelentette, hogy nem szólt egy trafi miatt (a térképen láttam a rendőr jelet, de hangot nem adott)Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
Ne feltételezz semmi okosságot a waze-től. Engem pl akkor is le akar küldeni egy főbb útról egy kisebb párhuzamos útra, ha nincs a főbb úton dugó, és max 1 percet nyernék a letéréssel.
A waze 1 valamire használható: a felhasználók bejelentéseit kell figyelni. Nekem a gmaps a nagy árvízi dugók idején sokkal pontosabban becsülte az érkezési időt, mint a waze.
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
Váltottam Galaxy S2-ről LG G2-re. A waze azóta rendszeresen elveszti a gps jelet menet közben (be van lockolva 5+ műhold, tiszta az ég is, nincsenek nagy házak). Tuti nem a telefonnal van baj, mert a 3 betűs ugyanazon az útvonalon stabilan tartja a jelet végig. Kérdés, hogy ez waze hiba, vagy inkább az LG szoftverében lehet valami bug?
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
-
-
F-ECT$
titán
Teszteltem ma egy kicsit ezt a "démont", így hogy felhős volt az idő. Elindítottam a waze-t, és rohadtul nem tudott lockolni 5 perc alatt sem. Elindítottam a GPS Status progit és fél perc alatt lockolt, látott 8-14 műholdat folyamatosan, a hiba 9 és 20 m között mozgott, és folyamatosan volt jel.
Amikor visszaváltottam Waze-ra kb 1 perc alatt elvesztette a jelet, és nem is tudott lockolni. Vissza GPS statusra, pár sec alatt lockolt és tartotta is. Szóval valami a waze-val nem kerek sajnos (igo alatt sincs gond.)
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
-
F-ECT$
titán
Az igo-val ki lehet íratni, hogy mennyi műholdat lát, és 7 alatti számot nem nagyon látok.
Amikor átváltok GPS Statusról Waze-ra, majd az elveszti a jelet, visszaváltok GPS Statusra, akkor gyakran 0-t látok, és el kell telnie egy kis időnek, míg magára talál, és felkúszik 7-14 közé és lockol. Tehát mintha valami resetelné a GPS adatokat, amikor fut a Waze.
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
válasz csabyka666 #6156 üzenetére
Egy ideig én is bosszankodtam a waze hülyeségein, de aztán rájöttem, hogy ez messze nem egy mindenre jó navi, sőt inkább azt mondanám, hogy csak dugóelkerülésre és közösségi jelentésekre jó, semmi másra nem.
Így ha megszokott úton megyek, akkor használom, de ha nem ismerem az útvonalat, akkor kb minden más jobb nála.
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
válasz Taybore #6159 üzenetére
Nem vészes dolgok, inkább csak apróságok:
-gyenge gps jel esetén néha össze-vissza forgatja a helyzetet (pl igo sokkal stabilabb ebből a szempontból)
-sokat eszik
-házszámokat nem mindenhol ismeri
-sávasszisztens hiánya
-nem konzisztensek a jelzései (pl a szembe sávba jelentett rendőrt se mondja be, pedig nyugodtan mérhetnek mindkét irányba)
-néha nem elérhetőek a tervezési szerverek / gyenge offline mód
-sokszor kézzel kell rányomni az újratervezésre, és csak akkor veszi észre, hogy van gyorsabb útvonal
-nem lehet beállítani a megyénkénti matricát
-a köztes pont nem tökéletes érintése esetén nem veszi észre, hogy már elhagytad, és mindig vissza akar vinniDive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
válasz merqree #6168 üzenetére
Mindkét alkalmazás ugyanazon az eszközön fut?
Igen.A térkép fejlesztése és karbantartása közösségi "feladat"
Engem csak az eredmény érdekel. Ha valaki ingyen dolgozik a google-nek, az a szíve joga, de tőlem ezt ne várja el senki.Vagy itt, vagy a www.waze.com-on ki lett tárgyalva, hogy ezt központilag vették ki
Attól ez még rohadt nagy hülyeség volt.Magyarországon kívül melyik ország érintett még ebben a kérdésben?
Kit érdekel? Itt jól jönne, de nincs.Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
-
F-ECT$
titán
válasz merqree #6181 üzenetére
Nem fontos minden adatot önként átadni, le lehet szűkíteni a kört. Persze, ha mindenki így tenne, akkor más üzleti modell után kellene nézni, de amíg a többség szemében ez egy ingyenes szolgáltatás, addig bőven elvannak így az ilyen cégek.
fant0mi: a waze a google-é, tehát neki IS gyűjt
Taybore: annyira kevés idő telt el azóta, hogy a cégek "mindent" tudnak a szolgáltatásukat használókról, hogy egyelőre nehéz megmondani, hogy ennek milyen hosszú távú hatása lesz.
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
válasz merqree #6187 üzenetére
Az, hogy a google adat gyűjt és tárol rólad, az tény, és a google is elismeri, szóval ez nem összeesküvés elmélet. A kérdés, hogy az egyelőre meglévő értékesítési formákon túl, ahol elvileg anonim módon árulják csak ezeket milyen egyéb nem publikus módon üzletelnek vele, illetve, hogy a jövőben ezt az összegyűlő adathalmazt mire fogják használni? Pl egy most 15 éves kecskés pornót néző srácból 20 év múlva miniszter lesz, akkor meg fogják-e találni, hogy így vagy úgy kellene törvényt alkotni, ha nem szeretné, hogy ez kiderüljön.
Egyébként meg siet a Prohardver szerver órája 4 percet?
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
válasz merqree #6189 üzenetére
Sokan nem tudják, hogy ha beírnak valamit a google keresőbe, akkor azt a személyükhöz tudják kötni, mert azt hiszik, hogy ez egy tök jó ingyenes kereső. És nem 1-2 ilyen ember van, hanem 100-ból 98.
Ja, és ha nem jött volna le, nem a kecskés pornón van a lényeg, bármi, amit a múltban tettél (akár tök legális dolgok is), lehetnek kompromittálóak évekkel később.
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
válasz Taybore #6191 üzenetére
Ok, bár ez is ide tartozik, csak el kell olvasni a waze felhasználási feltételeit. (Privacy Policy - "Information that is being collected" és az alatti rész.)
huliganboy: rögtön a személyeskedés, ha más érv nincs. Sajnos sok helyen nincs választási lehetőséged (bár nem rég volt egy index.hu-s cikk, ahol az újságíró minden google cuccot mellőzött 1 hónapig), de pár dolgot megtehetsz, hogy ne nyújts át mindent tálcán. Pl böngészőből van választék, a google fiókból ki lehet lépni keresés előtt, megadhatsz kamu adatokat, ha beállítható, hogy az adott app mihez férjen hozzá, akkor ott letiltasz mindent, törlöd a cookie-kat, stb.
Illetve az ÁVH picit kevesebb dolgot tudott rólad, még lehet akkor is ha rád álltak, mint most a google.
És akkor innentől megpróbálok csak ON lenni.
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
válasz csabyka666 #6222 üzenetére
Ahogy írják is: nem mutathat kevesebbet az óra, így inkább mindenki fölé lövi. A gps sokkal pontosabb (ha elég jó a jel), de azért 1-2 km/h-t az is tévedhet, mint ahogy a trafi is.
Az eltérés egyébként nem lináris, tehát ha 100-as tempónál 110-et mutat az óra, akkor nem biztos, hogy 50-nél 55-öt fog mutatni.
Mint ahogy a mérésnél sem mindig 15 km/h-t hagynak rá, egy 130-as szakaszon általában 150 a határ, míg egy 40-es szakaszon már 50-től büntetnek.
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
válasz csabyka666 #6248 üzenetére
A kettő nem elválasztható, mert az adataid önmagában szinte semmit nem érnek, ahhoz kellenek, hogy jó reklámokat tudjanak mutatni neked. (Cégként nem mindenkinek akarod mutogatni az X terméket, csak annak, aki nagyobb eséllyel meg is veszi, mert minden megjelenés Y Ft-ba kerül.)
Szép lassan eljutottunk oda, hogy a teljes árú termékből (amit "mindenki" warezolt) lett Freemium (alapvetően ingyenes, néhány kényelmi cuccért kell fizetni), majd a tök "ingyenes", amikor is az adataiddal fizetsz.
A gond ez utóbbival az, hogy ez nagyon lassú pénz, és nagyon sok adat kell hozzá. Ergo ha egy új cég be akar lépni a piacra, akkor az ilyen "ingyenes" cuccok miatt az is csak ingyenes lehet, és rohadt sok idő múlva térül meg a befektetése. (Amihez rohadt sok tőke is kell.) Szóval az ilyen multik lényegében kiszorítják az egészséges versenyt a termékeikkel (ezért is nehéz már fizetős alternatívát is keresni sok esetben, navinál mondjuk ott az iGO), amit hosszú távon a felhasználók fognak megszívni.
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
Pár hete elkezdte feldonálni álláskor az "Eltűnt XY" üzneteket. Ezt le lehet valahogy tiltani?
Dive ever, work never.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Robot fűnyírók
- Milyen switch-et vegyek?
- PlayStation 5
- Renault, Dacia topik
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5