Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KROK640

    veterán

    válasz E.Kaufmann #14800 üzenetére

    Ez egyébként nem ördögtől való gondolat, bár Zalaegerszeg (240km) már 240-es pályát igényelne (de asszem talán a Taurus még azt pont tudná), Nyíregyháza viszont 270km, amihez már valami fejlett szupergyors mozdony és pálya kéne.

    A legnagyobb baj a vasúttal, hogy a nyomvonala elavult, 100+ éves nyomvonalak vannak, annak megfelelő pályaívvel, amit akármilyen szuper vágánnyal is sinezünk le, helyenként egyszerűen nem tudná bevenni a kanyart 300+-al a vonat. (persze lehetne lassítójel az ilyen szakaszon, nem értek hozzá, hogy ez mennyit lassítana egy ilyen szakaszon emiatt megérné-e egyáltalán?).
    E helyett most itt örülünk a BP-től Debrecen irányába 2003 óta jövő 160-as pályának (most ér Debrecenbe) amit így 2021-ben az illetékesek képesek lesznek szupermodernnek nevezni, és tekintve, hogy 18 év alatt sikerült 220km-t megépíteni, szerintem most legalább 118 évre van tervezve ez a 160-as pálya. Nagyon meglepődnék, ha az elkövetkezendő 30 éven belül Debrecen és Budapest között 240-300-al száguldoznának a vonatok.
    (ott, ahol a Debreceni intermodiális központról már 2001-ben úgy beszéltek mintha holnap elkezedenék, 2021-ben meg X+1-ik alkalommal van újra terveztetve az egész? Még egy alapkő letételig nem jutottak el! Nemhogy föld alá bevitt vasút meg mindenféle ilyen hűhó amit terveznek ...

    Ha még új nyomvonalat kell tervezni, meg új szerelvényeket venni, akkor pláne sokáig tart, ha ígyis sikerült 18 évig tartania Vecséstől Debrecenig (a vasút állomás bejáratáig) akkor az meddig tartana? Plusz ember nem nyúl hozzá, mondván ez a vonal "új"... Mire Nyíregyházára ér, az még szerintem 4-5 év. Akkor lesz a legmesszebbi megyeszékhelyig 160-as pálya ...

    Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

Új hozzászólás Aktív témák