- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Én azt nem értem, miért nem viszünk előbb állatot a mélyűrbe? Nem ismertek ott annyir a aviszonyok, hogy egyből embert küldjünk oda szerintem.
Elég érzékeny szenzorokat küldenek ki ahhoz, hogy tudjuk mire számítsunk...
Az állatok kiküldése önmagában nem segítség, hajdan sem igazán tudtak meg semmit a szovjetek a kutyák, az amerikaiak a majmok indításával, csak annyit, hogy túlélték (jobb esetben) az indítást és a visszaérkezést...
Meg lehet azt majd fent is tankolni szerintem, mielőtt visszatér, csak nyilván nem ezzel a lehetőséggel kezdenek.
Szvsz ketté kéne választani. A gyorsító-rakétafokozat számít újrafelhasználás szempontjából. Annak ~8000km/h sebességnél, ~70-80km-es magasságban le kell válnia, hogy a megmaradt üzemanyaggal (ami ilyenkor ~7-10%-a a teljes mennyiségnek a Falcon 9 esetében) vissza tudjon térni. A 150 vs. 250 tonnás hasznos teher erre vonatkozhat csak, vagyis utóbbi esetében ezt a ~7%-ot is a gyorsításra használják fel, és a leválásnál már üres a fokozat.
A második fokozat (ami maga az űrhajó) egy teljesen más tészta, mivel a hajtóművek rá vannak építve, azt valóban újra lehet fent tankolni, és visszatérhet.
De a gyorsító fokozatot mindenképpen leválasztják...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Hát ma már elég felett mikrolaborokban és lab-on-the-chip rendszereken lehet pl. rákterjedést vizsgálni. Ilyen kísérleteket végezhetnének. Bár nyilván foglalkoznak a kérdéssel, csak szerintem kevés szó esik róla, így komolytalan állandóan és egyoldalúan az emberes Marsutazásról beszélni.
Nekem erre van egy kedvenc példám mindig, a hegymászás. Idén csak eddig hatan haltak meg csak a Mount Everest megmászása közben, ebből egy volt teherhordó, a maradék öt kvázi hobbiból mászta a hegyet.
Járhat még teljesen fel nem tárt egészségügyi kockázattal egy emberes Mars-utazás? Igen.
Mit lehet tenni ellene? Felkészülni - ebben a tervben már szerepel a napkitörésekkor biztonságot jelentő sugárvédett menedék-szoba, ami tavaly nagyon hiányzott.
A másik pedig tapasztalni és vizsgálni a hatásokat.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
consono
nagyúr
Ez körülbelül ugyan az, mint a régi hajósok skorbutja volt. Csúnya ilyent mondani, de áltozatok nélkül nincs haladás.Biztos vagyok benne, hogy így sem lesz hiány önkéntesekben, akik az első útra jelentkeznek.
Van a BFR-nek azért egy sötétebb oldala is: gyakorlatilag egy órán belül egy komplett zászlóaljnyi katonát le lehet dobni bárhol a földön...
"In God we trust. All others must bring data"
-
ddekany
veterán
Ha egy hétköznapi anyag kupacról beszélünk, tudtommal annak tömegének szinte egészét a kötéséi energiák adják. A relativisztikus tömeg itt nem tudom milyen (és mennyire korszerű) magyarázatnál jön a képbe mint jelentős tényező.
Igen, a fogalmakat az ember találja ki, de itt pont fogalmakról is volt szó. Melyik bevezetése segíti jobban a dolgok megértését, melyikkel kapsz használhatóbb modellt.
-
ddekany
veterán
Ettől még egy protonban vagy neutronban még mindig lehet rengeteg kvarkok közti kötési energia, ami még így is a tömeg 98%-át adja. Legalább is nekem ezt jött át több helyről. (Persze majd erről is kiderül, hogy ááá hát azért ez naiv magyarázat csak, mert valójában nem az van, hogy ott 3 kvark "feszeng" (= kötési energia), hanem valójában kismillió kvark-antikvark vibrál ott, csak ha összeadod őket, akkor jön ki az a bizonyos 3 kvark... és akkor ki tudja valójában hogy jön össze a tömeg...) Amúgy kapcsolódó, aztán részemről off vége: [link]
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Értettem amit mondasz. Csak ez olyan, mint hogy ha azt mondanád, hogy ha X magasságban vagyok, akkor negatív a helyzeti energiám, mert ha még magasabban lennék, akkor még több lenne. Hát na ja. De ettől még mindig nagyobb, mintha 0 magasságban lennék. Vagy ugyan ez az analógia rugó széthúzásával. De itt van "tudományosabban": [link]. (Mellékesen szabad kvark az vagy csak nagyon rövid ideig, vagy talán egyáltalán nem létezhet (nem tudom melyik), mert ahogy feszíted a húrt keletkezik még kettő, szóvak két párod lesz. Szóval nem az van, mint mondjuk protonoknál, hogy elvannak magányosan, de ha sikerül jól egymásnak "lökni" őket, akkor hú de jó, így kevesebb az össz energiánk, együtt maradunk.)
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
A kémiában gyökerezik a hatékonyság, megbízhatóság, élettartam stb. Az meg csak fejlődik. Fraktálelektródák stb. Nagyon gyorsan fejlődik az akkutudomány. Hosszú távon talán a megújuló energia hektikusságát is akkukkal lehet majd időben kisímítani.
Ezt a hülyeséget el is hiszed? Az akkuk nagyon gyorsan el fogják érni a fejlődésük határát. A folyékony elektrolitos reaktor celláknak (ami nagyon hasonlóan működik mint a tüzelőanyag cella) sokkal több jövője van mint hagyományos akkuknak lévé hogy töltés hordozó el van különítve a reakció helyétől, megszüntetve az önkisülést és lehetővé teszi hogy percek alatt full töltet kapjon míg a akkuk a büdös életben nem fognak 1 óra alá bemenni jelentős korrózió nélkül.
Ahhoz hogy megújulók simítására érdemben használni lehessen le kellene menni 5-10 dollár/kWh ra a tároló kapacitásnak.
További jó álmodozást.
-
-
ddekany
veterán
Csak lehet, hogy okkal nem akarnak abból kiindúlni, hogy mikor van "tartósan felszakítva" két kvark közt a kapcsolat. Húzód, húzod, erre lesz középen két új. Aztán húzhatod tovább, és megint lesz két új, stb. Nem u.a., mint mikor pl. kiszabadítod az elektront a proton mellől. Ettől még a nem-tudom-mennyire széthúzott kvarkokból álló rendszer energiájából való kivonással is ugyan az jön ki a proton tömegére, ez tény. De nem is én találtam ki, hogy mihez képes "érdemes" nézni a kötési energiákat, igazából csak szajkózom a modellt, amit nálam ebben sokkal okosabbak mondanak. (Mostanság. Régen lehet, hogy máshogy néztek rá.)
Kvarkok közi kötési energiának önkéntes nullszintje azt hiszem van, ha 0 a távolságuk, csak olyat meg nem lehet (Pauli-kizárás miatt többek közt, azt hiszem). Ezért is talán szemléletesebb hasonlat a rugó (mintsem a helyezi energia), ahol gonosz manók nem engedik a rugót teljesen összehúzódni.
Relativisztikus tömeg és a gravitációs tér meg, amit láttam erről, ezt már csak megközelítésnek mondják. Van egyetlen tömeg, és a mozgási meg mit tudom én milyen energiával ami adott térfogatra koncentrálódik... torzítja a téridőt valamilyen te szemszögedből nem egyenletes (nem gömb-szerű) módon... És kivonja belőle a zoxigént... de szóval ezt mondták.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Csakhogy fordítva működne a dolog. Kabátot keresnek a gombhoz. Nem felmérik, hogy milyen tudományos kutatásoknak lenne értelme, majd ahhoz terveznek és építenek egy célirányos hardvert, hanem megépítenek egy hardvert, aztán elkezdik keresni az értelmét.
Érdemes megemlíteni, hogy a Lockheed Mars Base Camp-nál nincs említve a DST, feltehetően ők is látják, hogy ion-hajtóműves megoldás nem életképes ilyen szinten. A DSG egyik célja ugye a DST tesztelése lett volna...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
MCGaiwer
addikt
persze, hogy sikerül jóváhagyatni. A pénz ott is kell mindenkinek, meg akik a pénzt kezelik, nem éppen hozzáértőek, és könnyen meg lehet őket vezetni. Ez van a klímakutatással is: egyik agendára adnak pénzt, az azt cáfolni hivatott kutatásokra meg nem, így olyanok nem is igen vannak...
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
-
nagyúr
Ehhez képest az azért érthető, hogy ha már megépítenek egy űrhajót, akkor azt le akarják hosszabb utakon is tesztelni.
Pont ez az. Az eredeti elképzelés egy aszteroida-vizsgálat volt, mivel másra nem volt pénz.
Nézzük meg a jelenlegi NASA terveket:
A 2. fázis a Hold környékén való tesztelésre való (proving ground). De ennek önmagában tudományos értéke nincs, ahogy a harmadik fázisnak sem sok (Marshoz való eljutás).
Az SLS / Orion / DSG / DST koncepció ott vérzik, hogy alapvetően a Mars-utazáshoz jelentene előnyt. A DST ion-hajtóműveivel a 3km/s Delta-V előnyből kovácsolna erényt. De nézzük csak meg a Lockheed Mars Base Camp tervét:
A két végén egy-egy Orion űrhajó látható, amelyek egy-egy Lockheed ACES (73?) fokozaton ülnek. Vagyis kihagyják a képletből a DST-t... Az ACES elviekben 2020-ra készen lehet, a cég tehát úgy számol, hogy jobb lenne kihagyni az ion-hajtóművet a képletből, és a meglévő technológiákra összpontosítani - ahogy a SpaceX is teszi.
Az is furcsak, ha tudományos cél nélkül sikerül jóváhagyatni egy ilyen nagyszabású projektet.
Lásd amit korábban írtam egy bizonyos Richard Shelby szenátorról...
Nincs ebben semmi furcsa, így működik az amerikai törvényhozás.
Akkor az eredeti cél is rossz volt.
Itt van a kutya elásva. Nem volt konkrét cél, az Orion egy mélyűri használatra is jó űrhajónak készült, egy új Apollo-nak. Kellett hozzá egy nagy hordozórakéta (Ares IV majd SLS), de hogy mire használják, az már lassan 15 éve csak ötletelés szintjén mozog, és a "jobb" tervek is arról szólnak, hogy akkor ott az SLS és az Orion, kezdjünk hát velük valamit...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
MCGaiwer
addikt
az valószínűleg nem, mert azzal csak az elmúlt 4 milliárd évet cáfolnák, ugyanis amióta a földnek van klímája, az folyamatosan változott (valamikor hűlt, valamikor melegedett).
az viszont lehet kiderülne, hogy mégis mi okozza, mennyire tehet róla az ember, melyen hatásokkal járna és lehet, hogy nem a napelemekkel beborított mezők a megoldás.
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
-
titán
SpaceX a BFR-rel előrefelé menekül a Blue Origin-féle New Glenn elől, ami a kiszivárgott hírek szerint nagyon jól áll, és a Falcon 9 és a Heavy is játékszer hozzá képest. Ezért kellett leméretezni a BFR-t 12 m-ről 9 m-re, mert a 12 m-es variánssal nem készülnének el időben, hogy verenybe szálljanak a BO-val. Szóval a Falcon Heavy, New Glenn, BFR hármas között valahol találni egy piaci rést nem lesz egyszerű. Nem fogadnék a dinoszauruszra, azok ki szoktak halni.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
nagyúr
Orbitális pályára még valóban nem küldtek semmit, de már több, mint másfél évtizede dolgoznak. Itt egy videó az első tesztjárművük, a Charon repüléséről, a dátum 2005. Ez alapvetően a függőleges fel- és leszállásról szólt, az ott szükséges irányítórendszert tesztelték, hasonlóan, mint a SpaceX a Grasshopper-el.
Igen, tény, hogy nincs még orbitális tapasztalatuk, de pénzük van, hogy felbéreljék azokat, akiknek van tapasztalata ezekkel. A cég CEO-ja például a Honeywell-től jött 2016-ban (a Honeywell Aerospace nem a Lockheed szintű cég, de szinte minden komolyabb programban érintett így vagy úgy, gázturbinás hajtóművektől kezdve repülőgép-fedélzeti elektronikán át a radarokig mindenfélével foglalkoznak, éves szinten ~40 milliárd dolláros bevétele van, és ~4-5 milliárdos nyeresége), az elnöke a Northrop-tól érkezett.
Továbbá még egyszer: a cég mögött Jeff Bezos áll, aki cirka 70 milliárd dolláros vagyonával a világ második leggazdagabb embere (de idén nyáron az Amazon-részvények megugrásakor rövid ideig még Bill Gates-et is megelőzve ő volt a világ leggazdagabb embere). Cirka 2014-ig a Blue Origin lassú víz partot most elven haladt előre (addig ~500 milliót fektetett a cégébe Bezos). Az elmúlt években viszont nagyon felpörögtek, a New Glenn rakétára 2017 szeptemberéig cirka 2,5 milliárdot költöttek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
opr
veterán
Azokat nem tudom, mennyire lehet idevenni. Marmint, azt kiveve, hogy azok is fustolve orjongo szaguldo gigadildok.
Ugy ertem, azoknak a celja annyi, hogy minel gyorsabban oda valahova, ahol meg is semmisul, fejjel elore. Sajnos fogalmam nincs a dologrol, annyira, hogy tudjam, hogy egybe vehetok-e meg plane nem, de ha valaki besegit es felhomalyosit, azt megkoszonom.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
consono
nagyúr
Hát, valami ablak majd kelleni fog, legalább mint a repülőgépeken, ha utasokat akarnak. De szerintem a nagy lelkesedés lecsengése után már nem lesz annyira valós probléma ez. Ha valaki munka céljából hetente (többször) repül, már nem lesz kíváncsi a kilátásra. Szerintem ezek lesznek a többség.
"In God we trust. All others must bring data"
Új hozzászólás Aktív témák
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Nintendo Switch
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5