Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Aprósólyom

    addikt

    "A Cambridge-i Egyetem becslései szerint csak a bitcoinbányászat több energiát fogyaszt, mint egész Hollandia 2019-ben."
    Akkor a kripto bányászat benne van a TOP 32-ben az energiafelhasználás szerinti világranglistán. [*source] Irónia ON: Bár, ha eladják végre a sok őskövület Radeon-t, akkor talán javulhat a helyzet az új RTX kártyákkal. :DDD Irónia OFF.
    Egész Magyarország durván csak az 1/3-át igényli ennek az energiafelhasználásnak, pedig még valós és hasznos termékeket is bőven előállítunk a határainkon belül, nem csak Prohardver! olvasásával vagy TV nézéssel fűtjük fel a környezetünket a veszteséghővel. :U
    Elgondolkodtató a tevékenység hasznosságát és energiaigényét figyelembe véve.

    Nem sok, ehhez hasonló és mértékű energiapazarló ökörség van a világon. Mondjuk, az olaj kitermelésekor melléktermékként felszínre kerülő földgázok elégetése kicsit hasonló. De, ahol ezt teszik, ott legalább indokolható azzal, hogy nagyobb lenne az energiaveszteség a tárolása és szállítása, mint az azonnali, szabad levegőn történő elégetése.

    Jevons paradox

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz dabadab #104 üzenetére

    "Viszont az a "piszkos" áram még mindig tisztább, mint ahogy a belsőégésű motorok működnek."
    Egész pontosan mire gondolsz? Egy gőzturbinával működő hőerőmű, emlékeim szerint max. 48% hatásfokú körüli, de akkor már a legjobb technikát alkalmazzák. Általánosságban ez jóval alacsonyabb, inkább 40% körül érték rémlik.
    Egy modern személygépkocsi megközelíti a 40% vagy meg is haladja ezt az energiahatékonyságot. (Igaz ezek már a legújabb fejlesztések. Ha a magyar autók átlagéletkorát vesszük figyelembe, akkor ez az átlag inkább a 25% körüli értékhez tendál. De még mindig költség és energiahatékonyabbnak tűnik egy modern, kis köbcentis autót venni, mint elektromosat. Mi kis dieselünk el van pl. 3,5-4,5 literrel (ugye ez fogyasztás kb. 18-23kWh/100km EV energiaigényéhez hasonló) és max 5,5-6 litert, de akkor már óra szerint 160-al repülünk autópályán és közben ugyan úgy nem igényli a költséges nagy karbantartásokat, ahogy egy EV sem igazán.)
    A logisztika/infrastruktúra energiaigénye/vesztesége gondolom nagyobb befolyással van a teljesen energiamérlegre. Hogy nagy feszültségű vezetékeken vagy az üzemanyag ellátáson van-e nagyobb veszteség arról még nem olvastam. Ellenben a nyers olaj feldolgozására így is úgy is szükség van, hiszen számtalan területen hasznosítjuk a termékeit.

    Jevons paradox

Új hozzászólás Aktív témák