Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz Aprósólyom #111 üzenetére

    Egy modern személygépkocsi megközelíti a 40% vagy meg is haladja ezt az energiahatékonyságot

    Hát, újkorában, laboratóriumi körülmények között, bemelegedve, ideális fordulatszámon, ideális terhelésen, a hajtáslánc vesztesége nélkül esetleg elképzelhető egy modern dízelmotornál.
    Aztán megnézed, hogy a valóságban mit teljesít és mindjárt nagyon másképp néz ki a dolog.

    Ha az ember megnézi a valós fogyasztásokat mondjuk a spritmonitoron nagyjából hasonló autóknál (pl BMW 3 meg Tesla Model 3), akkor az látszik, hogy egy liter benzin kb. 2,5 kWh elektromosságnak felel meg.

    Egy liter benzin kb. 30k BTU, ennyiből egy szénerőmű kb. 3 kWh-t, egy gázerőmű meg 3,7 kWh-t állít elő (olajerőművek meg valahol a kettő között), az átviteli veszteség meg néhány százalék (ha magyar adatokat nézel, ott 15% is lehet, mivel ott az erőművek bruttó áramtermelését nézik, a fenti adatok viszont már a nettóak), de még így is jobb a kihozatal valamivel.

    És akkor még ott van az is, hogy a belsőégésű motorok 95+ %-ban fosszilis üzemanyaggal mennek (a benzineseknél a hozzáadott etanol segít valamit), a villamoserőműveknél azért ennél sokkal jobb a helyzet, ráadásul mindezt véletlenül sem a sűrűn lakott városok közepén pöfögik ki.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák