Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sxxorp

    őstag

    válasz paler #4408 üzenetére

    Akkor ajánlott, ha egy nagyon drága edzési eszköznek használja a normális bringa helyett nagyobb terheléshez (mint pl. amikor valaki súlyokkal fut, vagy mikor tenyérellenállással úszol :) ). Ha nincs rásegítés, a szignifikánsan nagyobb súly érvényesül: nehézkesebb az elindulás, és nehezebb az emelkedőn felfelé. Ha már elértél egy sebességet, lendületben vagy, utána már nem jelent sokkal nagyobb terhelést.
    Én egyébként másképpen használom edzésre: egyszerűen nem bírom megszokni a 25km/h határt, rendszeresen meghaladom azt. Ma is láttam párszor a 30km/h-t, és sokszor 28km/h körül de ott már semmi segítséget nem kapok - de nem is használom az elektromotort, így növelem a hatótávot. Ehhez így nem kell kapcsolgatni sem, 25-nél kikapcsol magától, mindig Eco-ban vagyok, kivéve masszív emelkedőnél, vagy felüljárónál, ekkor benyomom Tour-ba, hogy ne lassuljak sokat. A felső 2 fokozatot soha nem használom.

    Lehet, hogy nekem is kellene egy könnyebb (a 2. emeletre kell felvinnem a 25kg-t, azért megérzem...), és legalább 30km/h-ig rásegítő bringát, csak ez a 2 fejleszthető terület van, egyébként teljesen elégedett vagyok.

  • Joshi

    titán

    válasz paler #4408 üzenetére

    Az újabb motoroknak már elfogadható az ellenállásuk ha nincs rásegítés, de a hagyományos bringákhoz képest mindenképpen van ellenállásuk. Éppen ezért legalább ECO mód ajánlott főleg az edzetlen szervezetnek. A hatótáv az teljesen jó, ECO módban ki megy a világból. Az biztos hogy egy hosszabb túra alkalmával be kell osztani az energiát.

    A kép egy ~80%-os töltöttségű akksiról készült.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz paler #4408 üzenetére

    Mint ahogy Joshi is említette, az újabb motorokban már jelentősen kisebb az ellenállás.
    Pl újabb Shimano rendszerek, Bosch Gen 3,4, Brose S.
    A legnagyobb hátráltató tényező a hagyományos bringákhoz képest a plusz súly, ezt akkor érzed amikor elindulsz a bringával és amikor emelkedőre kell feltekerni. De ha már megindítottad, sík úton simán el lehet velük tekeregni rásegítés nélkül, nem olyan drasztikusan nehezebb. Emelkedőkön viszont mindenképpen extra szívás kikapcsolva, ezt érdemes elkerülni. Bizonyos rendszereknél lehet konfigurálni a rásegítés mértékét az adott rásegítési fokozaton belül is és ezzel nagyon jól a saját stílusodhoz, edzettségedhez tudod állítani a bringát. Én ezt imádom a legjobban a Shimano EP8 rendszerben, van 2 profil, itt az egyiket hagyom gyári beállításon Eco, Trail, Boost, a másik profilban viszont csináltam egy takarékosabbat. Az Eco-val nekem sokszor az volt a bajom, hogy amíg fitt voltam a túra elején, túl sokat segített, kikapcsolva meg ugye rosszabbul jártam mint az analóg géppel. Valahogy nem volt az igazi, EP8 esetében beállíthatod külön a rásegítés karakterét, hogy mennyire intenzíven avatkozzon be, a nyomatékot is lehet állítani és a nyomatékszenzor érzékenységét is. Találtam egy olyan beállítást pár próba után, hogy az Eco-val teljesen szimulálni tudom egy analóg bringa érzetét, szinte nem is érezni mikor kapcsol ki be a motor, hangját sem hallod, épp annyit és akkor segít, hogy elvegye a plusz tömeget. Így tényleg alig fogyaszt, de magadat sem szívatod meg, hogy teljesen kikapcsolva kell tekerni a jelentősebb spóroláshoz. Az, hogy mennyit bír majd ki a bringa, sok mindentől függ, ahhoz a váltót is jól kell használni és optimális fordulaton pörgetni, hogy sokat bírjon. Meg ugye az sem mindegy mennyi a szint, mert inkább az merít mint a távolság. 500Wh akkuval, ha ésszel használod, 1200m szint mellett meg tud lenni a 60-70km, de ha túl magas rásegítésen mész, nem jól használod a váltót, akkor 35-40km alatt is le lehet meríteni. Kevesebb szinttel 80-100km táv is meglehet. Szóval elég tág határok között lehet bármi. Hidegben, 10 fok alatt is csökkenhet 20-30%-ot a hatótáv.

Új hozzászólás Aktív témák