- iPhone topik
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
Hirdetés
-
A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
ph Az Intel Z790-es és B760-es vezérlőkhöz jár az Intel Baseline profil.
-
A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
ma Az egykor márkatársak dominálták a hazai leszállításokat, az Apple és a BBK megbotlott. Merre vagy, Xiaomi?
-
PlayStation 5-re is megjelenik a Slime Rancher 2
gp A játék korai kiadása eddig csak PC-re és Xbox Series X/S-re volt elérhető.
Új hozzászólás Aktív témák
-
edward2
addikt
válasz #65675776 #82 üzenetére
A balesetek 90%-a human factor abból kb 90% a pilóta hiba. Az a baj te nem teljesen vagy azzal tisztában mit jelent a pilóta hiba.
Mondok egy autós példát: defektet kapsz, de te hajtasz tovább az autópályán 130al és balesetet szenvedsz. Szerinted ki a hibás? (még azt hozzátéve, hogy lenne egy kiskönyved ami tisztán leírja, hogy defekt esetén állj meg azonnal és húzodj félre)
-
mjani1172
addikt
Már rég elült de valaki ilyenkor felemlegeti.Igen most én vagyok.
1.Szvsz kevered a fogalmakat.Ennek semmi köze az álszenteskedéshez,az egy teljesen más dolog, ez viszont szimpla bunkóság.
Olyan olyan jópofa volt, mintha meghalna egy hozzátartozód, és az orvos azt mondaná a kórházban irónikusan,: hát mit gondoltál kiscsávó, senki sem él örökkké. Lehetnék morbidabb is, de úgy érzem (gondolom az álszenteskedés miatt) nem lépném átt a jó izlés határát.2.Egy viccnél is sok minden számít. Ez most nem jött össze, inkább egy eröltetett jópofaság volt. Olyan sass józsis.
Én átléptem, mint itt sokan,eszembe nem jutott volna írni, de unalmas, hogy valaki próbálja mosdatni a szerecsent, és még a végén hőst faragtok belőle.[ Szerkesztve ]
-
gafz
csendes tag
Mész az autópályán és defektet kapsz. Bemész az árokba és összetörik a kocsid. Ki a hibás?
1. mennyire öreg/elhasznált az abroncs? - üzembentartó
2. van az abroncsnak gyári hibája? - gyártó
3. futóműbeállítás a kocsin? - üzembentartó
4. vezető vezetési alkalmassága (fáradtság, befolyásoltság...) - vezető
5. vezető kiképzettségi szintje (pl. kellette-e gyakorolni a defekt megoldását) - közlekedési hatóság
6. időjárás - vis major
7. időjárásnak megfelelő sebesség, vezetési stílus - vezető
8. idő a defekttől a visszafordíthatalan destabilizálódásig - vis major
9. autópálya állapota (vízelvezetés, kátyú, korlát rozsdássága) - autópálya üzembentartó
10, biztos van még, pl. felügyeleti szervek, háziorvos (eü. alkalmasság), vezetést segítő ezközök a kocsin (ABS, ESP) és azok működése...És ez csak egy szimpla defekt.
-
Vesa
veterán
"A balesetek 90%-a human factor abból kb 90% a pilóta hiba."
Ezt honnan veszed? Van ehhez a kijelentésedhez hiteles forrás?
Eleve, legtöbb esetben hibák sorozata vezet el a katasztrófáig, nem egyetlen okból következnek be! Voltak már balesetek tervezési hibák miatt, hiányos és rossz dokumentáció miatt, netto műszaki hibák miatt, elégtelen karbantartás vagy javítás miatt, hanyag üzemeltetés miatt (légitársaságok felelőssége), terrorcselekmény miatt, időjárási anomáliák miatt és persze pilóta hibák miatt is. Ezek tények, tudom neked linkelni akár egyesével is a különböző esetek hivatalos jelentéseit. Márpedig az eddigi tapasztalatok alapján, messze nem jelenthető ki, hogy 90% pilóta hiba lenne az ok![ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
kavalkád
aktív tag
naponta hal meg ennyi gyerek háborús zónákban.
-
Ezeket mind felresöpörve, egy darab szög volt az autópályán.
Természetesen lehet a végtelenségig tovább folytatni ennek ismeretében a felelős keresését,pl.
Ki dobta oda (sose tudod meg)
honna került oda, (sose tudod meg)
valami teherautó platójából eshetett ki (sose tudod meg)
ki volt a tettes, sose tudod meg
felelősségre vonni a szög gyártóját, lehetetlen stb.Amit most leírok, az árnyékát is kerüli a gunyorosságnak vagy a halottakkal szembeni tiszteletlenségnek, de:
Mi is a neve annak a valaminek amit senki sem akar, nem hiányzik, és minden elővigyázat ellenére bekövetkezik?
Igen. VÉLETLEN balesetnek hívják.
Gyerekkoromban a szomszédom fia előttem esett le a cseresznyefáról, ha még él akkor most is nyomorék.
Akkor mindenki elfogadta ezt, nem keresett vért izzadva felelőst (kié a fa, miért ültette el pont oda, miért nem kerítette körbe, miért nem volt a fa mellett elektronikus gyerekfelmászásgátló berendezés, ha volt miért nem működött, mert éppen áramszünet volt, akkormegvanafelelős, az ELMŰ!!!) Értitek kb mit akarok kihozni?A nejemnek 2 éve kicsit ugyan, de elszúrta az orvos a kézműtétjét. Előtte már nem tudott rendesen fogni, éjjelente olyan fájdalmai voltak hogy sírt. Ez mindkét kezén így volt, a balt 3 éve tökéletesen sikerült megműteni, a jobb az ugyan sokkal jobb mint előtte de a nejem elmondta hogy pontosan érezte amikor a doki valamit elvágott a csuklójába a műtétnél.
Namost rohanhatnánk 1000 ügyvédhez, a dokit szarrá perelhetnénk (kb. 5000 ember köszönheti eddig neki hogy ismét tud a kezével rendesen fogni, pereljük be, alázzuk ronggyá, rúgassuk ki, legyen földönfutó, és ne tudjon segíteni még vagy 5000 emberen) mert 5000-ből 15 nem úgy sikerült hogy 100%.Talán átmegy mit szerettem volna kihozni. Tragédia, el kell fogadni, nem felelőst, bosszút, kártérítést lihegni.
Apropó kártérítés, nem akarok morbid lenni tényleg, de aki már a föld alatt fekszik szegény, annak ugyan mi szármaizk tízmillió dollárból...? Semmi. -
Ribi
nagyúr
válasz tordaitibi #110 üzenetére
Ezt úgy is nézheted, hogy nem véletlen hívnak vissza autókat, amik szarul lettek megtervezve. Esetenként addig sunyulva amíg már annyian haltak meg a hiba miatt, hogy már mindenkinek szemet szúrt. Vajon mi az elfogadható halott szám amíg mindenki csak legyint, hogy baleset?
Értem amit mondasz és sajnos biztos van valahol egy elfogadható halott szám is ami nem üti meg a mércét.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz tordaitibi #110 üzenetére
A véletlen az, ami nem tervezhető külső körülmény.
A hiba meg az, amikor valahol valaki nem elég körültekintően jár el. És itthon lehet teljesen normális az, ha valaki megrokkan vagy meghal, s annak nincs következménye, mert örüljünk, hogy egyáltalán van bármilyen szolgáltatás. De nyugatabbra erre megfelelő biztosítások, kártérítések szolgálnak. És ha egyedi hibáról van szó és nem szándékos károkozásról, hanyagságról, akkor nem fogja örökre elveszíteni a munkáját sem, akinek köze volt hozzá. Hanem a megfelelő továbbképzésekre elküldik, változtatnak a folyamatokon, hogy ne történjen meg újra.
A kártérítésnek lehet a halottak nem látják hasznát. De az a család, aki elvesztett valakit, annak ez a minimum. Egyszerű gazdasági okokból nézve is: az egyik kereső kiesett, vagy akár teljesen bevétel nélkül maradt a család. Valakinek a gyereke meghalt, s ha vállalnak is másik gyereket, annak felnevelése, iskoláztatása sem két fillér. Mégha elég nyers megközelítése is a helyzetnek, de ilyen oldala is van annak, hogy a cég hibájából meghal valaki. Ha megsérül valaki ilyen balesetben vagy akár orvosi műhibában, akkor amiatt a munkáját is elveszheti, képtelen lehet dolgozni vagy más területen kell elhelyezkednie. Vagy akár a kezelések, rehabilitáció is drága lehet. A kártérítés ennek kompezálására is jár. Ha elintézik annyival, hogy pehed volt és így jártál, akkor a sérült vagy a halott hozzátartozói emiatt akár hajléktalanná is válhatnak. Lehet itthon az állam csecsén élő kiskeresetűek tömegének ez nem jelent semmit, de ahol sokkal nagyobb szerepe van az öngondoskodásnak és ezért mindennek ki kell fizetni az árát, ott nem véletlenül repkednek olyan nagy összegek kártérítéskor. Merthogy igenis számszerűsíthető, hogy egy élet vagy egy testrész mennyit ér, legalább az adott család gazdasági működése szempontjából.
A vizsgálat célja pedig a baleset okának kiderítése. Ha nem vis major, hanem definiálható, reprodukálható probléma áll a háttérben, akkor azt ki is lehet küszöbölni, hogy ugyanez ne forduljon elő többé.
[ Szerkesztve ]
-
Tommmysun
senior tag
válasz tordaitibi #110 üzenetére
Ez azért elég érdekes (bár tipikus) látásmód.
Persze nem jó, ha az élet legapróbb területein is csak a felelősöket kutatjuk, sőt általában nem a felelős kutatása a cél, hanem a hiba és annak kiváltó okainak a megtalálása, aminek nyilván sok esetben végül felelőse is van. Ha nem keresnénk ezt akkor sosem fejlődnénk.
A példádnál maradva sem feltétlen az orvos meghurcolása kell, hogy a cél legyen, hanem hogy a további 5000 műtéte során pl. ne kövesse el ezt az "apró" hibát sem. És szerencse, hogy nem olyan jellegű hibát csinált, ami miatt mondjuk a feleséged elveszti a munkáját, de ha így lett volna ,akkor is azt mondod, hogy szegény nehogy földönfutó legyen már, és lenyelitek a békát?!
-
válasz Tommmysun #113 üzenetére
És azbest.
""A példádnál maradva sem feltétlen az orvos meghurcolása kell, hogy a cél legyen, hanem hogy a további 5000 műtéte során pl. ne kövesse el ezt az "apró" hibát sem.
hiba meg az, amikor valahol valaki nem elég körültekintően jár el.""Egyetlenegy esetet mondjatok amikor egy sofőr szándékosan gázolt, egy orvos dafke direkt műhibát követett el.
Egyetlenegy olyan embert mondjatok eki még az életébe sohasoha nem hibázott. Szerencséje volt és ennyi.Például itt vagyok én, 38 éves jogosítvánnyal amiből 28 évet mindennapi vezetéssel hivatásos sofőrként töltöttem. Minden baj nélkül. Mondjuk holnap véletlenül, tehát nem 150-nel a városba, nem belőve, nem tökrészegen, egy kitűnő műszaki állapotú autóval, abszolút nem akarva!!!! elütök valakit. Véletlen baleset. A hvatalos vizsgálat szerint lakott területen 51Km/h sebességgel mentem, a baleset nem lett volna elkerülhető ha 49-el megyek de: Nem elég hogy örök életembe nyomni fog, jönnek a tárgyalások, perek, ebbe az 51-be valakik belekapaszkodnak, ügyvédeket hoznak, jogilag nyernek, én erkölcsileg, anyagilag, morálisan nulla leszek. 1, egyetlenegy hiba 38 év alatt. Vesszen, kövezzük meg dögöljön meg, felnégyelni, ide a lóvét, példát kell statuálni a mocsadék gyorshajtó ámokfutóból.
Most azt mondod túlzok? Nem, nem érzem így. inkább úgy érzem hogy EZ van manapság.
Most mondhatod, velem még nem történt soha semmi rendkívüli.
De igen, anyagilag többször kerültem más hibájából padlóra, egészségileg egy roncs vagyok. 55 évesen. Kit pereljek? A 28 év trógerolással eltöltött időmet? Kin hajtsak be kártérítést hogy nincs könyököm, térdem, derekam, hogy reggel 3 perc míg kihajtogatom magam az ágyból? Pereljem az életet hogy nekem nem irodát adott hanem fizikai munkát? pereljem édesapámat-édesanyámat mert az átlagnál gyengébb ízületeket tudtak csak adni nekem?
Nem hanem ez van, elfogadtam. -
Ursache
senior tag
válasz tordaitibi #110 üzenetére
akkor olvasd el ujra a 9. pontot!
https://www.youtube.com/watch?v=eIri9YLHpOg
-
#65675776
törölt tag
A mérés és a kijelzés pontossága nem azonos. A kijelzés a pilóták felé mindig jócskán kerekítve történik meg. A kiolvasás annál sokkal pontosabb. De kijelzésnél sem érdemes stabil értéket mutatni, mert az alapból gyanús kell(ene), hogy legyen. Amikor egy szenzor fix értéket mutat, akkor minden jóérzésű felhasználó szkeptikus kell, hogy legyen.
-
kaposznyak
aktív tag
FAA-s belső ember:
"Közlésük szerint folyamatos volt rajtuk a nyomás, hogy minél előbb áldásukat adják a biztonsági rendszerekre. Az évek során ez a helyzet odáig fajult, hogy a hatóság egyre több olyan feladatot adott át a Boeingnek, amit az FAA-nek kellett volna elvégeznie."
Emiatt:
"Az amerikai közlekedési tárca vizsgálatot rendelt el vasárnap a szövetségi légügyi hatóságnál (FAA) a Boeing 737 MAX engedélyezése ügyében"
Mondom én, hogy a végén nem is a Boeing lesz a hibás.
-
gafz
csendes tag
válasz Tommmysun #113 üzenetére
1. hibátlan műtét (vagy csak szimplán emberi cselekvés) nincs. Csak olyan, ami eléri a célját. És ha minden kiújult sérv miatt perelnék a sebészt, melyik marha operálna sérvet?
2. úgy érzi valamit elvágott a csuklójában. Bizonyítsa! Addig ez rágalom.
3. lassan az lesz, hogy a WC-n otthon nem merem elfingani magam, mert valaki beperel egészségkárosítás és a globális felmelegedés elősegítése miatt...
4. ki az az elvetemült, aki kiIállt a garázsából egyszer is tökéletesen, hogy 100% nem volt lehetősége elütni a macskát (mert ott aludt a kocsi alatt), ellenőrizte minden kerék kerék nyomását, olajszintet, az üsszes izzót, ablakmosó szintet, egyebeket... -
addikt
válasz kaposznyak #127 üzenetére
FAA is benne van keményen. Ha ránéz egy gépre és nem tűnik fel neki,hogy ez másképp néz ki,akkor nehéz bemagyarázni hogy ugyanaz a gép csak updatelve lett.
Ha meg ennyire nem értenek hozzá,akkor meg elég gáz,hogy akármit gyárthatnak az FAA nem is jön rá soha. Nyakig ők is benne voltak. Mint otthon a jogsi szerzés. Csak ennél komolyabb felelősség. -
gekkoXT
senior tag
Nat Geón érdekes Légikatasztrófák epizód lesz ebből.
Természetesen érdekes de drámai.
Drámai de érdekes.
.... -
edward2
addikt
Egy szinten igazad van. Most is meg lesz állapítva a felelős aki miatt az egész probléma elindult (Boeing), de attól még a baleset maga a pilóták miatt történt.
Szerk: a példámra visszatérve: ha meghaltál a balesetben mert továbbhajtottál 130al szerinted számodra érdekes, hogy a hankook miatt kaptál defektet?#106) bigrock
Nem teljesen értem mire akarsz kilyukadni. Szerinted a repülő legtöbb hibája látható körbejárás alatt? Ja nem. Tehát akkor minden repülő minden hiba esetén lezuhan. Ja nem? Ja, hogy ezt a hibát pl a lion air lezuhant gépén az előző pilóta duo korrigálta?(#107) Vesa
Az a baj nem tudod a repülés hogyan nézi a human factort. A balesetek nagyrészét valami hiba indítja el, de a legtöbb esetben ennek a hibának nem kéne balesethez vezetnie tehát pilóta hiba,mert valamit elrontottak. De legyen egy olyan technikai hiba ami miatt lezuhan a gép: q szerelő hibázott tehát ismét human factor a történet. Na így jön ki a 90%...#108) Ribi
Mi értelme lenne pilótára fogni? Tudod egyáltalán hogyan megy egy baleset kivizsgálása? Ott eltusolni valamit igazán finom falat lenne...[ Szerkesztve ]
-
"Sokkal több embert ment meg a tudomány és a technológiai fejlődés, mint amennyit megöl!"
Ebbe ne melyedjunk bele mert ez igy nem igaz.
Nagyon bena peldaval, es a pontos szamszerusegek mellozesevel,
tobbet ment meg igen, de 10000%-al tobbet is ol meg.
1719, falu, a halandosag 80%-a vegelgyengules vagy az oregkor atteteles hatasai, 10% kocsmai verekedes, legenykedes, a maradek 10% az ami mentheto lett volna a modern tudomannyal.
Kontra 2019, a betegsegek 50%-anal kimutathato a civilizacio valamilyen artalma, ebbol 40%-ot megmentenek, nem meggyogyitanak!!! csak kitoljak evekkel az eletet kemoterapiaval stb. A maradek 10% 200 eve es most is meghal.
Vagy, a modern kor kelleke, Te kb. tisztaba vagy hogy egy Csernobil az elsodleges, lathato es azonnal halalos kovetkezmenyei mellett tobb 10 millio embernel jatszik kozre hogy azokat a "modern" tudomanyos megoldasokkal probaljak egy elheto eletszinten tartani?
Akkor most melyik is...?
Fenntartom hogy a modern eletforma egy csod, amennyit nyerunk a reven az el is megy a vamon. -
Tim82
nagyúr
válasz tordaitibi #143 üzenetére
Mintegy véletlenül kihagytál olyan apróságokat a képletből a régmúlt halálozási statisztikáit elképzelve, mint járványok, háborúk, illetve sokkal nagyobb valószínűséggel előforduló baleseti, táplálkozáshiányossági stb. okok...
Esetleg nem árthat elgondolkodni azon, hogy az átlagéletkor miért is volt pl. 1719-ben sokkal alacsonyabb, mint ma.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
Dare2Live
nagyúr
válasz tordaitibi #143 üzenetére
"1719, falu, a halandosag 80%-a vegelgyengules vagy az oregkor atteteles hatasai, "
Ha a születéskor várható élettartam 25-30év között volt a középkori Europában akkor , hogy halt meg a lakosság 80%a öregkori végelgyengülésben?
Nagymamám (most 101 éves) 5en voltak testvérek. Ketten meghaltak torokgyikban. Szülei szintén ma már simán gyógyítható, sött oltható betegségben haltak meg 40es éveikben.
Jelenleg nem 30év a születéskor várható életkor hanem még a nem épp hude jó helyzetben lévő MOin is 75.
"Fenntartom hogy a modern eletforma egy csod, amennyit nyerunk a reven az el is megy a vamon."
Nem modern életformából indultunk hanem a tudomány... fejlődéséből, meg várható életkorból. És akkor nézzük meg újra a grafikont. És igen ezt nagyrészt a technika és tudomány fejlődésének köszönhetjük.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
#06658560
törölt tag
válasz kaposznyak #125 üzenetére
Milyen lobbi? Van alternatíva, ami tömegtermelésre alkalmas azonos áron? Nincs. Akkor milyen lobbiról beszélünk?
#143 tordaitibi: Ugye az álomvilágodban egy kicsit sem zavar a valóság?
[ Szerkesztve ]
-
kaposznyak
aktív tag
válasz #06658560 #147 üzenetére
Szóval szerinted a jelenleg 1000 milliárdokat kereső és még pár évtizedekig az ellátást fenntartani képes, gazdaságuk jelentős részét az olajra alapozó országok nem tesznek erőfeszítéseket az irányba, hogy ez a helyzet fennmaradjon?
Ugye az álomvilágodban egy kicsit sem zavar a valóság?
-
#06658560
törölt tag
válasz kaposznyak #148 üzenetére
Hol állítottam azt, amit most írsz? Sehol. De ez még kibaszottul nem az olajlobbi, amit sugallsz. A technikai fejlettségünk mellett nem tudjuk még a közlekedésben semennyire kiváltani. Plusz az olajországoknak mindegy, hogy elégetik, vagy ruhát készítenek a termékükből.Nem lenne baj, ha a valósággal is tisztában lennél, nem csak a konteókkal.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- 2db Acer AW2000h F2 blade szerver 2x4db AW170H F2 blade-del eladó!
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Panasonic Lumix G9 fényképezőgép
- Lenovo X1 carbon 6gen /i7 8650/WQHD/256 GB/16GB/ Hun Vill Bill/Ujlenyomat - használt
- Újszerű, nagyon szép, független Honor 20 Lite DS eredeti dobozával eladó!
- Eladó/cserélhető új állapotú Watch S8 Cellular, Apple gari 2024.07.03 +rengeteg kiegészítő, 99% akku
- Denon Hp1100 DJ Fejhallgató