Hirdetés
-
Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
ma A friss, de meglehetősen Lite ajánlat mellé arrafelé aktivitáskövető és fülhallgató is jár.
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
Grafikus jellegű munkára szánt AOC monitorok a megfizethetőbb szegmensben
ph A cég három kijelzővel jelentkezett, amelyek portfelhozatalukból kifolyólag dokkolóként is működnek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pechman8
aktív tag
válasz Hieronymus #22 üzenetére
Butaságokat írsz. Látom alaposan átolvastad amit írtam.
Egy cikk igaz nem magyarul van de majd a google lefordírja:https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-12-03/carmakers-shedding-80-000-jobs-as-electric-era-upends-industry?srnd=technology-vp
Ez csak egy cikk a témában! Van még ám sok!
idézet a cíkkből:
"A dolgozók attól tartanak, hogy a konnektorból tölthető autók, amelyek kevesebb alkatrészt tartalmaznak, és kevesebb munkaerőt igényelnek, tönkreteszik az autós munkákat."
Szóval, fenntartom, hogy a cikkek gagyi random bedobálói tájékozódnának, legalább egy kicsit. Növelné a színvonalat.
Saját korlátaimból nem léphetek ki, mások adottságaiba nem léphetek be.
-
Aljasvip
senior tag
válasz Hieronymus #27 üzenetére
Épp autót nézünk, és volt szerencsém kipróbálni jó sok típust, bennük különböző motorokat, manuális és automata váltókról is friss az élmény.
Egy 1L 3 hengeres motornak nincs ereje a turbó nélkül. Nem kell nagy dolgokra gondolni, csak hétköznapi esetekre, pl. ha hirtelen kell vele kiugrani (pl.: körforgalomba besorolni) vagy elkerülni egy balesetet egy gyorsítással, valamint előzésnél is mindig szöszmötölni kell a váltóval.
Egy 20 éves 1,4L Megane-t vezetek most, amihez képest a legtöbb ilyen (1L, 3h) autó nem jobb. Pl. egy 2021-es 120LE-nek hazudott i30 volt nálam nemrég egy ~400km-es útra. Nem volt jó, az összes fentebb említett problémát megtapasztaltam.
Na most, ha új autót vennék, akkor elvárnám, hogy az minden tekintetben jobb legyen mint a mostani.Továbbá, mérnökként az a véleményem, hogy egy kiegyensúlyozatlan a főtengelyű motorral max az ellenségeim közlekedjenek. Szép technikai bravúrok ezek a motorok, de a gyártásukkal egyidejűleg halálra is vannak ítélve.
Szvsz, józan autós nem kellene vegyen ilyen motorral szerelt autókat.
-
válasz Hieronymus #66 üzenetére
A hülye júzert max a full robotpilóta tudja helyettesíteni, de talán tényleg kevesebb lesz tőle a baleset . A tpms viszont kifejezetten szivatás, max a lusta+félbites agyú autótulajoknak jön jól. Ránézek a kerékre és INGYEN megmondom, hogy kevés benne a szufla...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
tomcat78
őstag
válasz Hieronymus #66 üzenetére
Itt azért feltenném a kérdést, hogy az az idióta, aki egy szimpla parkolást sem tud megoldani (ergo nem "érzi", látja a saját autóját a környezetében), mégis hogyan engedhető forgalomba? Jellemzően az ilyen nyomorékok nem tudnak elengedni egy mentőautót sem mondjuk helyzettől függően. Aki nem tud parkolni, az nem tud vezetni sem.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #108 üzenetére
Hát nem. Amikor hirtelen csökken a nyomás, akkor vészjelet ad. A tpms szenzor közvetlenül a guminyomást figyeli. Ez mellékesen lehetővé teszi a pillanatnyi guminyomás megjelenítését. Ha defekt miatt gyorsan csökken a nyomás, akkor annak a keréknek megváltozik a fordulatszáma a többiéhez képest, amit az ABS szenzorral is lehet mérni. Így is lehet érzékelni a defektet.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tomcat78
őstag
válasz Hieronymus #108 üzenetére
Megyek úgy évi 70-80 ezer kilométert....Ennyit a rutin részéről. Éssssss, nem mászok senki nyakára. Pont az a bajom azzal a szarral, hogy a "gyengék menedéke"! Ha belassul a forgalom a beállított 150-es tempomathoz képest, akkor miért jó a jelenség? Holott semmi mást nem kéne tenni, mint amit Te kérsz számon rajtam! De a nyomorék f@szkalap még arra sem képes, hogy felvegye a forgalom ritmusát önállóan.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
ncc1701
veterán
válasz Hieronymus #27 üzenetére
Azért majd térjünk vissza plö a ford másfél literes, turbós, 180 lovas mocijának az élettartamára pár év múlva. Csodálkozni fogok, ha nem dőlnek szét 200-250ekm után tömegével.
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #135 üzenetére
Én meg írtam példát olyan autóra, ami szenzor nélkül is figyelmeztet. Vajon, hogyan csinálja?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
arnyekxxx
veterán
válasz Hieronymus #135 üzenetére
8.2. Közvetett vagy indirekt nyomásfigyelés
Az ötlet egy egyszerű fizikailag megfigyelhető és mérhető tulajdonságból, a keréksebességből alakult ki. Ugyanis a nyomásvesztést szenvedett keréknek kisebb az átmérője a többihez viszonyítva. Ebből fakadóan egységnyi idő alatt nagyobb utat kell megtennie, mint a normál nyomásértékű kerekeknek, hogy a jármű tartani tudja a motor által meghajtott tengelysebességet
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #153 üzenetére
Hogyhogy nincs haszna? Autópályán 130 -nál nem nézegeted a gumikat. 30% -os veszteségnél még irányítható az autó, de ha hirtelen 30% -ot veszít, akkor baj van, azonnal félre kell állni, mert rövid időn belül irányítási problémák jönnek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
arnyekxxx
veterán
válasz Hieronymus #153 üzenetére
A harminc százalék nyomásvesztés már szemmel is látható
Már ha az ember menet közben kitartja a fejét a kocsiból és a kerekeit nézi. Ha van egy lassú defekted arra jó. Durrdefektet meg nem a drága szenzor fog jelezni hanem a szembekamion vagy az árok.
-
#54625216
törölt tag
válasz Hieronymus #30 üzenetére
"Ha a teljes autó olcsóbb lenne, tisztán elektromos hajtás mellett, akkor a hozzá adott állami támogatás mellet, jóval olcsóbbnak kellene lenniük, mint a belsőégésű motorral szerelt társaik. De nincs így, nagyon nincs így."
Ez nem a technológiából adódik, hanem a tisztán elektromos hajtás esetén használhatatlan gyártókapacitás miatt.
A nagy autógyárak jelenleg úgy működnek, hogy van egy nagy összeszerelő üzem, ami amolyan hubként üzemel és n+1 beszállítótól jönnek az alkatrészek.
Átállás esetén így nem egy üzemet kell átalakítani, hanem a teljes beszállító láncot, ami akár a környékbeli kisvállalkozások százait is érintheti, és nem csak hatalmas befektetés, de az átmeneti időszakban nem lehet a két technológiát párhuzamosan egymás mellett futtatni. Azaz olcsóbb nulláról kiépíteni az elektromos autókat gyártó kapacitást, mint a meglévőt átállítani.
Ez a kezdeti befektetés viszont értelemszerűen belekerül az elektromos autók árába. Ezért a tisztán elektromos autók jellemzően a luxus, vagy a felső-közép ár kategóriában versenyeznek, azaz a kevésbé árérzékeny piacon.
Ha nem jött volna a covid (most meg a háború) és az alkatrész és nyersanyag hiány, akkor jó eséllyel már lennének a piacon középkategóriás, megfizethető modellek is, de amíg jelenleg a felső kategóriás (bármilyen, nem csak elektromos) autókra beérkező rendeléseket sem tudják szállítani, addig nem tudnak nagyobb volumenű gyártást igénylő, olcsóbb modellekkel piacra lépni. -
#27070592
törölt tag
válasz Hieronymus #199 üzenetére
Ez így igaz, de nem is modern autókról írtam, hanem az oldschool adagolós dízel erőgépekről. Azoknak mindegy. Ha összepréselve magától meggyullad, akkor lehet az akár napraforgóolaj is, üzemanyag lesz belőle.
Vagyis nem lesz, mert (ma) adócsalásnak számít. -
ncc1701
veterán
válasz Hieronymus #301 üzenetére
Yaris II, 1.3, 87 paci. Valós 142-nél bekéri a 8.5-9 litert, 90-es tempónál 5 alatt. Ez van, nem oda való, városi autó. Ettől független csapatják velük.
De a benzines vasak ilyenek, minél magasabb, annál inkább. Dízel fogyasztásán kevésbé jön ki ez.[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
válasz Hieronymus #315 üzenetére
Egy darabig rallyzgattunk.... Hystoric, nem WRC és társai. Ergo szeretem a technikát, sebességet. Mégsem kaptam soha gyorshajtásért büntetést. Ha van lehetőségem kimegyek valahová pályára. Pedig nem épp egy kanyarvadász autó. A lényeg, hogy jól rezem magam. Sajnos ilyesmire ritkán van lehetőség. Meg azért a pénz sem végtelen.
Amúgy ez a stílus dolog nagyon igaz. Nálunk pl az asszony lába alatt bármi többet fogyaszt. Tovább nyomja a gázt, később, nagyobbat fékez pl. Vagy autópályán hamarabb fékez, én inkább a gázra lépek. Jellemzően 3-asba kanyardok, körforgalom, stb, nagyobb lendületet viszek be. Ő kettesben.... Előtte nagyobbat fékezve. És még lehetne sorolni.
Az autóimat meg rendbe tartom. Azok adják a kenyeremet. Még az 1.7 tádé F Astrára sem veszek pl használt gumit, vagy a jó lesz a olcsóbb fék sem az én műfajom. Szegénykém igazi melós autó. Kárpitokon, külsőn ez látszik is. De műszaki részről meg kapja, ami jár neki. Cserébe- 97-es létére- pl nem füstöl."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft
- Microsoft Surface Book 2 - i7-8650u/8GB/256GB SSD/Windows 11 -. 10% Most Csak 125990 Forint
- Microsoft Surface Go 2 tablet - 10% Most Csak 72660 Forint