Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz floatr #48 üzenetére

    Elektromos és üzemanyagcellás cuccokkal. Értem, hogy fejlesztések... de mindez szintén ennek a rohadék tagadásnak meg lobbinak a következménye, hogy nincs kész az igazi megoldás

    Az ügyemanyag-cellás rendszerek relatíve kiforrottak, évtizedek óta működnek a legkülönfélébb helyeken. Csak éppen drágább, mint egy belsőégésű motor vagy turbina. A hidrogént pedig legolcsóbban még mindig földgázból tudjuk előállítani, szóval "tiszta" energiaforrásnak azt sem hívhatjuk.

    Ehhez nem kell lobby, ez egyszerűen üzlet. Persze, a kormányoknak megvan a lehetősége, hogy korlátozásokat vezessenek be, de azoknak ésszerűeknek kell maradnia, különben vagy a nép fogja politikailag megbüntetni a döntéseket hozó pártokat, vagy a cégek fogják elkerülni az adott piacot. Elöbbire hazai példa volt ugye a taxisblokád a drasztikus üzemanyag-áremeléskor, utóbbira példa a norvég autópályák esete, ahol az elektromos autók ingyen közlekedhetnek, viszont annyi elektromos autó van arra, hogy az autópálya-üzemeltető kongatni kezdte a harangokat a bevételek elmaradása miatt...

    10-ből 7 dízel fossa magából a füstöt egy kövér gáznál, ami városban gyakorlatilag minden kereszteződés.

    A probléma az, hogy egy karbantartott diesel autónak nem szabadna így viselkednie. Itt a karbantartás és a műszaki vizsgán tapasztalható korrupció, illetve a tulajdonosok ügyeskedése, pontosabban ezek nem megfelelő szankcionálása az, ami miatt ilyen a helyzet...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • haxiboy

    veterán

    válasz floatr #48 üzenetére

    Éves szinten 3100L gázolaj vs 4200L benzin...ez volt a különbség ami miatt én Dieselre váltottam...

    Azért mert most a Dieselekre szálltak rá mert épp a Lobbi ezt kívánja, hisz melyik üzemanyag társaságnak jó hogy kevesebbet fogyaszt/kevesebb üzemanyag fogy, ami jól működik be kell tiltani.
    Éves szinten ~1000L üzemanyag ára meg szerintem nem elhanyagolható, városban meg mindegyik autó tolja a dzsuvát nem csak a Diesel, azt hiszed csak ezeknél szedik ki a szűrőt? Benzineseknél meg a katalizátort szokták kiszerelni. Jah...vegye csak az ember a 800ccm 3 henger + turbós benzint mert azzal olyan jó utazni...csak kb 2-3 év után döglenek megfele biztos környezetkímélőbb legyártani 3 motort egy autó életciklusa alatt mint 1-et...

    Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

  • Reggie0

    félisten

    válasz floatr #48 üzenetére

    10-bol 10 diesel fossa magabol a fustot, csak ebbol 3-nal az emberi szem szamara lathatatlan.

    Amugy a modern benzinesek is, amiota injektornyomas emelesevel es turboval novelgetik a hatasfokot, nem veletlenul vezettek be az euro normakban a benzinesekre is PM hatarerteket es megjelentek mar a benzinesre is a reszecskeszurok.

    A modern motoroknal egyszeruen nagyon kicsi a szemcsemeret, amitol a laikusok megnyugszanak, hogy nem is fustol, pedig de.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák