Hirdetés
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Betörhetetlen kijelzővel futott be a Meizu 20 különkiadása
- Sony Xperia 1 IV - van, aki forrón szereti
- Redmi Note 9S néven érkezett meg a Redmi Note 9 Pro
- DIGI Mobil
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Az S23 bemutatóhavában verte az Apple a Samsungot
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Mi 11i - inkább
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyisziati
veterán
Evvan, fizikát nem lehet megerőszakolni.
-
A KBA által kifogásolt szoftveres funkció állítólag késlelteti a motor hűtőrendszerében az üzemi hőmérséklet elérését,
Nem teljesen értem, én eddig úgy tudta, hogy a hideg motorban jóval több káros anyag keletkezik, így valójában pont az a cél, hogy minél előbb legyen üzemmeleg a motor...
Erre kiderül, hogy direkt minél később akarják elérni az üzemmeleg hőmérsékletet?!Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Z_A_P
őstag
Talan azert, mert a kiskapu az hogy nem uzemmeleg motornal meg nem kotelezo alkalmazni a kornyzetvedelmi eszkozoket.
Magyarul, csak egy adott tartomany-ablakban mukodnek ezek, ha nincs benne epp, akkor nem kotelezo mukodtetni - igy szol a torveny. Namost arrol viszont nincs szo hogy miert nem eri epp el a tartomanyt... (pl 80 foknal kapcsol be, de itt valamiert sokaig megragad 78-on...)
[ Szerkesztve ]
OK
-
Csak a szokásos szarrágás, mintha a dízel autók felelnének a környezeti változásokért.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Plazmacucci #6 üzenetére
Szerintem ezt nem környezetvédelem oldaláról kell megfogni, hanem olyan oldalról, hogy volt valami előírás, amit elvileg vállaltak, gyakorlatilag viszont nem teljesítettek, miközben a teszteket (auditokat) átvágták. Ha ezt megússzák, akkor nincs garancia arra, hogy bármilyen előírást teljesíteni fognak a későbbiekben. És ha már nem környezetszennyezésről, hanem pl. biztonságról szól az az előírás, akkor lehet téged is jobban érdekelni fog.
-
hyperspace
őstag
Nem lehet (és nem is fogják) kicsontozni ezeket a vállalatokat, szép szeletet képviselnek a gazdaságban. Ezért meg is tehetnek szinte mindent. VW-hez hasonló bírságot kapnak majd szerintem (vagy kaptak már?), aminek lényege, hogy környezetvédelemre kell fordítani egy részét, amit gyönyörűen átforgatnak marketingbe. VW is töltőket telepített, K+F, és ilyenek.
ha azt mondom neked van igazad, nekem van igazam... :)
-
Sirus86
tag
Igy-igy! sot Euro 6D (lehet mas a vege, de modositott Euro6) elott 130 km/h felett sem erte a jogi erveny, igy akkor szepen kis is fustoltek magukat a Dizelek. Totalcaron van egy 1,5 oras eloadas pont errol. Egyebkent en pont a botrany miatt vettem Benzines autot, holott nem eppen idealis az evi 25k km megtetelere a fogysztasa vegett. Egyenloer a dizel a feketebarany sok-sok helyen. Erdemes korbenezni indulas elott, be lehet-e hajtani. Pl Franciaknal kb egesz Elzasban ki vannak mar tiltva Euro 6 alatt a Dizelek. A csapas meg majd jon az Euro6D alattiakra hamarosan.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
#59063552
törölt tag
válasz
Plazmacucci #6 üzenetére
Nem, a dizel autok azert felelnek, hogy te 8 evvel korabban halsz meg es nem all fel a pocsod 40 evesen. Egy idiota fasz volt az, aki engedte a dizel autok gyartasat. Aruszallitas, szemelyszallitas oke, de szemelyauto..
[ Szerkesztve ]
-
Sirus86
tag
válasz
#06658560 #12 üzenetére
Ugy-ugy. Lassan kezdik Euro 5 alatt is bevezetni a tiltast.... ami szornyu, hogy a hajozas, eromuvek, legipar tobb emissziot gyart, mint az autozas osszesen, es megis az autosokat szivatjak. Bezzeg egy tankerhajo az mehet ugy, hogy semmifele szabalyozas nincsen ra. Maltan eltem 3 evet, lattam igazi koromsarkanyokat a vizet.Egy dizel chiptuningos romvacak a nyomaba sem tud erni. Megfulladni persze nem fulladtam meg, de azert orulok, hogy nem elek hajok kozeleben mar.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
#59063552
törölt tag
"hajozas, eromuvek, legipar tobb emissziot gyart, mint az autozas osszesen, es megis az autosokat szivatjak"
Mivel az autokat te kozvetlenul beszivod.
"Bezzeg egy tankerhajo az mehet ugy, hogy semmifele szabalyozas nincsen ra. "
Van. Tortenetesen eltem Szingapurban, ahol eleg komoly tanker / egyeb forgalom van, es eleg durvan szabalyozva van meg az is, hogy hany km-re kell leallitani a parttol a motorokat.
"Egy dizel chiptuningos romvacak a nyomaba sem tud erni.
Viszont ez a dizel szarkupac kozvetlen elotted megy el napi szinten, mig egy tanker eleg ritkan.
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
veterán
válasz
#59063552 #15 üzenetére
tehat en ne szivjam be, de balna bacsi es balna neni, meg tonhal bacsi kapja meg (utobbit kozvetve nyilvan te is megkostolod, ha epp nem pusztul el olajtol vagy szonartol vagy propellertol/hangrobbanastol).
a vizi aruszallitas es a repules sajnos atlag ember szamara felfogahtatlan karokat okoz, keso lesz, mire rajovunk es probalunk valtani majd. minden szart belapatolnak azokba a motorokba, meg a kisnyulat is... orulok igazan, hogy megall a parttol 2500 meterre (ponttokmindegy, ha szummazom).
erre nesze nekunk emobi, hat persze. etetni kell a nepet
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
#59063552
törölt tag
"tehat en ne szivjam be, de balna bacsi es balna neni, meg tonhal bacsi kapja meg"
Igen. Ha nem tunt volna fel, az emberiseg probalja nem kozvetlen szennyezni magat. Ha kozvetlen es direkt szennyeznenk magunkat, akkor 30 evesen meghalnank (csodas kozepkor).
[ Szerkesztve ]
-
válasz
#59063552 #13 üzenetére
Nem, a dizel autok azert felelnek, hogy te 8 evvel korabban halsz meg es nem all fel a pocsod 40 evesen.
Esetleg valami érv, ami ezt a magasröptű megállapítást alátámasztja?
40 feletti vagyok, jelentem merevedési gondjaim nincsenek. Lehet rossz példa lennék?
A diesel autókról az jut eszembe, hogy van ismerősöm, aki 47 évesen halt meg tüdőrákban (dohányzott), most szombaton meg a nagynénémnél voltam, aki 83 évesen is napi egy dobozt szív és köszöni szépen, jól elvan. Tehát egyének és egyének között is nagy különbségek vannak.Szóval ostobaságot ne terjesszünk már...
Egy idiota fasz volt az, aki engedte a dizel autok gyartasat. Aruszallitas, szemelyszallitas oke, de szemelyauto..
Az ugye megvan, hogy a személyautók a legkevesebb mennyiség ebből? Az áruszállítás és személyszállítás terén messze több káros anyag jut a levegőbe, mint a személyautóknál. Szóval az érv megint fals és tévedésekre alapoz.
BTW függően attól, hogy melyik szennyező anyagot nézzük, ez még rosszabb is lehet arányok tekintetében. NOx kibocsátás terén például a hőerőművek messze meghaladják a járművek által felszabadított mennyiséget. Ilyen téren érdekes amúgy, hogy Franciaország jobban áll (a sok atomerőművének köszönhetően), mint például Németország (amely leállította az atomerőműveit, és hiába a zöld energiába fektetett pénz, jelenleg is főleg hőenergiából látja el magát, illetve importál - például francia atomerőművekből termelt energiát...
Mivel az autokat te kozvetlenul beszivod.
Az áruszállító és személyszállító tömegközlekedést biztosító személyszállító járművekét is. Sőt, a hőerőművekét is. Vagy gondolod, hogy Budapesten nincs hőerőmű?
Viszont ez a dizel szarkupac kozvetlen elotted megy el napi szinten, mig egy tanker eleg ritkan.
Ebből látszik, hogy nemhogy rossz irányba nézel a lovon, de rossz lovon ülsz. Nem a diesel vs. benzines történetről van itt szó, hanem be kellene tartatni a környezetvédelmi előírásokat. Amíg a BKV Volvo 7700-as konkrétan koromfekete füstfelhővel megy el előttem, kimeríti a "diesel sz@rkupac" fogalmát. Inkább arra illik a megállapítás, mint egy Euro6-os, karbantartott diesel autóra...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
MongolZ
addikt
válasz
#06658560 #12 üzenetére
Már most jönnek ezzel a sz*r turbósítással. De amíg nincs pl. részecskeszűrő (amit kb. minden 5 éves dízelnél kivágnak), addig nincs hatalmas probléma. Addig is hajrá hibridek (mert az emberek többsége nem képes előre gondolkodni és motorfékkel kiereszteni a piroslámpáig).
-
rsf
senior tag
Na ezt nézzétek.. [link]
A legnagyobb luxushajó társaság hajói 10x annyit szennyeznek mint az európai autók összesen..
És ez csak 1db cég!!!
Nem akartam elhinni utána néztem és kiderült, hogy ezeknek a hajóknak 8 motorja van a legnagyobbak 25.000LE-sek és finomítatlan gázolajjal mennek ezekből 6db van és van még 2db kicsit kisebb amik az áramot termelik... Ezért is szennyeznek annyira..
Szóval miről is beszélünk??
Az én 4éves Euro5-ös dízelem kipufogó csöve meg horgany színű belülről...“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Sirus86
tag
válasz
#59063552 #15 üzenetére
Igen a dizel szarkupac elottem megy: Magyarorszagon (hasonlo Malta is), mert mi megvesszuk a szarokat, mert occso es nincsen penzunk ra, a szervek meg inkabb a gyorshajtassal foglalkoznak, nem pedig az emisszis ertekek betartasaval. Erdekes, Amerikaban sem pofognek az izomautok fekete fustot, pedig ott aztan van dogivel ilyen-olyan tuninggep az utakon.
Ausztriaban meg Nemetben nem nagyon lathatsz ilyen kupacokat, mert lekapcsoljak a szervek/ eladjak az elmaradottabb orszagoknak.
Amugy Franciaban, Svedben, Angliaban, Irorszagban sem lattam ilyen kupacokat, pedig nem keves toltottem ezekben az orszagokban. ( Csak azokrol az orszagrokrol beszelek, ahol eltem, es volt alkalmam latni is a mindennapokbol )
Szoval jah, jo is az, amikor ilyen kiherelt csodak mennek ezerrel szeretett hazamban.És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
válasz
#59063552 #13 üzenetére
Az érdekes az egészben hogy nekünk azt tanították hogy a Dieselek kevesebb károsanyagot bocsátanak ki mint a benzinesek, sőt, mellette kevesebbet fogyasztanak.
Azzal sem értek egyet hogy pont a magánembereket kell szivatni itt Európában, miközben az Amerikaiak a klímaegyezményhez sem csatlakoztak, velük szemben kéne valamilyen szankció, illetve az iparral szemben. Bezzeg ők burkoltan fenyegetőzhetnek hogy ejnyebejnye lesz ha a Huawei-vel üzletel bárki...
Euro 5 autóm van, járó motor mellett odahajolva a kipufogóhoz sem érzek büdöset, kormot sem láttam még soha. De akinek Euro 6,van, leszerelve a részecskeszűrő, meg chiptuning meg minden lóf@sz csak hogy jobban menjen/kevesebbet kelljen költeni és koromfelhőt húz ő nyugodtan közlekedhet...
Szerintem a műszakin kéne kiszűrni a módosított autókat, máris ki lehetne vonni a forgalomból a személyautók ~20-25%-át...vagy inkább a Magyar Diesel autók 1/3-át...
Sirus86 (#14): Attól hogy közvetlenül vagy közvetetten szívod be szerintem teljesen mindegy/vagy éppen meg is eszed az már nem gáz...
[ Szerkesztve ]
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
INGJOKE
veterán
35 e km alatt költséghatékonyan nem lehet üzemeltetni dizel autót. Hidd el 25 k-re sokkal jobban megéri a benzines kocsi...
Troll! Feed them!!! I13PM Sierrablue +AW S6 44mm +Polar Vantage M +Mi Notebook pro I7 16 gb 256 gb(+512) ssd+ Logitech g903+ Jabra Elite Active T65/ Jabra Elite 7 pro
-
8th
őstag
Ezt támogatnám. Akinek műszakilag nem 100%-ban olyan az autója, hogy az a gyárból kijött (egr, katalizátor, végdob stb...) az brutál szopó gigabünti + szigorított műszaki. Ha adott időpontig nem jelenik meg vizsgán hatóságilag végleg kivonatni az autót és mehet a bontóba. Nem kell itt pöcsörészni senkivel. Viszont az is igaz, hogy amíg az nkh-s "szakértő" fél órát veszekszik a szög gyári Passat B8 BiTDI tulajával az út szélén, hogy feljelenti és át van alakítva az autója mert dupla kipufogós és gyárilag ilyen márpedig nincs (az összes 2.0 240lovas BiTDI ilyen gyárilag) meg nincs belenyomva a vw jel az alufelnibe tehát az se gyári (de az) addig nincs itt miről beszélni. Bohócország ez bazkdi.
[ Szerkesztve ]
-
Sirus86
tag
Igaz. Ezert is van benzinesem, meg a tiltasok es emisszio vegett. Nemet kollegamnak csereltek az AGR szurot a 3 eves Caddyjen: 1600-1700 Euro volt a csere. Evi 15k a futasteljesitmenye. Nekem eddig volt egy gyujtaselosztom, mert az extrem idojaras miatt megrepedt: 80 Euro. (Csakis nem tervezett karbantartasrol beszelek) A kulonbsegbol kb 1000 liter benzinem lesz, ami kb 11000 km-re eleg. Mar vertem a futastelejesitmenyet. Ot azota meg egyszer szivatta meg a VW dizel botrany, amivel megemelkedett a Dizel Caddy fogyasztasa 7-7,5 literre 5,5-rol. Illetve volt meg egy magasnyomasu problemaja, ami kb 800 Euro volt. Mind egy even belul. Nekem meg max 9 liter benyot ker, ha ha 140-el tolom az Autbahnon az 1,6-os benzines Kangoot, mikozben europa szerte meg bemehetek mindenhova.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Sirus86
tag
Egyetertek. A problema a betartatasa es a muszaki allapot szintentartasa. Igen, Nemetben jol megfingatnak, ha nem TÜV jovahagyott, bejegyzett atalakitasa van, es a random meresek utan az autod nem a megengedett ertekekkel jar. Ellenben otthon bedugjak muszakin a masik, jobb auto kipufogojat az emisszo meres alatt aztan csokolom. Igen, tisztaban vagyok azzal, hogy mar ezt esszuk-szivjuk mindenutt. Nem vagyok se dizel, se benzin, se elektromos fan, en csak vazoltam a problemakat, ami latok.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
*Mukeey*
addikt
A Glk 220cdi adblue-s, blueefficiency, kutyafüle.
Gondolom nem véletlenül kell bele az adalék, az elvileg elég jó hatásfokkal szűri a részecskéket. Érdekel a környezetvédelem, ha az elektromos autók energiáját zölden tudjuk majd előállítani, akkor a következő autóm az lesz. De addig is, amig a 3as golfos h.lyegyerekek olyan koromfelhőt húznak a kigyorsításkor a megpiszkált tdi-vel, hogy 3percig nem látsz semmit, addig úgy érzem, a glk rendben van. Ebből egy minimális korom nem távozik, semmi szaga nincs, 7literrel eljárok vele országúton/pályán normál keretek között.[ Szerkesztve ]
iPhone 12 Pro Max, Mi Pad 5
-
(#29) 8th: Átalakítás itthon hatalmas bürokráciás szopóroller, pedig az olyan átalakításokat mint jobb fékek, vagy esetleg optikai tuning én elfogadhatónak tartom, na meg a motor finomhangolását ésszerű keretek között ahol főleg a fogyasztásra/hatékonyságra mennek rá a tuningműhelyek, mert tudják hogy a gyári értéknél lehet jobb is.
Utóbbit szintén nem ellenőrzi senki, bezzeg a fékekre nagyon harapnak.
Megfelelőségi tanúsítványos felnikre ma már nem ugranak annyira.Még csak másik autó sem kell hozzá, van ahol üvegmosó kefével verik át a műszert...
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
Reggie0
félisten
Az adalek nem a reszecskeket szuri, hanem a nitroxidokat reagaltatja el.
A korom pedig egy adott meret alatt nem latszodik, de attol meg ott van. A latvanyos fustcsik ugyan olyan mennyisegben kevesbe karos a szervezetre, mint a reszecskeszuros autokbol jovo nem lathato, mar csak az a kerdes, hogy a mennyisegi aranyok mekkorak es azt figyelembeveve merre dol a merleg, de errol meg nincs sok adat.
Az lehetetlen, hogy az autodbol nem jon korom. Legfeljebb nem latod.
[ Szerkesztve ]
-
Snoop-y
veterán
"Franciaknal kb egesz Elzasban ki vannak mar tiltva Euro 6 alatt a Dizelek"
Marmint honnan pontosan? Ha itt atmegyek a szomszedba (Hegenheim) meg ezereves dizel szarokat is latok.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
#06658560
törölt tag
Mióta van közvetlen befecskendezés és turbó, azóta van részecskeszűrő is. Szóval már késő.
#22 rsf: Mi az a finomítatlan gázolaj?
#26 haxiboy: A dízel valóban hatékonyabb, kevesebbet is fogyaszt. Csak személyautó használati karakterisztikához kevésbé passzol. Ráadásul a részecskeszűrő által is elengedett nagyon apró koromszemcsék igazoltan rákkeltők. De az a modern benzineseket is érinti. Szóval nem éri meg közel hajolni a kipufogóhoz.
#35 Reggie0: Nem lehetetlen, csak szívócső befecskendezéses megoldás kell, esetleg karburátoros, mikorokarburátoros, ahol a benzin szépen el is tud párologni, mire a hengerbe ér. Plusz legyen légfelesleg. csak akkor NOx lesz sok.
[ Szerkesztve ]
-
-
Sirus86
tag
Erdekes, hogy a nemet utakon is van sok atalakitott auto. De ott a TÜV a szent gral (bocsanat, nemet a bill.) es akkor mindenki meg van nyugodva. Ezert kell pl motorkipura is TÜV minosites, mielott belepsz Ausztriaba vagy Nemetbe, mert elkap rendorbacsi, hogy hangos vagy. Ha meg nincsen, akkor meg fizetsz ezerrel. Egyebkent egytertek, anno Magyarorszagon en is szerettem volna, de a burokracia miatt inkabb hagytam az egeszet. A tuning is jo lehet, csak az emisszios ertekeken belul maradj a fricceknel.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Azért mert nem érzed a szagát attól még ott van..., de azt ne mond hogy például nekem mint ingázó miért lenne jobb az autópályán 11l-t fogyasztó azonos teljesítményű autó a mostani 5.5-6.5l-t fogyasztó dieselem helyett? Mert benzines? Azt nem hiszem el hogy azonos motorkategória alá sorolt benzines autók közel dupla akkora fogyasztással kevésbé szennyezik a környezetet...
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
floatr
veterán
válasz
#06658560 #44 üzenetére
Elektromos és üzemanyagcellás cuccokkal. Értem, hogy fejlesztések... de mindez szintén ennek a rohadék tagadásnak meg lobbinak a következménye, hogy nincs kész az igazi megoldás
(#43) haxiboy 10-ből 7 dízel fossa magából a füstöt egy kövér gáznál, ami városban gyakorlatilag minden kereszteződés. Értem én persze, még 5 éve is kúl volt, meg fasza nyomaték, meg spórolósnak hatott, hogy 1 milláért 2 lityivel (sem) kevesebbet tankolsz, ami éves 10000 km-nél kerek 200 liter, ami 80eft különbség. Csak sajnos nem ettől a két liternyi szén-dioxidtól lesz kevésbé asztmás/rákos a városi gyerek, hanem minden mástól, amit a nem karbantartott, vagy kiműtött szűrők miatt szippant telibe.
-
floatr
veterán
válasz
#06658560 #49 üzenetére
Amiről a cikk is szól, meg a kapcsolódó cikkek is. Meg amilyen véleményeket lehet olvasni dízel tulajoktól, mintha minden rendben lenne. Egy embertől hallottam normális reakciót, a VW botrány kirobbanásakor az ismerőseim között; neki is olyan motorral szerelt kocsija volt. Persze az is irányított botrány volt, miközben a sokliteres V8-asokkal meg senkinek nem volt baja.
Új hozzászólás Aktív témák
it Egyelőre hatvanezer autóról van szó, de ez a szám akár a sokszorosára nőhet. A vállalat tagadja a vádakat.
- Politika
- Autós topik
- Kupon kunyeráló
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Bittorrent topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Úgy néz ki, hogy betiltják a politikai reklámokat a Facebookon
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Fluffy Stone Media GmbH
Város: Budapest
Cég: pepris.de
Város: Budapest