- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- DIGI Mobil
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- iPhone topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
ph Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
-
Május 7-én bulit tart a Huawei
ma Méghozzá Dubajban, ahol új termékek várhatók. Ezek a Watch Fit 3 és laptopok lehetnek, a Pura 70-es telefonok maradhatnak Kínában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Norb79
őstag
válasz Hieronymus #1 üzenetére
Szerintem nem elsősorban környezettudatosság, hanem felhasználási mód kérdése az üzemanyagválasztás, illetve más egyéb adottságok. Ez utóbbi esetben az elektromosra gondolok, de mivel 7 személyest keresünk ez itt most kiesik, maradjunk a dízel vs benzinesnél.
Mikor olyan élethelyzetbe kerültem, hogy egy autó már nem elég a családban, kettő kell, ráadásul a meglévő egy is csereérett lett, akkor kellett autót vennem legutóbb, ráadásul egyből kettőt. Vettem egy injektoros benzinest és egy turbós dízelt. Nem környezettudatossági okokból, hanem megnéztem mire fogom és hogyan használni.
Láttam, hogy lesz egy autó, ami reggel 10 km-en háromszor lesz indítva, mert indul a ház előtt, indul a bölcsi előtt, és indul az ovi előtt, és úgy érkezik meg a végcélhoz, és ez az egész procedúra max 10 km, és ez lesz a felhasználási mód 80-90%-a. Ez a felhasználás két dolgot vág haza, a turbót és a részecskeszűrőt, amiket drága és macera folyton szervízeltetni, szóval dízel és turbós benzines ide nem játszik. Ráadásul évente megy ~8-10ezret a gép, a kisebb fogyasztásból nem forog vissza a dízel felár, marad az injektoros benzines.
Megnéztem mire fogom használni a másik autót. Nos az meg úgy nézett ki, hogy az esetek 95%-ában reggel egyszer indítom, kis bemelegítő gurulással eljuttatom az autópályáig, ott megyek egy órát, kis levezető autózás másik városban és megáll, este vissza ugyanez. Na most ez egyben nagy táv, tehát autópályázás szépen karban tartja a részecskeszűröt, és mivel elején és végén is van az útnak egy lazább szakasz ami nem autópálya, ezért még a turbónak is kényeztető lesz a procedúra és nem mellesleg évente szalad ~30ezret a gép, vastagon kijön a fogyasztás miatti spórolás a dízel felárral szemben. Szóval ez lett a dízel, turbódízel.
Szerintem elsősorban ezt kell figyelni, hogy mennyit fog menni, milyen körülmények között, és úgy mérlegelni, nehogy aztán a fenntartáson bukós legyen a dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ZENBOOK 13 UX333FA - 13,3"FHD IPS - i5-8265U - 8GB - 512GB SSD - Win11 - Magyar
- Playstation 5 Drive Edition 825GB (CFI-1216A), 2025.11.03-ig gyári garanciával, Bp-i üzletből eladó
- Lüm-tec m85 Svájci szerkezetű Amerikai microbrand
- Új! 64Gb DDR4 - Corsair 32GB KIT DDR4 4600MHz CL18 Vengeance RGB RT
- Samsung Galaxy A54 5G Eladó...