- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Honor 90 - modellalkat
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Norb79
őstag
válasz Hieronymus #1 üzenetére
Szerintem nem elsősorban környezettudatosság, hanem felhasználási mód kérdése az üzemanyagválasztás, illetve más egyéb adottságok. Ez utóbbi esetben az elektromosra gondolok, de mivel 7 személyest keresünk ez itt most kiesik, maradjunk a dízel vs benzinesnél.
Mikor olyan élethelyzetbe kerültem, hogy egy autó már nem elég a családban, kettő kell, ráadásul a meglévő egy is csereérett lett, akkor kellett autót vennem legutóbb, ráadásul egyből kettőt. Vettem egy injektoros benzinest és egy turbós dízelt. Nem környezettudatossági okokból, hanem megnéztem mire fogom és hogyan használni.
Láttam, hogy lesz egy autó, ami reggel 10 km-en háromszor lesz indítva, mert indul a ház előtt, indul a bölcsi előtt, és indul az ovi előtt, és úgy érkezik meg a végcélhoz, és ez az egész procedúra max 10 km, és ez lesz a felhasználási mód 80-90%-a. Ez a felhasználás két dolgot vág haza, a turbót és a részecskeszűrőt, amiket drága és macera folyton szervízeltetni, szóval dízel és turbós benzines ide nem játszik. Ráadásul évente megy ~8-10ezret a gép, a kisebb fogyasztásból nem forog vissza a dízel felár, marad az injektoros benzines.
Megnéztem mire fogom használni a másik autót. Nos az meg úgy nézett ki, hogy az esetek 95%-ában reggel egyszer indítom, kis bemelegítő gurulással eljuttatom az autópályáig, ott megyek egy órát, kis levezető autózás másik városban és megáll, este vissza ugyanez. Na most ez egyben nagy táv, tehát autópályázás szépen karban tartja a részecskeszűröt, és mivel elején és végén is van az útnak egy lazább szakasz ami nem autópálya, ezért még a turbónak is kényeztető lesz a procedúra és nem mellesleg évente szalad ~30ezret a gép, vastagon kijön a fogyasztás miatti spórolás a dízel felárral szemben. Szóval ez lett a dízel, turbódízel.
Szerintem elsősorban ezt kell figyelni, hogy mennyit fog menni, milyen körülmények között, és úgy mérlegelni, nehogy aztán a fenntartáson bukós legyen a dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- bobalazs: RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- MG4 menetpróba
- EAFC 24
- Napelem
- LEGO klub
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care