Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hajbel

    addikt

    válasz #72042496 #19 üzenetére

    :D :R

    (#20) .LnB: Csak én nem értem, hogy mi értelme van a max beállításnak ha a high is szinte ugyanúgy néz ki a legtöbb esetben? Gsync mellett pedig a 60 fps-nek sincs nagy jelentősége...

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #72042496 #17 üzenetére

    Na most a FreeSync 2-nél a tone mapping a lényeg. A kijelzőnek is van egy beépített tone mappingja, és nyilván a játék motorja is végez ilyen kalkulációt. A FreeSync 2 azt csinálja, hogy a kijelző tone mappingját kikapcsolja, így azt a képet tudja a monitor megjeleníteni, amit ténylegesen készített a játék. Ehhez viszont direkt támogatás kell a játék oldalán, ugyanis a kijelzőnek meg kell felelnie bizonyos specifikációknak, hogy az így megjelenő kép jó is legyen. Viszont ha a játék kifelé azt mondja, hogy ismeri a kijelző specifikációt, akkor a meghajtó el fogja küldeni a jelet a monitornak, hogy arra a képre ne alkalmazza a beépített tone mappingot, amit kapni fog. Ezzel alacsonyabb késleltetésű lesz a megjelenítés, és nyilván a beépített tone mapping nem rontja el a játék által számolt eredményt.

    Ha a program támogatja a FreeSync 2-t (például Far Cry 5), és maga a hardverkörnyezeted is (GPU+monitor), akkor bepipálod és megy. Ha a hardver oldalán ez nem valósul meg, akkor a program még mindig képes HDR képet adni, de akkor nem tudja megmondani a kijelzőnek, hogy a beépített tone mappingot ne futtassa le. Ez növeli a késleltetést és belebabrál a végeredménybe is, vagyis nem azt fogod látni a képernyőn, amit a fejlesztő szeretett volna, hogy láss. Tehát a Far Cry 5 a te kijelződön is tudja majd a HDR-t, csak az irányított tone mapping képesség veszik el.

    A Windows HDR módja valójában egy API, amire szintén meg lehet írni a programot, és például a Far Cry 5 úgy van megírva, hogy van a szabványos támogatás a Windows API-jára, és van az irányított tone mapping támogatása az AGS-re, utóbbi természetesen megkerüli a Windows API-ját, mert nem szabványos környezet. A beállítások oldalán ezt nem fogod érezni, ugyanúgy on-off dolog az egész, csak a program az elérhető hardverkörnyezet alapján kiválasztja, hogy melyik kódutat futtatja. A Shadow Warrior 2 egy régebbi cím, annak csak speciális kódútjai vannak, egy az AMD-re és egy az NV-re. Irányított tone mappingot viszont nem támogat egyik sem.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • -Skylake-

    addikt

    válasz #72042496 #19 üzenetére

    "De reméljük, hogy hamarosan, az új GeForce-ok érkezésével mérséklődnek ezek a roppant komoly problémák"

    Hat mar nem azert, de a cikkben szereplo rog monitor + egy 1080ti / titan xp ez igy uresen karcolgatja a masfel millio forintot. Szoval azert az igenis egy kbszott komoly problema, hogy amikor leszurkolod ezt a penzt akkor majd inditassz egy barmilyen 2018as gamet es sehol sem lesz meg a fix 60, nemhogy a 144. Aztan persze lehet mondani, hogy a gsync pont erre van, csak a 144hz panel ertelme az pont a 144 fps-nel jon ki. Meg persze lehet mondani azt is, hogy majd nem ultran jatszok, csak valahogy masfel millaert mar ultran szeretne a user, mert ultrasok penz a hw. Szoval ja, ez egy eleg komoly gond.

    "Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably

  • atenza

    senior tag

    válasz #72042496 #51 üzenetére

    Csak majdnem 2× annyit kell fizetni a legolcsóbb VA 27" 144hz-es változatért mint a 60hz-esért...

Új hozzászólás Aktív témák