- Vodafone mobilszolgáltatások
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Yettel topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Az érintett autókban meghibásodhat a kijelzőkonzol. A sofőrök pedig ezen a médiavezérlési egységen keresztül tudják elérni az autó tolatókameráját, a klímavezérlőt, továbbá a robotpilóta vezetéssegítő rendszert. Emiatt a hatóságok úgy gondolják, hogy a meghibásodásra hajlamos kijelzők balesetveszélyessé teszik a szóban forgó Teslákat.
Magyarul nem balesetveszélyes.
Az autóipar követi a érintőkijelzős trendet, pedig a szakértők nem győzik hangsúlyozni, hogy vezetés közben gombokat és kapcsolókat előnyös kezelni, nem pedig vakon tapogatni a kijelzőket. A szakemberek szerint az érintős felületek ideálisak mobilokra és tabletekre, de az autóban csak nehezen kezelhetőek, elvonják a sofőr figyelmét, és balesetveszélyessé teszik a közeledést.
Még jó hogy az okostelefonon nem vakon gépelünk, nem tudunk minden egyes alkalmazás helyét reflexből, nem tudjuk vakon hogyan érjük el a legalapvetőbb beállításokat. Pedig csak egy érintőkijelzőt nyomkodunk, nem fizikai gombokat. Ja de, azt is megszokjuk érdekes módon.
Elvonja a figyelmet.. Mert más nem vonja el. Miért az autót hibáztatjuk a user hülyesége miatt?Szokásos tesla írás.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
btprg
senior tag
Hát ez elég fura hiba... A tervezéskor úgy gondolták, hogy mire agyoníródna a flash memória, addigra már úgyis csődbe megy a cég, vagy mi? Egy négy keréken guruló számítógép alapból se egy életbiztosítás, hát még kijelző nélkül...
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
bkercso
nagyúr
Nem kell ahhoz szakártőnek lenni - pl. elég a mobilon a navit használni - hogy érezd, hogy a fizikai kapcsolókat könnyebb megtalálni tapogatva. Pontosabban azokat meg lehet találni, míg az érintőkijelzőt nézni kell. Még csak rápillantani sem elég.
Fiatal mérnökként is zsigerből írtózom az "okos" dolgoktól, amik megpróbálják kitalálni és helyettem végezni a cselekedeimet, de persze rosszul.
ON:
Ilyen baki meg minden új dologban szokott maradni. Az új rakétákból is leesik néhány, mire a többi már fent marad... Szerintem, aki újdonságot vásárol, az ezt "bevállalta", legfeljebb nem tudott róla.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
azbest
félisten
Eredetiben (pdf) így hangzott a panasz
Specifically, failure of the MCU results in loss of the rearview/backup camera2 and loss of HVAC (defogging and defrosting setting controls (if the HVAC status was OFF status prior to failure). The failure also has an adverse impact on the Autopilot advanced driver assistance system (“ADAS”), as well as turn signal functionality due to the possible loss of audible chimes, driver sensing, and alerts associated with these vehicle functions.Tehát a kameraképek, pára és jégmentesítő kapcsolóinak elérését, valamint az Autopilot és vezetéssegítő rendszerek csilengelő hangjának hiányát rótták fel a meghibásodás esetére.
Amúgy meg eleve 8 év / 100 ezer mérföld gari kiterjesztést adtak erre.
#3 btprg
ha jól értem ez kifejezetten a tegra chip melletti flash. Szóval simán lehet az nvidia sara is.[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
"Még jó hogy az okostelefonon nem vakon gépelünk, nem tudunk minden egyes alkalmazás helyét reflexből ... "
Én még ilyen félistennel nem találkoztam. Ettől függetlenül nem kétlem, hogy te képes vagy rá. Miért állítanál mást?"Elvonja a figyelmet.. Mert más nem vonja el."
Ne terelj! Igenis elvonja. Arról nem is beszélve, hogy egy már közepesen rossz úton is elkolbászolhat az ember keze, és nem azt nyomja (boccs, érinti) meg, amit szeretne.Ha, rajtam múlna (tudom, szerencse, hogy nem), én a Tesla-kat úgy tiltanám, min a sicc. Ez az kijelzőn van szinte minden, rettenetesen balesetveszélyes.
Egy kis adalék: Model 3 facelift-ben pl. a segélykérő gombot (az egyike volt az utolsó fizikai gomboknak) száműzték az egérmozira. Kérdem én, vajon egy baleset alkalmával, mi fog hamarabb megsérülni? Egy gomb, vagy egy büdös nagy kijelző, középen?
Erre mondhatnád, hogy baleset esetén a rendszer automatikusan riaszt (lehet, nem tudom), de akkor nézzük azt az esetet, hogy Józsi bácsinak infarktusa van. Nyilván egyszerűbb lesz neki eltalálni egy kis ikont a kijelző tetején, mint a korábban esetleg már megszokott (tegyük fel nem ez az első Model 3-ja) gombot fenn, középen megnyomni.
Szóval szvsz. az egész autó egy ergonómiai baki. -
bLaCkDoGoNe
veterán
A "Balesetveszélyes autókat kell visszahívnia a Teslának" cím szerintem sokkal magyarosabb lenne.
#11 Parci:[ Szerkesztve ]
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
Dißnäëß
veterán
válasz bLaCkDoGoNe #9 üzenetére
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
HÁZIGAZDA
-
ddekany
veterán
Kell a mobil alkalmazásba, hogy ilyenkor használhasd a mobilodat, a kocsi kijelzője helyett.
Amúgy az kerül a kijelzőre, aminél a törvény (adott államban) nem követel meg külön fizikai kezelőszervet. Boritékolható, hogy amint van egy nagy érintős kijelző, minden gyártó elkezd majd oda átköltözni. Ha bekrepált a képernyő... mint sok más kritikus meghibásodásnál, vagy vállalod hogy a szervizig még elevickélsz, vagy elviteted.
-
ledgeri
nagyúr
Ha a kezedbe adok egy gombos, tekerős, kétállásos kapcsolós, miegymásos ketyerét, akár ismered akár nem, akkor rájössz, érzed, hogy mi merre kattan, ha már használtad, akkor tudod is hogy mit csinál.
Ha ugyan így a kezedbe kapsz egy érintőkijelzős valamit több menüvel, többféle mélységű felépítéssel, több féle nézettel, azt is ki tanulhatod hasonlóképp...De ha pl bekötjük a szemed, a ketyerét elcsavargatjuk, az érintőst meg random, de funkcionalitása szerinti képére állítjuk -kíváncsi lennék- melyiken oldod meg az ismert szakszerű vészleállítást hamarabb...
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
gabor7th
addikt
"A Tesla megerősítette az NHTSA számára, hogy idővel minden érintett modell meghibásodik majd."
Az jó, így még sűrűbben kell majd vásárolni.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
bkercso
nagyúr
-
Noukoum
veterán
Ha a kezedbe adok egy gombos, tekerős, kétállásos kapcsolós, miegymásos ketyerét, akár ismered akár nem, akkor rájössz, érzed, hogy mi merre kattan, ha már használtad, akkor tudod is hogy mit csinál.
Amiből egy ilyen kategóriájú autón lenne néhány tucat legalább.Ha ugyan így a kezedbe kapsz egy érintőkijelzős valamit több menüvel, többféle mélységű felépítéssel, több féle nézettel, azt is ki tanulhatod hasonlóképp..,
Pontosan ugyanannyi idő megtanulni.De ha pl bekötjük a szemed, a ketyerét elcsavargatjuk, az érintőst meg random, de funkcionalitása szerinti képére állítjuk -kíváncsi lennék- melyiken oldod meg az ismert szakszerű vészleállítást hamarabb...
Pontosan ugyanannyi az esélye hogy megtalálom a következő szám gombot.
A legnagyobb probléma hogy előbb vezetni kéne egy teslát néhány ezer km-ig és aztán véleményt formálni. A valóságban egyáltalán nem kell piszkálni a kijelzőt, nem vonja egy a figyelmed.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
ledgeri
nagyúr
Pontosan ugyanannyi az esélye hogy megtalálom a következő szám gombot. Biztos jó a matek...
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
Farkas82
tag
[link]
Nemrégiben németországban egy tesla vezető árokba ment, mert menet közben az érintőképernyőn próbálta átállítani az ablaktörlő sebességét, és a bíróság a tesla érintőképernyőjét tabletnek tekintette, és azt bizony menet közben nyomogatni tilos. Jogsi ugrott egy hónapra, az ügy továbbment, és a tartományi legfesőbb bíróság is jóvá hagyta.
Szvsz a legfontosabb funkciókat (lámpa, klíma, ablaktörlő, vészjelző, hangerőállítás) igenis meg kelle hagyni fizikai kapcsológombnak.[ Szerkesztve ]
-
Snoop-y
veterán
Hagyjuk mar a hulyeseget pls:
Egy erintokepernyot nezni kell, hogy eltalald amit akarsz.
A fizikai gombokat sem tudja mindig eltalalni az atlagember nemhogy egy tabletet tapicskolni ha mashova koncentral pl az utra. Nem veletlenul kezdtek gombokat pakolni a kormanyra is...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
őstag
Megmondom őszintén, nem is értem, hogy engedhetik a kizárólagos érintőkijelzős funkciókat közlekedés-biztonságot veszélyeztető, alap beállításoknál.
-
Noukoum
veterán
Én is ezt szeretném, hogy hagyjuk a hülyeségeket. Komolyodjunk meg, fogadjuk be az újdonságokat, és nézzük reálisan a dolgokat. És vezessük előtte az autót, mert nehéz úgy bármit mondani a használatáról hogy ki sem próbáltuk.
Egy erintokepernyot nezni kell, hogy eltalald amit akarsz.
Vakon írok a telefonomon, ezzel nem vagyok egyedül. Na most akkor hogy vagyunk a hülyeségekkel?Amit itt képtelenek a userek megérteni hogy a gombokra is ugyanúgy kell koncentrálni, sőt még jobban mert sokkal átláthatatlanabb mint egy kijelző. A kormányon meg azért van gomb mert az van a legközelebb, ennyire egyszerű.
Már azért is baromság az egész mert vezetés közben nem kell nyomkodni a kijelzőt, nem tudom melyik retardált találta ezt ki. Az a sofőr aki a kijelző miatt nem tud koncentrálni az inkább ne vezessen többet.De nem baj, lehet itt sírni. Majd meglátjuk a jövőt, gondolom 10 év múlva egy autóba sem lesz kijelző mert itt a fórumozók megmondták a tutit, sz@r és kész.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... azért is baromság az egész mert vezetés közben nem kell nyomkodni a kijelzőt, nem tudom melyik retardált találta ezt ki."
Ugye tudod, hogy ami az autók 99%-ban még egy légrostély mozgatásával történik az a Tesla-ban már csak és kizárólag a képernyőn keresztül lehetséges? Szóval nem kell itt kitalálni semmit." ... 10 év múlva egy autóba sem lesz kijelző ... "
Én remélem, hogy kevesebb lesz, mert jobb / gyorsabb lesz a hangvezérlés. Ez az egérmozis megoldás szvsz. addig egy átmeneti - rohadt kellemetlen - időszak. -
Tuomas
addikt
válasz <Adamsky> #32 üzenetére
Szerintem nem a hangvezérlés lesz itt a megoldás, hanem a komplett önvezető rendszer.
Akkor lesz igazán létjogosultsága ezeknek a nagy kijelzőknek, hiszen akkor már jóval kisebb mértékben (vagy egyáltalán nem) kell csak a vezetésre figyelni. A Teslának ugye ez a célja.[ Szerkesztve ]
We were here
-
-
Coyot
őstag
Nem, a gombokra nem kell koncentrálni tudom hol van vakon az út nézése közben használom a fejegységet is a kocsiban, ez nem megy egy zötykölődő autóban hogy mindig eltaláld jól a kijelzőt - persze te még hibátlanul gépelsz is rajta gondolom, ügyes vagy! De azért néha ülj autóba is mielőtt ekkora baromságokról próbálsz másokat meggyőzni.
Csak úgy mondom hogy a PSA ujra gombokat rak minden szarra az autóiban - hát kérem hova tart ez a fejlődés?!
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Tuomas
addikt
-
ddekany
veterán
"Nemrégiben németországban egy tesla vezető árokba ment, mert menet közben az érintőképernyőn próbálta átállítani az ablaktörlő sebességét"
De hát ott van a kormány mellett a szokványos kis kar az ablaktörlőre! Ha jól gondolom a törvény előírja sok országban. Sőt, ugyancsak a kormányon van egy fizikai gomb, ha megnyomod, hangvezérléssel is bekapcsolhatod, sőt állíthatod a sebességét is. Sőt, lehet automatán hagyni az ablaktörlőt, és akkor magától kapcsol ki-be. Na most ezek után elég gonoszság azt mondani, hogy itt rákényszerített a Tesla, hogy tapicskolj. -
bkercso
nagyúr
10 év múlva egy autóba sem lesz kijelző
Az AI-vel már most van hangfelismerés, de még "be kell fagyasztani" a betanított SW-t, hogy olcsó processzoron is fusson. Így újat már nem tanul, miközben használod.Ha ez megoldódik, akkor elég lesz utasítanod az autót; nem is kell betanulnod az utasításokat, mert megérti majd, amit mondasz, mint egy ember.
"Vedd feljebb a fűtést!" "Ja, ne ott, a másik oldalon, és ne annyira. 22°C elég." stb.
Szerintem.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Corleone33
aktív tag
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nem nagyon érezném magam biztonságban olyan utakon ahol mesterséges intelligencia által vezetett gépjárművek száguldoznának az utakon, főleg hogy már sokadszorra jönnek elő ilyen esetek amikor a tökéletesnek hitt technológia mégse az.
Legalábbis ameddig nem finomítják ezt még egy picit tovább
Előző rossz tapasztalatok miatt sajnos nem üzletelek 0km-es /0 értékeléses felhasználókkal!
-
bkercso
nagyúr
válasz Corleone33 #40 üzenetére
Elsőre semmi nem olyan biztonságos. Az első vonatokon halálfélelmük volt az embereknek 40-60 km/h mellett, mert nem szokták meg, meg sok volt az alagútbaleset a füst és a kezdetleges jelzőrendszerek miatt. A korai repülők meg szétszakadtak a levegőben.
Majd, ha 20 éve már AI vezet, nem lesz félelmed. Attól még erre van az előre, mert a városok utcái nem lesznek szélesebbek, az igények viszont nőnek. Csak automatizálással fér el több autó és megy gyorsabban a forgalom menete.Én amúgy imádok vezetni, mert az auto a test meghosszabbítása. Szóval én nem várom az okos dolgokat a saját sejehajom alá. Másoké alá viszont igen, amennyi bénán töketlenkedő, figyelmetlen, kézből telefonáló veszélygóc van az utakon.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Tuomas
addikt
válasz Corleone33 #40 üzenetére
Én meg nem érzem biztonságba magamat olyan utakon, ahol agyhalott, idegbeteg, nemtörődöm emberek által vezetett gépjárművek száguldoznak.
We were here
-
ddekany
veterán
Ja, hogy az automata ablaktörlő (ez az, hogy kamera képből látja, hogy esik, és mennyire) érzékenységét állítani... Ilyenekre lenne dedikált fizikai gomb, úgy nézne ki a műszerfala, mint egy repülőgépé. Meg ez nem olyan dolog, ami vezetés közben annyira sürgős. Szóval, ebbe beleszállni az sajtónak... Persze, hozza a kattintást, de ennyi.
-
nagyúr
válasz Corleone33 #40 üzenetére
> de nem nagyon érezném magam biztonságban olyan utakon ahol mesterséges intelligencia által vezetett gépjárművek száguldoznának az utakon
En most se erzem
while (!sleep) sheep++;
-
<Adamsky>
nagyúr
2008-as KIA Cee'd-ben van ilyen (rajta az egyik "bajuszon") és mégsem repülőgép...
"Meg ez nem olyan dolog, ami vezetés közben annyira sürgős."
Mos viccelsz ugye? Sose mentél még bele úgy záporba, hogy előtte még alig esett, aztán egyszer csak ki se láttál a szélvédőn?
Ablaktörlő, világítás (a VW is elhagyta a "rezsókapcsolót" egy trendi érintőkapcsolós vezérlő miatt... hát nem lett az emberek kedvence), fűtés, klíma. Ezeknek könnyen vezérelhetőknek kell lenniük, pont. Előbb-utóbb rájönnek majd a törvényhozók és/vagy a gyártók is. -
Dißnäëß
veterán
Miért, a xenon-ra anno hogyan mondhatták rá, hogy a szintezővel nem vakít ?
Nem a faszt nem, telibeveri egy huppanóra a retinád a szembejövő először, utána leejti, de már késő.Kretén autós lobbi.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
dezz
nagyúr
"rettenetesen balesetveszélyes"
Nem úgy néz ki:
Harmad annyi baleset történik Teslákkal (megtett km-re számolva), mint a nagy átlag. Active Safetyvel (= Autopilot, csak nem az vezet, de balesetveszély érzékelésekor jelez a sofőrnek, adott esetben vészfékez vagy pl. visszatéríti az autót az elhagyni készült sávba; később mást is tehet) negyed annyi. Autopilottal - ami még messze nem tökéletes, de így is - ötöd-heted annyi. Sokan eleve csak akkor "tapicskolnak", ha az Autopilot vezet. Welcome to the 21st Century!
Balesetkor automatikusan aktiválódik a segélykérő.
#45 +
#27 Farkas82
"lámpa, klíma, ablaktörlő, vészjelző, hangerőállítás"Ezek közül csak a klímát nem lehet(?) fizikai kezelőszervvel állítani. Lámpa, ablaktörlő (alapfunkciók): kormány mögött. Hangerőállítás: kormányon lévő egyik görgő. (Kettő van.) Vészjelző: tükör fölött. A tableten finombeállításokat, speciális funkciókat lehet elérni. A klíma alapbeállításait a képernyő alján mindig ugyanott lévő ikonokkal lehet állítani. Egy érintéssel a részletesebb beállítási felületre válthatunk, de az is könnyen kezelhető (Lehet, hogy ilyenkor az egyik görgővel is állítható a hőmérséklet.)
A nagy képen sokkal könnyebben és gyorsabban (egy pillantásra) beazonosíthatjuk pozíciónkat, helyzetünket a navigációs felületen, semmint valami kis képernyőn.
-
Tigerclaw
nagyúr
Eleve nem kellett volna engedelyezni a Teslanak azt hogy kritikus visszajelzesek es vezerlesek csak a tableten keresztul mukodjenek. Egyreszt elvonja a figyelmet a vezetestol, ha a tableten kell turkalni olyan funkciok utan, amire vezetes kozben szukseg van. masreszt serulekeny, mert egy tabletrol van szo, ami barmikor elromolhatn, nem beszelve a szoftveres bugokrol. Harmadreszt problemas a biztonsaga, mivel a TESLA OTA modon is updatel kritikus dolgokat, vagyis ra van kotve az internetre olyan resze is, amit a hackerek kihaszva belenyukhatnak a vezetesbe is, foleg hogy a TESLA onvezetesre is kepes.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Okos Otthon / Smart Home
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Yettel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elemlámpa, zseblámpa
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- PlayStation 5
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Formula-1
- További aktív témák...
- Nintendo Switch Super Mario 3D All-Stars karcmentes tok,és game.
- Gamer PC Ryzen 3
- PlayStation 5 (PS5) DualSense Kontroller Marvel s Spider-Man 2 Limited Edition Kiváló állapotban.
- Xbox one, Series S ,Series X és limitált kontollerek
- BOLHAPIAC! USB-s kontrollerek, USB-s headsetek, Router, HDMI kábel, 2.1 es hangszórószett olcsón :)