Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tuomas
addikt
válasz <Adamsky> #32 üzenetére
Szerintem nem a hangvezérlés lesz itt a megoldás, hanem a komplett önvezető rendszer.
Akkor lesz igazán létjogosultsága ezeknek a nagy kijelzőknek, hiszen akkor már jóval kisebb mértékben (vagy egyáltalán nem) kell csak a vezetésre figyelni. A Teslának ugye ez a célja.[ Szerkesztve ]
We were here
-
Tuomas
addikt
-
dezz
nagyúr
"rettenetesen balesetveszélyes"
Nem úgy néz ki:
Harmad annyi baleset történik Teslákkal (megtett km-re számolva), mint a nagy átlag. Active Safetyvel (= Autopilot, csak nem az vezet, de balesetveszély érzékelésekor jelez a sofőrnek, adott esetben vészfékez vagy pl. visszatéríti az autót az elhagyni készült sávba; később mást is tehet) negyed annyi. Autopilottal - ami még messze nem tökéletes, de így is - ötöd-heted annyi. Sokan eleve csak akkor "tapicskolnak", ha az Autopilot vezet. Welcome to the 21st Century!
Balesetkor automatikusan aktiválódik a segélykérő.
#45 +
#27 Farkas82
"lámpa, klíma, ablaktörlő, vészjelző, hangerőállítás"Ezek közül csak a klímát nem lehet(?) fizikai kezelőszervvel állítani. Lámpa, ablaktörlő (alapfunkciók): kormány mögött. Hangerőállítás: kormányon lévő egyik görgő. (Kettő van.) Vészjelző: tükör fölött. A tableten finombeállításokat, speciális funkciókat lehet elérni. A klíma alapbeállításait a képernyő alján mindig ugyanott lévő ikonokkal lehet állítani. Egy érintéssel a részletesebb beállítási felületre válthatunk, de az is könnyen kezelhető (Lehet, hogy ilyenkor az egyik görgővel is állítható a hőmérséklet.)
A nagy képen sokkal könnyebben és gyorsabban (egy pillantásra) beazonosíthatjuk pozíciónkat, helyzetünket a navigációs felületen, semmint valami kis képernyőn.
-
ddekany
veterán
válasz <Adamsky> #45 üzenetére
"Mos viccelsz ugye? Sose mentél még bele úgy záporba, hogy előtte még alig esett, aztán egyszer csak ki se láttál a szélvédőn?"
De arra van fizikai gomb, a szokásos helyen (kar kormány mögött). Az automata ablaktörés állítása (mennyire agresszíven reagáljon az esőre), ami csak érintős felületen van.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz <Adamsky> #52 üzenetére
Vagy ha tabletre is visznek sok dolgot, ne a kozepkonzolra tegyek es maradjon meg minden koncencionalis vezerles a kormanyon, bajuszkapcsolokon. Persze maradhat egy extra nagy tablet kozepen, mint most, de azon maradjon csak a media, navigacio es hasonlo masodlagos, harmadlagos informacio. Az ulest, ulesfutest, fenyszorot, ablaktorlot, tempomatot vagy epp a kihangositot, radiot, zenet lehessen allitani tablet nelkul is.
Koztes megoldas lehet az, hogy a kritikus dolgoknak marad a fizikai vezerles, ami mar csak azert is kell, hogy ha elromlik a tablet a fontos dolgot iranyithatoak maradjanak, a maradeknak meg legyen egy olyan almenu mentes single page control interface ahol egy erintessel megoldhato minden...de tenyleg 1 erintessel.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dezz
nagyúr
válasz <Adamsky> #52 üzenetére
Bennem is kételyeket ébreszt az eset, csak az ellenkező irányból: ha feltételezzük is, hogy a kamerák számára a kamion teteje pl. egybeolvadt az úttal, a radarnak észlelnie kellett volna az akadályt. A kamion sofőrje is már 50+ méterrel hamarabb integetett a teslásnak, de fittyet hányt rá. Lásd "sudden acceleration" esetek, amikről a logokból kiderült, hogy a sofőrök nyomták be a menetpedált. Talán a féket akarták. A kamionos esetben még folyik a vizsgálat.
Az Autopilot/FSD sok közlekedési helyzetet nem ismer még fel rendesen, de a sofőrnek figyelnie kell és szükség esetén közbeavatkoznia. Az ellenkező esetben, amikor az ember vezet, sokszor elbambulásból vagy elképesztő ügyetlenkedésből következnek be egészen banális balesetek, amik elkerülhetők lettek volna. Az Autopilot efféle hibákat nem vét.
Nincs minden száműzve a kijelzőre.
#50 Tigerclaw
Pontosan milyen kritikus visszajelzésekre és vezérlésekre gondolsz, amik csak a tableten keresztül működnek?
"egy tabletrol van szo, ami barmikor elromolhatn"
Egy masszív és szigorú előírásoknak megfelelő ipari tabletről van szó, ami nem romlik el bármikor.
"nem beszelve a szoftveres bugokrol."
Mint pl.?
"Harmadreszt problemas a biztonsaga, mivel a TESLA OTA modon is updatel kritikus dolgokat, vagyis ra van kotve az internetre olyan resze is, amit a hackerek kihaszva belenyukhatnak a vezetesbe is"
Ha valakinek sikerül, kap egy Teslát. Eddig nem sokat osztottak így ki...
"es maradjon meg minden koncencionalis vezerles a kormanyon, bajuszkapcsolokon.", "Az ulest, ulesfutest, fenyszorot, ablaktorlot, tempomatot vagy epp a kihangositot, radiot, zenet lehessen allitani tablet nelkul is."
Célszerű lett volna picit visszaolvasnod a topikban írás előtt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus ROG Phone 6 - Limited Batman Edition / BONTATLAN - 3 év gari
- Huawei Matebook D14 i5-11.gen/16GB DDR4/512GB PCIe SSD/14" Full HD IPS/Gar.:2025.10
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- Binepad BN006, programozható, mechanikus macropad, low profile Kailh Choc v1 Red switchek
- CoolerMaster ControlPad, programozható, mechanikus macropad, Gateron Red switchek