Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nkmedve

    őstag

    Ez a teszt valamivel jobb lett mint az 2080/2080Ti, kimaradt a sokat vitatott Hitman, és a CPU limit is meg lett említve. Lehetett volna kicsit több magyarázat még a játékoknál, meg még néhány cím. Ha mindenképp a low level API kell akkor vannak még DX12 és Vulkan címek (pl. BFV, Shadown of the Tomb Raider, Wolfensein 2) de nem ártott volna még 1-2 DX11-es játék sem azoknak akik még a jelenben élnek. :)

    Ezzel a játéklistával nem csodálkozom a végeredményen, mondhatni korrekt lett az összkép (más tesztekben erősebb a 2080, de ott más címeket futtattak, így a kb. 5-10% különbség más tesztekhez még nem túl kirívó szerintem).
    Amin csodálkozom, hogy 4K-ban a legkissebb a különbség a 2080-al szemben, pedig a 16GB 1TB/s kellett volna ott segítsen (bár ez valószínűleg azért van, mert az FHD/QHD összesítéseken sokat dobott a Forza, és a CPU limit is bekavart).

    Teljesítményben mondhatni korrekt lett a kártya, ha az ára lemegy 2080 alá úgy 10%-kal (amire olyan sok esélyt nem látok) akkor elfogadható alternatíva lehet. Mindenképp kicsit olcsóbb kéne legyen, mert vannak hányosságai (picit lassabb átlagban, jobban melegszik/hangosabb, az alap 2080-hoz képest jóval többet fogyaszt, nincs benne semmilyen új tech, pl. RT). Mindenképp jó, hogy van ilyen, remélhetőleg az AMD nem bukik túl sokat a kártyákon, és a Navi majd ténylegesen előrelépés lesz.

    Ja és egy kérdés: honnan jön az a 106.2% az átlag (teljes) összesítésnél? Felbontásonként és az átlag+min összesítések is mind 103 alatt vannak, így nem látom, hogy mi az a mérés amiből kijöhet a 106.2%.

  • nkmedve

    őstag

    válasz Yutani #166 üzenetére

    "Kíváncsi vagyok, hogy automata undervolt milyen hatással van a VII-re."

    Gondolom kb. annyi hatása lenne, mint az RTX 2080-ra, ott is meg lehet vágni a fogyasztást minimális teljesítmény-veszteség mellett még csak undervolt sem kell, csak sima TDP limitálás.

  • nkmedve

    őstag

    válasz gbors #189 üzenetére

    Az Ashes of the Singularity is Vulkan állítólag, bár azt inkább csak CPU tesztelésre használnám (vagy még arra sem, figyelembe véve, hogy senki nem játszik vele).

  • nkmedve

    őstag

    válasz antikomcsi #214 üzenetére

    Közben pedig 6GB is simán elég neki: [link] Lásd az 1080 vs 2060 esetét, ahol kevesebb VRAM mellett még jobb min FPS-t is hozott a játék.

    (#225) VinoRosso Az a PHs 106% valami hiba (a többi összegzés alapján), inkább csak a 4K összesítést érdemes nézni, ahol egál a teljesítmény.

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    Úgy tűnik a kártyának gondjai vannak a hőmérséklet tekintetében, egy idő után kezd throttlingolni és olyankor dobálja az órajelet 1.35-1.75 GHz között. Nem tudom a különböző appokban jelentett hőmérséklet pontosan melyik részére vonatkozik a GPU-nak, de a GN 100 fok fölötti junction-t mért: [link] Tomshardvare-nél is látszik, hogy a GPU alatt a PCB is túllépi a 75 fokot (szóval a GPU belül sokkal forróbb), miközben a kártya maximum ezt az értéket jelenti: [link]
    Gondolom nem segít, hogy a GPU és a HBM chipek annyira közel vannak egymáshoz, és így mind a 300W-nyi hő egy pontban keletkezik.

  • nkmedve

    őstag

    válasz Chaser #462 üzenetére

    Érdekes, hogy régebben mindenki low grafikán multizott, valami kis felbontáson, manapság pedig már fel vannak az emberek háborodva, hogy RT mellett nincs meg a 200+ FPS :D

    Nyilván nem kompetitív multi mellett kell bekapcsolni az ilyen eye candy-ket, és talán nem a BF volt a legjobb játék amibe ezt elsőként beletehették. Egy Assassin's Creed, Tomb Raider, Hitman stílusú játékban sokkal inkább el tudnám képzelni. Az új Metro-ban is több értelme lehet a tech-nek, kár az Epic Store-os hülyeségért.

  • nkmedve

    őstag

    válasz edward2 #486 üzenetére

    Ez nagyon off, de a gond azzal van hogy ez erősen user- és konkurencia-ellenes lépés amiből csak az adott cégek látnak bármi hasznot (bár lehet inkább visszafele fog elsülni, és a fejlesztők sínylik meg, pedig nem az ő hibájuk volt). Mivel nincs a cégekben tulajdonom, ezért hadd ne tapsoljak neki. Ráadásul egy last minute lépésről beszélünk ami még törvényesen is kérdéses.
    Semmi gondom nem lenne a dologgal ha mindkét Store-on elérhető lenne a játék és a gyengébbiken olcsóbb lenne. De nem,, csak a gyerekbetegségekben szenvedő, ultragagyi Store-ban lesz elérhető, ráadásul nem is olcsóbban (tudom, hogy az USA-ban alacsonyabb lesz az ár, de engem az nem érint).

  • nkmedve

    őstag

    válasz Chaser #581 üzenetére

    "Tegnap beneztem 2080 topikba, ahogy latom azert hullanak, nem csak a ti verziok"

    Nem tudom melyik topikot nézted, de a 2080-ban amit én napi rendszerességgel követek a kezdetektől, és aktívan írok is bele, kb. 3-5 elhalálozott kártyára volt panasz az elmúlt hónapokban, és ezek közül talán 1-2 ami az artifact-os hibát mutatta. Ahhoz képest hogy mennyi 2080 felhasználó van ott, ez egy nagyon alacsony arány (ennyi kártya minden szériánál elhullik).
    Ez az egész tömeges elhalálozásos sztori csak a 2080 Ti-re volt érvényes és az is csak a kezdetekben, ideje elengedni a dolgot.

    (#573) Prof Azzal tökéletesen egyetértek, hogy nem kell mindenkinek csúcskártya, de az 1050Ti-t szerintem ne reklámozzuk túlságosan, mivel jelenleg az egyik legrosszabb teljesítmény/ár arányú kártya, egy Radeon 570 megeszi reggelire (egyedül fogyasztásban jobb az 1050 Ti, de ott sem vészes a különbség). Gondolom te még akkor vetted amikor jó árban volt, de mostmár egyáltalán nem jó vásár.
    Jelenleg alsó és középkategóriában az AMD jobb vásár (570-580), fennebb pedig az NV RTX-nek nem igazán van konkurenciája (ezen nem változtat a Radeon VII-sem, maximum AMD fan-oknak fog belőle jutni és nem a legjobb áron).

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    válasz McSico #593 üzenetére

    A Pascal majdnem duplázott adott fogyasztás és GPU terület mellett, úgyhogy nem kell olyan nagyon visszamenni, bár ez nem olyan gyakori dolog. Abban viszont egyetértek az előző kommentelővel, hogy 7nm-en ez eddig nagyon sovány (főleg, hogy az extra teljesítmény egy része a nagyobb memóriasávszéllből jön).

    Amúgy meg nem úgy értette, hogy minden ganarációnként dupláztak a gyártók, hanem, hogy ekkora gyártástech ugrás mellett a múltban volt duplázás.(ahogy a Maxwell-Pascal között, mint fentebb írtam, ott 28-16nm-re történt a váltás). Mivel most az AMD 14-ről 7nm-re ugrott ezért nyilván nagyobb fejlődést lehetne várni, mint ez az átlag 25% a Vega64-hez képest, bár az is igaz, hogy ez GPU kicsit meg van vágva (számolóegységben a Vega 56-64 között van félúton).

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    Egy kis érdekesség arról, hogy hogyan változik a Radeon VII és 2080 viszonya extrém felbontás és AA mellett, így kutatva a 8GB vs 16GB (és a 448GB/s vs 1TB/s) kérdést: [link]

    Számomra a legérdekesebb a teszben, hogy Fire Strike-ban egészen 8K 8x MSAA-ig kellett felmenni, hogy a 2080 kifogyjon memóriából :)

    (#670) Remusz911 Ez így hülyeség. Amikor az AMD pont olyan gyors vagy gyorabb volt mint az NV akkor a piaci részesedésük is sokkal magasabb volt. Az már más kérdés, hogy az ilyen AMD által dominált időszakok túl ritkán és túl távol egymástól voltak, így pedig nem tudta soha megtartani azt a magasabb részesedést.
    Az Apple - Android összehasonlítás pedig számomra értelmetlen. Az Android telefonok talán jobb hardverrel jönnek, de ebből a jobb hardverből a user semmit nem érez, szóval inkább az OS az ami dönt. Ha valakinek iOS kell (mondjuk az 5 éves támogatási ciklus miatt) akkor nyilván Apple-t fog venni, még akkor is ha a másik oldalon ott van a 64 magos CPU és 16GB RAM van (ami amúgy teljesen haszontalan).

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    válasz Mamuska #728 üzenetére

    "Például van szóbeszéd a GTX1180-ról ami olcsóbb lesz mint az RTX2080, de ugyan azt a sebességet fogja tudni RT nélkül. Ilyen kártya kell a népnek. :)"

    Ilyenről nincs szó, amilyen kártyák jönnek RT nélkül (bármi is legyen a nevük) azok mind az RTX 2060 alatt lesznek teljesítményben (ezen a szinten már nyilván semmi értelme nem lenne az RT-nek) és árban is aszerint lesznek belőve.

    (#727) Remusz911 "Azért elég vaskos hűtőt kapott, állítólag driverfrissítéssel jön új ventilátorprofil, amivel csökken a hangja. Nem hinném hogy a custom léghűtések annyival jobbak lennének."

    A fő gond nem azzal van, hogy a hűtő túl hangos, hanem azzal, hogy még emellett a hangos hűtő mellett is a GPU bizonyos részei 100 fok fölött vannak és a kártya egy idő után throttlingolni kezd. Ezen nem fog az segíteni ha az AMD kiad egy másik ventiprofilt. Lehet halkabb lesz, de még hamarabb eléri a hőmérséklet-limitet. Szerintem itt a gond már nem a hűtő teljesítménye, hanem az, hogy a 7nm (és a somszédos HBM chipek) miatt annyira kis területre összpontosul a hű, hogy az onnan hatékonyan nagyon nehéz elszállítani. Aztán még ott van a thermal pad is (ami azért kellett, mert a GPU és HMB chipek nincsenek még mindig tökéletesen egy szintben), ami nem engedi elég hamar át a hőt a vapor chamber-nek.
    Az egyetlen megoldás erre ha valahogy lefaragják a fogyasztást 250W (de lehet inkább jobb 200) alá. Talán ezt ki lehet hozni lényegesebb teljesítményveszteség nélkül, ahogy sok más kártyánál is (pl. RTX-nél is le lehet a fogyasztás kb. 30%-át faragni alig néhány % teljesítményért).

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    válasz AAAgold #739 üzenetére

    Mindegy, hogy hol 100 fokos a chip ha emiatt throttlingol, és bőgeti a ventillátort. Ez egy elég komoly gond, főleg ha majd valaki melegebb környezetben fogja használni, esetleg a ház szellőzése nem lesz a legjobb. Amúgy megjegyzem, hogy szerintem az egyetlen komolyabb gond ezzel a kártyával, másképp teljesen korrekt lett.

    A chip majdnem egy szintben van (a régi Vegákhoz képest mindenképp jobbnak tűnik), de azért nem tökéletes a dolog. GamersNexus tesztelte ezt, és náluk a minimális egyenetlenségek miatt pont a GPU közepét nem fedte elég nyomással a hűtő, ahol a legtöbb hő keletkezik: [link]

    Ez a gond eredhet a hűtő megmunkálásából is, de mindenképp lehet számítani rá, hogy nem minden kártyánál fekszik tökéletesen fel a hűtő, és valószínűleg ezért is használja az AMD ezt a spéci thermal padot.

  • nkmedve

    őstag

    válasz Cefet #750 üzenetére

    Furcsa, hogy ekkora különbség van a TJ és felszín között. Azon gondolkozom, hogy talán ugyan az a gond lehet itt is ami a 9900K-nál, hogy túl vastagra tervezték a chipet (ott viszonylag nagy távolság a silicium réteg és az IHS között, ezért a delid sem segít, hanem csíszolni kell), így nem képes a hőt elég hamar kijuttatni a felszínre és átadni a vapor chamber-nek.

  • nkmedve

    őstag

    válasz Caboose #760 üzenetére

    Pont arról beszélek, hogy az az epoxy/akril (vagy nem tudom miből van) réteg túl vastag. Az IHS-t a 9900K-val kapcsolatban írtam, ott sem sokat segít az egyszerű delid, sokan csiszolják a jobb hőátadás érdekében.

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    válasz Remus389 #772 üzenetére

    "Itt a PH-n, meg a mobilarénán van pár ilyen extrém fanboy, akik az elmúlt tíz évet és 25.000+ hsz-t gyújtve védték pl az Apple-t. Nvidiásból is van ilyen, de azért ezek egy fokkal lightosabbak."

    Én nem emlékszem, hogy rajtad kívül valaki itt ebben a topikban szapulta volna az Apple-t vagy az Androidot. Lehet nem is az Apple fanokkal van a baj, hanem a haterekkel akik még egy teljesen más témával kapcsolatban is hangot tudnak adni az Apple utálatuknak és így folyamatosan provokálják a másik oldalt (értsd: burkoltan lehülyézzék az összes Apple felhasználót)? Csak egy gondolat...

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    válasz Remus389 #775 üzenetére

    Nem azzal van a gond, hogy értelmetlen hasonlatokkal flémet keltesz egy olyan topikban aminek semmi köze a telefonos témához (ezt már megszoktuk itt a PH-n). A gond ott kezdődik amikor még ezek után, ugyancsak provokáció nélkül, ismételten leminősíted az Apple fanokat és elvakult kommentbotoknak próbálod beállítani őket. Mindezt úgy, hogy az elmúlt napokban jóformán csak azt olvashattuk ebben a topikban ahogy vért izzadva próbálod védeni az AMD-t és a kártyával kapcsolatos minden vélt vagy valós hibát próbálod kimagyarázni.

    Remélem mostmár világos, hogy miért akadt ki az irónia-detektorom. Egyetértek abban, hogy a fanboyság rossz (szerintem a haterkedés is az), de jó lenne ha nem csak más szemében találnánk meg azt a bizonyos gerendát. :)

  • nkmedve

    őstag

    válasz Abu85 #819 üzenetére

    Fölösleges ezt ennyit ragozni. Végigolvasva a hsz-eket nem gondolom, hogy bármelyikőtök is szándékosan ferdített volna, inkább csak egyszerű félreértés volt az egész.
    Szerintem egy házigazda ilyen piti viták fölött kéne álljon. Inkább maradj a technikai elemzéseknél (akár itt a hsz-ekben is), mert azokat jó olvasni, de ezek az adok-kapok gyanusítgatások nem tesznek jót senkinek (a PH renoméjának sem).

    Amúgy propagandával gyanusítani egyszerű fórumozókat... ezt nem tudom értelmezni. Ha itt valakinek lehetősége van propagandát terjeszteni, az kizárólag a PH szerkesztősége. Mindenki más egyszerű fórumozó aki csak él a szabad véleménynyilvánítás jogával a fórum egy kis sötét lyukában.

  • nkmedve

    őstag

    válasz Gyuri27 #823 üzenetére

    Ha Raymond bizonyíthatóan megszegte a fórum szabályzatát akkor persze ki lehet tiltani, nem hiszem, hogy ezt én kéne megítéljem.

    Ugyanakkor gondolom érzed a különbséget Abu és Raymond szerepköre és felelőssége között itt az oldalon. Abu itt egy véleményformáló/közszereplő aki ha mond valamit annak nagyobb súlya van, mint egy egyszerű fórumozó bármely hsz-ének. Ha két random fórumozó nekiáll egymást oltani, arra az olvasók csak legyintenek és görgetnek tovább. Ha viszont egy házigazda teszi ugyan ezt (ráadásul propagandával vádol egy fórumozót akinek semmilyen befolyása nincs), az már negatívan hathat a PH megítélésére is, mivel egy szerkesztő véleményét (még ha csak személyes is), nehéz elválasztani a PH hivatalos álláspontjától.

    Részemről bőven elég a néha felbukkanó trollok oltogatásait olvasni, nem kell az hogy még a szerkesztők/házigazdák/modik/stb. is szélsőségekbe menjenek át. :)

  • nkmedve

    őstag

    válasz Dvix #881 üzenetére

    2070,2080 esetén sosem volt széleskörű gond. A 2080 Ti Founders Editionnel volt, de azzal is csak a kezdetekben, azóta nem nagyon lehet hallani már ilyesmiről. Persze elvétve vannak hibás kártyák minden szériából (néhány %), de ez pont úgy igaz a Radeon-okra vagy régebbi Geforce-okra is (pl. az 1080-nak 7%-os hibaaránya volt sok ezer eladott darab után, egy nagy német áruház szerint).

    Néha ránézek nagyobb webshopok oldalaira amelyek írnak hibaarányt az egyes kártyákhoz. Eddig még 1 modellnél sem láttam 10%-nál nagyobb arányt (2080 Ti modelleknél általában magasabb az arány, azok komplexebbek), de többnyire inkább csak 1-3% ami az általános.

    Szerintem tipikusan az az eset amikor egy kezdeti hibás szállítmány bekerül forgalomba, majd a user-ek bepánikolnak és terjed a hír, hogy az összes kártya meghal (pedig nem).

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    válasz Pug #885 üzenetére

    2080 Ti fórumot nem követem, csak webshop-ok statisztikáit néztem (ahol nyilván custom kártyákat forgalmaznak, nem Founders Edition-t), de a 2080 topikot folyamatosan olvasom és ott nagyon kevés elhalt kártya volt az elmúlt hónapokban (kb. 5 darab összesen, amiből csak 1-2-nél jelentkezett a space invaders dolog :) ).
    Nem túl célszerű amúgy fórumok alapján következtetést levonni. Főleg ha az ember nem követi folyamatosan, csak néha benéz akkor nagyon fals képet kaphat. Pl. a 2080 topikban is volt egy halom hsz. a hibákról, de ha végigolvastad alaposan akkor kiderült, hogy a sok komment alatt mindössze néhány hibás kártyáról volt szó (csak ugye a user-ek visszajárnak és újra meg újra leírják hogy milyen gondjuk volt). Ahogy nézem a Ti fórumán is kb. ugyan azok az emberek írnak folyamatosan, többen csak hallomás alapján.

    Azt még hozzáteszem, hogy nálam november óta működik hibátlanul a 2080, folyamatosan +1000 Mhz-es memóriával fut (Samsungos, +1300-at is bír, de nekem kerek +1000-en megfelel :) ). Nem volt kímélve, GPU OC-t is próbáltam (de sajnos alapból eléggé koppra van járatva), emelt TDP limiten is ment (290W-ig lehet tolni, én mondjuk 265W-al megelégszem, semmi haszna fennebb tolni), arról nem beszélve, hogy az utóbbi időben volt elég sok időm játszani így a napi átlag 3-4 óra megvolt neki.

    (#890) Abu85 Már régebb nyilatkoztak független nagykerek/webshop-ok ezzel kapcsolatban és mondták, hogy a custom kártyáknál teljesen normális a meghibásodási arány (a Founders-ről nem lehet tudni semmit). Gondolom nem feltételezed azt, hogy mindenkit lefizetett az NV hogy hazudjon, beleértve a magyar és román kiskereket is amiket én szoktam nézni :D

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    válasz MSI.Navi #924 üzenetére

    Érdekes, hogy minden AMD fan ismer embereket akik már az 2., 3., 5. RTX-üket gariztatják, ami viszont még furcsább, hogy az ilyen szerencsétlen RTX tulajok valahogy messziről elkerülik a 2080 topikot, és mindenki csak valami kósza legendákból hall róluk. :D

  • nkmedve

    őstag

    válasz MSI.Navi #933 üzenetére

    Lehet most kicsit csalódást fogok kelteni, de nekem semmiféle fájdalmat nem okoz az, hogyha te megveszed a Radeon VII-et (vagy ha Radeon 570-580-ra gondoltál akkor külön üdvözlöm a döntést, mivel azoknál jobb reljesítmény/ár arányú kártya nincs jelenleg). :) Még ha szerintem nem is éri meg a Radeon VII az árát, én akkor is örülök ha legalább néhány darabot el tud belőle adni az AMD s így befolyik egy kis apró a kasszába.

    (#942) t72killer Szerintem nem több 10%-nál az arány a custom 2080Ti-k esetén (Founders Edition-t nem veszem számításba mivel arról semmit nem tudunk, és nem is tartom egy jó terméknek), több oldalon néztem ennek a GPU-nak az RMA rate-jét és nagyon sok népszerű modellnél van 0%-os hibaarány, míg néhol elvétve látni modelleket, amelyeknél az arány felugrik 10-15%-ra (ez gondolom 1-2 hibás darabot jelent, mivel olyan sokat nem adnak el belőle). 2070/2080-nál pedig még ennél is jóval alacsonyabb az RMA arány.

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    válasz kvarc #978 üzenetére

    Értem én, hogy ment a csodavárás a 16GB RAM és 1TB/s miatt, de most hogy kint vannak már a tesztek, így kicsit komolytalanná vált a dolog.

    A Radeon VII is annyira, vagy még kevésbé jó 4K-ra mint a 2080 és az 1080Ti, ezt minden egyes teszt kimutatta (még a PH is). Hogy a gyakorlatban mennyire is pontosan: 2080-am van (az egyik leggyorsabb gyári OCs modell) 4K tévére kötve. Újabb játékokban szinte kizárólag QHD-ben használom mert csak úgy van meg a 60 FPS mindenhol. Na, pont ennyire lesz elég a Radeon VII is. Szóval aki 4K-ra veszi ezt ezt a kártyát, az majd szépen szokhatja a 30-40 FPS-t az újabb, rendszerigényesebb címekben, vagy majd szépen lennebb veszi a grafikát, hogy élvezze azt a rengeteg pixelt maximum 1 méterről (távolabbról QHD is bőven elég). :)

    Ahogy már írtam, nem rossz az új Radeon (a "kazánházas" problémát eltekintve), de azért ne essünk túlzásba, és azt gondoljuk, hogy most ez lesz az új 4K király, amikor arra már 2 éve is kevés volt ez a teljesítmény.

  • nkmedve

    őstag

    válasz ribizly #1023 üzenetére

    Ez így van, és az új Metro meg is mutatta, hogy már ezen az első generációs hardveren is egészen használható a tech, nem zuhan be tőle annyira a teljesítmény mint a BF5-ben eredetileg, és az így implementált Global Illumination sokkal élethűbb fényeket/árnyékokat ad mint eddig bármi. Nem emlékszem, hogy a 12 évvel ezelőtti Crysis óta lett volna bármilyen tech aminek ilyen nagy jelentősége lett volna ebben az iparban (eddig nagyjából ezen a 12 éves grafikai szinten voltunk, csak közben elértük, hogy mára már 4K-ban is fut ugyan az ami akkor még csak esetleg 720p-ben volt használható).

    Én eddig úgy voltam vele, hogy nem érdekelt az RT, pusztán a teljesítménye és a modern API-k jobb támogatása miatt vettem RTX-et, de mostmár egyre inkább várom, hogy a jövőben még milyen RT-t támogató játékok jönnek ki és mit mutatnak (és nem érdekel az sem ha majd csak FHD-ben fognak menni, egy jó AA mellett az is bőven vállalható nálam).

  • nkmedve

    őstag

    válasz Gyuri27 #1102 üzenetére

    Túlságosan leegyszerüsíted a dolgot. A PC nem csak azért drágább, mert a gonosz gyártók csak a zsebüket tömik. Szerintem inkább ezek játszanak közre:
    - lassan ártól függetlenül sem kell már senkinek PC, mert egy halom más eszköz van amivel ki lehet váltani egy asztali PC-t (kezdve az okostelefonokkal, laptopokkal, egészen a konzolokig).
    - az utóbbi időben elért teljesítmény- és fogyasztás-beli fejlődés nagyon drága volt (láthatjuk az Intel hogy szenved már csak a 10nm-el is) és egyre drágább lesz a jövőben is.
    - manapság már sokkal hosszabb ideig elég egy adott teljesítmény, így akik még PC-t használnak azok is ritkábban váltanak. 15 éve ha összeraktam egy középkategóriás gépet, az 1-2 év múlva már durván gyengének számított.
    A legutóbbi pont miatt meg is kérdőjelezném, hogy valójában mennyire is drága ma a PC. Régebben olcsóbban kaptál bizonyos alkatrészeket, úgyanakkor azok sokkal hamarabb is elavultak. Összességében a hosszabb távú kiadásokat tekintve valamivel drágább ma PC-t építeni és fenntartani mint régebb, de szerintem messze nem olyan drámai a különbség, mint ahogy egyesek próbálják beállítani.

    "Az megint megér egy misét, hogy egy ideje elmentek a játékok (filmek) a látvány irányába. Aztán ennyi.
    Mert más értéket nem tud felmutatni."

    Ez butaság, úgy filmeknél, mint játékoknál virágzik az indie és az A+-os címek között is rengeteg minőségi darab van (szerintem több is mint mondjuk a 80-as 90-es években), csak meg kell találni.

  • nkmedve

    őstag

    válasz snecy20 #1113 üzenetére

    Nem csak a kártyák ára jött le a professzionális piacról, hanem maguk a kártyák is. A Turing a Volta utóda, ami kizárólag Titan és Quadro változatokban volt elérhető 3000 dollártól felfele. A Radeon VII pedig egy átcimkézett Instinct. Ezek mind drágán gyártható kártyák, nem tudom miért csodálkozik bárki is az árazáson.

    Ahogy már írtam, a PC szegmens már inkább luxushobbinak számít, ahol nem lehet már nagy mennyiséget eladni, egyszerűen senki nem vásárol már ilyen alkatrészeket. A teljes ismerősi körömből talán még 1-2 embernek van desktop PC-je (és messze nem csúcs GPU-val), míg mindenki másnál ultrabook, olcsó laptop, telefon, tablet a menő (kb. 1 az 50-hez arányban), 10-15 évvel ezelőtt ez pont fordítva volt. Arról ne is beszéljünk, hogy mostmár aki játszik is, nem PC-n teszi azt, a casual játékosok nagy része átment már telefonra/konzolra.
    Lehet sírni az árazás miatt mindkét oldalon, de inkább rá kéne jönni, hogy a felsőkat- és csúcs GPU mostmár egy kihaló félbel lévő faj ami nem lesz már olcsóbb (hacsak nem jön el megint a PC-k aranykora, ami nyilván nem várható).

    Azzal, hogy nem veszed meg ezeket a drága kártyákat, nem lesz olcsóbb semmi a jövőben, hanem vagy még drágább lesz (ha tovább csökken a volumen) vagy ki sem adnak már ilyen kategóriás GPU-kat a consumer piacra (ahogy a Volta sem jött ki, és ahogy az AMD sem nagyon van már jelen a csúcs szegmensben, várhatóan a Navi sem jön oda)

    Ami a pozitívum, hogy manapság már jóformán bagóért (ha másképp nem, használtan) lehet kapni középkategóriás kártyákat amelyek FullHD-ben elviszik a legmodernebb címeket is és még valószínűleg évekig használhatóak maradnak (pl. az RX480/580 esete). Ennyire időtálló és jó teljesítmény/ár arányú GPU-k a középkategóriában soha nem voltak.

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    válasz andy19770128 #1115 üzenetére

    Ne keverd a Metro-t a BFV-el, ez nem egy kompetitív multis játék ahol 500-an lőnek rád egyszerre. Ez a játék leginkább a hangulatról szól, és ott rengeteget tudnak segíteni a fizikailag helyesen modellezett fények és árnyékok (persze nem mindenhol).

    Ha valakinek mindenképp csak az a lényeg hogy végigrohanjon a játékon és legyilkoljon egy halom ellenfelet akkor nyilván nem kell semmi ilyen spéci beállítást bekapcsolni. Elég egy Medium grafika 200+ FPS-el s hadd szóljon. De azért nem mindenki így játszik, főleg egy lassabb menetű, helyenként lopakodásra kihegyezett játékban (ilyen körülmények között pedig a játékélményhez is bőven hozzáadhat a látvány).

    Szerintem a BFV volt a legrosszabb dolog amivel az újabb technológiákat demozhatta az NV (az RT teljesen haszontalan egy ilyen gyors a játékban, a DLSS pedig mosottsz*rt csinál a képből), nem is tudom mit gondoltak. Inkább arra kellett volna rámenni, hogy a Metro jöjjön ki az RTX szériával egy időben, mivel ebben a játékban tényleg megmutatja a tech, hogy mit lehet belőle kihozni (és ez még csak a kezdet). Így van remény, hogy végre el lehet tüntetni a helyenként ultrafake-nek kinéző ambient lighting-ot. Pl. a Metro-ban is RT nélkül van csomó tárgy ami meg van világítva, miközben semmi fényforrás nincs a környéken (az ilyen dolgok eddig fel sem tűntek, mert teljesen megszoktuk őket, de most az RT-vel összevetve nagyon kilóg a lóláb szerintem).

    (#1119) snecy20 A 4K-val az a helyzet, hogy annyival magasabb a teljesítményigénye a FullHD-hez, de még a QHD-hez képest is, hogy ezt még mindig nem tudtuk megugrani rendesen (talán a 2080 Ti már alkalmas rá komolyabb kompromisszumok nélkül, de semmi más nem). Sajnos nagyon lelassult és megdrágult a gyártástech fejlődése, és ez az amiből a nagyobb teljesítményt lehetne kinyerni. Emlékszem amikor kijött a Pascal, az is a teljesítmény-növekedésének a nagy részet a 28-16nm közötti váltásnak köszönhette (azonos lapkaméret és fogyasztás mellett majdnem duplázott). Sajnos ilyen nagy ugrások a csíkszélességben már egyre ritkábban vannak és így nehéz megfelelő ütemben növelni a teljesítményt, miközben a monitorokba sokkal könnyebb még több pixelt belezsúfolni. A 7nm ha kiforrja magát talán segíthet kicsit abban, hogy a 4K még elérhetőbb legyen, meglátjuk mit hoz az elkövetkező év.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák