Hirdetés
- Okosóra és okos kiegészítő topik
- Ennyibe kerülnek itthon a Redmi Note 12 modellek
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Mobil flották
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bemutatkozott a Poco F2 Pro (már megint)
Új hozzászólás Aktív témák
-
aujjobba
addikt
Ideális második autó: igen, kiadok rá >10millió Forintot, miközben a családi batárt is kénytelen vagyok fenntartani.
400-450 km hatótáv: szuper, klíma nélkül lehajtok vele a szülőkhöz (kb. 300km, hátha valóban kitart addig), majd ott bedugom az ezeréves földeletlen hálózatba feltölteni, hátha nem égeti ki a vezetékeket a falban. -
vidotom
kezdő
Célhoz eszközt: Ha neked 600 km-re kell jármű, és nem megoldható a töltés közben, akkor neked ez nem való.
Elektromos jármű rövid utakra éri meg. Hosszabbakra csak korlátozottan alkalmas. Ez van, és lesz is amíg valamelyik újabb akkumulátortechnológia nem kerül tömeggyártásba. -
#88470784
törölt tag
Látom is magamelőtt a narancssárga obis hosszabbítókat, amint lógnak ki a gazdagréti panelok ablakain, hogy feltöltsék a kocsikat.
-
aujjobba
addikt
Járok rövid utakra is, amikor városon belül kell valamit elintézni, vagy Budapestre bemenni valamiért (agglomerációban lakom), arra tökjó lenne.
De ahhoz meg nagyon drága egy második autót megvenni, fenntartani.
Miközben ugye a családit is tartanom kell.Érted, én üdvözlöm az elektromos technikát, elismerem hogy jó lenne, de egyelőre nagyon költséges dolognak tartom.
Ja meg azt is tegyük hozzá, hogy amíg Budapesten éltünk az autó legtöbbet a parkolóban állt, a BKV volt használva, a kocsi csak nagyobb bevásárlásokra és a vidékre utazásokra. Erre jobban megéri talán taxizni is arra a pár alkalomra, mint venni egy elektromos másodjárművet 10+ millióért.
-
jbcs
tag
Szerintem is jelenlegi állásban második autóként ideális. Ne magadból indulj ki, sokat ismerek olyat, ahol apu feneke alatt ott van a céges autó, anyu meg hajt egy másik saját autót. Gyereket eldobni a suliba 5-10 km.-re, meg városba szaladozni, szerintem ideális egy ilyen auto, így elég hetente egyszer tölteni.
[ Szerkesztve ]
-
doooo
addikt
A 208-as nagyon bejövős (benzinesben is
)...
-
jbcs
tag
Totalcar-on van egy podcast a témában, ahol elmondták, hogy volt vizsgálat a témában és azt találták, hogy az emberek nagyon nagy százaléka napi szinten 70 km.-et autózik és kb. évente 2-3-szor van szüksége ennél nagyobb táv megtételére. Ez alapján nettó pénz kidobás egy nagyobb akkupakk, nagyobb tömeg eleve, plusz magasabb vételi ár. Én most cserélem az autómat és valószínűleg az ára miatt egy kisebb csomagtartójú kis autót választok, mivel átgondoltam, hogy az elmúlt egy évben, mikor raktam teli a csomagtartót és kb. 1 alkalomra emlékszem. Most a miatt az egy alkalom miatt vegyek egy nagyobb csomagtartójút 600-800 eFt.-al drágábban. Plusz a nagyobb auto, nagyobb felület és súly, nagyobb fogyasztás fölöslegesen.
[ Szerkesztve ]
-
vidotom
kezdő
Örülök, hogy jó irányba terelődik az eszmecsere.
A lényeg tényleg az, hogy napi szaladgálós autónak szinte bármelyik elektromos jármű, még egy robogó is megteszi az emberek 90%-ának. A hétvégi bevásárlásra meg az évenkénti pár hosszabb utazásra fenntartani egy járművet pocsékolás. Még nem tartunk ott, de már erősen haladunk afelé, hogy elérhető legyen a kölcsönzés ilyen alkalmakra. Lassan (10 éven belül) meg fog fordulni a kocka, és tényleg a napi igényekhez lehet majd igazítani a járműbirtoklást. Az alkalmankénti batár szerepét pedig olcsóbban tölti be a bérelt jószág, mint a parkolóban értékvesztő és amortizálódó saját verda. -
aujjobba
addikt
Nekem 3 gyerkőcöm van, most egy hatszemélyes honda frv-t hajtunk (ötösbe nem fér három gyerekülés sehogy), és utazáskor nyilván fullon van az egész.
Erre nekem az elektromos autó megoldhatatlan, a méret miatt is, hatótáv miatt is.Városban szaladgálós másodautónak szuper lenne az elektromos, de most épp nincs szabad 10millióm rá. Előbb lenne egy 20éves ezres-swift, ha nagyon kellene.
-
jbcs
tag
Mindig az igényeket kell megnézni, nálunk vidéken, megyeközpontban, nagyon sokan csak max. napi 15-20 km-et autóznak jellemzően városban és ritkán mennek hosszabb útra, ide pl. egyedüli autóként is ideális, főleg, hogyha az ára is baráti lesz. És itt nagyon sok embernek van garázsa is Bp.-el ellentétben.
-
vidotom
kezdő
Jó meglátás:
Ha a BKV reális alternatíva, akkor bármilyen autó birtoklása luxus. Az alkalmankénti batárt meg lehet oldani kölcsön vagy bérelt járgánnyal, netalán taxival. Olyankor persze fáj azt az összeget kiadni érte. De a matek már ma is azt hozza ki, hogy a saját (nagyobb) kocsi fenntartása többe kerül teljes életciklusa alatt, mint a sok kicsi bérleti díj összeadva.Elektromos autó második autónak a luxus luxusa. Első autónak való, amit naponta használnak is. Minden másra pénzkidobás. Napi használatban a szükséges minimum méret és hatótávot kéne belőni, és a második autó lehet a hedonista.
-
aujjobba
addikt
Nekem már nem alternatíva a BKV mert elköltöztem BP-ről.
Agglomerációban lakom, BP-től 15km-re, így az átlagos használatra jó lenne nekem az elektromos, HA létezne olyan méretben amibe befér az egész család.
Ha már csak a Duna partra megyünk ki ami városon belül van csak épp a város túloldalán, ahhoz is autóba kell ülni mindannyiunknak.
A másik dolog a hosszú utak kérdése, például lemegyünk vidékre nagyszülőkhöz mondjuk 2 hétre, az egyik SzSzB-ben a másik Borsodban, kis falu.
Hol bérelek ehhez autót? Két hétig tartom a bérlést? Ha nem, akkor hol adom le?
Át kell mennünk a szomszéd faluba rokonhoz, hol bérelek ehhez autót?
Tökjó lenne mindez, ha élnék egy városban ahonnan nem megyek ki 20km-rel messzebbre, de így esélytelen ez az egész. -
aujjobba
addikt
Rajtam is hüledeztek már, hogy a batárral megyek az oviba a lányomért.
Az persze eszébe se jut, hogy a másik kettő gyerek már otthon van, vagy épp máshol.
Aztán amikor rátérünk arra, milyen autót ajánlana amibe három gyerekülést biztonságosan be lehet passzírozni, akkor jön a felismerés. -
aujjobba
addikt
-
vidotom
kezdő
Vannak 5 személyes kocsik is, amikbe befér a hátsó sorba három gyerekülés, én is egy ilyet hajtok: Citroen C4 (Grand) Picasso. De a PSA furgon alapú kocsijai is mind ilyenek: Berlingo, Rifter, Combo Life.
Elektromosból erre valóban gyér a kínálat: a 7 személyes Audi e-tron megtenné, de az már a luxus luxusa. Massive overkill.
Városban szaladgálós másodautó? Nem az az első autó, amit a napi pörgésben használ az ember? Szemléletváltás kell: a napi szaladgálós az első autó, legyen az egy kicsi elektromos. Az már van "olcsón" is, használtan mindenképp. A hétvégi családi autó kell, hogy a második legyen. Az már lehet egy akármilyen kellően nagy benzintemető, hiszen keveset megy. Annak mehet egy 20 éves Transporter is. Abba belefér az egész ház a gyerekek mellé, és már nem veszít az értékéből. :) -
vidotom
kezdő
Létezik olyan elektromos, amibe befér az egész család, csak mocskosul drága és pazarló: Audi e-tron. Én nem vennék ilyet akkor se, ha zöld hasúkkal lenne kitömve az összes pamlagom.
Nehéz a helyzet a hosszú utakkal, ez nem kérdés. Ahhoz a bérlés már százezres tétel. Ami már csak nagyon ritka helyzetben jelentene megoldást. Persze minden relatív. Ha a birtokolt batár évente fél misit amortizálódik, akkor az átváltható mondjuk 3 kéthetes autóbérlésre. -
vidotom
kezdő
12 éves korban a költség már inkább a szervizelésből fog adódni, azzal meg nehéz kalkulálni. Kívánom, hogy ez is olyan könnyen menjen majd el, mint az előző.
Amúgy meg a legkörnyezettudatosabb megoldás még mindig hajtani a most meglévő kocsit, amíg szét nem esik. A járművek előállításának környezeti lábnyoma felér 10 év használatéval... -
aujjobba
addikt
Ha gúnyt érzel akkor félreértesz, semmi ilyesmi nem állt szándékomban.
Régebben számolgattam megtérülést villanyautóra a tiedhez hasonló használatra, és ha jó emlékszem egész jó eredmények jöttek ki.
Utánaszámolok megint, érdemes lehet neked is szerintem.Azt a részt hogy jobban jársz, ha a szomszéd veszi nem értem, de lehet csak nagyon reggel van még nekem.
U.I.: 12 évesnél fiatalabb autóm még sosem volt, mindig olyat veszek amit készpénzben ki tudok egyben fizetni úgy, hogy maradjon pénz az első nagyszervizre is.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
őstag
A mostanit 350 ezerért vettem 12 évesen, semmi nagyobb baja, hűt, fűt, megy (kopkopkop) havi 500 km körül megyünk, parkolást nem szoktam fizetni. Ehhez azért egy használt leaf 3,5 millió, ami nagyon sok pénz. Évi 100-150 ezret tudnék fogni rajta üzemanyagban, meg valamennyi szervizt, de az amortizácó ezt simán el is vinné, a pénzem meg állna benne. Jó ez így, ha ennek akkora baja lenne, maximum felgyújtom
A szomszédot azért írtam, mert ha kevesebbett szennyez, az nekem is csak jó
[ Szerkesztve ]
-
axioma
addikt
Hat, nalunk van masodik csak elektromos, mert nekem is be kell jarnom, es annyira nem lehet osszeegyeztetni idoben a kettot (korabban volt olyan idoszak is, mas melohellyel), meg szar a tomegkozlekedes (dragasagarol nem is beszelve), hogy nekem az ion a max. 80-valamennyi km hatotavjaval ket atlag napra is eleg lenne. Ja en vagyok az anyuka de mar tinikkel, nem bevasarlas meg gyerekhurcolas a napi feladatom, de az irodaba is be kell jutni.
-
axioma
addikt
Es akkor kerdes a szerzohoz is: nem kamu (mondjuk az a 40-50km nem vadiujan es huvosebb idoben is) PHEV-krol nem lehetne ilyesmi osszefoglalo? A napi ingazasra hasznalatkor teljesen elektromoskent viselkednek, valodi alternativ, nem csak adooptimalizalo (meg park.dij).
[ Szerkesztve ]
-
lugoka
csendes tag
Ezt pont nekem találták volna ki. Kb 15 km a melóhely naponta. A max távolság mostanában nem több 80 km - nél. Nekem még az országosan működő bérlős hálózat is elég lenne. Ha nem fogyna el minden hónapban 20. - a körül a fizu még be is neveznék. Így marad a 92 - es dízel amíg szét nem esik.
-
debrejo
senior tag
Még mindig az a baj az elektromos kocsikkal hogy vagy városba (miniméret) vagy luxuscikknek szánják (Model S, e-tron). Igazi, ingázós alternatíva neimgazán van. Én 70 km-t utazok melóba, 90% autópálya. Egy ilyen távra, napi 150, max 200 km naponta alig van megfizethető pár éves használt alternatíva. Újonnan 10 milla körüli ár nevetségesen sok, használtan, 3-5 millió között meg van a Nissan Leaf aztan kifújt. A fenti listát elnézve továbbra is a városi kisautók/ luxuskategória lesz tolva, egy olyan alternatíva amiben nincs halalfélelmem autópályán olyan kicsi vagy még paréves használtan is megfizethetetlen, esetleg ha a családi autó épp szervízben van akkor is lehet egy 4 fős családnak egy kisebb kirándulást tenni a környéken, na olyan nincs. Nő a választék de messze nem ebbe az irányba mennek a gyártók.
-
axioma
addikt
Hat szerintem ez mar nem annyira az ingazas tavolsaga. Otthon, max. 10A-rel (elektromos halozat allapotatol fuggoen akar annyival se) lehet hogy nem is olyan egyszeru ehhez a napi toltest megoldani. Mondjuk az ampera alapbol 6-tal tolt csak hogy kimelje az akkut, de este 8 korul azt mondta hogy hajnali 4-re lesz kesz, es ezzel van kb. 60km elektromos nafta (mondjuk annak utana ott a benzin is). Az meg nem jo ha gyorstoltogetsz rendszeresen, ha a ceg adja meloidoben akkor sem (mondjuk a gyors a 22kW-nal kezdodik, 3x16A, vagy persze fentebb a 43kW AC illetve DC-k).
Egyebkent lehet hogy neked is inkabb hibrid kene, palyan benzinbol - elektromos modban a 110-es tempo a kompromisszum teteje ha nem teslarol van szo), a varosi reszen arambol, es a csalad is befer. Az ampera stilusuakrol hosszabbtavon se valoszinu hogy leveszik a zold rendszamot, ha ez lenne a szempont. -
debrejo
senior tag
Van a cégnél Ampera, elvittem a hétvégére tesztelni, nem az igazi, abból a 60 km-ből nálam max 35-40 lett, mindezt tavaszi időben, se klíma, se fűtés. Van i3 (REX) is, na az már közel van ahhoz amit szeretnék, bírná árammal az ingázást csak kicsi, a hátsó ülések meg főleg azok. Van Tesla model3 is, azt is elvittem egy körre, ideális lenne csak marha drága. A Nissan Leaf első generációja meg csak a nagyobb akksival lenne alternatíva, aztán jelenleg kifújt a választék. Lassú töltés sem lenne gond, munkahelyen 8-10 óra, mindezt ingyen, otthon este 9-től reggel 7-ig megint 10 óra. Az van hogy várnom kell amíg a Leaf második generációja meg a Hyundai/Kia páros elektromosai 2-3 évesek lesznek, ők lennének az igaziak.
-
axioma
addikt
Amperabol akkor szar a peldany vagy 90 felett nem tart-ban mentel vele. A normalis peldany hozza a 60 km-t varosban, a ferjem rendszeresen (heti negy nap) tol bele 52-55 km-t es marad is benne.
Igaz, nem fut, es csak ritkan (es akkor benzinevos uzemben) volt a klima is inditva, ingazaskor mindket vegen fedett helyen van, nyaron huvos telen langyos.[ Szerkesztve ]
-
debrejo
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
ma Szinte az összes gyártó úgy érzi, hogy nem maradhat ki a tisztán elektromos meghajtású autók piacáról, összeszedtük, hogy 2019-ben milyen modellek jönnek még ki.
- StarTech HSB4SATSASBA Drive Enclosure Internal - Dobozos, új állapotú
- NETGEAR Nighthawk MR2100 4G LTE Mobile Router - Dobozos, használt
- ACEPC AK1 Mini PC
- HP ProBook 640 G3 szép állapotban i5-7200U, 256GB SSD, 8GB RAM, jó akku, gyári garancia
- LENOVO THINKPAD EDGE E580 HASZNÁLT LAPTOP - CORE I5-8250U 1,6 GHZ, 8 GB RAM, 128 GB SSD, Win11
Állásajánlatok
Cég: Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
Város: Budapest
Cég: Test Innovation Technology Zrt.
Város: Budapest