- Mobil flották
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Macrodroid
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Befutott a Xiaomi 12 Lite is
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Folytatja a leépítéseket a Tesla
it Ezúttal Kaliforniából küldenek el 601 embert, a jól értesült források szerint Elon Musk a dolgozók 20 százalékától válna meg.
-
A kard és az űr az új Arc meghajtó két fő motívuma
ph A 31.0.101.5518-as csomag három hibával is leszámolt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Pár éve már volt valami rövid hír, vagy pletyka, hogy az Apeh meg akarja adóztatni az otthoni töltést is. Sajnos minden zöld, környezetbarát technológia ugyanarra a sorsra jut a mohó politikusok és cégek keze álltal. Addig drágítják mesterségesen, hogy ne érje meg arra váltani.
Nem is értem, hogy épeszű emberek hogy vízionálhatják azt, hogy az elektromos autók leválthatják a hagyományos autókat. Gazdagok játékszere marad még sokáig.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Az szerintem csak probléma forrás volt, hogy ingyenesen vagy jóval piaci ár alatt lehetett tankolni. Ugyanez a probléma az állami támogatással. Egyrészt mind az ELMŰ, mind a kormány a mások által befizetett pénzből jótékonykodik, másrészt akadályozzák a piaci ár természetes kialakulását, torzítják a piacot mind a keresleti, mind a kínálati oldalon. Ráadásúl a kiemelten gazdag embereket támogatják közpénzből, ami rohadtúl bicskanyitogató.
Az elektromos autók ára teljesen irreális és csak az ilyen közvetlen és közvetett támogatásoknak, adó-,parkolási, -behajtási kedvezményeknek köszönhető, hogy a piaci eladások elmozdultak a 0%-ról, a kicsit több mint 0%-ra. Persze a buta embereknek számára nagy dolog, hogy többszáz, sőt ezer százalékkal nőttek az eladások, de a százalékszámítás már csak ilyen magas matematika, nem mindenkinek való.
Még a kőgazdag Norvégok is második, harmadik autónak veszik és csak a kedvezmények miatt.
Jelenleg inkább tűnik úgy, hogy az akkumulátorok ára felfele fog menni, minthogy lefele. Nő a kereslet dinamikusan, a szükséges nyersanyagok mennyisége limitált, ergó olcsóbb biztos nem lesz. Bár minden évre jut legalább havi egy hír, miszerint áttörést ért el valami egyetemi labor ezen a területen, de láthatóan a piacot nem érte el egyik fejlesztés sem, a többtucatnyi megoldás közül. A miértje ennek fontos kérdés, de az inkább az összeesküvés elméletesek területe. Számunkra csak annyit jelent, hogy alig változtak a főbb paraméterek, mint súly, energiasűrűség, költségek. A töltési idők csökkentek komolyabban...és azok is részben a biztonság kárára.
Ilyen áron totál esélytelen, hogy ugrásszerűen növekedjenek az e-autók eladásai. Valószínüleg komoly extraprofit marad a cégeknél, de az sem biztos, hogy elég legyen nagyobb árcsökkentésre, főleg hogy abból a profitból az akkugyártók is részesednek, részesedni akarnak. Nem csoda, hogy amelyik autógyártó komolyabban veszi ezt a szegmenst, az saját akkugyárat épít, vagy beszáll közösbe egy olyan céggel, akinek az akkugyártás a specialitása.
Ha piaci áron lehet tölteni, akkor csak azoknak éri meg anyagilag, akik személy és teherfuvarozással foglalkoznak. A többieknek ez inkább csak drága hobbi, ami viszi a pénzt. Ha viszont csak emelt áron, vagy extra adókkal terhelve lehet tölteni, akkor senkinek sem fogja megérni...főleg ha már otthon, vagy cégek esetén telephelyen saját árammal sem lehet tölteni úgy hogy közben na akarjon lehúzni az áramszolgáltató, vagy a kormány.
A fény a sötétben az, hogy vannak olyan országok, ahol a cégek és a kormányok nem a sokadik rókabőr lenyúzásán gondolkodnak. Illetve más országokban az emberek mentalitása olyan, hogy nem tűrik, ha tolvajok kutatnak a zsebükben. Ott lehet jövője hosszabb távon az egésznek. Orbanisztánban erre semmi esély.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ráadásúl a 10 millás e-akármi, nem is a 6 millás Focussal egyenértékű, hanem egy 3-4 millás polóval. Támogatás nélkül 10 felett indulnak az kiskategóriás e-autók. Minimum 3, de inkább 4x-es az ár, ha hasonló méretű, felszereltségű autókat nézel...és akkor még nem említettük, hogy ezeknek nagyon kicsi a hatótávja. Szóval kapsz egy kisebb bevásárló, vagy max. városi autót 10-12 millióért, aminek a használt ára gyorsabban zuhan, mert a használt akkuban nem bíznak az emberek...ja és még azt se mondhatjuk hogy jól néz ki. Jellemzően valamiért jóindulattal is csak bájosan csúnyák, vagy mókásak a full e-autók.
Nem tudom, hogy mire építik az elméleteiket, akik nagyobb ugrást várnak az eladásokban. Persze a kőgazdag országok és máshol a gazdag emberek húzzák meg az eladásokat, főleg állami támogatással, de aztán nem megy tovább, ha drasztikusan nem csökkentik az árakat...és persze nem kezdenek bele megölni adókkal és extraprofittal az egész rendszer alapját az akkuk töltését.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Core2duo6600 #89 üzenetére
Sajnos már jelenleg is arról szól a dolog, hogy a szegény embert még jobban lehúzzák azért, hogy a gazdagnak valami olcsóbb vagy kényelmesebb legyen. Ha bevezetnék azt, hogy még büntetőadót is fizessenek a benzines, dizeles autók használói, vásárlói, hogy azzal támogassák az e-autósokat, akkor már tényleg jobb lenne ha jönne egy újabb világháború, lehetőleg nukleáris, mert az emberek fejlődése zsákutcába jutott. Térhetünk vissza a fedualizmusba, sőt a rabszolgatartás korszakába..de talán ideje lesz átadni a helyet egy értelmesebb fajnak.
Környezetvédőként támogatom, hogy piaci áron, vagy kicsit olcsóbban töltsenek, sőt hogy semmilyen adó ne terhelje a töltést, hogy, reg. adó mentesen vehessenek e-autót, de cserébe a gyártóktól is elvárnám, hogy hasonló méret, felszereltség, teljesítmény mellett ne legyen drágább az e-autó ára mint +50% és még ezt is csökkenteném évente pár százalékkal. Olyan megoldásokat kellene találni az ösztönzésre, hogy az ne az autógyárak zsebét tömje. Ott is el kellne várni a komoly fejlesztéseket, ahogy a benzines, dizeles autókkal szemben. Tehát évről évre meg kellen határozni, hogy milyen paraméterű e-autók kerülhessenek forgalomba. Hatékonyság, energiasűrűség, súlycsökkentés, illetve 100%-os akku újrahasznosítás. Emellett álljanak össze a gyártók és szabványos akkumulátorokban gondolkodjanak, amiket egyszerűbb , olcsóbb cserélni, és biztonságosabbak.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Star Trek
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mobil flották
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ASUS ROG Ally
- További aktív témák...
- HP Pavilion Laptop 14
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Bomba! HP EliteBook 1040 G7 x360 Érintős Hajtogatós Ultrabook Tab 14" -70% i7-10710U 16/256 FHD LTE
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 13 128-512GB 1év hivatalos Apple garancia gyári független Deák Azonnal Átvehető.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen