Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tikakukac

    titán

    válasz DithenS #70 üzenetére

    Ez pedig a sok régi benzines és dízeles autó okolható.

    Lófüttyöt. Azért fos a levegő, mert mindenki szeméttel, műanyaggal, gumival meg frissen lopott vizes fával tüzel. Pár éve volt az a móka, mikor kiverették Pestről a dízelt meg a benzinesek egy részét is és bazzeg, nem akart csökkenni a légszennyezettség. Naná, hogy nem baszkikám. Otthon továbbra is ömlött a zacskó meg traktorgumi a kazánba :B Kedvencem mikor télen elmegyek a belvárosból és kisfalusi, erdős, Tisza melletti szülői házikóba és megnézem a levegőminőséget, akkor azt kapom, hogy egészségesebb lett volna Pesten maradni :P Hogy miért? Nem, nem a kocsik miatt. Kocsiból te egy nap látsz 30-at, sokat mondok. Hanem azért, mert az autózás lópikula ahhoz képest, amit az agyhalott népesség fűtés címén művel.

    Ha meg sokallod a 14 éves átlagkort, akkor nyugodtan megmondhatod mitől lesz jobb az, hogy lecseréljük a patent állapotban tartott 13 éves euro4-es benzinest egy pár évesre, amiben 1-2-3 éven belül olyan dolgok fognak kidögleni, amiket nem lesz pénze az öregéknek fenntartani és megindul a mókolás, hanyagolás, DPF kiírás stb. Autó nélkül pedig halott vagy egyes régiókban, nem opció a busz és vonat. Előbbi alig van, utóbbit meg felszámolták :P

    Jah, 2-3 éve otthon is fával tüzelés van. Pedig eddig villannyal volt, megkaptunk atomból, tüdőrák nyesta. De hát E-on kedvezményesen is annyi volt a villanyszámla, amiből 1 év után már 0Ft-ra kijött a kandalló, azóta pedig 250k marad a zsebben/szezon. És teljesen mindegy, hogy így füst meg úgy környezet, ekkora összegeknél ilyen állami fizuk mellett kutya sem fog azzal foglalkozni, hogy milyen a levegő.

    [ Szerkesztve ]

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Man0gatya

    aktív tag

    válasz DithenS #70 üzenetére

    nagyon tévedsz mesélj már mergfeküdt a rendszer a légkondiktől? azok sem esznek keveset györs- villámtöltő meg nem lesz minden háztartásban a legtöbb ember naponta 100 kmt se megy nem hogy 1000et azt meg szépen 220ról is utántölti meg nem tudom tudod e de egy elektromos kocsi müködhet pufferként is az aksiból visszatölt a rendszerbe ha hiány van

  • .DLL

    veterán

    válasz DithenS #70 üzenetére

    Jelenleg semmi nincs kiépítve eléggé, sem a hidrogén rendszer, sem az elektromos (töltő)hálózat.
    Nyilván ha az általad említett 3M autó most hirtelen elektromos lenne, akkor most bajok lennének. Mondd ugyan ezt hidrogénesre is: "mind a 3 millió magyarországi autót fel akarnád tölteni, megfeküdne a hálózat." - és milyen igaz, mivel nincs hidrogénes hálózat sem ami ki tudná szolgálni. Magyarán, mindenképpen fejleszteni kell valamelyiket. Akkor már inkább az elektromos hálózatot és infrastruktúrát fejlesszük, aminek alapjai már megvannak, mintsem egy új, bonyolult, több ponton is sérülékenyebb hidrogénes rendszert, aminek egyetlen előnye látható jelenleg: gyorsabb feltöltés, de ez megint a jelenre vonatkozik, a jövőben az akkuk bírhatnak a jelenlegieknél 3-10-szer gyorsabb töltést is.
    Amellett, hogy a jövő infrastruktúráját már ennek szem előtt tartásával kell megtervezni, a jelenben el lehetne kezdeni a lakótelepi parkolóhelyeken kialakítani normál 1 fázisú töltőoszlopokat, akár csak annyit, hogy egy 230V-os dugalj legyen rajta és meg lenne oldva az éjszakai töltés (de jobb lenne Type2-es beépített kábellel, hogy kevesebb legyen a macera, de nyilván úgy jóval drágább lenne egy ilyen oszlop). Szóval a lényeg, hogy el kéne kezdeni csak, egy erős áramú elosztó doboz a parkoló, vagy utca végébe, és onnan elkezdeni kihúzni a kis töltőoszlopokat. Nyilván ezt is racionálisan a gazdagabb környéken lévő lakótelepeken, ahol többen vennének elektromos autót amúgy mint ott, ahol nem csak a helyben töltés hiánya, hanem az anyagiak is gátló tényezők. Majd oda is kelleni fognak ilyen pontok, de csak ha már elérhetőbb áron ott is terjedni kezdenének az elektromosok.

    [ Szerkesztve ]

    (P.H.)

Új hozzászólás Aktív témák