- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
Homeworld 3 - Amit a játéktól várhatunk
gp Akik a drágább verziót vették meg, már játszhatnak a teljes változattal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mepet
addikt
Nekem is szúrták a szemem ezek a számok, de a pontosításaid után is stimmel annyi Dithens számításában, hogy az ökológiai lábnyomod nem lesz kisebb attól, ha elektromos autózol. Az persze igaz, hogy villanyautóval a károsanyagot nem pont a városodban pufogja ki a verda. Viszont a globális hatása, pl. a globális felmelegedésre gyakorolt hatása ugyanúgy aggasztó a villanyautónak is. Te is így látod?
-
vodkaboy22
addikt
Kicsi pontosítás:
1.) Szuprevezető kábel, jelenlegi tudásunk szerint kommersz villamoshálózatban még a mi életünk alatt nem lesz (50 - 60 év még). De ha lesz is akkor a sok átalakítási hatásfok vesztést még nem is számoltuk.
A jelenleg legjobb hatásfokkal bíró transzformátorok 95% körüliek és egy normál hálózatban nem egy hanem fogyasztóig eljutva 10 is lehet... Jelenlegi transzformátoriank az éves energia termelés ~10%-át elfűtik...
2.) Ahogy előttem is írták jelenleg a szénerőművek erőművi (teljes) hatásfoka átlagban világon jó ha 25-35% között van. A szűrésükről meg nem kell csodákat regélni sőt... Sajnos a szűrési hatásfokuk átlagban több nagyságrenddel rosszabb mint egy koszos régi dízelnek. Itt nagyságrendről beszélek! És még nem beszéltem az éves szinten több mint ezer tonna urán és társai nehéz fémről amit az elégetett szénből eregetünk a levegőbe... Ha Ideálisan nézve azt az energiát amit elégetünk hasonló hatásfokkal és szűréssel jutattnánk a levegőbe mint egy mai modern benzin motor akkor sokkal tisztább jövő elé néznénk mint jelenleg a szénerőművekkel...
3.) Fúziós erőmű megint inkább az 50-70 év még...
4.) A nap pont akkor nem fog neked termelni amikor este töltöd a szép E kocsid.... A szél is csak akkor fog tölteni amikor kedve szottyan..
5.) Nem tudom miből gondolod, hogy olyan jó adottságaink lennének geotermikus erőművekre, de én legutóbb még úgy tudtam, hogy nincs sok vulkanikus terület a közelben, se bármi hasonló ami sokat segítene a dolgon...Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
Joshi
titán
válasz vodkaboy22 #52 üzenetére
És akkor ehhez vegyük hozzá amikor többségében lennének az elektromos autók. Horváth András elektromos autós youtube csatornáját szoktam nézni. Ott megkérdeztek egy figurát aki kapcsolatban van a magyar elektromos hálózat illetékeseivel, és azt mondták hogy a magyar elektromos hálózatban 30% tartalék van a jelenlegi állapotban. Az nagyon kevés, szükség lesz még vagy 2-3 Paksra. Az akkukra átlag 10év garit adnak a gyártók, a használt autó piac ez miatt nagyban át fog alakulni elektromos autóknál. Egy akku pakk milliókba kerül, és a használt cellákat valahol gyűjteni kell és fel kell dolgozni. Ma még elenyésző a rossz akkuk száma, de ha tényleg beindul a terjedés akkor ez is probléma lesz. Vagyis energia. Aztán ott van a töltés, ugyanis aki tömbházban lakik az nem tudja megoldani a házában a töltést. Egyébként megkérdeztem Horváth Andrást hogy ilyenkor hogy tudom tölteni az autómat, azt mondta menjek el egy töltőhöz. Ok hogy most még nagy eséllyel találnék szabad töltőt, de ha sok elektromos autó lesz akkor szabad töltő se lesz. Meg most 12 óra meló után még keressek szabad töltőt? Nekem vicces ez az egész.
Nagyon jól hangzik az elektromos autózás, de azért vannak itt még megoldatlan kérdések.[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
Terjedjenek má ezek a surranó loppanó vackok, nyomják csak le a jó kis Golf VII GTi / Hyundai I30N páros árait.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
Erre most azt mondom... ha majd tudjuk ki az ország hentese szeretne erőművet... na akkor eljöhet ez az idő. De ez a téma nem idevaló bocsánat.
Lenne egy i30N-em nem is a szaros magyar utakon csapatnám... minden hónapban Hring nyílt hétvége.
Nincs belsőégésű motorkerékpár? Jesus... csak a második X-em van meg de nem akarok ebben a világban élni. Az egyetlen értelmes dolog a földön a belsőégésű motor, kellemesebb társ mint egy nő, és hamarabb rájövők mikor miért hisztis.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
DithenS
senior tag
válasz vodkaboy22 #52 üzenetére
Nem kell vulkán a geotermikus erőműhöz. Magyarországon 2km mélyen már 120C` a termálvíz hőmérséklete, ami aztán a nyomás csökkenésével forrni is kezd, majd gőzzé alakul. Readásul nem is feltétlenül szükséges forráspont egy geotermikus erőmühöz. Ha szekunder körben egy alacsonyabb forráspontú folyadéknak adja át a hőt, akkor a forráspont már megvan 30C°-nál is. A probléma, hogy az alacsony forráspontú folyadékok robbanékonyak, mindenképp zárt rendszer szükséges. Ilyen anyag valamilyen éteri folyadék. Tehát megoldható a folyamat, readásul a víz mivel nem haladja meg a forráspontot, ezért vissza sajtolni sem feltétlenül megoldhatatlan feladat, a szekunder körben lévő folyadékkal pedig nem is kell foglalkozni, csak le kell hűteni.
A napenergia tárolására is vannak már tervek. A jövőben pedig az üzemanyagcellás erőművek is megielennek majd. A hidrogén szállítása ma már pedig megoldott. Mi a megoldás? Az, hogy a szél és a nap által megtermelt energiának egy kis részét kivonjuk, és hidrogén előallítására fordítjuk, onnan pedig éjjel működtetjük az üzemanyagcellás erőművet, így nem fog ingadozni az áramtermelés sem, el tudjuk tárolni a nap és szélenergiát egy jó időre. Persze ez a folyamat is hatásfok csökkenésével jár, de kit érdekel, ha ingyen van? Mondom, tervek vannak. Már csak egy olyan ember kellene, aki nem fél a változástól, és megvalósítja. Mindenképp a benzin, a dízel és a szén leádozóban van. Ez így jó.
A dízel pedig nem azért rosz, mert van károsanyag kibocsájtása. Hanem mert a common rail rendszer 2000 bar nyomáson porlasztja el a gázolajat, ami olyan apró részecskéket pöfög ki magából, hogy a nyálkahártya és a tüdő egyszerűen képtelen kiszűrni. Onnan pedig a véraramba kerül, és tovább nem is kell ecsetelnem. Nem nano méretű részecskék kiszűrése a feladata az emberi szervezetnek.
Az autógyártást pedig mindenképp át kellene alakítani, mert jelenleg ez jár a legtöbb károsanyag kibocsájtással, az szennyezi leginkább a környezetet.[ Szerkesztve ]
-
DithenS
senior tag
Személyem szerint én a hidrogén autókban látom a jövőt. Pár perc alatt feltankolható, nem kell kábellel hülyéskedni, és nem gond ha lakásban élsz. Az elektromos autók töltése nagy nyűg, és pont éjjelre koncentrálódna minden autó feltöltése. Egyszerűen én az üzemanyagcellában látom a jövőt. Az elektromos autózás 1920-ban is elbukott, pont ezek miatt. Most is el fog.
-
DithenS
senior tag
Amúgy van gázzal üzemelő üzemanyagcellás erőmű is, ami szintén hatékonyabb, mint a szén. Persze ez nem teljesen tiszta, de jobb.
http://ecolounge.hu/zoldmotor/startolt-europa-legnagyobb-uzemanyagcellas-eromuve
-
stellaz
addikt
A benzin-diesel is elbukott már a megjelenése pillanatában, csak sok idő volt felismerni. Aztán mire felismertük, már nem tudtunk vele mit kezdeni.
Elektromos autókban az a jó, hogy a benzin motorral szemben még óriási fejlesztési potenciál van bennem.
Most arra mennek, hogy olcsó, gyorsan tölthető akkuk legyenek. Talán a környezetkímélő aksit is megoldják. Energiatermelésben is új kapukat nyit meg, hiszen az autónak mindegy mi termeli az áramot.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Nem látom a mozgolódást ezen a téren, általában úgy szokott lenni, hogy az kezd terjedni amit támogatnak/erőltetnek. Ha a hidrogén hajtást bizonyos körök hátráltatják/ellehetetlenítik, akkor abból nem mostanában lesz valami. Az a gond, hogy kiépített infrastruktúra (töltőállomások, szerviz stb) nélkül nem tud terjedni az adott technológia.
[ Szerkesztve ]
-
DithenS
senior tag
igen, igazad van. Mondjuk az olajlobbi szerintem úgy is inkább a hidrogén mellé áll, mert akkor nem veszítik el a benzinkútjait. Csak át kell alakítani ugye hidrogénné. De eddig csak Japán az, ahol a technológia mellé állt a kormány és az autóipar. Nálunk semmi ilyen kezdeményezés nincs. Pedig sokkal több potenciál van benne, mint az elektromos autókban. Mindegy milyen akkut fejlesztenek ki, abba bele kell paszírozni azt a rengeteg energiát, amit ki is akarunk nyerni belőle. Readásul gyorstöltés kell, mert senki sem akar 2 napig egy akkut töltögetni és autó nélkül maradni. Aztán ugye nyaralni sem tudunk elektromos autóval. Nincs 1000km/h hatótávja egyiknek se, nem is lesz. Ehhez képest a hidrogén elég 500km-re, megállsz 3 perc alatt tele nyomod és mész tovább. Sokkal jobb. Azt akkor a mezőgazdasági gépeknél nem is igen jöhet szóba az akkus megoldás. Egy traktorba hová szerelünk annyi akkut? Egy traktor simán elvontat 10 tonnát, felemel 4 tonnát és sorolhatnám. Nincs annyi akku, amennyi energiát el tudnánk tárolni olyan kicsi helyen. Aztán ugye szerintem ezek a gépek szezonban éjjel nappal mennek, nem rakatjuk fel töltőre 3 óra munka után. Szóval a hidrogént kellene erőltetni, egy réteg úgy is arra lesz terelve.
-
Joshi
titán
Hamarosan lesz Magyarországon is hidrogén töltőállomás, igaz nagyon kevés és évtizedek alatt. De ki tudja, ha mégis belendülne akkor biztosan felgyorsulna az infrastruktúra kiépítése is.
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
Ez a biológiai lábnyom meg az életciklus-értékelések (LCA) eredményei (hogy "akkor ezért építünk majd ilyen erőművet nem olyat, amit a sátán küldött") ilyen igazi politikusok által előszeretettel előhúzott, szavazópolgárok által is könnyedén feldolgozható adatok. Sajnos az életciklus-értékelés egy kicsit olyan, hogy aki fizet érte, hogy elkészítsd, annak kedvező végeredményt lehet kihozni, az elemzés "határainak" "helyes" megválasztásával, egyebekkel.
A villanyautók kapcsán meg jobb lenne, ha azt mondanák az emberek, hogy "beleállok, támogatom egy akár az is lehet, hogy tisztább jövő kialakításához vezető technológia szélesebb körben való terjedését és fejlesztését azzal, hogy villanyautót veszek", ahelyett, hogy úgy éreznék a vevők, hogy ők a megváltók, akik azonnal, amikor átveszik az autójukat drasztikusan kevesebbet szennyeznek az általuk oly lenézett belsőégésű motorokkal szerelt autókkal szemben*.
Ez így jelenleg nem igaz. Csak az első megfogalmazás jelentősen kisebb azonnali elégedettséget okoz. Holott természetesen tesznek a bolygóért ezzel, mert egy technológia fejlődhet legalább a vásárlásuk nyomán. De pont a technológiákban való vak hit, amit el kéne felejteni.
*Most Norvégiát hagyjuk, ők tényleg megújulóból termelik a villamosenergiát és ráadásul még exportálnak is szépen, szóval ott aztán, aki Tesla-s az akár még nagy szavakat is mondhat erről. Persze a baj ott van, hogy ugyanezt érzik a dán Teslások is, ahol azért már nem ilyen egyszerű a képlet, főképp mivel adóokosítás miatt vették a Teslájukat a legtöbben Legalábbis ez volt itt a nagy okosság egy pár éve még az újautókat sujtó brutál adók miatti kibuvókeresésben.
Kissé szélsőséges vélemények vannak itt megfogalmazva ebben a topikban szerintem helyenként. Az egész műszaki életben van ami ekkor jó megoldás, van ami meg akkor. Ez a mindent visz leegyszerűsítés ez maradjon meg a kedves politikusainknak inkább.
[ Szerkesztve ]
-
DithenS
senior tag
Ettől még sok idő feltölteni. Az elektromos hálozat nincs ekkora terhelésre felkészítve. Ha éjjel mind a 3 millió magyarországi autót fel akarnád tölteni, megfeküdne a hálozat. Elég ha 500 ezer autót rakunk fel éjjelre, már akkor vége! Aztán ha gyorstöltővel tesszük ezt, akkor a pillanatnyi fogyasztás még több lesz. Ennyi atomerőművet meg nincs értelme telepíteni egy ekkora országban. Hidrogént egyszerűbb előállítani a szeles tengeren szélturbinákkal, onnan meg elszállítani ide hozzánk. Az olaj se a szomszédból jön, megoldható.
Persze akinek jobban tetszik az elektromos autózás, azt el kell fogadni. Mindenki olyan technológia mögé áll, ahova akar. Mind a kettő kezdeményezés egy remek ötlet. Főleg hogy Magyarországon a légszennyezettség értéke sok esetben magasabb, mint Kína valamely nagyvároaában. Ez pedig a sok régi benzines és dízeles autó okolható. A magyar autók ÁTLAG életkora 14 év.(?) Ez nagyon sok. -
Lenry
félisten
Az autógyártást pedig mindenképp át kellene alakítani, mert jelenleg ez jár a legtöbb károsanyag kibocsájtással, az szennyezi leginkább a környezetet.
Ha nem számítjuk mondjuk a mezőgazdaságot, a divatipart vagy pl a légi és tengeri szállítmányozást.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Tikakukac
titán
Ez pedig a sok régi benzines és dízeles autó okolható.
Lófüttyöt. Azért fos a levegő, mert mindenki szeméttel, műanyaggal, gumival meg frissen lopott vizes fával tüzel. Pár éve volt az a móka, mikor kiverették Pestről a dízelt meg a benzinesek egy részét is és bazzeg, nem akart csökkenni a légszennyezettség. Naná, hogy nem baszkikám. Otthon továbbra is ömlött a zacskó meg traktorgumi a kazánba Kedvencem mikor télen elmegyek a belvárosból és kisfalusi, erdős, Tisza melletti szülői házikóba és megnézem a levegőminőséget, akkor azt kapom, hogy egészségesebb lett volna Pesten maradni Hogy miért? Nem, nem a kocsik miatt. Kocsiból te egy nap látsz 30-at, sokat mondok. Hanem azért, mert az autózás lópikula ahhoz képest, amit az agyhalott népesség fűtés címén művel.
Ha meg sokallod a 14 éves átlagkort, akkor nyugodtan megmondhatod mitől lesz jobb az, hogy lecseréljük a patent állapotban tartott 13 éves euro4-es benzinest egy pár évesre, amiben 1-2-3 éven belül olyan dolgok fognak kidögleni, amiket nem lesz pénze az öregéknek fenntartani és megindul a mókolás, hanyagolás, DPF kiírás stb. Autó nélkül pedig halott vagy egyes régiókban, nem opció a busz és vonat. Előbbi alig van, utóbbit meg felszámolták
Jah, 2-3 éve otthon is fával tüzelés van. Pedig eddig villannyal volt, megkaptunk atomból, tüdőrák nyesta. De hát E-on kedvezményesen is annyi volt a villanyszámla, amiből 1 év után már 0Ft-ra kijött a kandalló, azóta pedig 250k marad a zsebben/szezon. És teljesen mindegy, hogy így füst meg úgy környezet, ekkora összegeknél ilyen állami fizuk mellett kutya sem fog azzal foglalkozni, hogy milyen a levegő.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Joshi
titán
válasz Tikakukac #72 üzenetére
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a személyautók "csak" ~30%-ban járulnak hozzá a levegő szennyezéséhez világviszonylatban. Ezt az egyik autós újságban írták a WV diesel botrány kapcsán. Szóval az ipar a felelős elsősorban, csak hát minden abból van, azt nehéz lenne leredukálni egyik napról a másikra.
-
orion1025
őstag
Manapság ebben a szép országban egy hagyományos autót sem képesek javítani a szakik, akkor mi lesz ezekkel?
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
nemlehet
őstag
válasz orion1025 #74 üzenetére
Sok szempontból egyszerűbb szerkezet egy elektromos autó. Pl nincs benne gyújtás amivel egy csomó szakinak meggyűlik a baja, nincsenek benne elduguló szűrők az üzemanyag rendszerben, kevesebb hidraulikus rendszer (ha egyáltalán van, úgy tudom egyes elektromos kocsikban nincs is hagyományos tárcsafél)
Plusz az elektromos rendszereket sokkal egyszerűbb diagnosztizálni mint a mechanikusokat, szóval szerintem könnyebb dolga lesz a szerelőknek.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Joshi
titán
válasz orion1025 #74 üzenetére
Az elektromos autókat egyszerűbb javítani, cserébe mélyen a zsebbe kell majd nyúlnia a delikvensnek.
(#76) GIJoe én írtam és teljes mértékben igaz. Most ne az EU szabályozásokat betartó országokat nézd, hanem azokat ahol mindent lesz@rnak még az állam is. Ilyen Kína, India és még sorolhatnám. A klíma az globális, nem orientálódik egy területre, de gondolom ezt tudtad.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Oké, de te magyarországi példát hoztál fel ami globális mértékkel elenyésző, ha ebbe dolgozol akkor ezt tudnod kellene. Kína ipara még a mai napig fekete szénnel állít elő elektromos áramot, a más egyéb irdatlan környezetszennyezésükről már nem is beszélve. Néhány hónapja olvastam, hogy felfigyeltek arra, hogy ismét megnőtt a betiltott gázok koncentrációja a légtérben, ami roncsolja az ózonréteget. Kiderült hogy Kína eregeti nagy mennyiségben ezeket a gázokat, mert a habszivacs és hasonló gyártásnál ezt a gázt használják illegálisan ráadásul az állam is "támogatja". És még amiről nem tudunk.
ui.: a dieseleket viszont azonnal betiltanám, akkor inkább benzin. Csak hát a kamionok, buszok, hajók, vonatok ezzel működnek. Na ez a cumi. Számomra ezért érthetetlen, hogy a személyautókat találták meg.
[ Szerkesztve ]
-
GIJoe
addikt
tudnom kellene, hol írtam h nem tudom, a cikk arról szól hogy itthon "Az elmúlt években elkészített 2017 cikk! országos légszennyezőanyag-leltárok adataiból kiderül, hogy napjainkban a kisméretű szállópor kibocsátásához a legnagyobb mértékben a lakossági fűtés járul hozzá (közel 70 %-kal)."
A globális példa szomorú, de szerencsére nem Sencsen levegőjét szívod te sem, én sem... igen messze van innen hogy megfelelő imissziós adatod legyen belőle
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
"A globális példa szomorú, de szerencsére nem Sencsen levegőjét szívod te sem, én sem..."
Ma még közvetlenül nem, de ez gyenge vigasz. Én hiába veszek elektromos autót, attól még nem leszek védettebb rövid távon. Az viszont már felháborító, hogy mindenki a globális felmelegedésről beszél, meg hogy mekkora zöldnek kellene lennie az átlag embernek, aztán egy valamire való használható elektromos autó több tízmillióba kerül. Na ennek van értelme. Nekem senki ne magyarázza meg hogy nem lehetne egy városi elektromos autót olcsón előállítani. Engem mindig felb@sz ez a téma, mert egy parasztvakítás az egész. Ahogy isteníteni a 40milliós Teslákat.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Decivel nem lesz drágább a villanyt szervizelni, mint a mostani modern pöfögősöket. Olyan mennyiségben sikerült teleqrni az autókat a normák miatt egyébként hót felesleges kacatokkal és megoldásokkal, hogy csak úgy sikolt a tárcád ha gond van.
Céges verdán szoktam hallani miket csinálgatnak olykor fateréknak, nos, gariban is hátborzongató, de ha ezeket fizetni is kéne, roló lehúz.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
Csak azok az alapvető dolgok, amik most vannak: DPF, kettős tömegű, csiga, raklap nagynyomású cső, kegyetlen bonyolult befecskendező rendszer stb. nincs és nem is lesz. Itt van a kutya elásva.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
orion1025
őstag
És hány Józsi bácsi le fogja húzni a rolót, bár nem kár értük. Én még mindig kételkedek a szerelésükben, mert aki nem tud megcsinálni egy 2X éves autót amit nekem kell otthon asztalosként megcsinálnom, na az egy vicc. De mondok jobbat. Amíg a szaki képtelen egy új szélvédőt berakni beázás nélkül kétszer is, addig itthon csak szopórollerezés lesz a bonyolultabb eszközökkel...
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
Tikakukac
titán
Nem a fszt nem. Pontosan ugyanazokkal a szívásfaktorokkal ruházták fel a benzineseket is jó pár éve.
Egy 10-15 éves szívó alap benzinessel is annyi gond bír lenni, hogy a fejem kapkodom csak mennyi katranc meg dugó van a motortérben ha éppen szerelnem kell.
Ezekhez képest a villanymotorok még egy komplex hűtéssel is elég egyszerűen átláthatóak. Tervezni nettó szívás, de azért a részegységek megvannak.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
Én ebben nagyon nem vagyok biztos.
A használt piac az pont most szív, mert rengeteg olyan részegység van, ami irtó drága és baromi könnyen tönkre vágható akár egy nem megfelelő vezetési stílussal is. Amiket felsoroltam mind fentebb, na azok gazdasági totálkárok. Már most, sőt, évek óta is.
Ebből olyan sok villanynál nincs. Már a motornál megspórolsz egy rakat tételt. Az a rengeteg forgó-mozgó-kopó alkatrész itt eleve nem is létezik.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Joshi
titán
válasz Tikakukac #91 üzenetére
Na jó, de egy otto üzemű motornál a valag pénz általában hónapról-hónapra, évről-évre megy ki a zsebedből. Elektromosnál majd a szerencse kérdése lesz. Vagy kihúzod egy használt elektromos autóval évekig, vagy rámegy a gatyád is néhány hónap alatt.
Horváth András új Hype videója. Ez az ingyen töltéses téma még működik és tök frankó ezzel számolni, reméljük Viktor nem látta ezt a videót.
-
-
Joshi
titán
Kiegészítésként: aki nem tudná most sincs ingyen az energia, aki ingyen vagy nyomott áron tölthet az csak azért van, mert államilag (önkormányzatilag) támogatott. Szóval azt a pénzt valaki kifizeti az áramszolgáltatónak. Csak hogy tiszta legyen a kép. Ja és állambácsi még meg sem adóztatta úgy istenigazából.
(#93) Tikakukac persze nyilván, de azért az otto üzemű motorok mára már kiforrottak. Elektromos autónál az akku nagy lóvéba kerül, de az inverter is adott esetben. Szerintem én már nem érem meg hogy a többség elektromos autóval jár.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Az az 1.6-os benzines VW blokk, amit mondjuk alig átalakítva 30 évig raktak mindenbe, na az kiforrott volt.
Ami most megy, az messze nem kiforrott. Egy rohadt feszítőpatron miatt típusok tucatjai mentek már a lecsóba meg mennek ma is. És innen még hol vagyunk mindenféle hűtőfolyadék által felzabált blokkoktól és egyéb horror sztoriktól. Sajnos annak a kornak vége.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Zsolt!!
aktív tag
Ezt a cikket nem a Horvát András írta az Autonavigátoron? A tèma ès a cikk is kisèrtetiesen egyezik..
-
Velsharoon
csendes tag
"A fejtágítást egy kísérlet zárta le, ami az elektromosságtól kicsit eltávolodva mutatja be, hogy miért különösen fontos a karosszériával kapcsolatos hibákat is márkaszervizben végeztetni. A kísérlet a termit néven ismerhető elegy különösen exoterm reakcióját mutatja be, aminek alapanyagai most már bármelyik karosszériajavító műhelyben megtalálhatók, hiszen az alumínium karosszériaelemek már korántsem annyira ritkák, mint voltak mondjuk 20 évvel ezelőtt. Hagyományos vas-oxid és alumínium por keverékének sokszor elég egy szikra, hogy beinduljon a vízzel olthatatlan reakció, ami nagy lánggal és 2400 Celsius fokos hőmérséklettel jár. Rendkívül érdekes volt látni az izzó fémrészek kilövellését és szétterülését, ám sajnos volt rá való életben is megtörtént példa egy kevésbé professzionális karosszériaműhelyben, ahol állítólag egy egyszerű porszívózás okozta a keveréket és a bajt."
No, ez a bekezdés az, ami az egész cikk és az egész fejtágítás minden állítását zárójelbe teszi. Mert ez nem egyszerű ferdítés, hanem ordas nagy hazugság, és innentől annak, aki ezt előadta, a többi állítását is igen komoly fenntartásokkal kell kezelni.
A termit (legalábbis az egyik fajta termit) ugyan valóban vas-oxid és alumínium 3:1 (egész pontosan 2,96:1) arányú keveréke, de a begyújtásához nagyon magas hőmérsékletű láng kell, nagyjából 3000 fahrenheit fok, ami testvérek között is több, mint 1600 celsius fok. Ebből következően az a porszívó, ami ezt begyújtja valószínűleg egy sugárhajtómű és egy szovjet rakéta porszívó szerelemgyermeke.
Amit el tudok képzelni, az inkább az, hogy az ominózus műhelyben néhányan hallottak már a termitről, és elkezdtek Mythbusters-t játszani. Csak ez így már nem hangzik olyan jól, és nem lehet vele riogatni a népet.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Ukrajnai háború
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Kupon kunyeráló
- Elden Ring
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen