- Mobil flották
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobilhasználat külföldön
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy A70 - áram, erősség
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 13 Lite - dögös vagy, Civi
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A gyógyszeripar AI-forradalmasítására készül a Google
it A Google DeepMind bemutatta a következő-generációs gyógyszerfelfedező AI-modellt.
-
Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
ma Ez az egyik legolcsóbb készülék Dolby Vision kijelzővel, és más jó tulajdonságai is vannak, de nem tökéletes.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Departed
őstag
Sajnos az egyik legfontosabb kérdésre (Toyota Prius/Nissan Leaf) nem érkezett őszinte válasz.
Bár az nem hangozhatott el hogy nagyon el vannak késve a japánokhoz képest, hiába ez a helyzet. -
martonz
csendes tag
Szuper, 4 kérdésemet is viszontláttam, de sajnos csak a legáltalánosabbakat.
Akkor, ha kérhetnénk, a maradék (nem confidential) kérdéseket is válaszolják meg a következő adásban! -
noPublicFG
senior tag
Köszönöm a videót! Két fontos kérdésre választ is kaptam!
plus ça change, plus c'est la même chose
-
#06658560
törölt tag
Olvasni mikor olvashatjuk?
-
Crafter32
őstag
De a Prius nem tölthető konnektorról, vagy rosszul tudom? Az inkább Hybrid, azok értelmét nem igazán látom, bár kerülöm a nagyobb városokat.
Nekem ez az egész még nagyon gyerekcípőben jár. Nem nagyon tudom feladni a dízelek kényelmét. Városban még oké, ha nem kell vele menni messzire, de arra jobb egy kerékpár is. Villanyosok a mai kalapos Škoda 120as megfelelői, ők mennek a sor elején, hogy oda is érjenek. Piros lámpánál verhetetlen, de még nagyon sok idő mire egy lapon lehetne nevezni egy dízellel, addig csak egy alternatíva harmadik autónak.
[ Szerkesztve ]
-
A videóban kiírják a kérdéseket.
Igaz a válaszokat nem„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Mateosz
aktív tag
Megtudtuk, hogy Európában (érts: főleg Nyugat-Európában) építenek töltőhálózatot, nálunk meg nem.
Pedig ezzel lehetne segíteni nem csak az ország átjárhatóságát, de a több villanyautó eladását is.*** Be prepared! ***
-
martonz
csendes tag
Újra megnéztem a videót és egy apróságnak tűnő dologra lettem figyelmes:
Elhangzik, hogy az ID3 2020 januárjában a CES-en lesz látható. De ez még nem feltétlenül jelenti, hogy 2020 Q1-ben el is kezdik az árusítást. Majd az OTA update kérdésre elhangzik, hogy 2020 végére lesz elérhető.
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy 2020 vége előtt nem lesz tömegtermelés az ID3-ból.Magyarra lefordítva: borzasztóan le vannak maradva...
Hiába mutogatják az Audi Q4 e-tron - Skoda iVision - Seat el-Born hármast, ha a közös MEB platformból nem tudnak (és nem akarnak) eleget gyártani. Az LGChem sakkban tartja őket, nem lesz saját akksigyár.
Lesajnálva röhögtek a Teslán, aztán mire észbekaptak 2-3 év hátrányt összehoztak. Mire felébrednek a kényelmes német autógyártók, addigra a Tesla, a Kia/Hyundai és a kínaiak letarolják az elektromos piacot. És ha valaki azt állítja, hogy a kínai egyenértékű a gagyival, akkor gondolkozzon el rajta, hogy a DJI milyen minőségű termékekkel mennyi idő alatt kebelezte be a drón piacot.
[ Szerkesztve ]
-
zseko
veterán
Én pl. nem fogok negyedórás videót mobilon (de még pc-n se) oda-vissza tekergetni csak azért, hogy megtudjam, egyáltalán a kérdések érdekelnek-e, nem hogy a válaszok.
Arról nem is szólva, hogy helyenként gyorsabban olvasok, mint ahogy némelyikük beszél.[ Szerkesztve ]
HR24.hu
-
Nekem meg kényelmes csak letenni a telefont, vagy gépen elindítani YT-t és hallgatni. Közbe meg csinálhatok bármi mást.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
joghurt
addikt
Sávszélesség-igény beli különbség? Adatforgalom text vs videó?
Vagy a Mobilarena kötött egy titkos megállapodást a mobilszolgáltatókkal, hogy az általuk generált adatforgalomból jutalékot kapnak?
Nem tudom, az anyag a lapcsaládnak miért épp ezen a tagján jelent meg, de ha már a Mobilarena, jobban oda lehetne figyelni a mobiltelefonos olvasókra. Izé, nézőkre? Nincs mindenkinek LTE telefonja, a paraszt mobilszolgáltatók meg már tojnak bele normális 2G/3G térerőt fakasztani mindenhová. És 4G-s telefonon is pénzbe kerül a videónézegetés.A tej élet, erő, egészség.
-
zseko
veterán
Hallgatni zenét szoktam
Igaz hogy korlátlan mobilnetem is van, és a munkám is olyan, hogy beleférne akár két-három komplett film is (tesztelve ), de biztos, hogy nekem ilyenre kellene pazarolnom 16 percet, amit írott formában két perc alatt átfutok érdekel-e, aztán foglalkozhatok más értelmes dologgal?Persze mindenki mást talál hasznosnak, ezzel nincs is gond.
HR24.hu
-
#56710400
törölt tag
Nagyszerű lett a videó, köszönöm a válaszokat!
-
joghurt
addikt
Tanulságos volt számomra, hogy a Porsche Hungária milyen arcokkal készült egy előre leadott kérdésekből álló interjúra, és ők miket mondtak.
Kövi Róbert hozta a kötelező diplomatikus-PR köröket. Helyenként bosszantó volt a semmitmondása, de érdemben tudott hozzászólni.
Kassa Tibor viszont teljesen korrekt volt. Vele kellene beszélgetni többet.Kiss Pál számomra nem volt értékelhető, kár volt megszólaltatni.
Nem azt mondom, hogy miniszoknyás marketing-hoszteszek csipogják el, milyen jó is a cégcsoport alternatív hajtási részlege, na de.(5:30 körül fel lehetne hangosítani, vagy feliratban berakni az elhangzott kérdést?)
A tej élet, erő, egészség.
-
PirosHello
senior tag
Köszi a videót, sok általános kérdésre választ kaptak azok, akik még semmit sem tudnak az e-autózásról.Sajnos jelenleg elég sok a korlátja van a mindennapos használatnak pl. hatótáv, vagy hidegben való használat (-20 alatt ne autózz ).
Sajnos jelenleg az általános autó használatot a hatótáv és a töltés "időtartama" miatt még nem váltja ki a mai rohanó, felgyorsult világban. Addig, amíg az ár nem csökken és a hatótáv ugyanilyen arányban nem nő, Magyarországon csak a tehetősebbek veszik meg második- (inkább harmadik) autónak."Soha ne mondd, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."
-
cinemazealot
addikt
-
_cHAos_
aktív tag
Nekem itt valami nem kerek, Porsche Hungária; a videó borítóképén egy Seat, VW és Audi osztozik, tudom konszern meg minden, ha Porsche lennék ciki lenne ez a cégnév a videó alatt
Porsche Taycan, hogy legyen szó egy kicsit a Porsche-ról is[ Szerkesztve ]
-
zseko
veterán
Az nekem nem (hybrid) elektromos autó, amelyik legalább 60km-t képtelen megtenni elektromosan. Ez a minimum amit elvárok egy hybrid/plug-in autótól. Egyébként a Priusból is az amelyik ezt éppen hogy tudja, szintén csak 4 személyes (nyilván nem néztem végig a teljes kínálatot)
Egyébként Leaf 2, Kona, na és természetesen a Tesla az ami kell(ene) Valós (tehát nem verőfényben, szélcsendben, még lámpa is kikapcsolva, autópályán is 50kmh-val menve) 300km hatótáv alatt szóba se állok elektromos autóvalHR24.hu
-
Crafter32
őstag
A 300 km télen fűtésel stb a minimum amit illene tudni egy elektromos autónak.
Nem próbáltam még, de mikor kivillan a lámpa, hogy kevés a gázolaj onnan még bő 100km van hátra és szinte reszketve szalad az ember a kúthoz. Ehhez képest max 100 km tudnak az elektromosak ha normálisan fűtünk, zenélünk, telefont töltünk stb. Én nem szeretnék ilyen miatt parázni, nem azért veszek autót. -
zseko
veterán
válasz Crafter32 #26 üzenetére
Alattam állt már le benzinhiány miatt autó ötven méterre a kúttól, és tolni kellett Na meg anno még Trabantnál befagyott a tartalékcsöve a benzintaknak (ott még kézzel kellett átkapcsolni tartalékra, mikor elfogyott a benzin, ha valaki nem ismerné), hol máshol mint egy völgyben, télen
Igen, az a minimum elvárható szerintem is. De a 100km-el már el vagy maradva , a Tesla Model 3 már hozza az elvártat, sőt, nem 90-es tempó mellett, és azt hiszem a Kona is, a Leaf 2-ben már nem vagyok biztos.
HR24.hu
-
sutszi
veterán
Nekem valahogy az az érzésem most, hogy kvázi megvalósul az eldobható autó mint olyan. Igaz még fejlődik az akku technológia és ki tudja mi lesz 10-15 év múlva... De addig is csere alkatrészként viszonylag drágán és nehezen lehet majd egy-egy mostanság megjelenő típusba új akkut találni majd. Szép jóslás az, hogy 50% felett lesz még 12 évesen is, de azért valljuk be a mostani hatótáv közel felezése már elég vérszegény teljesítmény. Nem szívesen vesz majd senki egy 10 éves járgányt amivel lehet menni jó esetben 200-250km-t.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
martonz
csendes tag
Friss, ropogós VW hír:
“The brand is making good progress with its second transformation towards a greater focus on e-mobility. In the next ten years, the brand will manufacture over 10 million electric vehicles based on the MEB. First off is the ID., to be presented at the IAA. Customers can pre-book the launch edition of the ID. from May 8. “Given the interest in the ID. family shown by our dealers, I think it is possible that the launch edition will already have sold out before we unveil the ID. in September,” Board Member for Sales, Jürgen Stackmann, said.”
What to expect:
- about 48 kWh battery (base)
- some 330 km (205 miles) of WLTP range (base)
- some 450 km (280 miles) of WLTP range (higher version)
- up to 550 km (342 miles) of WLTP range (top version)
- 150 kW electric motor
- top speed of 180 km/h (112 miles)
- 7.2 kW or 11 kW on-board chargers
- 125 kW DC fast charging capability
- Price from around €30,000 in Europe -
azbest
félisten
nem érzem ezt különösebben másnak, minthogy vannak hagyományos autók, amelyeknél a motor 10 év után már nem biztos, hogy működik és lehet lerobban bármikor. [link]
Ahogy azoknál a motor lerohadása, úgy az elektromos autónál az akkupakk lerohadása is teljes gazdasági totálkár. Amelyik autóba már rendesen vezérelt, hűtött-fűtött rendszer került, azok jó eséllyel sokáig használhatóak lesznek, lehet hamarabb rohad le a kaszni róluk, minthogy hétköznapi használatra, arra pár km-es napi távra ne lenne jó, amire a legtöbb ember használja az autóját.
-
azbest
félisten
válasz #06658560 #35 üzenetére
Pedig nem mondta rosszul.
Hibridből többféle is létezik.
Van amelyik párhuzamosan használ hagyományos belső égésű motort és elektro motort. De általában választható is, hogy tisztán füstölő vagy mindkettő vagy tisztán elektromos hajtás legyen. Az utóbbi főleg azért, hogy bemehessenek olyan városrészekre, ahonnan a füstölők ki vannak tiltva. Ha minden igaz, a toyota ilyeneket csinál. Ilyenkor a motor, üzemanyag súlya és helyigénye miatt eléggé korlátozott, hogy mekkora akkupakk lehet mellette, így tisztán elektromosan pár tíz km a hatótáv.
Viszont van olyan hibrid is, amikor a hajtás mindig elektromos. Csupán van egy generátor, ami égetéssel termeli az áramot. Ennek az az előnye, hogy a belső égésű motor mindig a számára ideális tartományban dolgozik, így sokkal gazdaságosabb és hatékonyabb, mint a direkt meghajtás. És persze ott is lehet tisztán elektromos, kisebb hatótávval. Például kínában a nagyobb távú városi buszok ilyenek, a kisebb távúak tisztán elektromosak. De azt hiszem személyautóból is van ilyen.
A szuperkondenzátoros dolog nem igazán életképes, mert sokkal rosszabb a kapacitás - súly mutatója, mint az akkunak. Viszont arra tényleg jó, hogy a gyorsítás és visszatöltés ciklusokat kiegyenlítse az akku előtt, jobban kímélve azt. Bár ezt inkább elektromos sportkocsikba teszik be, hogy 2 másodperc alatt gyorsuljanak 100ra.
Elméletileg persze nagy elektromos hatótávjuk is lehetne a hibrideknek, de gyakorlatilag, mivel többféle hajtás van, így az elektromos csak kiegészítő szerepű és a tisztán elektromos üzem erősen limitált. Nekem egyértelmű volt, hogy bármilyen elektromos hatótávúból kevesli azt, ami 60km környékén tud menni elektromosan. Ez főképp a hibridek elektromos módjára jellemző, valamint a korai tisztán elektromos gépekre. Meg néha van elvetemült újabb is, ami kis hatótávú, mint múltkor egy 30kW akkus kistehernél.
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
Viszont hagyományos motornál ez egy jóval kisebb szám. Míg az akku eredendően öregedni fog, addig egy 10-15 éves motor még mindig ugyanakkor hatótávval bír majd mint az elején.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
mmx233
csendes tag
Az anyag jó. Tiszteletteljes kérés: lehetőleg szövegesen jelentessetek meg máskor ilyet. Köszönjük
-
zseko
veterán
válasz #06658560 #35 üzenetére
Sokszor szarul fogalmazok az tény De te elakadtál egy kifejezésnél, nem a lényeget látod. Ha az zavar(t) hogy zárójelbe betettem a hybrid szót, az azért volt, hogy egyértelműsítsem. Nélküle is érthető, de itt kimondottan a 'vegyes' működésűre gondoltam, mivel leginkább azokról szólt az én beszélgetési szálam (Prius, Ampera).
De akkor egyértelműsítsük, amiket én ismerek:
- Hybrid: elsődleges a robbanómotoros hajtás, működő, de lóf.sz elektromos hatótáv (~5-15km). Jellemzően a Prius amit ilyennek ismerek, főleg az első szériák.
- Konnektoros (plug-in) hibrid (PHEV): Itt már akár (papíron) 80km is megtehető csak elektromosan, jellemzően 50-60-at tudnak tisztán (már amelyik, van ami a 35-öt is alig ugorja meg), de elsődleges hajtás még mindig a belső égésű motor.
- Hatótáv növelt (REX): 100+km hatótáv elektromosan. Itt már csak azért van benne a belső égésű motor, hogy áramot termeljen, hajtásban nincs szerepe.
- Tisztán elektromos (BEV): Úgy gondolom ez egyértelmű, a hatótáv viszont elég tág. Vagy gyorsan mész, vagy messzire. Eső/hó+klíma/fűtés+sebesség némelyiknél igencsak leveszi a hatótávot, ezért régebbieknél necces még a 60km is.
Az meg nekem nem autó, és ez most kimondottan az elektromosnak szól, amivel például ha Hatvannál felmegyek az autópályára, Gyöngyösnél már le kell jönni, mert elfogyott a nafta. Az sem igazán teljes értékű alternatíva számomra, amikkel sokan legtöbbször 50-90km/h között közlekednek jellemzően, hogy legyen hatótáv.
A REX nem lenne rossz - ha nem haladni akarsz vele, hanem messzire menni -, csupán az nem tetszik (abszolút egyéni ellenszenv), hogy a belsőégésű motor szinte többet fogyaszt mint a jelenlegi autóm Ami azt jelenti, hogy ~100km-enként meg kell állni tankolni...Nekem kell a minimum 60km tisztán elektromos hatótáv minden körülmények között (bár a 80 lenne a legjobb, azzal már tényleg lefedném az esetek 80-90%-át), de mivel ez az első kategóriával abszolút nem, a többinél meg kompromisszumokkal hozható, ezért fogalmaztam úgy, ahogy.
[ Szerkesztve ]
HR24.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen