Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz #06658560 #4 üzenetére

    A videóban kiírják a kérdéseket. :D
    Igaz a válaszokat nem

    „És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz #06658560 #4 üzenetére

    Futok vele egy kört, de nem tudom megígérni. Ami biztosan van, az a videó.

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

  • azbest

    félisten

    válasz #06658560 #35 üzenetére

    Pedig nem mondta rosszul.

    Hibridből többféle is létezik.

    Van amelyik párhuzamosan használ hagyományos belső égésű motort és elektro motort. De általában választható is, hogy tisztán füstölő vagy mindkettő vagy tisztán elektromos hajtás legyen. Az utóbbi főleg azért, hogy bemehessenek olyan városrészekre, ahonnan a füstölők ki vannak tiltva. Ha minden igaz, a toyota ilyeneket csinál. Ilyenkor a motor, üzemanyag súlya és helyigénye miatt eléggé korlátozott, hogy mekkora akkupakk lehet mellette, így tisztán elektromosan pár tíz km a hatótáv.

    Viszont van olyan hibrid is, amikor a hajtás mindig elektromos. Csupán van egy generátor, ami égetéssel termeli az áramot. Ennek az az előnye, hogy a belső égésű motor mindig a számára ideális tartományban dolgozik, így sokkal gazdaságosabb és hatékonyabb, mint a direkt meghajtás. És persze ott is lehet tisztán elektromos, kisebb hatótávval. Például kínában a nagyobb távú városi buszok ilyenek, a kisebb távúak tisztán elektromosak. De azt hiszem személyautóból is van ilyen.

    A szuperkondenzátoros dolog nem igazán életképes, mert sokkal rosszabb a kapacitás - súly mutatója, mint az akkunak. Viszont arra tényleg jó, hogy a gyorsítás és visszatöltés ciklusokat kiegyenlítse az akku előtt, jobban kímélve azt. Bár ezt inkább elektromos sportkocsikba teszik be, hogy 2 másodperc alatt gyorsuljanak 100ra.

    Elméletileg persze nagy elektromos hatótávjuk is lehetne a hibrideknek, de gyakorlatilag, mivel többféle hajtás van, így az elektromos csak kiegészítő szerepű és a tisztán elektromos üzem erősen limitált. Nekem egyértelmű volt, hogy bármilyen elektromos hatótávúból kevesli azt, ami 60km környékén tud menni elektromosan. Ez főképp a hibridek elektromos módjára jellemző, valamint a korai tisztán elektromos gépekre. Meg néha van elvetemült újabb is, ami kis hatótávú, mint múltkor egy 30kW akkus kistehernél.

    [ Szerkesztve ]

  • zseko

    veterán

    válasz #06658560 #35 üzenetére

    Sokszor szarul fogalmazok az tény :D De te elakadtál egy kifejezésnél, nem a lényeget látod. Ha az zavar(t) hogy zárójelbe betettem a hybrid szót, az azért volt, hogy egyértelműsítsem. Nélküle is érthető, de itt kimondottan a 'vegyes' működésűre gondoltam, mivel leginkább azokról szólt az én beszélgetési szálam (Prius, Ampera).

    De akkor egyértelműsítsük, amiket én ismerek:

    - Hybrid: elsődleges a robbanómotoros hajtás, működő, de lóf.sz elektromos hatótáv (~5-15km). Jellemzően a Prius amit ilyennek ismerek, főleg az első szériák.

    - Konnektoros (plug-in) hibrid (PHEV): Itt már akár (papíron) 80km is megtehető csak elektromosan, jellemzően 50-60-at tudnak tisztán (már amelyik, van ami a 35-öt is alig ugorja meg), de elsődleges hajtás még mindig a belső égésű motor.

    - Hatótáv növelt (REX): 100+km hatótáv elektromosan. Itt már csak azért van benne a belső égésű motor, hogy áramot termeljen, hajtásban nincs szerepe.

    - Tisztán elektromos (BEV): Úgy gondolom ez egyértelmű, a hatótáv viszont elég tág. Vagy gyorsan mész, vagy messzire. Eső/hó+klíma/fűtés+sebesség némelyiknél igencsak leveszi a hatótávot, ezért régebbieknél necces még a 60km is.

    Az meg nekem nem autó, és ez most kimondottan az elektromosnak szól, amivel például ha Hatvannál felmegyek az autópályára, Gyöngyösnél már le kell jönni, mert elfogyott a nafta. Az sem igazán teljes értékű alternatíva számomra, amikkel sokan legtöbbször 50-90km/h között közlekednek jellemzően, hogy legyen hatótáv.
    A REX nem lenne rossz - ha nem haladni akarsz vele, hanem messzire menni -, csupán az nem tetszik (abszolút egyéni ellenszenv), hogy a belsőégésű motor szinte többet fogyaszt mint a jelenlegi autóm :) Ami azt jelenti, hogy ~100km-enként meg kell állni tankolni...

    Nekem kell a minimum 60km tisztán elektromos hatótáv minden körülmények között (bár a 80 lenne a legjobb, azzal már tényleg lefedném az esetek 80-90%-át), de mivel ez az első kategóriával abszolút nem, a többinél meg kompromisszumokkal hozható, ezért fogalmaztam úgy, ahogy.

    [ Szerkesztve ]

    HR24.hu

Új hozzászólás Aktív témák