- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Magisk
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Huawei Watch Fit 2 - diszharmónia
- MIUI / HyperOS topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
it Musk a befektetőknek arról beszélt, hogy már az idei év végén gyárakban dolgozhatnak a Tesla Optimus robotok, a forgalmazás jövő év végén indulhat.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Új órával készül a Black Shark
ma A Xiaomi gaming brandje az S1 Pro formavilágát viszi tovább, amit immár MIL-STD szabványokkal egészít ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
válasz #06658560 #35 üzenetére
Pedig nem mondta rosszul.
Hibridből többféle is létezik.
Van amelyik párhuzamosan használ hagyományos belső égésű motort és elektro motort. De általában választható is, hogy tisztán füstölő vagy mindkettő vagy tisztán elektromos hajtás legyen. Az utóbbi főleg azért, hogy bemehessenek olyan városrészekre, ahonnan a füstölők ki vannak tiltva. Ha minden igaz, a toyota ilyeneket csinál. Ilyenkor a motor, üzemanyag súlya és helyigénye miatt eléggé korlátozott, hogy mekkora akkupakk lehet mellette, így tisztán elektromosan pár tíz km a hatótáv.
Viszont van olyan hibrid is, amikor a hajtás mindig elektromos. Csupán van egy generátor, ami égetéssel termeli az áramot. Ennek az az előnye, hogy a belső égésű motor mindig a számára ideális tartományban dolgozik, így sokkal gazdaságosabb és hatékonyabb, mint a direkt meghajtás. És persze ott is lehet tisztán elektromos, kisebb hatótávval. Például kínában a nagyobb távú városi buszok ilyenek, a kisebb távúak tisztán elektromosak. De azt hiszem személyautóból is van ilyen.
A szuperkondenzátoros dolog nem igazán életképes, mert sokkal rosszabb a kapacitás - súly mutatója, mint az akkunak. Viszont arra tényleg jó, hogy a gyorsítás és visszatöltés ciklusokat kiegyenlítse az akku előtt, jobban kímélve azt. Bár ezt inkább elektromos sportkocsikba teszik be, hogy 2 másodperc alatt gyorsuljanak 100ra.
Elméletileg persze nagy elektromos hatótávjuk is lehetne a hibrideknek, de gyakorlatilag, mivel többféle hajtás van, így az elektromos csak kiegészítő szerepű és a tisztán elektromos üzem erősen limitált. Nekem egyértelmű volt, hogy bármilyen elektromos hatótávúból kevesli azt, ami 60km környékén tud menni elektromosan. Ez főképp a hibridek elektromos módjára jellemző, valamint a korai tisztán elektromos gépekre. Meg néha van elvetemült újabb is, ami kis hatótávú, mint múltkor egy 30kW akkus kistehernél.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Egyelőre nem tarolja le a piacot a Vision Pro
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen egeret válasszak?
- Asztalos klub
- BMW topik
- PlayStation 4
- Adobe Lightroom topic
- További aktív témák...