Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz #06658560 #35 üzenetére

    Pedig nem mondta rosszul.

    Hibridből többféle is létezik.

    Van amelyik párhuzamosan használ hagyományos belső égésű motort és elektro motort. De általában választható is, hogy tisztán füstölő vagy mindkettő vagy tisztán elektromos hajtás legyen. Az utóbbi főleg azért, hogy bemehessenek olyan városrészekre, ahonnan a füstölők ki vannak tiltva. Ha minden igaz, a toyota ilyeneket csinál. Ilyenkor a motor, üzemanyag súlya és helyigénye miatt eléggé korlátozott, hogy mekkora akkupakk lehet mellette, így tisztán elektromosan pár tíz km a hatótáv.

    Viszont van olyan hibrid is, amikor a hajtás mindig elektromos. Csupán van egy generátor, ami égetéssel termeli az áramot. Ennek az az előnye, hogy a belső égésű motor mindig a számára ideális tartományban dolgozik, így sokkal gazdaságosabb és hatékonyabb, mint a direkt meghajtás. És persze ott is lehet tisztán elektromos, kisebb hatótávval. Például kínában a nagyobb távú városi buszok ilyenek, a kisebb távúak tisztán elektromosak. De azt hiszem személyautóból is van ilyen.

    A szuperkondenzátoros dolog nem igazán életképes, mert sokkal rosszabb a kapacitás - súly mutatója, mint az akkunak. Viszont arra tényleg jó, hogy a gyorsítás és visszatöltés ciklusokat kiegyenlítse az akku előtt, jobban kímélve azt. Bár ezt inkább elektromos sportkocsikba teszik be, hogy 2 másodperc alatt gyorsuljanak 100ra.

    Elméletileg persze nagy elektromos hatótávjuk is lehetne a hibrideknek, de gyakorlatilag, mivel többféle hajtás van, így az elektromos csak kiegészítő szerepű és a tisztán elektromos üzem erősen limitált. Nekem egyértelmű volt, hogy bármilyen elektromos hatótávúból kevesli azt, ami 60km környékén tud menni elektromosan. Ez főképp a hibridek elektromos módjára jellemző, valamint a korai tisztán elektromos gépekre. Meg néha van elvetemült újabb is, ami kis hatótávú, mint múltkor egy 30kW akkus kistehernél.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák