Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • moleculez

    veterán

    válasz atike #19 üzenetére

    Az nem térül meg, nefog belátható időn belül profitot termelni egy benzines autó ellenében, de a fenntartási költsége alacsonyabb, arra értettem, hogy jobban jössz ki?

    Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

  • Rolly

    veterán

    válasz atike #19 üzenetére

    mikor térül meg bármelyik autó? :D

    2 hónap után visszaültem a 2017es diesel autónkba hát zavaróan hangos volt pedig a halk dieselek közé tartozik :)

  • Rolly

    veterán

    válasz atike #43 üzenetére

    Nálunk e208 lett állami támogatással így a felár kevesebb mint 2 millió volt azonos felszereltség mellett ami nálunk 4 év alatt vissza is jön.

    Plusz céges autó annak sok-sok előnyével :)

  • Noukoum

    veterán

    válasz atike #131 üzenetére

    Nem nehéz levezetni, de ehhez olyan adatok kellenek melyek teljes mértékben egyén függőek (ahhoz hogy jó is legyen az összevetés).
    Szóval így hasraütésre megmondani hogy ennél az autónál ennyi év, annál az autónál annyi év nem lehet.

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz atike #133 üzenetére

    Nem sok értelme van, tekintve hogy fogyasztásnak minden gyártó nagyon ideális adatokat ad meg.
    És akkor ott van még az hogy milyen az a két autó, milyen a felszereltsége, hol vezetünk vele és mennyit, mindezt hogyan, mit használunk az autóban, hol tudunk tankolni/tölteni, mikor használjuk az autót stb stb.
    Persze rálehet vágni viszonyítási alapként hogy itt van két autó, megyek x km-t városban / év és akkor 5 év alatt megtérül. Aztán megveszed és 8 év alatt térül meg. Nem annyira vicces dolog. De lehet hogy 10 év helyett 18 év alatt fog. Ezért kell jól utánanézni.

    Az biztos hogy ha valaki sokat megy városban, és tud otthon / munkahelyen / szülőknél (ha más nincs :D) tölteni az borzasztó pici pénzből tud autózni, és akkor ott vannak a kedvezőbb szervizköltségek, az ingyenes parkolás, a kedvezmények. Így gyorsan megtérül, sőt.

    Ellenben ha valaki nem sokat autózik (főleg nem a városban), csak a drágább utcai töltőn tud tölteni, és mondjuk nagyon pici parkolási díjat fizetne annak simán lehet +10év a megtérülés.
    Nyilván ez borzasztó sok mindentől függ, + nagyon nem mind1 hogy 1,5 vagy 5 millió a villanyautó felára.

    De ugye ha eltántorít a hosszú megtérülési idő akkor még mindig ott van hogy zöldebb vagy. Jelentősen. Ami szerintem jó. Mások szerint meg nem :F

    Rolly: Én nem a dacia springre gondoltam, hanem daciara mint jelenleg az európai “fapadra”. Azt akartam mondani hogy ez a fiat messze nem olyan fapad mint egy ~2.5-3milliós dacia. És nekem semmi bajom a daciaval.

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Rolly

    veterán

    válasz atike #131 üzenetére

    én az e208-nál ezt anno kiszámoltam.

    1) benzines automata váltós Allure felszereltség:
    - új autó ára: 6.81m Ft
    - fogyasztás gyári: 5.8l / 100km
    - CO2 kibocsátás: 131-134 g / km
    - fogyasztás várható (308asunk alapján - 30-35%kal fogyasztok én többet mint a gyári adat, előző tulaj 40-45%-kal fogyasztott többet): 7,5 l / 100km
    - várható CO2 kibocsátás: 170 g / km
    - szerviz költség (308asunk alapján): cirka évi 80e Ft körül számolható az első 4 év átlagában (fékfolyadék és 1 fékbetét cserével)

    2) diesel kézi váltós Allure felszereltség:
    - új autó ára: 6,84m Ft
    - fogyasztás gyári: 4,2l / 100km
    - CO2 kibocsátás: 109-111 g / km
    - fogyasztás várható (308asunk alapján): 5,5 l / 100km
    - várható CO2 kibocsátás: 141 g / km
    - szervíz költség (308asunk alapján): cirka évi 80e Ft körül számolható az első 4 év átlagában (fékfolyadék és 1 fékbetét cserével)

    3) elektromos Allure felszereltség:
    - új autó ára 10.96m Ft (támogatással 8.46m Ft)
    - fogyasztás gyári: nincs benne a katalógusban :)
    - fogyasztás valós: (16-22 kWh most télen)
    - szerviz költség (terv alapján): (1. és 3. év) 15e, 2. év (80e), 4. év (150e) (pontos árak nincsenek előttem az elvégzendő feladatok alapján... 5. év olyan mint az első ... indul újra így nagyságrendileg fele a szerviz a 4. évi dieselt nem tudjuk még de már volt adblue cserénk gariban)

    Mi évi 20.000 km-t megyünk így az alábbi jön ki (mivel 95%-ban itthon töltünk így a 38 helyett 40 fttal számolok és téli fogyasztással):
    - elektromos: 160000 Ft áram számla
    - benzines: 1500 liter üzemanyag 400 Ft / liter (98ast nézve) 600000 Ft benzin költség
    - diesel: 1100 liter üzemanyag 430 Ft / liter (prémium diesel) 473000 Ft gázolaj költség

    Így kb nálunk:
    - 300e-430e Ft / év a megtakarítás üzemanyagban
    - szervízben kb évi 40e Ft (persze az első években nincs nagy költség új autónál 4. év után lehet bár ott akár lehet elektromosnál is inverter csere ezért kár vele számolni)
    - nincs súlyadó és cégautó adó (céges a mi autónk) így 132e Ft-ot takarítunk még meg vele
    - CASCO több mert drágább az autó (hivatalos ára 11m így kb 70-80%-kal drágább a casco... ami legyen 70e Ft)
    összesen éves megtakarításunk 400-550e Ft (diesel benzintől függően)

    Ugye mi 8,5-ért vettük így 1,4-1,5m volt csak a felár amit 3-4 év alatt le is dolgozik az autó.

    Előnyei:
    - sokszor megyünk kis távot (főbb útjaink 6km - 14km - 30km) így ott a diesel télen be se melegedne rendesen
    - előfűtést használjuk így nem kell garázs, hogy ne hideg autóval induljunk
    - korábban havi 2x jártam átlag tankolni az 2x10 perc volt. Most havi 2x állnék meg tölteni (2x15 percet) tehát tankolás közel azonos nekünk, mert mi itthon töltjük és csak havi egyszer megyünk 200km-nél messzebb és mindkét rokonságnál (párom és én rokonaim) tudunk tölteni amíg ott vagyunk... akár 4-5 óra alatt tele

    Napelem:
    - van napelem - tudom azt is ki kellett fizetni (kb 1,5m volt az a napelem amiből autózni tudunk) de így a napelem megtérülése után kb 8-9 év múlva a 160e Ft-os éves üzemanyagszámla már a napelem megtérülés miatt 0 Ft-nak lesz tekinthető (elvileg mi maradunk szaldóban)

  • Rolly

    veterán

    válasz atike #142 üzenetére

    És idén lesz pályázat információk szerint talán valami 800m körüli összeget olvastam most 2021 első felében.... szóval érdemes követni 1-2 elektromos autós csoportot... ez kb 300-400 autó támogatására lesz elég (ha igazak a számok) de ha valaki reggel 8-kor ott lesz a pályázat nyitásnál nagy eséllyel jut neki :)

    Mi is pont így számoltunk mint te, s ezért vettünk pályázattal autót mert úgy megérte, ha nem lett volna pályázat akkor 7-8 között használt i3-ast vettünk volna (bár az kisebb akku miatt rövidebb távokat tud menni kb 20%-kal)

    Amivel még számolj, hogy 4-5 évesen még garancia lesz az akkukra tehát akkor még nem esik be nagyon az elektromos ára és várhatóan többért fog elmenni mint az azonos korú hasonló de benzines diesel autó. ha csak 1m plusz ez akkor a mi esetünkbe 3-4 éves korára 1m-val már jobban is járok mint a diesel-benzin hajtású változattal. (tudom vehettem volna dáciát is és akkor még jobban járnék :D )

Új hozzászólás Aktív témák