Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • floatr

    veterán

    válasz Giovan! #13 üzenetére

    Nem kell egyiket sem szeretni, de kár álszenteskedni az Epic Store-ral kapcsolatban, másrészt védeni az Apple ökoszisztéma érdekes szabályzatát a content providerekkel és a felhasználókkal szemben kissé nevetséges. Előbb az xCloud, most ez... Ráférne az Apple-re, hogy a nyakára másszon pár felügyeleti szerv (ráadásul egyre nagyobb trash, amit nyújtanak - de ez már csak preferencia)

    A Creative Assembly-nek hatalmas gratuláció ezért. Reggelre megvolt a 6 millió letöltés/aktiváció, és ez minden résztvevő számára óriási dolog. Ismerve a részleteket, jól tették, hogy megegyeztek az Epic-kel, és hogy konzekvens volt a marketingjük. Aki meg valamiféle elvi alapon távol tartja magát ettől, annak kívánok további kitartást, egy év múlva is játék lesz...

  • floatr

    veterán

    válasz Giovan! #16 üzenetére

    Tisztában vagyok vele, és most a google-nek sincsen igaza. Ők itt még csak részben sem eladók, bár nagyon szeretnének pénzt látni az évtized legnagyobb bizniszéből. Egyszerűen arról van szó, hogy az Epic dúskál a zsetonban éppen a fortnite miatt, és a két cég szeretné megfejni egy elég erős húzással. A probléma viszont ott van, hogy ezen az alapon a böngészőben megnyitott oldalakon keresztüli fizetésekért is kapkodhatnának: befizeted a díjnetes számládat - puff 30% megy az apple-nek. Ugyanezt eljátszották a Spotify-al és a Netflix-el is. Fejlesztőként drukkolok az Epicnek, hogy sikerüljön elérni végre velük szemben valamit, mert katasztrofális az egész store emiatt, és baromira gáz lenne, ha a google is rákapna erre.

  • floatr

    veterán

    válasz Giovan! #19 üzenetére

    Az Apple és a Google elvárása az, hogy a platformon mindennemű pénz csakis az ő fizetési megoldásukon keresztül folyhat át. Nyilván ezért a fizetési megoldásért kérhetnek pénzt, mint ahogy a Paypal, a kártyaszolgáltatók és a bankok is, bár 30% kissé vaskos jutalék egy pénzügyi tranzakcióért - olyan harmadik világbeli maffia szintet üti meg. Na most ha egy ekkora platformon ilyen előírást tesznek, az nem csak szerintem gáz. Az xCloudos húzásuk viszont egyenesen röhejes. Nem sajnálom egyiküket sem, viszont az Epic itt most azon az oldalon áll, ami sokak érdekét képviseli az Apple-el szemben.

    De kissé elmásztunk a topictól... Szerintem nyugodtan tehetsz magadnak egy kis szívességet, hogy beaktiválsz egy igazán jó játékot náluk ingyen. Jót tesz a steamnek is a konkurencia, azóta fejlesztenek megint

  • floatr

    veterán

    válasz Giovan! #23 üzenetére

    Próbáltam kideríteni, hogy milyen okai lehettek ennek a vélekedésnek, és a fellelhető irományok arra utalnak mind, hogy valakik be akarták mószerolni őket biztonsági problémákra hivatkozva. Egy ideje 1 millió dolláros fejpénz van kiírva arra, ha bárki bármiféle terhelő bizonyítékot tud felmutatni ezzel kapcsolatosan. Még senki nem jelentkezett érte...

    Lehet nem szeretni az exkluzivitást, de ez a szerződés tényleg jó a fejlesztőnek.

    (#24) Norb79
    A store lehetőséget ad arra, hogy ingyen publikálj alkalmazást. Pont. Emellett kötelezővé teszi a saját fizetési megoldás használatát alkalmazáson belüli vásárlásra. Ez gáz. Ha az elérhetőség értéket jelent, akkor kérjenek pénzt a store-beli megjelenésért, ne lehessen ingyen publikálni.

    [ Szerkesztve ]

  • floatr

    veterán

    válasz Giovan! #27 üzenetére

    Itt egy kicsit részletesen elemzik, milyen problémák keringtek a launcherrel kapcsolatban

    (#28) Norb79
    Szerintem meg, ha egy szerződésben leírják azt, hogy ingyen publikálhatsz, akkor az ingyen kéne h legyen. De tényleg leszállok a témáról, mert szétoffoljuk a topicot.

  • floatr

    veterán

    válasz Mart10000 #34 üzenetére

    Nem egy játékról beszélünk, egy komplett alkalmazás piactérről. A steam mára megkerülhetetlenné vált a maga horribilis 30%-ával. Ezt csak az tudja, hogy mennyire sok, aki próbált már tartalmat gyártani és értékesíteni. Minden kockázat a fejlesztőké és a kiadóé, a valve viszont folyamatosan szedi a sápot sokszor olyan dolgokra hivatkozva, hogy ez a megszokás, mennyire sok szolgáltatást nyújtanak, bla bla.

    A EGS-ben csak pár exkluzív van, ami csak egy évre kötött. Ha nagyon ragaszkodsz ahhoz, hogy a valve-hoz vándoroljon a bevétel tetemes része, akkor elég egy évet várni, ami nem olyan nehéz, ha az embernek méretes a game lib. Az a legviccesebb, hogy az epic ezekkel a marketing eszközökkel és a lényegesen alacsonyabb jutalékával is küzd a piaci helyéért, mert a felhasználók ezeket a dolgokat általában nem látják. Vicces amúgy, hogy rengeteg olyan játék van, ami kizárólag steam-en jelenik meg, ami miatt senki sem pampog.

    Ha a steam jutaléka lényegesen kisebb lenne, nem lenne annyi alternatív bolt, nem lenne kisebbfajta szívás mindegyik frissen tartása. Az exkluzívokkal kapcsolatban eleinte én is tartottam az árazástól, de az egyes leárazásoknál ugyanúgy kapsz engedményeket azokra is. Az egyik jó példa erre a Control, ami partneren keresztül (GamesPlanet - steam és epic kulcsokkal is kereskedik) is bezuhant 50% alá a nyári vásár alkalmával, de előtte is többször volt 40%-os kedvezménnyel.

    Az egészben az a poén, hogy a legnagyobb indok általában az szokott lenni az EGS-el szemben, hogy kényelmetlen még egy launchert használni, miközben a valve gyakorlatilag kinyírja a PC gaming piacot.

Új hozzászólás Aktív témák