Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • floatr

    veterán

    válasz Mart10000 #34 üzenetére

    Nem egy játékról beszélünk, egy komplett alkalmazás piactérről. A steam mára megkerülhetetlenné vált a maga horribilis 30%-ával. Ezt csak az tudja, hogy mennyire sok, aki próbált már tartalmat gyártani és értékesíteni. Minden kockázat a fejlesztőké és a kiadóé, a valve viszont folyamatosan szedi a sápot sokszor olyan dolgokra hivatkozva, hogy ez a megszokás, mennyire sok szolgáltatást nyújtanak, bla bla.

    A EGS-ben csak pár exkluzív van, ami csak egy évre kötött. Ha nagyon ragaszkodsz ahhoz, hogy a valve-hoz vándoroljon a bevétel tetemes része, akkor elég egy évet várni, ami nem olyan nehéz, ha az embernek méretes a game lib. Az a legviccesebb, hogy az epic ezekkel a marketing eszközökkel és a lényegesen alacsonyabb jutalékával is küzd a piaci helyéért, mert a felhasználók ezeket a dolgokat általában nem látják. Vicces amúgy, hogy rengeteg olyan játék van, ami kizárólag steam-en jelenik meg, ami miatt senki sem pampog.

    Ha a steam jutaléka lényegesen kisebb lenne, nem lenne annyi alternatív bolt, nem lenne kisebbfajta szívás mindegyik frissen tartása. Az exkluzívokkal kapcsolatban eleinte én is tartottam az árazástól, de az egyes leárazásoknál ugyanúgy kapsz engedményeket azokra is. Az egyik jó példa erre a Control, ami partneren keresztül (GamesPlanet - steam és epic kulcsokkal is kereskedik) is bezuhant 50% alá a nyári vásár alkalmával, de előtte is többször volt 40%-os kedvezménnyel.

    Az egészben az a poén, hogy a legnagyobb indok általában az szokott lenni az EGS-el szemben, hogy kényelmetlen még egy launchert használni, miközben a valve gyakorlatilag kinyírja a PC gaming piacot.

Új hozzászólás Aktív témák