- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Yettel topik
- Honor 50 - apám nevében
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
SunMount3r
nagyúr
A rendes HDR meta passthrough hibáját mikor javítják?
-
válasz SunMount3r #1 üzenetére
Megint rossz? Pedig egyszer már újra működött (miután a Win 1703 és 380-as driver-ek nem tudtak kibékülni egymással).
De az NVAPI-s HDR10-et érted "rendes HDR" alatt? Vagy a Win10-ét?Viszont van épp elég baj másféle HDR-el is, legalább is Frotbite játékokkal:
- a HDR10 módban zavaróan túl világosak a sötétszürkék
- Dolbyvision módból kilépve fekete képernyőbe fagy a kijelzőMindkettő lehet a játék hibája, főleg az első, mert állítólag PlayStation-ön is ugyan az a helyzet ezekkel a címekkel, mint PC-n. De a Dolby inkább tűnik driver gondnak akkor is, ha eredetileg a Microsoft tett neki keresztbe.
---
Amúgy ez a driver ugyan szól a játékosoknak, mint a többi Geforce driver, csak emellett kiemelten célozza a tartalomkészítőket is (de semmit nem veszít, illetve nyerhet vele valamit a játékos is).
Látom, hogy ebből hosszú fájdalmas félreértések tömkelege lesz egy éven át, míg eldobják vagy átalakítják a címkézés (állandóan kérdezgetik majd a fórumokon is, hogy mihez jó melyik, lesznek megmondóemberek mindenféle véleménnyel, pedig világos mit akar az nvidia, csak nem féltek eléggé attól, hogy nem érti majd meg mindenki).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
csiby222
aktív tag
Akkor most párhuzamosan fog folyni a fejlesztés a Game Ready és a Creator Ready drivereken?
Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül. Ha nincs Nvidia Control Paneled itt leszedheted: https://www.microsoft.com/en-us/p/nvidia-control-panel/9nf8h0h7wmlt?activetab=pivot:overviewtab
-
GreatL
őstag
Most ezeket tandemben lehet frissítgetni? Vagy minek kell választani köztük? Ebben is van gamefix, láttam. Még jöjjenek erre a hotfix variánsok és máris csodás lesz minden.
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
salaud
aktív tag
Törölve, én voltam a vak.
[ Szerkesztve ]
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt. Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
-
BlackSoft
addikt
Vajon ezek a friss driverek, melyek általánosságban tartalmaznak stabilitási javítást és teljesítménynövést, a régebbi hardverekre is kihatással lehet? Ezt a kérdést én GTX 690 tulajként kérdezem. Mert Játékokban az a tapasztalatom, hogy egyes esetekben egy X játék megjelenése előtti driverrel még jobb is a teljesítmény, mint utána, ami kifejezetten arra készült... Mintha szándékosan tennének érte, hogy a korábbi, kifutott modellek teljesítménye sz*rabb legyen, hogy érezzem, hogy újat kell venni.
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
-
Ez nagyon régi összeesküvés elmélet, amit általában csak cáfolni szoktak a komolyabb tesztoldalak (néha persze lehet kivétel, hogy egy-két játék a sokból néhány drvier verzióval lassabb, és csak egy bizonyos régi kártya generációval, de ilyen bakik a legújabb kártyákkal és játékokkal is előfordulhatnak egy-egy driver verzió közt). Inkább olyat szoktak mérni, hogy a régi kártyák is gyorsultak még valami elenyésző mértékben a leváltásukat követő pár évben.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
BlackSoft
addikt
Én konkrétan a Far Cry V esetében vettem észre azt, hogy a még nem támogatott driverrel tekert mindkét GPU 90% felett SLI-vel és még High beállítások mellett is FHD-ban elég volt a 2GB vram, mert 1900mb körül megállt a használat. Feltettem az FCV-höz készült meghajtót erre már csak 70-80%-os volt a kihasználtság és még medium mellett is belaggolt és 2020-2040mb körül ette a vramot.
Meg úgy általánosságban nekem az is érdekes, hogy azt szajkózzák, hogy a mai játékoknak 7-8GB vram is kell és valóban, ha berakom a gépbe a GTX 2080 Ti-t, akkor ugyan azon beállítások mellett 4-5 GB vramot is megeszik egy játék, ha meg visszateszem a 690-et, akkor 2GB alatt fogyaszt és ugyan annyi FPS-el megy. (értsd: 690-el belőttem a legjobb beállításokat, ahol még 60+ fps van, pl BF V minden High és Very High. Átlag fps volt 70, vram használat 1850mb. Kártyacsere 2080 Ti-ra, átlag fps szintén 70 körül, vram használat 4500mb...)
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
-
Shing
őstag
válasz BlackSoft #10 üzenetére
A memóriát akkor is feltölthetik a játékok amikor nincs rá szükség.
Egyébként nem lassítanak driverrel, így is milliónyi órájuk benne van az optimalizálásban, már szét van hekkelve egy rakat játék hogy kicsikarjanak pár plusz FPS-t a konkurenciához képest. Ezt nem fogják leépíteni. Anno LinusTechTips-en teszteltek GTX400-as kártyákat, az évek alatt semmit sem lassultak, igaz gyorsulás sem nagyon volt már.
Tudják azt is, hogy már rengeteg független teszter van és rögtön lebuknának. Néha az egyik driver lassabb X játékban, de nem azért mert direkt azt akarják. -
Puma K
veterán
-
válasz SunMount3r #14 üzenetére
Nekem az rémlik, hogy 2017-ben jól ment át NVAPI-n a filmeké, de a játékok esetén nem is tudtam megmondani, hogy jó vagy rossz az, ha 10k-t kap a TV (mert ez lehet a játékfejlesztő hülyesége is, főleg hogy még újdonság volt az egész), aztán szétverte az egészet a Win 10 1703 + 380-as driver (370-est visszatéve jó volt az új win10 is és a régebbi Win10-el is jó volt az új driver, csak együtt nem), de később a 390-es (vagy 400-as?) driverben újra működött az NVAPI HDR és a régi játékoknál már 1000 nit-et látott a TV 10000 helyett. De azt hiszem ekkor még továbbra is átment pl. madVR-ból a filmek pontos adata, nem mindent fixen írt felül az NVAPI 1000-re, vakon, csak a játékokat (bár ez tényleg furán hangzik, hacsak nem az adott játék kompatibilitási profiljába tették be ezeket a számokat, vagy ha régen a játékoknál volt hibás az érték átemelése és a játék is mindig 1000-re akart küldeni, csak nem sikerült meki). Valahol most a 400-as (vagy 410-es?) driver óta ismét megy a DolbyVision is, csak lefagy a képernyő, mikor kilép a játék (ezért a még támogatott játék esetén átmenetileg le is tilthatják patch-el, mint pl. az Anthem esetén).
Ugyanakkor pl. az Anthem is szarul néz ki HDR10-el. Dolbyvision-el és SDR-ban is egyformán jók a sötétszürkék, de HDR10-ben okádék, olcsó nyomtatott papír hatása van a képnek OLED kijelzőn is, mert minden szürke túl fényes. Pedig esküdni mernék, hogy valamikor jól nézett ki az Andromeda HDR10-el is, de ha most elindítom, az is így néz ki, mint az Anthem (a DolbyVision is ugyan úgy szép, csak ugyan úgy lefagy a képernyő tőle ezzel a játékkal is).
Nem is néztem mostanság, hogy filmekkel mi a helyzet. Régen a Win10 HDR is fixálta a metaadatot 1000-re (bár talán az is lehetett driver hiba?), de azt sem vizsgáltam még a 1809-es Windows-al. De igazából régen direkt úgy néztem filmeket, hogy 1000-re erőltettem az értéket madVR-al 4000 helyett, mert az LG C7 az ízlésemhez túl erősen húzta vissza a görbe alját is, és igazából úgysem nagyon volt lényegi tartalom 400 nit felett a filmekben, hogy zavaró lehessen ahogy 1000 körül összeolvad minden, ha nincs visszahúzva a görbe. (Inkább a vakító részek olvadjanak be, mint hogy az egész kép túl sötét legyen, főleg ha annyira sötét, hogy emiatt be kéne kapcsolni valami dinamikus kontraszt félét a TV-n.)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
GreatL
őstag
Most kijött egy ugyanolyan verziószámú driver mint a Creator Ready volt, csak Game Ready. Nekem CRE-ről GR-re váltásnál letölti és telepíti.
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
Így most már kezdek kicsit összezavarodni, hogy ezek szerint én értettem félre, és tévedtem mikor azt hittem a CR az GR is, avagy időnként egy verziót kiválasztanak (extra tesztek után) még CR-nek is (avagy "extra stable" és ebben aktiválják az új CR optimalizációkat, amik átmentek a teszten), de attól még az is ugyan úgy játékosoknak is szól(hat, persze ha jött ki épp friss játék / került be új javítás/profil), mint tartalomkészítőknek.
Szóval kicsit kb. úgy gondoltam, mint régen a WHQL minősítés is ment: volt hogy kijött X.X driver beta-ként (mielőtt bekeményített az MS), majd újra kiadták úgy, hogy az MS aláírás is rákerült, de amúgy teljesen egyeztek. Azt hittem hasonlóan kerül rá a CR matrica egy-egy Geforce driver-re.
De mégsem?[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Háztartási gépek
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Hálózati / IP kamera
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Linux Mint
- Yettel topik
- További aktív témák...