- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
spect80
senior tag
-
opr
veterán
Nem fért bele a szerkbe, de az előző gondolatmenethez érdemes hozzátenni, hogy ez is mutatja, mekkora a tesla előnye, hogy egy normál esetben 17 milliós autót simán tud 15 millióért adni úgy, hogy még keres is rajta.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Huntszy
tag
Nincs értelme magyárzni. Troll. Persze, hogy túlkomplikált és drága ami egy Teslában van ha egy E39-hez vagy egy B5 Passathoz képest. Ebben igaza van. A kérdés, hogy miért hasonlítanád azokhoz? Hasonlítsd vele egy korú autókhoz. Rögtön kiderül, hogy a mai autókban is bármi bizbasz elromlik kiderül, hogy ugyan úgy egy komplett PC van mögötte, nem valami filléres áramkör amit Jani a következő utcában egy tízes kulcsal meg egy phillips csavazhúzóval cserél. Ugyan úgy egészben kell cserélni az egészet egy új atuóban hiába a kezelőfelült végkiállása egy műnyag gomb egy UI elem helyett. Ahogy előző hozzászólok ezt számtalan példával igazolták is. De hiába. Aki nem lát annak hiába mutatod.
-
Huntszy
tag
Szép :S
Csak hát nehezen csorog le az ilyesmi a magyar valóságba mert még mindig 15 év fölött az autót átlagéletkora (mennyi lehet a medián?) így kijön a hír h ez meg az egy új EV-ről és megy a habzó szájú őrjöngés, hogy brrrr csak kimarad a képből, hogy emberük legfrissebb tapasztalata belső égésű autókkal is cirka 15 év körül így nincs meg neki, hogy ha beszambázik egy szalonba és kihoz onnan egy verdás az is nagyon más lesz ám hiába ugyan azt tankolja bele mint az előzőbe.
Csak, hogy még egy példát említsek kolléga 1 éve vett egy 2012-es Passatot. Azért az is 9 éves már de már ott is megvan ez. Start-Stop van benne ami mint kiderült nem szereti a bedugult határon órákon át tartó araszolást. Emberünk viszont elég sokat csinál ilyet mivel MO-on él és dolgozik de közeli hózzátartozói még Szerbiában laknak. Hát fél év után elkezdett kotlani tőle a turbó dízel. Kikapcsolni nem lehet tartósan mert minden motorleállítás után reseteli magát a beállítás és elvileg (most csak rá tudok hivatkozni de elvileg eléggé utánajárt) kiütni sem lehet csak ha az egész motorvezérlő elektronikát kicseréli hackeltre. Pedig ismétlem egy 2012-es autóról beszélünk, azóta lassan eltelt egy újabb évtized és csak tovább haladtak ezen az úton a gyártók meghajtástól függetlenül.
EV-re visszatérve sokat pattognak az aksipakk miatt, hogy majd megdöglik és az autó ára kétszer az új. A mai technikák bizonyítottan elmennek alsó hangon fél millió kilómétert (sokat futott Tesla Taxik az állatorvosi lovak) csere és durva hatótávromlás nélkül. Persze van régi motor technika ami elmegy millió kilómétert, de vajon a ma újonnan kapható agyonhegyezett kis köbcentis 1-2 turbós mindeszűrős összesadalékanyagos motorok is tényleg elmennek 1 millió kilómétert vagy 500-nél az is csere/nagygenerál? Mert ha csere/generál akkor az is gyakorlatilag gazdasági totálkár. És ezeknél a motoroknál a fél millió kilóméterrel nagyon mondtam, nem kell sokáig keresni, hogy hogyan néznek ki a kisköbcentis turbós benzinesek akár 100k km után is, aztán egyszer kell egy koxdarab leszakadjon. Lehet jönni azzal, hogy akkor nem olyat kell venni, kár h már az összes ilyen amit újonnan lehet kapni.
[ Szerkesztve ]
-
Zirowe
nagyúr
Itt a szervizes azért elég más véleményen van a szipiszupisemmisetudelromlaniegytökéletesteslábanhoz képest.
Meg persze a "mi nem gondoltuk, hogy egy autót 5 évnél tovább használ bárki is, miért is bírna ki többet egy kijelző/flash memória benne" szintű problémák, úgy, hogy majdnem minden csak onnan állítható vagy amikor egyszer csak jelez az autó, hogy azonnal állítsd le, mert fatal error és már csak a trailer segít.
De ok, semmi nem tud elromlani ebben a műremekben.We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
darvinya
titán
Ha meg mar annak se jo, johet az ujrahasznositas, ami egy mar most feleledoben levo uzletag, ~15-20 ev mulva, amikor mar tenyleg relevans is lesz meg mar sima ugy lesz az egesz.
Maradjunk 10-15 évben, s már gyártás során kiesett napelemnek való, max. 5 évig jó, aztán…megy a földbe, vagy exportálják Indiába, mert Kínának nem kell.
Azért nehéz fémekkel sok gond van, főleg, mikor tömény.Sorozat gyártás, akkor lenne valós, mikor a többi normál autó árában adnák.
Addig csak kis gyártósorról van szó.Után lesz még, hogy feltöltés miként lész, mikor már mindenkinek ilyen autója lesz.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Akkuból max. az Alu-t hasznosítják újra, a többi megy a földbe.
Stutupokból már dunát lehet rekeszteni, de nem érezzük valódi hatását.
A többi példádban nincs olyan nehéz fém amiket, pl: a növények felszivnak, de nem hasznosítják, hanem raktároznak.
Ez bekerülve az élelmiszer láncba, s végén embereken csapódik le.
Régi Ni/Cd elemek is földbe kerül, sőt műtrágyát készítenek, ez nagyjából a növények hasznosítják.Villamos energiából csak annyit, hogy ha nincs energia csökkentési törvény, akkor már rég áram kimaradások lennének.
Azért ne legyünk ennyire ZÖD-ek, mert természet erősebben vág vissza.
Barlangot nem említettem, csak te.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Ezek hol sturtuppok hol hasznosítják újra, az aksit?
Attól, hogy újracsomaglok egy régi dolgot, attól nem lesz újabb.pilóta
Mégis hova rakod fel nem használt akku részeket.
Tudom, küldjük Indiába, Kínába, 3. világba.#79
Ha már ennyire bizonyítékokra vagytok.kihegyezve, hol a bizonyíték, ahol rossz akkuért ennyit kapsz.
Aki átveszi, az valós 90%-ban új akkut készít belőle.
A maradék 10%-ot ártalmatlanítja.Noukoum
Ki az a 10 millió, aki újrahasznosította az autó akkuját, hogy újra ugyanolyan akku leg belőle.
Az nem újrahasznosítás, hogy szétszedve újracsomagolva, gyengébbként jó lesz az olcsó akkus szerszámokba.
Mert azokból a gépekből hova kerül a kimerült akku.#82
Nem ekézni kell, hanem 0, zérus, kommunális hulladékot kell gyártani, akkor nem lesz szemét lerakó.
Gondolom nálad sincs már 1db kuka sem, mert elérted a 0 hulladék életeret.Erről SouthPark rész jut eszembe, mikor annyira beZÖDültek, hogy saját fingjukat szivták, sznob felhőbe burkolva Priusoltak.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia