- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- MIUI / HyperOS topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
Hmmmm, ezek az arak meglepoen szimpatikusak, plane a SR+. Esszel hasznalva meg az is eleg barmire _is_, autopalyan is boven 300km feletti a hatotav (130-al, klimaval zenevel midnennel), ilyen arak mellett nem lepne meg, ha Magyarorszagon is hamar ellepnek az utakat az alapfelszereltsegu SR+ model3-ak.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz oliblood88 #18 üzenetére
Senki nem mondta, hogy onvezetes. Arra lett a figyelem felhivva, hogy mekkora kulonbseg lehet ket level 2-es szintu rendszer kozott.
Amugy az esetek bo 90%-ban kiderul, hogy vagy nem az onvezeto rendszer okozta a balesetet, vagy direkt atverte a rendszert a tulaj, mert barom volt. Csak errol mar valahogy nem szokott fasza kis szenzaciohajhasz vastagon szedett betus cimlapcikk szuletni...[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Kb. Olyan apróságokon meg, hogy konkrétan nem is volt a kocsiban fsd, vagy nem volt bekapcsolva, vagy olyan helyen volt használva, ahol be se tudod kapcsolni, szóval ilyen apró hülye baromságokon nem szabad fennakadni. Tesla volt, összetört, tehát az autopilot szar.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
120-nál 283km-t mértek valós felhasználás mellett, 10 fokos, szeles időben. [link]
Ok, nem 130, de a 180-200km közel sincs a valósághoz, inkább 250km az. 20-80% között 9.4(wltp)km/perc a töltési tempó [link] , legyen ez a valóságban mondjuk 7km/perc, tehát ha egyszer megállsz egy fél órás pisi-kávészünetre, máris visszajött 210 autópályás km. 10p apatt 70, 20p alatt 140.
Ez már bőven nem a városon kívül használhatatlan szint szerintem, én már simán elfogadnám, teljesen kompromisszummentesen tudnám használni."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
15 milla nagyon nem sok érte amúgy.
Vagy mondom máshogy, annyiba kerül, mint a nagy akkus (de ennél kisebb hatótávú) nissan leaf.
Vagy nézzük úgy, hogy olcsóbb, mint egy ugyanígy felszerelt alapmotoros 3-as bmw, a4 audi, c merci."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Ég és föld, plusz hülye a tesztelő is, nem is kicsit... Kb ugyanaz a szint, mint mikor direkt úgy indulsz el a 400km-es útra otthonról, hogy már világít a tankolj már vazeg lámpa, de úgy döntesz, hogy majd az autópályán tankolsz, aztán úgy szorítod a segged, hogy a zabszem nem fér bele, hogy elérd még a kutat, ne kelljen pályán tolni...
Ezen felül: klíma is, fűtés is, meg ezeken felül alapból is sokkal, de sokkal hatékonyabb a tesla, mint a leaf. Tegyük még ehhez hozzá, hogy a teslával használhatod a superchargert IS, meg a bármi mást is, a leaf-el viszont csak a bármi mást, plusz a tesla még sokkal gyorsabban is tölt, és kijön az, hogy köze nincs egymáshoz a két autónak, de olyan szinten, hogy már az összehasonlítás is fájdalmas. A leaf a teslahoz képest az az autó, ami sokat eszik, kicsi a "tankja", de legalább még "tankolni" is lassabb vele.
Egyszerűen (bár Magyarországon árban ugyanott vannak) nem is lehet a két autót egy lapon említeni. Míg a leafet szerintem is városon kívül erősen kompromisszumos használni, a teslara ez csak akkor igaz, ha feltétlen egy seggel akarod lenyomni azt a 300km-t. Mindenki máshogy vezet és utazik, de én azért két óránként egy 15-20 percre akkor is megállok, ha egyedül megyek. Két óra alatt mentél (legyünk optimisták) 250km-t, ebből pesszimistán számolva a 20p-es szünet alatt 140 már vissza is jött.Angliában a két autó ára között £5-10.000 különbség van, ami kb reális mindkettő részére (leaf: £30500, model 3 sr+: £40.990), mire a leafet model3 szintre hozod (bőrkárpit, stb) már jóval kisebb a difi, de akkor is.
Ez 2-4 millió forint különbség. Magyarországon a tamogatás 15 milliós felső határa miatt annyira olcsó a model3, hogy konkrétan majdnem 2 millióval olcsóbb újonnan, mint Angliában vagy Németországban. Nem lepődnék meg, ha a reexport miatt vezetné a magyar eladási listákat ilyen áron a model3.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Nem fért bele a szerkbe, de az előző gondolatmenethez érdemes hozzátenni, hogy ez is mutatja, mekkora a tesla előnye, hogy egy normál esetben 17 milliós autót simán tud 15 millióért adni úgy, hogy még keres is rajta.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Igen, 100%. Viszont alapáron is vinni fogják a külföldi nyelvűek, mint a cukrot. Még használtan sincs model3 annyiért pl Angliában, mint amennyi Magyarországon támogatás nélkül újonnan. Pedig Anglia híres arról, hogy mennyire nagyon olcsó a használt autó.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Évek óta így van. Csak az a helyzet, hogy a Tesla-ról értelmesen tájékozódni nagyon nehéz sajnos, pláne ha magyar nyelvű, írott sajtóból szeretnénk. De még angolul is nehéz, annyi a szenzációhajhász fos cikk, ahol üvölt, hogy a szerzőnek fogja nincs, miről beszél, nem is érdekli, nem is akarja, de máshol is megjelent valami szalagcím, tehát megírja akkor már Ő is...
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
A klíma belső keringetés gomb a tesla-ban nem tud elromlani. A hiperhajtómű, a fluxuskondenzátor, és a manuális kézifék sem. Sőt, tovább megyek: semmilyen olyan dolog nem tud elromlani a tesla-ban (vagy bármilyen más autóban), ami nincs benne.
Ha meg az érintő romlik el, az más autóban is ugyanúgy szívás, még jó, hogy nem igazán szokása. Az én 16 éves kocsimban is van akkoriban nagynak számító érintős kijelző, a világon semmi baja nincs neki, ilyen szempontból sokkal tartósabb, mint a sima kapcsolók, ha ésszel használod. Ha meg nem ésszel használod, bármit szét lehet b@szni pillanatok alatt, az nem érv."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Na igen. Ujabban amugy meg durvabb a helyzet, kollega 2 eves 3-as BMW-jeben a kozepkonzolon megdoglott egy gomb. Hogy is mondjam; Jo, hogy gariban csereltek neki, kulonben kifizeti az auto ertekenek a felet...
Az egy masik kerdes, hogy lassan tenyleg a haz es a szerviz kozotti ingazasra hasznalja azt a fost (2 ev alatt bo 10 szervizlatogatas, mindig van valami idegesito baja), alig varja, hogy leteljen a lizing/tartosberles/vagy mi a rak a magyar neve, adja is visszafele."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Teljesen egyetertek. Tobbek kozott amugy ezert is az a terv nalam, hogy meg amig birja megtartom a mostani kocsimat (jo kis toyota v6 szivobenzin, vilagbol is kimegy, csak sajnos varosban zabal szegeny... De amire mi hasznaljuk, tokeletesen eleg), aztan 10-15 ev mulva (ha igy oregszik tovabb a vas, meg 30 ev mulva is auto lesz) lecserelem majd egy jo allapotu hasznalt elektromosra. Egyszeruen a ketto kozott oszinten szolva nem latom ertelmet semminek, csak max egy hybridnek, de az meg nem ad annyival tobbet, mint amennyibe kerulne most lecserelni.
Az mar egy masik kerdes, hogy Londonban szerintem konkretan hulye az, aki uj autot vesz, de hala egnek sok ilyen "hulye" van, ugyhogy lesz valasztek 10-15 ev mulva jo allapotu 10 eves villanyosbol boven.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
"de miután elindul a tömeg gyártás, tényleg nagy üzemben, akkor lesz akku probléma, nem is kicsi."
Regen elindult a tomeggyartas, kulonben eleg nehezen lenne a model3 nalunk szerencsesebb orszagokban folyamatosan az eladasi toplistak elen. Ezt viszonylag nehez elerni ugy, hogy nincs tomeggyartas. Nincs akku problema, nem is lesz, ezert epiti a Tesla a sajat akkugyarakat hajmereszto utemben."Újabb fosszilis motorok, mert legkisebb a legnagyobb elvén, hamar zúzdába jut."
98%-os ujrahasznosithatosag (akku) mellett ez egy erdekes kijelentes. Plusz ami autoba nem jo, azokat napelemek melle szoktak otthoni bazisakkunak felhasznalni, mert arra meg tokeletes, igy nem kidobva van. Ha meg mar annak se jo, johet az ujrahasznositas, ami egy mar most feleledoben levo uzletag, ~15-20 ev mulva, amikor mar tenyleg relevans is lesz meg mar sima ugy lesz az egesz.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
En meg emlekszem ra, amikor a legkondira meg az elektromos tuzhelyre meg a vizforralora meg a mosogatogepre meg a mikrora mondtak ugyanezt. Pedig meg "csak" 34 eves vagyok.
Na, pont ugyan az lesz, mint amikor teljesen osszeomlott a halozat attol, hogy lett sok embernek legkondija meg elektromos tuzhelye, es azota volt egy apokalipszis, megszunt az aramellatas, es visszakoltoztunk barlangba.
Vaaaaaagy... Kihuztak meg par kabelt, meg fejlesztettek a halozatot es kesz, nem tortent semmi. A szolgaltato kiadta a penzt, amit a megemelkedett aramszamlan sokszorosan beszedett. Pontosan ugyan ez lesz, ha elterjed a villanyauto. Plane Magyarorszagon, ahol ez egy bo 30 eves folyamat lesz. Ha ekhos szekerrel viszik korbe az orszagban a halozatfejleszteshez szukseges eszkozoket, akkor is boven kenyelmes tempoban is lehet kovetni a villanyautok miatt a megnovekett halozati igenyeket fejlesztesekkel.Akku: Tovabbra is 98%-ban ujrahasznosithato, es nem csak laborkorulmenyek kozott, es mar csinaljak is, vannak erre szakosodott cegek, startupok, nagyon durvan fejlodo iparag.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
"Akku: Tovabbra is 98%-ban ujrahasznosithato"
"Akkuból max. az Alu-t hasznosítják újra" Altalaban, Jelenleg. Ez ket nagyon fontos szo, amit elfelejtettel leirni, hogy igazad legyen."Stutupokból már dunát lehet rekeszteni, de nem érezzük valódi hatását."
Par startup pelda, amibol dunat lehet rekeszteni, es "nem erezzuk a valodi hatasat" a vilagban: SpaceX, Tesla, Google, Uber, Airbnb, Waze, Facebook, Oculus."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Te nem tudtad, hogy minden elektromos auto tulaja, amikor kb 50%-ot degradalodik az akku es donthet, hogy kap erte 1-4.000.000ft kozotti osszeget (tehat az uj akku aranak bo 33-50%-at) vagy nem, azt mondja, hogy "Persze, menjel a picsaba!" es inkabb elassa otthon a kertben?!
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Amator hiba. Az igazi Teslas magat az akkut alakitja ekeve es azt huzza a model S-el, hogy biztos lehessen benne, hogy minden nehezfem jo melyen behatol a foldbe.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
-
opr
veterán
Nehéz újrahasznosítani, amíg nincs mit. Ezért vannak ezek a cégek még mindig startup stádiumban. Dolgoznak rajta, hogy minél inkább gépesített és automatizált legyen az újrahasznosítás, mert ezen a téren még bőven van hova fejlődni. Azok az akkuk, amiket most szerelnek de az elektromos autókba még bő 30 évig egyben használva lesznek, ahogy fentebb is írták ha a kocsiból kiesik, powerwallként, megújuló erőművek puffereként, stb.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
A kis telefon, szerszám, egyéb akkuk más tészta. Itt most a nagy, elektromos autóakkukról van szó. És ott az van, hogy nincs mit újrahasznosítani jelenleg. Ahhoz mindenképpen kevés, hogy erre egy nagy ipar most fel tudjon épülni. 30 év múlva már nem lesz az.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Most ez olyan szintű volt, mint ha azt mondanám, hogy a kamionom 30 litert eszik, erre sikeresen rátromfolnál, hogy baromság, mert a fűnyíród csak 1 litert!
Először is, nagy méretű elektromos autóakkukról volt szó. Másrészt lithium akkukról volt szó, amiket amúgy a hibridekben se túl régóta használnak, plug-in hibrid se túl régóta van, szóval még azokra se igaz az, hogy halomban áll az elhasznált akku.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Adobe Photoshop
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Mini-ITX
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Escape from Tarkov
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...