Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz Zirowe #10 üzenetére

    Egy háborúban az a legjobb ha mind a két félnek te adod a fegyvert nem?
    Lehet az a Toyata, ami 20+éve bemutatta a Priust és tette igen széles körben elérhetővé a hybrideket.

    A kulcsot nem értem, hisz 3év trial vót rá eldönthetted, hogy kell-e. ;]
    Amúgy a funkció Remote start, amiért fizetni kell, nem pedig maga a kulcs funkció, ami nyilván működni fog.

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    Mármint az gyártó aki 90-es évek vége óta hybridet gyárt?
    Rendelkezik elektromos autóval ami hidrogén hajtású.

    Az elektromos autók még jelenleg is épphogy nyereséggel mennek, de többség veszteséges, így a világ legnagyobb gyártója lehet hogy nem fog kapkodni, hogy pénzt dobjon ki az ablakon.

    Az is biztos hogy 30 modellt tegnap fejlesztették és most húzták ki a seggükből.
    Esetleg arra gondol valaki, hogy úgy ahogy a VW az aksi mennyiséget is elő kell állítani és biztosítani az ellátást?
    A piac 1-2%-ka jelenleg az elektromos autók, így a kérdés fenn áll hogy mivel késtek el?

  • vicze

    félisten

    válasz dabadab #36 üzenetére

    Miért teszünk úgy hogy az elektromos autó gyártása egy nagy csoda? :F
    Ha nem is faék, de szintekkel egyszerűbb mint bármilyen ICE. Mind legyártani mind megtervezni. Az egyetlen szűk keresztmetszet az aksi ellátás és semmi más.
    Tesla azért szenvedett vele 10évig mert össze kellett kalapozni és hajkurászni a tőkét és kiépíteni a gyártást úgy egyáltalán. Amennyiben erre nincs szükség 3év az egész átállás ala VW. Igazából nem tart semeddig egy hagyományos autógyártónak.

    Még egyszer nem sietik el mert egyszerűen nincs profit rajta se most se még jó ideig. Tesla csak a állami támogatás miatt nyereséges jelleg, különben jó ha pár milla nyertsége lenne amiből nem tudná finanszírozni a gyár gyártást egyáltalán.

    Az EV jelenleg dupla áron van egy normál autóhoz képest alsó hangon, ezért a luxus kategóriába vannak szánva, mert az áruk oda kényszeríti őket. Valóságban Dacia Spring és Renault ZOE-kra van szükség minél inkább, amik valósan lefedik a vásárlói igényeket és nem csak az 1%-nak akarnak autót eladni.

    Toyota nyilván mint leírtam, rendelkezik a technológiával, mind aksival mind elektromos motorral. Ha nem lépnek piacra az egy nagyon kész akart döntés a világ legnagyobb autógyártójától.
    Hacsak nem kényszerül rá, akkor egy gyártó se fogja eldobni a piacát. (lásd VW.)

    "Csak hát a hidrogénhajtás egyelőre nem jött be és úgy néz ki,"
    Látom nem jött át a lényeg... A hidrogén cella egy aksi, lecseréled lítiumra és ennyi, kész nem kell semmit még áttervezni sem.

    Az hogy egy elektromosnak és egy ICE-nek azonos a platformja, egy ok miatt van talán a Teslások hallottak róla valahol "economy of scale"..

    "Tizenpár éven belül meg 100% lesz"
    Nem tudom milyen bilibe lóg a kezed, de globálisan ha 20% lesz valósan 2035-re akkor tapsolni lehet és nagyon örömködni. USA-nak kis részében lesz kötelező, ahogy EU-ban is inkább lokális lesz, ahogy Kínában is a városi közlekedésben lesz szabályozva. A világ többi részén pusztán olyan infrastrukturális lehetetlenség, hogy belegondolni se lehet. ICE még jó 2050-ig és azon túl is domináns lesz világszinten.

  • vicze

    félisten

    válasz dabadab #54 üzenetére

    "eddigiekből kiderült, hogy nem is triviális"
    Milyen eddigiekből? :F

    De csak hogy összefoglaljam, a világ legnagyobb autógyártója, aki egész konkrétan a világ legnagyobb li-ion aksi gyártója, és több elektromos hajtásláncot ad el mint bárki az nem rendelkezik mérnökkel, pénzzel know-how-val? :F (Nem kevered egy Tesla nevű céggel véletlen?)

    "Annyi idő alatt a belsőégésű palettát sem tudják frissíteni."
    Még egyszer a VW ennyi idő alatt csinálta a 0-ról egész konkrétan, úgy hogy egy darab hybrid vagy aksis járművel nem rendelkeztek. Az ICE kivezetését a teljes palettáról lehet nem fogom megélni, lást lejjebb.

    "ott 2035-től már ICE-t ne szabadjon eladni"
    Nagyon durván el vagy tévedve, de nagyon...
    Ez az EU az ég világon semmi ilyet nem csinál. Ez a konkrét szabályozás. Az EU egy gyártó számára az eladott autók átlag kibocsájtási értékét csökkenti fokozatosan. Ezért kellenek a gyártónak az EV-k, hogy az átlagot lecsökkentsék. Na most Tesla pont ezzel kereskedik és ebből van a fő profitja nem az autó eladásból. Így nekük hála lehet venni Lanmbot és Ferrari-t.
    ICE eladás semmilyen formában nem lesz gátolva, csak a adott emisszió érték túllépése büntetve. Toyota rendelkezik a legalacsonyabb átlaggal a magas hybrid arányuk miatt, ezért se siették el.

    De mehetnék most végig a többi országon és szabályozáson, mind hasonló módon működik Kaliforniától Kínáig. (Most nem linkelem be a videót,a hol halomban állnak elhagyatva a low emission kocsik Kínában, hogy a kvóta meglegyen, mert "el lettek adva")

    2030-ban még halomra fogják venni az emberek az ICE-t és még az EU-ban is jó ha 50-on lesz az új eladás aránya. Az meg hogy mikorra fog kikopni az ICE egy olyan távlat, amit nem fogok megélni valósznűleg.

Új hozzászólás Aktív témák