- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Yettel topik
- Motorola Razr 40 Ultra - jó volt a terv
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz Hieronymus #36 üzenetére
"A DPF megfogja a mocsok nagy részét."
Már ha épp kedvezőek a körülmények a gyártó szerint. [link]
"Praktikusan megakadályozzák a kétévenkénti vizsgával, a megoldom okosba megoldásokat."
Lehet hogy ott ez működik, itthon a "műszaki vizsgára beszerelem aztán két évig a garázsban foglalja a helyet" szokott lenni. -
8th
addikt
válasz Hieronymus #36 üzenetére
Elég szomorú, hogy pontosan akkor dobatják ki az emberekkel a belsőégésű motoros autóikat amikor azok végre tiszták lettek. Műszaki vizsgán szigorúan ellenőrizni kéne a kipufogógáz tisztító berendezések hatásfokát és ha xy alkatrész csere érett nem adni műszakit az autónak. Pont. De amíg 2021-ben Magyarországon a katalizátor és dpf nélküli dízel jatt mellőzésével csont nélkül átmegy random a műszaki állomáson addig nincs itt miről beszélni. Csodák nincsenek, nyilván csalni fognak a gépjármű tulajdonosok ha jó szélesre kitárják előttük azt a bizonyos kiskaput.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Hieronymus #53 üzenetére
Ha szerinted "a modern DPF berendezések kezelést nem igényelnek. Normális használat mellett sohasem kerülsz vele" akkor mit jelent az hogy "praktikusan megakadályozzák a kétévenkénti vizsgával, a megoldom okosba megoldásokat" ?
Ilyenről hallottál-e már, ha szerinted megoldhatatlanok ezek a dolgok ? [link] -
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #87 üzenetére
Ott a hiba, hogy nem gondoltad végig. Pl. nekem egy 8 éves, 2 literes dízelem van és állítom, hogy zöldebb vagyok, mint egy agglomerációból naponta, villanyautóval ingázó. Én sem ott szennyezek, ahol élek, mert az autóm futásának 90% -át úgy teljesíti, hogy kimegyek vele Németországba, meg haza.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
8th
addikt
válasz Hieronymus #115 üzenetére
egy tisztán robbanómotoros a teljes mértékben a fékrendszerrel emészti el. Ez ugye duplán környezetszennyező. Nincs energia visszanyerés, de legalább a fékek kopása is növeli a részecske méretű szennyezést.
Motorfék?
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #115 üzenetére
Ez nem így van. Mivel még nem tudják, hogy hogyan is lesz a jövő, a szabványok változnak, amihez a hálózatnak is folyamatosan alkalmazkodnia kell.
Pont azért írtam, hogy nem ott szennyezek, mert egy nagyvárosban lakok (feltéve, hogy Budapestet annak tekintjük). Aki agglomerációból ingázik, az naponta tölt, generálja a dugót, parkol a városban, koptatja a gumikat, stb., stb. Én a városban bringázok. Nem használom az autót, mivel itt is lakok, így bringatávolságokat közlekedek. 8 hónapja van meg ez az autóm, minden hónapban két hetet vagyok itthon, de még csak egyszer tankoltam Magyarországon (akkor is csak 20 litert). Szóval, fenntartom, hogy én vagyok a zöldebb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #136 üzenetére
Pedig, sztem elég világos. A ződség nem csak a saját üzemanyagfogyasztásról szól. Azzal, hogy autóval jársz, gerjeszted a zsúfoltságot. Miért nem költözöl olyan helyre, ahonnan nem kell autóval járnod? A Kissvábhegyen lakok, Óbudán van egy garázsom, a nyócban egy lakásom és ezeket a távokat símán tolom bringával. A piacon vásárlást is megoldom bringával. A Balcsira is mentem már úgy, hogy levonatoztam a bringával. Sokkal jobb volt, mint autóval.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #306 üzenetére
Elektromos árammal közel környezetszennyezés nélkül állítható elő
Amennyiben eltekintünk attól, hogy ugye az elektromos áram se magától keletkezik.
Ha meg nem tekintünk el ettől, akkor nagyon gyorsan kiderül, hogy a hidrogén baromira szennyező, mert egységnyi autót hajtó áramhoz legalább kétszer annyi erőműben előállított áram szükséges, mint az akkus autóknál.De csak akkor korrekt, ha hozzátesszük az akkumulátoroknak önkisülése van.
Csak hát a hidrogén elszivárgása ténylegesen létező probléma, a li-ion önkisülése meg nem.
DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
válasz Hieronymus #323 üzenetére
Én linkeltem neked forrásokat az állításaim alátámasztására, most te jöttél volna, de úgy látom ez elmaradt.
-
Rolly
veterán
válasz Hieronymus #323 üzenetére
Örülök, hogy jót röhögtél, de a fizikát bizonyos szint után nem lehet illetve nem éri meg megszexuálni... Amúgy jó hogy előbb röhögsz aztán leírod, hogy tényleg nem éri meg tovább fejleszteni ...
Wankel motort meg hagjyuk nagyon hatékony nagyon szuper csak ne a te kocsidban legyen mert annál szervíz igényesebb és kényesebb motor nem nagyon létezik az autógyártás történetében... Ettől egy nagyon szuper motor csak sok mindenre sajnos nem alkalmas ...
A kettős mércére lehetne oktató példa amúgy az írásod...
Jössz a belső égésű motorok maximális 50-60%-os hatékonyságával amit az esetek felében megközelíteni se tudnak ... majd kifogásolod, hogy az elektromotor átlag 90% körül teljesít -
Rolly
veterán
válasz Hieronymus #398 üzenetére
Prémium hazai üzemanyag nem csak ennyiben különböznek... Különböző tisztító és egyéb adalékok is vannak benne...
Az akkuk működéséről szerintem legalább annyit tudok mint te... Mivel az autó nem engedi teljesen lemeriteni se teljesen feltölteni az autót (e208ban 50 körüli akku van amiből 45 a használható.) így majdnem irreleváns amit írsz, illetve ahogy "telik" az akku szépen vesz vissza a töltési teljesítményből... Ez első szoftverrel 36 perc volt a 10-80, a másodiknál 33 perc most a legfrissebb 26 perc... Gondolom úgy húzták ahogy a technika stabilan bírja...
Például e208:
- 10-50 kb 12 perc
- 10-80 kb 26 perc
- 10-92 kb 40 percÍgy gyorsan csak ott tölt ahol tud, S mivel a töltésnél nem a sebesség, hanem az azáltal keletkező hő az élettartam károsító így az aktív hűtésű autókat ez kevésbé érinti... De újfent leírom, hogy 95%ban ACn töltök (ma például míg a napelem 6 kWtal termelt 4gyel töltöttem a kocsit...)