- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Yettel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- MIUI / HyperOS topik
- iOS alkalmazások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Ellenben nekik is biztosítva lesz a kényelmes megoldás, hiszen ahol parkol az autó ott töltő és konnektor is lehet. Aki társasházasként nem tud fix helyen tölteni (garázsban, szülőknél, ismerősnél, munkahelyen) az mindenképpen törekedjen nagy akkumulátorral felszerelt autót választani hogy a felmerülő töltési kellemetlenségeket minél inkább elkerülje.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
anulu
félisten
nem az az életem. cserébe elég egyszer megszívnod, és azt is megbánod, hogy valaha eszedbe jutott ilyen távra elektromos autóval elindulni.
nem kell messze menni példáért. hogyan oldod meg a következőt (tegyük fel, tele tankkal vs fullra töltött akksival indulsz mindkét esetben): elindultok a balatonra, M7-en baleset, a következő lehajtó ezzel a tempóval 1,5-2 óra, és az még nem is benzinkút/töltőhely. kint 35 fok, felhő sehol, aszfalt süt. hátul 2 gyerek. légkondit esélyed nincs lekapcsolni, bent 24-26 fokot kell tartani. ha lekapcsolod, a fekete kárpit mellett 5 perc alatt van 60 fok bent. ablakot lehúzni egyszerűen nem megoldás a problémára.
bármilyen elektromos autó akksija ezt kibírja? személyes tapasztalatból mondom, hogy a mi 1,8 TFSI-nk röhögve.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #105 üzenetére
Szóval, a benzines nem zöld, az elektromos meg egyszer majd talán zöld lesz. Sztem ez az egész egy nagy mézesmadzag, amiből kurva nagy ráb@szás lesz. Ezt a fejlesztősdit vkinek ki kell fizetni. Ahogy azt a többszáz milliárdot is, amit jelenleg adó formájában becsengetnek a benzint, dízel tankolók. Én inkább irgalmatlanul büntetném azt, aki magán célból a városban autót használ (a villanyost is) és ebből jutalmaznám az alternatív módon közlekedőket.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
8th
addikt
válasz Ezekiell #118 üzenetére
Egy fenét! A régi környezetszennyező autók eltűnnek lassan már a full csóró vidéki Magyarországról is nemhogy a nagyvárosokból. Nézz szét az utcán. Nagyrészt csak euro4-5-6 autók vannak forgalomban a dízeleken minimum tizenöt éve ott a részecskeszűrő. Hiába van sokkal több autó mint két évtizeddel ezelőtt az általuk generált légszennyezés sokkal alacsonyabb mint akkor volt. Több évtizedes reszelgetés árán végre elértünk arra a pontra, hogy már marhára nem döglünk bele ha ezekkel az autókkal járunk és akkor most parancszóra dobjuk az egészet a kukába? Mert néhány tucat döntési pozícióban lévő hülye úgy akarja? Nem az elektromos autó ellen vagyok de az nem megoldás, hogy teljesíthetetlen normákkal megfolytjuk a teljes európai autóipart miközben sem az infrastruktúra sem a mocskos anyagiak nem állnak még rendelkezésre, hogy tömegével villanyra váltsanak az emberek. Ha már annyira aggódnak a döntéshozók a környezetvédelemért talán kezdhették volna azzal, hogy első lépésként kibasszák a dízel autókat a városokból majd kötelezik az autógyártókat az alternatív üzemanyagok használatára (pl. lpg vagy cng + hibrid hajtás) és csak ilyen autókat hagynak árusítani mondjuk 2025 után. Gyártói oldalról ez minimális beruházással könnyűszerrel teljesíthető feltétel lenne. A technológia és a tapasztalat is adott az összes autógyártónál ehhez. Már ez az apró kis lépés drasztikusan tisztítaná a városok levegőjét. Aztán majd valamikor ha a feltételek adottak lesznek ehhez eljöhet a villany hajtás ideje.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz Ezekiell #123 üzenetére
Ne etesd a trollt. A Föld lapos, a vakcina azért kell hogy kinyírják az emberiséget, az 5g rákot okoz. És igen a villanyautó szennyezőbb mint a dízel. Hiszen Kamula Barna is megmondta. Ő a példaképem, miért hazudna?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
8th
addikt
válasz Ezekiell #125 üzenetére
Rosszul látod. Semmiről sem akarok senkit meggyőzni. Csak leírtam egy lehetőséget amivel rohadt nagyot lehetne tisztítani a belsőégésű autók égéstermékén. Az én öreg szarom is megy télen szappanosékhoz és ott kap egy lpg szettet. Olcsóbb is tisztább is win-win.
(#126) Noukoum: Szánalmasan gyenge próbálkozás volt. Soha egyetlen villanyautós cikk alatt sem állítottam ilyen baromságokat tehát roppantul örülnék ha abbahagynád a személyeskedést és nem hazudoznál itt rólam össze vissza. Mondok még egy meglepő dolgot: rég be vagyok oltva, nem is volt számomra kérdés, hogy felvegyem-e vagy sem.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #138 üzenetére
A téma az, hogy attól, hogy vkinek benzines autója van, még lehet zöldebb egy villanyautósnál. Mégpedig úgy, hogy olyan körülményeket teremt, hogy zöldebb lehessen. Nekem tök mindegy, hogy mi hajtja az autómat. Abban a pillanatban villanyosat fogok venni, mihelyst az jobb lesz nekem. De, ennek semmi köze a zöldséghez és nekem egy villanyautós se mondja, hogy azért jár a villanyautóval, mert az zöldebb. Ha a zöldség fontos lenne számára, akkor úgy élne, hogy ne kelljen autóval járnia.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #142 üzenetére
Ez nem közhely, hiszen itt vagyok rá példaként. Havonta két nap, egy bizonyos feladatra van az autóm. Ez olyan feladat, amire a villanyautó még nem alkalmas.
Mindenki nem tudja megtenni, de ha csak az járna autóval, aki nem tudná megtenni, hogy ne autóval járjon, akkor ez a villanyautózás sztem nem is kerülne szóba.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Áfogat
csendes tag
válasz Ezekiell #165 üzenetére
Hadd bontsam meg, mert szerintem ez két téma minimum:
1.
Határozottan állítom, hogy több igény lenne rá, mint ami lehetőség adott. A kérdés a mértéke az én szememben, mert:
- Mo. többsége most is használt autót vesz. Nem csak panelról beszélek, ez inkább jövedelmi okok miatt van így, mindegy ki hol lakik.
- Az első EV-k már elég régóta velünk vannak, hogy kialakuljon a használt piac, lévén most is importáljuk a használtakat, lszi ne hozd fel érvnek a Mo. EV vásárlások számát. Nem nagy, de elég ahhoz, hogy a kínálati oldal megvalósuljon. Nem szeretek link nélkül írni, de nagy kedvem nincs hozzá, hogy előkeressem a cikket, ami ha jól emlékszem a holland 1st gen. Amperák kapósságáról szólt (tényleg sajnálom, de kollégád annyira komolytalanul vitatkozik, hogy nem érzem szükségét előkeresni a cikket).
- a belsőégésű masinák és az elektromosok ára közti új ár is csökken, még csak azt sem mondanám, hogy lassan. Az EU "büntetései" a flottakibocsátás kapcsán, a szigorodó környezetvédelmi normák mind emelték, és emelik, és emelni is fogják még a hagyományos autók (hadd rövidítsem így pls) árát. Az elektromosoké pedig folyamat csökken. Tényleg parádésan jó lenne, ha valaki utánanézne, hogy jelenleg mekkora a használt piacon egy hasonló hagyományos, és EV közti különbség. Emlékszem voltak olyan hangok, akik a jelenlegi olcsóbb "tankolási" költség miatt már hangoztatták az elektromosok olcsóbb fenntartási költségeit (de copy fentről: tényleg sajnálom, de kollégád annyira komolytalanul vitatkozik, hogy nem érzem szükségét előkeresni a cikket). A gondolatmeneted pont arra épített, hogy a csórik miatt nincs szükség töltőkre, ami első látásra igaznak is tűnhet, de a fentiek alapján nem tudom eldönteni, hogy azért nincs terjedőben, mert aki akarja (konkrétan pl. én) sem tudná tölteni korrekt módon, vagy azért nincs töltő, mert nincs EV autó a paneleken. De egy biztos: lesz. És valamilyen úton módon meg kell oldani majd a töltést. Sry, az nem opció, ha 30 km-t kell utaznom (fél óra), hogy feltöltsem (fél óra), 30 km-t vissza (fél óra), mert nincs lehetőségem másként megoldani. Az biztos, hogy egy közös parkolóhelyre nem fog senki töltőt kiépíteni, ha más szabadon odaparkolhat, és az sem fair, ha a kevés parkolóhelyek mellett nem parkolhat senki egy üres helyre, mert ott el. töltő van.
- az elektromos hova való jelenleg igazán, ha nem városba, de most őszintén. Ez az ahol igazán domborít, pont a panelok tömegei imádnák: nem füstöl senki orra alá, nyomatékos, töltése jelenleg olcsóbb, kevesebb karbantartási költség (de copy fentről: tényleg sajnálom, de kollégád annyira komolytalanul vitatkozik, hogy nem érzem szükségét előkeresni a cikket), a hatótáv sem igazán lényeges szempont.
- lassan mi is haladani fogunk nyugattal, és számítanék arra, hogy ha nem is olyan durván korlátozni, de min. anyagilag ellenérdekelté fogják tenni a hagyományos autók tulajdonosait a városon belüli közlekedésben.
A serpenyő pozitív felébe nálam már inkább több kerülne, ha lenne rendes töltési lehetőség, de ez nem adott.
Nem szeretném a saját egyedi preferenciáimat általánosként megfogalmazni, és egy aduászként bemutatni, csupán árnyalni próbáltam, hogy vannak a leegyszerűsített sztereotípiákon kívül más szempontok is.2.
Semmi nem mutatja a kormányzati szándékot, hogy pozitív irányba mozdítsák előre a helyzetet, és ez több mint aggasztó. Lehet mondani, hogy lesz elég töltő mindenhol, de mitől, ha nincsnek ráutaló jelek?
- 2030-ig a kormány nem számol az elektromos autók terjedésével (fenti hozzászólásaimban a link)
- 2030 és 2050 közötti időszakról nem találtam részletes, hazai, állami szakanyagot (mást se nagyon )
- az EU pénzek egy részét pont be lehetne csatornázni ilyen, ha lenne ilyen irányú terv
- elég magas szintű állami vezetők szájából hangzik el a klíma válság megkérdőjelezése sokadszorra. Mivel politikusokról van szó, ezért nem állítom, hogy komolyan vehető kijelentések, de pl. Kövért egy elég karakán politikusnak tartom ahhoz, hogy jelenleg nem releváns közegben a saját meggyőződését hangoztassa - őt pl. klíma szkeptikusnak érzem, nem ellenesnek, de szkeptikusnak.
- erre a célterületre semmilyen fókusz nem volt -> könnyedén a piaci szereplők fogják megszabni az irányt, nem pedig az érdekeltek dönthetik el mit szeretnének a lehetőségek közül -
Áfogat
csendes tag
válasz Ezekiell #353 üzenetére
Most rászűrtem az autoscoutra [link] , és teljesen meglepődtem. Az említett Amperák 15e EUR környékén már kaphatók, sőt az alja 10e EUR-tól indul. Nyilván kevés van belőlük + kltsg a honosítás, és 3- 5 misi nem kis pénz, de ez az Ampera nem is a Corsa ligájában játszik.
Privát elgondolásom szerint egyébként nem az ár az elsődleges szempont, nézd meg volt egy kis hírverés a támogatott EV-k kapcsán, és pillanatok alatt kiürítették a keretet.
Nem tudom semmivel bizonyítani, de ha lenne hozzá egy hatásos, nagy volumenű marketing, akkor sokan ezt keresnék. A VW diesel botránya kapcsán milyen gyorsan leszoktak a gázolajról (összetett okokból, ne menjünk bele), pedig előtte éveken keresztül az volt a sláger.De teljesen igaz, hogy nincs elég fizetőképes kereslet a jelenlegi árkülönbözet megfinanszírozására itthon.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz Ezekiell #366 üzenetére
a kormany a huzo kozeposztalyt tolja nagyon helyesen, es a fogyasztast adoztatja inkabb a munka helyett nagyon helyesen.
6millio feletti kocsit a max 3 havi kereset kocsira koltes "szabalyt" ket keresovel is havi netto milla minimum.
ez nyugaton kozeposztaly legalja se, itthon meg sajnos felfele log ki.ugy ahogy van hulyeseg barmilyen uj auto vasarlasanak tamogatasa. meg persze a tiltasa is.
[ Szerkesztve ]
-
GreenGoblin
tag
válasz Ezekiell #395 üzenetére
Láttad mit írt amire reagáltam. Segítek bemásolom. Még vissza sem kell görgetned:
Ez akkor igaz, ha ilyen 60-80 literes tankod van és valami dízeled, ami keveset fogyaszt. Ezzel az év 90%-ában kényelmetlenebb közlekedni, de cserébe letolja egyben a Rijeka távot.
Ez nem kicsit túlzás. Erre írtam a példám amire te kérdezted hányszor megyek akkora távot mintha a beszélgetés tárgya lett volna.
Nem akarsz belekötni csak megmondani, megmagyarázni a frankót mint amost most is tetted... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #627 üzenetére
A különbség az, hogy nekem nem az autó határozza meg, hogy hol álljak meg. Pisilni bárhol tudok, tankolni nem.
Engem nem kell rábeszélned. Többször írtam már, hogy nekem tök mindegy, hogy mi hajtja az autómat. Felőlem lehet az EV is, csak a mostanihoz képest ne jelentsen kompromisszumot. Olyan EV jelenleg nincs.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #629 üzenetére
Nem csak ez a baj. Én szoktam aludni is az autóban. Ezalatt ne hátradöntött ülést érts, hanem a vezetőülés mögött ott van kinyitva a tábori ágyam, rajta a hálózsákommal.
Van, hogy hárman megyünk. Ha utazik egy család, akkor talán visznek egy 20 literes hűtőtáskát. Három kamionos az három hűtőtáska. Még egy kombiban is szűkösen férünk el. Ezért vettem egyterűt. Ilyen EV -t a Nissan árul (E-NV200 Evalia), 16 milláért, 200Km -es hatótávval.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
-
tha_answer
őstag
válasz Ezekiell #683 üzenetére
nem nem. erdekes modon a szocialis erzekenyseg itt eltunik...
felelmetes hogy nekem kell vedenem klasszikus liberaliskent az olyan ertekeket mint a szabad mozgas joga a progresszivekkel szemben.
be lehet tiltani minden icet es csak ev mehet, de annak az a kovetkezmenye hogy egy csomo ember alkotmanyos alapjoga serul. ha mnki ki van tiltva az az igazsagos.
egy gyors only ev a belvarosban csak a tarsadalom meg nagyobb szetszakadasahoz vezet, arrol nem is beszelve hogy az űrdieselek koraban nem szennyezedoik hatarertekig a levego, sot furcsa mod inkabb kb tisztitjak a levegot a futesi meg a sutesi szennyezodesektol.
vagy tiltunk minden autot - vagy egyet sem. a sokat hangoztatott kenylemetlenseget ne lehessen elkerulni penzel, nemigaz?
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #683 üzenetére
A repülő nem alternatíva (és nem is környezetbarát). Nem arról van szó, hogy ne tegyünk semmit, hanem arról, hogy ne eszetlenül tegyünk bármit. Az nem reális, hogy egy városlakó külföldről/vidékről ne tudjon hazajutni az autójával. Ha lesz reális EV alternatíva a mostani utazóautókra, akkor lehet elkezdeni korlátozni, de addig nem látom értelmét. De, addig is lehetne mit tenni. Pl. megépíteni a körgyűrűt. Tudsz olyan európai fővárost tőlünk nyugatra, aminek nincs körgyűrűje?
Példa. Ha a budai oldalra akarok kerülni kamionnal, akkor vagy kerülök 60Km -t az M0 -án, vagy Komáromnál átmegyek a 10 -esre és bearaszolok a pilisi falvakon keresztül. Egy rakott kamion 35 liter körül fogyaszt.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #692 üzenetére
Sztem Karácsony teljesen jól csinálja. Tegnap (vasárnap) leugrottam a nyócba. Olyan sor volt a Rákóczin a Blahánál befelé, meg a körúton a Petőfi híd felé, hogy őszintén sajnáltam a sok marhát. Körút egy sáv, Nyugati megkeverve, Lánchíd lezárva. A kiskörúton, a Vígszínháznál, a belső sávban előztem a buszt a bringával, pedig erre hétvégén eddig még nem volt szükség. Aztán a Margit hídon minden autós lemaradt. Mindezt nyáron, vasárnap. Aki most úgy megy autóval a városban, hogy nem lenne muszáj, az egy igazi idióta.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tha_answer
őstag
válasz Ezekiell #692 üzenetére
"De lépni kell, és tenni. És hát az emberek olyanok, hogy a kényelmüket (lásd ICE autó akárhol akármikor) nem adják fel, ha nem muszáj, és semmit se fognak tenni, ha nem muszáj. Szóval sajnos az emberi természetből fakad, hogy "muszájjá" kell tenni."
mihelyst 1k euroert vehet barki nem koporso villanyjarganyt.
a videki teruletek orvosi ellatasa is muszajja lett teve, de az mar rogton ellenszenves lett. jajj
de mi a baj a minden EV IS tiltaskaval? ja hogy akkor nem csak az atlagpolgar sziv?
[ Szerkesztve ]