Hirdetés
- Idén vége lehet a Pixel 'a' szériának?
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Százmillió Samsung telepítheti a One UI 6.1-et és a Galaxy AI-t
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Mégsem a Samsung gyártja az iPhone SE paneleket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
"Folyamatosan drámáznak, hogy nincs karosszéria lakatos nincs fényező nincs rendes szerelő nincs ez nincs az": és tényleg nincs. azért, mert te találtál egy kivétel ellenpéldát, az átlag még nem ez.
Pl. Debrecenben nincs rendes opel márkaszerviz. olyan szerviz sincs, amiről első látásra azt hinnéd, hogy rendesen dolgoznak (majd másodikra kiderül, hogy nem). például ha egy opelnek elektromos baja van, és márkaszervizbe vinnéd, vihetnéd mátészalkára meg hasonló közeli helyekre.
a vectrámnak csipás lett a teteje, ahova azzal járok, ott kerek perec megmondták, hogy kerüljem el őket lakatos dolgokkal. Bevittem az itteni opel márkaszervizbe, ami egy bmw szalon oldalából nőtt ki, ott lazán megajánlottak egy negyedgurigás cehhet. vagy ha véletlenül vennél egy új opelt, nincs ember a szalonban, aki a gyári konzerváló anyagokat szakszerűen leszedné róla, mert elment külföldre ugyanezt csinálni több zsetonért.
úgyhogy én igazán komolyan autóbuzi vagyok, de ez a szerelőhiány el fogja érni, hogy tömegközlekedjek...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Hatvan9
senior tag
Ez egy jó verda, Svédeknél is előszeretettel vezetik.
-
Kleroo
veterán
Ne is mond. Én szerencsére BP agglomerációban találtam egy jó helyet a saját gépsasnak. Ők sem tökéletesek, de egy jó hely.
Manapság ott tartunk, hogy a márkaszervízben majmok vannak akik nem mernek külföldre utazni, és vagy még megszerzik a tapasztalatot hozzá. Mindenestre a Daciatól a BMW-ig mindeütt ugyanaz van....kókler elképesztő silány "munka". Maszek szervízek... hát akad 1-2 jó. Mondjuk a 10%uk családos, erős közepes szinten dolgozó emberekkel feltöltve. De úgy általánosságban azt tapasztalom, hogy az összes helyen béna, tehetségtelen, beleszarós arcok vannak, hisz aki kicsit is értett hozzá, az rég külföldön van.Egy jó példa: Párom Grande Puntoját szintén agglomerációban konkrétan nem tudtuk sehol leadni, pedig azért elég sok van belőlük, és akadgat probléma is, logikus lenne h külön faitos maszekok tömkelege vár ránk rengeteg tapasztalattal... ... hát nemm. 2 komolyabb maszeknál is leadtuk, ahol 200%-os overload volt, kapkodás, sietség a 6 beálló ellenére is. Itt bénáztak, nem tudták megcsinálni, stb. És nem küzdöttek az ügyfélért(értünk), hisz km-es sor állt még mögöttünk h hozná más az autóját.
Végül egy Ferrari- Mseratis cimborám szervízében csináltuk meg mindedn speciális nyűgjét. érteni kellett hozzá egy picit. gondolkodni... egy picit.
Szóval jah. Alapvetően a nagyon béna, és vagy nagyon kókler, és vagy nem törődöm, és vagy abszolút pályakezdő+muszájból csináló X ember lát el jelenleg 5X emberre jutó munkát.
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
veterán
előző autómhoz szerencsére volt szerelőm, de még azzal is sikerült találnom egy beleszarósat úgy, hogy bp környékén három ajánlott volt összesen, és még ebből az egyik is el tudta balfaszkodni a dolgokat, innentől vihettem a coltot újpestről dunaharasztiba.
karosszériás csepelen lett, korrekt ember szerintem korrekt áron, viszont három hétre adott időpontot arra, hogy öt perc alatt ránézzen, mit kell majd csinálni vele. rá is nézett június elején, és szeptember elejére adott időpontot. ez van.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Fotonhámozó
senior tag
"nincs ember aki hozzá nyúlna egy 20év feletti autóhoz. Pedig van." Akkor mutass nekem egyet az ország északi részében, kérlek! 2 éve (!) húzódik az idén 20 éves, napi szaladgálós kocsim karosszériáztatása. Eddig 4 lakatos hitegetett, hogy ekkor-akkor vihetem hozzá. Volt, hogy a 2 hónappal korábban, tutira lefixált időpont előtti napon hívott, hogy jajj, bocs mégsem tudom vállalni most, majd csak 3 hónap múlva... Aztán ezt eljátszotta utána megint, végül hagytam a fenébe a "mestert". Egyszerűen _tényleg nincs_ megfelelő szakember, aki idősebb kocsihoz (szívesen) hozzányúlna. Még mindég nagyban megy a külföldről behozott kocsik kipofozása, abban nagyobb pénz van, mint egy régi (de még nem veterán) kocsi rendbehozatalában. Csak jönnek a kifogások, épp miért nem tudja vállalni a munkát. Ahogy írtam, 4 lakatossal is így jártam. Ha meg veteránod van, akkor az még nagyobb szívás (tudom, mert van egy, de azt még 10 évvel ezelőtt tettem teljesen rendbe, azóta garázskirálynő). Korábban nem volt ekkora szívás idősebb kocsik javításával, rendbetételével.
[ Szerkesztve ]
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
8th
addikt
válasz Fotonhámozó #410 üzenetére
"Akkor mutass nekem egyet az ország északi részében"
Pl. a Szigetszentmiklósi vasútállomásnál a Bucsiék. Belefulladnak a munkába de nem fognak elküldeni.
A vallás akkor keletkezett amikor az első csaló találkozott az első ostobával
-
Fotonhámozó
senior tag
Köszi! Egy telefont megér, ha októberben sem lesz előrelépés a kocsimmal, érdeklődni fogok náluk. Amit említesz (=belefulladnak a munkába), arról írtam (és a TC-sek is utaltak erre), vagy nem vállalják a szakik a melót vagy más munka miatt a nem annyira jövedelmező melót későbbre halasztják. 6-8 évvel ezelőtt ilyen nem volt, örültek, ha van min dolgozniuk, nem szelektáltak.
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
plömplöm
őstag
jól látom-e, hogy egy új automata dízel octavia listaára 8millió forint? style felszereltség. 174ezer, hogy pld metálfekete legyen. mondjuk választható felszereltség az "árkedvezmény" is, -899999.-ft, hehe. ha kérek bele egy hamutartót, akkor az +5ezer . hát, a luxus, nna. legyen mondjuk 7 milla a vége, mert az ember úgyis akar majd még valami nagyonextrát is, pld pótkerék. ésakkor mondjuk kétésfél év alatt belekerül 120ezer, sőt, néha több, mert "úgy évi 60-70 000 km-t vezetek", de legyen ez 48ezer km, és akkor így kétésfél évesen 4 milla? 3 milla per 120ezer km az 25huf/km csak maga az értékvesztés? aha, jó, tényleg érdekel valakit a fogyasztása?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
SaNyEe
aktív tag
válasz plömplöm #413 üzenetére
Vegyünk egy 10 éves intervallumot. Ezalatt megy 480e km-t átlag. Odafigyeléssel takarékoskodjon átlag 1 litert, az meg 4800 liter gázolaj. tessékszámulni'
A rövid válasz igen, engem pl érdekel
Ráadásul, ha azt választja, hogy nem adja el 4-5 évesen, hanem megtartja 10 éves koráig, az se mindegy, hogy vezeti. Mikor 10 évnél húz egy vonalat a júzer, hogy mennyiben volt az autózás, nem mindegy, hogy felkerül-e a listára egy feltöltő felújítás, dpf csere, kettőstömegű csere, nagynyomású üzemanyagellátó rendszer csere, vagy nem
-- end of transmission --
-
plömplöm
őstag
jó, vegyünk egy 10 éves intervallumot, bő 10 éve vettem az autómat. akkor volt 3ésfélmillió, kb két hónap múlva már csak 3 lett volna kereken, de utólag mindig könnyű okosnak lenni . most legyen 1millió. az 10 év alatt 2ésfélmillió bukó az árán, nem? és raktam bele ezalatt a bő 10 év alatt 210ezer km-t. az 12huf/km? a fele? és nem fog felkerülni a listára se feltöltő felújítás, se dpf csere, se kettőstömegű csere, se nagynyomású üzemanyagellátó rendszer csere, mert egyik sem van benne
"aha, jó, tényleg érdekel valakit a fogyasztása? "
jaés félautomata a a váltója, mert másodikban 10kmph alapjáraton a sebességem, ami ~750rpm, egyes sebesség csak akkor kell, ha beül hozzám a 6db sumo birkózó, 6ezerig könnyedén bármikor jó vagyok, az 80kmph, itt egy ötödik mert nekem csak ennyi van és irány az ég alja, és ha nem sikerül a jelzett irányba egy lezárt német magánautópályán haladnom, akkor pont elég nekem, hogy csak 150-160kmph-val tudom támadni a célt és nem 220 felett, ahol amúgyis elhagynám a valóságot...
és ha most 10 évesen bő 200ezer km-rel nyomok egy kövérgázt, akkor erről nem értesül vizuálisan az összes mögöttem jövő (gyk: nem tűnnek el a koromfelhőben)
ezt a dízelüzemet meg kéne tartani oda, ahova való, világjáró tankerhajókba meg péncélozott harcjárművekbe, a mindennapi személyszállításra civilizált megoldásai olyan bonyolultak lettek, hogy az valami borzalom, a rángatózását és a hangját elfedő mechanikai megoldások ki vannak találva, persze, de életképtelenek.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
válasz plömplöm #413 üzenetére
Aki értékvesztést számolgat egy nem munkaeszköznél az nem szereti az autóját - hogy csak a legfinomabb kifejezéssel éljek. Kiszámoltad már, hogy az asszony mekkora értékvesztéssel bír?
Használati tárgynál nem számolunk ilyet! Különösen ha a magyar piac sajátosságait is figyelembe vesszük, ahol nincs fontosabb dolog mint az olcsóság a sok ms apróság felett. Vegyél befektetési céllal autót akkor nem fog érinteni az értékvesztéshttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
SaNyEe
aktív tag
válasz plömplöm #415 üzenetére
Az volt a kérdésed, hogy kit érdekel a fogyasztás.
4800 liter gázolaj testvérek között is 2 millió Forint .. legalábbis nekem ez jön ki jelenértéken. Hogy ez téged hidegen hagy, egy dolog. Egyébként milyen autó eszik 12Ft/km benzint? Csakmer arra aszondja nekem a számológép, hogy 1200Ft/100km, 400Ft/l üzemanyagárral számolva az 3l/100km.
"a mindennapi személyszállításra civilizált megoldásai olyan bonyolultak lettek, hogy az valami borzalom"
Ezt a drága környezetvédő testületekkel kéne megvitatni, akik azt hiszik, hogy egy adott technológia (belsőégésű motorok, szándékosan nem dízelt és benzinest írok) határtalanul zöldíthető. Nem az és főleg nem gazdaságosan. Olyan mértékben (betarthatatlan) szigorodtak az euro normákkal a kibocsátási értékek, hogy nem lehet betartani még a vicc nedc ciklussal sem, ahol néha 50%-al kevesebbet fogyaszt egy autó, mint valós körülmények között... Nyilván mindenki elcsalta a méréseket (úgyamúgy a benyások is)
Az euro 6d-ben pedig el kell szomorítsalak tankerhajó ide, páncélozott járművek oda, pont olyan bonyolult motorok lesznek, mint a commonrail dízelek már 10 éve.
- Közvetlen befecskendezés
- Részecskeszűrő
- Mindenhogy változó turbó (kivéve, ahol el tudják még játszani egy szívóbenzinessel nedc ciklusban a megfelelő kibocsátási értékeket)
- Kettőstömegű lendkerékAz én autóm mögött nem tűnsz el a koromfelhőben, pedig egy commonrail dízel, meg se mondanád róla 0 korom jön ki 11évesen. Pedig a menetidő felét városi körülmények közt teljesíti. Igaz én rendeltetésszerűen használom és nem teszek minden percben azért, hogy elcsesződjön
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
plömplöm
őstag
szerintem pont az számolgat értékvesztést is, akinek munkaeszköze ez is.
abban igazad van, hogy nem szeretem az autómat. az asszonyt pld pont szeretem, de ő nem munkaeszköz. az autó az egy tárgy, ráadásul használati tárgy, nem dísz, amivel dicsekedni lehet pld a haveroknak vagy felvágni a szomszédnak. azt sem számoltam ki egyébként, hogy a fiaimnak mekkora az értékvesztése, pedig van kettő, az dupla összegha ironizáltál, akkor nem volt egyértelmű, sorry
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
és te folyamatosan rakod félre az üzemanyagon megspórolt összeget, hogy majd kéznél legyen a 2 millió forint? szerintem nem
nem azt állítottam, hogy 12ft/km a fogyasztás, hanem hogy kétésfélmilliós értékvesztés / 210ezerkm az 12ft/km értékvesztés a tárgyban említett 25ft/km értékvesztéshez képest, ez a fele.
pld a kettőstömegű pont nem a környezetvédelemről szól, hanem a kényelmességről, az eladhatóságról, hogy a drága prémiumautó ne úgy rezegjen, mint egy traktor, ami valójában odabent.
nézd, euro6 szívóbenzinnel: jimny2018 . ebbe is kell az a sok koromkezelő?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
válasz plömplöm #418 üzenetére
Mindenkinek ismernie kell a saját korlátait. Ennyi. Azon belül meg lehet a tetszik nem tetszik, de más döntéseit anyagi alapon megkérdőjelezni (olyan mintha a zsebében turkálnánk az illetőnek) nem illik. Ő tudja -jobb esetben- mit vállal. Rosszabb esetben most tanulja.
Munkaeszköznél nem értékvesztést hanem megtérülést számolunk Aki csak a veszteséggel foglalkozik az magának árt. Ez autónál, tipikusan nem munkaeszköznél, úgy nézne ki hogy x összegért kapok 1-2-3-4-5..stb szolgáltatást. Így megy el az ember nyaralni is, mert ugye az emlékeken és hűtőmágnesen kívül a Maldiv szigetekről mással nem jön haza az meg rohadt nagy értékvesztés lenne. Szerintem.
Ugyanakkor megértem ha valakinek ez fontos. Csak el kell fogadni h másnak meg nem.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
SaNyEe
aktív tag
válasz plömplöm #419 üzenetére
Nem folyamatosan rakod félre, bár elég nehéz lehet nem belátni, ha 2 millióval kevesebbet költesz el az egyenlegedből, akkor X+2Milliód lesz 10 év alatt. Namindegy', lendüljünk túl rajta.
Meglepődnél mennyi benzinmotort kettőstömegűvel szerelnek ma is. Ott van, mint költségnövelő tényező, noha nem a környezetvédelem oltárán került oda (mint a dízelmotorokba se)
Ha tudja hozni a Suzuki az előírt PM méretet akkor nem kell részecskeszűrő.(*) Minden más esetben igen. Majd a szakma kitalálja, hogy a jelenlegi EURO előírások mellett a WLTP és RDE mérések mellett milyen motorokat éri meg fejleszteni. Mivel a szívó benzinesek volumetrikus hatékonysága elmarad a feltöltött motorokétól és folyamatosan szigorodnak a kibocsátási normák, kihalásra vannakí ítélve a szívó motorok a jelen állás szerint. Atkinson ciklusúakat tán leszámítva.
Én sokkal jobban örülnék, ha egy kb EUR4/5 szinten megálltunk volna de az be is lett volna tartatva minden gyártóval, csakis valós körülmények között tesztelve. Talán hamarabb előtérbe kerültek volna a plug in hibridek.
Ez az egész downsizing és megfújjuk a 0.33-as Coke üveget is bolondéria a normák túlhúzásának és a mérési folyamatnak eredménye.(*): részecskeszűrő méé kőő: Amikor megjelentek a nagynyomású, közvetlen befecskendezésű (jellemzően) dízelmotorok, akkor kezdtek el felfigyelni ezekre a parányi részecskékre, amiket kiokádnak magukból a nagyon finoman porlasztó és pontos mennyiségeket adagoló motorok.
A közvetlen befecsire azért volt pedig szükség, hogy hozzák a szigorodó (EURO4) norma károsanyagkibocsátási értékeit, jellemzően dízel motoroknál kezdtek bonyolítani.
Namámost, ha vhogy bekamálja egy szívómotorról egy gyártó, hogy az EURO6d becsszó szívócső befecskendezéssel elérhető volt neki, akkor oktalan a részecskeszűrő, hiszen nem keletkeznek apró mikronnyi károsanyagok.
S itt kezdődnek a bajok. Hogy sikerülhetett bekamálni, hogy a kőék szívómotor tulipánillatot fingik 20 éves technológiájával, miközben a norma betartására szinte az összes gyártó, szinte összes modelje feltöltő motorokkal képes mára? Lehet még nem WLTP-ven volt tesztelve megtámogatva RDE-vel mikor típusengedélyt kapott? Vagy pille könnyű? Vagy szél hajcsa'? Dunno
(Csak saját eszmefuttatásom)[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
plömplöm
őstag
semmi másról nem akartam szólni, mint arról, hogy pusztán a fogyasztáson kattogni csacsiság, mert egy ilyen eszköz birtoklása és mindennapi használata a fogyasztásból adódó költség többszöröse. meglehetősen messzire keveredtünk egyébként a témaindító 1000km/egytankolás felvetéstől, de az a lényeg, hogy ez egyáltalán nem egy nagy truváj, és pláne nem <kell> ehhez egy turbódízel.
písz
#422:
ha én letenném a cigit, akkor se lenne évvégén több péézem, ha érted a hasonlatha a mazda úgy tudja elérni az euro6-ot, hogy leviszi a dízeleiben a kompressziót 14:1-re, akkor ott szerinted mennyire vannak kiszámolva a dolgok, és ezek az embertelenül precízre kitalált és legyártott motorok mennyire lesznek költségmentesen sokszázezerkm-barátok?
písz2
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Integrale
veterán
Kozvetlen befecskendezes mar joval az Euro norma bevezetese elott piacra lett dobva. (Fiat Croma 1986) Jobb teljesitmeny, alacsonyabb fogyasztas, kulturaltabb jaras szol a technologia mellett.
Kettostomegu lendkerek mar a W124-es Merciben is volt, 90-es evekben pedig sok benzinesbe is kerult.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
SaNyEe
aktív tag
válasz plömplöm #424 üzenetére
Az idő eldönti, hogy mennyire bírják majd, újkorukban erre nehéz mit mondani. Általánosságban talán kijelenthező, hogy a régivágású motorokhoz képest, sokkal kisebb az az út .. mit út, ösvényecske, amin úgy üzemeltetheted az autód, hogy az éveken belül ne kerüljön 3 zsák pénzbe és 4 kecskébe. S ez az ami engem, mint hahuról jó állapotú 4-5 éves autót vásárló embert roppant mód zavar. Egyszerűen a társadalom 99.9%-a úgy tekint az autóra, hogy:- beülök -gyujtás -menés -megállás -repe(a)ta. Mindenféle terheléssel mindenféle fordulaton hidegen/melegen, télen/nyáron, az olajpálca egy pokemon és a motortér általánosságban mordor földje, s ezek azok a dolgok amiket a modern (túlkomplikált) motorok má nem mind bírnak.
Úgyhogy lehet legközelebb Jimny-t kell venni, meg egy utánfutót a csomagoknak
Átgondolva a jelen élethejzetem, mi is ráálltunk a hiánygazdálkodásra mióta kertesházat vettünk és felújítjuk#425: hol volt még akkor az euro norma? A FIAT meg amúgyis mindig pioneerkodott, elsőre meglepett, aztán már nem is annyira, nem az vezérelte őket, hogy emissziós normákat javítsanak Ekkor épp kezdett az emberiség kinőni a mechanikus befecskendezésből, nemhogy közvetlen befecsi. A FIAT is pócra tette(?) a dolgot jó darabig, számos motorjuk készült később 1, majd többpontos szívócső befecsivel, a karbis motorokhoz képest az is űrtechnika volt a maga idején.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
Integrale
veterán
Nem ezt irtam en is?
6 evvel az euro norma elott volt mar kozvetlen befecskendezes, a Fiat nem fejlesztette tovabb, csak az az egy szem IDTD motor volt piacon naluk, aztan 97-ben jott a kovetkezo lepcsofok a CR-rel, ami meg csak EU2-vol, ahogy akkoriban kb minden.A VW viszont eleg rendesen beleallt a TDi fejlesztesebe.
Karbis motorok azert mar eleg regota nincsenek, legalabbis olasz haztajon semmikepp.
"Bad reklám is reklám too"
-
Geller72
veterán
..emlékszem, hogy a kettes passzátomnak, az "egyhatosnak" 70 literes tankja volt. Könyörögtem a Jó Istenhez, hogy fogyjon már ki a tankja, hazafele Hollandiából. Hogy végre rászánjam magam egy megállásra. Mert felelőtlenül megfogadtam, hogy csak tankoláskor állok meg legközelebb. Azt hiszem, így ennyi év távlatából, hogy ha utánfutót húztam vele, akkor télen néha még az 5 litert is megette... Olyan fűtés volt benne, hogy a téli -20-ban bent vallatni lehetett volna vele..
De az egyhatos mocija a vw-nek a hetes DSG-vel nagyon kellene. Talán mert öcsémnek van egy hetes golfja ilyen paraméterekkel, azért?
-
8th
addikt
válasz Fotonhámozó #412 üzenetére
Ismerős pl. nyár közepe óta nem talál autófényezőt bejelentett nettó háromszázért még úgy sem, hogy zárás után hozott autókon maguknak dolgozhatnak az alkalmazottak a műhely felszerelését használva. Fusizással igen szépen lehet keresni és nincs ember mert egy órányira vannak az osztrák határtól és odaát napi nyolc órában ennek majd a dupláját megkapják. Tehetsz te bármilyen kedvezményt a külföldi bérekkel nehéz itthon versenyezni. Itt felénk az ország közepén nem olyan vészes a dolog mert messze vagyunk úgy a fővárostól mint a nyugati határtól de a nyugati országrészben tényleg gyászos a helyzet.
[ Szerkesztve ]
A vallás akkor keletkezett amikor az első csaló találkozott az első ostobával
-
Lobeu
csendes tag
Na igen, csak ő keres az emberek még 5 kilót, persze, hogy nem fog neki dolgozni senki, hanem kimegy az osztrákhoz, ahol a tulaj nem keres 5kilót minden emberen, hanem csak 2-3-at, de több embere van, magasabb színvonalon dolgozik, összességében a végén több marad a zsebében. Ez a baj sok magyar vállalkozóval, hogy idáig látnak, utána meg jön a rinyálás.
-
-
OVCGabor
újonc
Itt azt írják, hogy nem jó közel üres tankkal furikázni:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2018/09/29/sokba_kerulhet_ha_ures_tankkalsz_jarsz/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=linkA cikkhez annyit fűznék hozzá, hogy sokan nem veszik figyelembe, hogy a gázolaj sűrűbb (több kg egy liter) és magasabb fűtőértékű (több energiát ad elégetve egy kilogram) anyag, evidens hogy kevesebb kell belőle. Ezzel együtt a diesel motor hatásfoka magasabb, de évi 20ezer km futásteljesítmény alatt jobban jár az ember egy szívó benzinessel, a drágán pótolható részegységek hiánya miatt. A cikk írónak gratulálok, tetszett ahogy írt és piros pont, hogy kihozza a rendelkezésre álló technikából a legjobbat!
Engem egy Astra H 1.4-el vert meg a sors, a rekordom 4.58 liter/100km, de ez egy 300km hosszú esti túra volt, amikor a csekély forgalomban a vadak miatt nem mertem csak 70-80-al menni.
-
-
7Heads Drago
veterán
Grat
Köszönöm a tesztet.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Gibo
senior tag
Èn spritmonitor.de-n vezetem a fogyasztást...Most 6,2-n áll az S-Max 1,8as 125LE dízellel, 70% autópálya, 20% közút 10% város leosztásban. A szüleimnek a 2.0 140LE dízel van, az még kevesebbet fogyaszt...
Ha nem hajtom 120 fölött a pályán, országúton tudom tartani a 100at / 90et (óra szerint) akkor simán megvan az 1000 km úgy hogy még nincs pirosban.
Az írás jó volt egyébként[ Szerkesztve ]
Nokia 6101 -> Samsung J700 -> Samsung C5212 -> Samsung S8500 (Wave) -> Samsung S4 Mini -> Honor 7 -> ZUK Edge -> Vivo IQOO Pro
-
simonzé
addikt
Respect.
Nálam az utód egy Mondeo lesz. Szintén automata, de mar 190 lovas, 2.0-s dízellel. Tőle már nem várok 1000+km-t per tankolás, de azért reménykedem.I don't fit in. I fit out.
-
Sly189
senior tag
Én is tudok menni egy tankkal 1000km-t, talán még többet is.
Igaz hogy nekem 80literes a tankom. E220 CDI -
IGAZI AUTOMATAVÁLTÓS
Új hozzászólás Aktív témák
- Canon EOS DSLR topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Politika
- Idén vége lehet a Pixel 'a' szériának?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- További aktív témák...
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR