Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szirty

    őstag

    válasz moseras #481 üzenetére

    Szevasz moseras!

    "6. Nyomógomb élkezelést (egy nyomásra a kimenet BE, egy másikra pedig KI) hogy lehet létrában megoldani ?"

    A konkrét megoldás függ az adott PLC-től is. Többféleképpen is megoldható, de az elv kb. az, hogy létre kell hozni a nyomógombra egy le vagy felfutó impulzust. Vagyis olyan belső változó bitet, ami egy PLC ciklus ideig aktív lesz, amikor a gomb 0->1 vagy 1->0 állapot átmenetet produkál. Ezután ezzel a bittel invertálni kell egy másik bitet. Ez utóbbi lesz az, amit a gomb egyszer be, aztán ki kapcsol.

    "7. Melyik nyelv a "jó" megoldás a problémákra az 5 közül ? Gondolom ez feladattól függ, de általánosságban mikor jó a létra, mikor jó az ST ?"

    Persze hogy a feladattól függ, hiszen mindegyiket egy-egy feladatra találták ki.
    Ugyanakkor igen nagy az átfedés is, hiszen az alacsonyabb szintű nyelvekkel megoldható a magasabb szintűben írt feladat. A nagyfokú átfedés miatt benne van a válaszban a melyiket szeretem/ismerem dolog is. :)
    De pl. az olyan folyamatok, amik nagyon jól, egymástól elhatárolható állapotokból (lépésekből) áll, azokra valamelyik szekvenciális nyelv a legjobb. Különösen ha a folyamat bonyolult elágazásokból és ágak egyesülésekből álló lépéshalmaz.
    A létra elég alacsony szintű, de elsősorban a logikai kapcsolatok hálózatára van kihegyezve, ebben hatékony (mint az FBD, de a kettő közötti különbség jóformán csak a megjelenítésben van). Összetettebb számításokhoz a létra vagy FBD már elég körülményes tud lenni. Az ilyen program hamar átláthatatlan lesz. Amit létrában 6-7 oldal kiszámoltatni, utasítás listában pár sorban is elférhet.
    Pl. létrában egy pozícionálással foglalkozó programot írni lehet ugyan, de nem biztos hogy az a legjobb megoldás. Viszont jó megoldás ha a pozícionálás részleteivel foglalkozó program pl utasításlistában van írva, ami egy külön blokk és azt létrából hívjuk. Vagyis a blokknak létrából mondjuk meg mikor mit csináljon, de a végrehajtás részleteit (hogy azt hogyan csinálja amit csinál) a blokkon belül STL-ben írjuk meg.
    Mivel az utasítás lista a legalacsonyabb szintű nyelv, ez áll legközelebb a HW-hez. Éppen ezért ez az a nyelv, ami leginkább eltér az egyes gyártmányoknál.

    "8. C, C++-os múltamnmal nekem egyébként az ST tetszik, de a létrát is meg szeretném érteni jól."

    Ez a múlt mindenképp hasznos lesz!
    De a létra kicsit más gondolkodást igényel.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák