- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Honor Magic V2 - origami
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Sony Xperia 10 V - újraélesztés
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Egyszerű funkcionalitást kínál a frissen bemutatott Galaxy Fit3
Hirdetés
-
Így fest a Steel Effigy korai béta változata
gp A külső nézetes hack&slash akciójáték az előzetes információk szerint PC-re érkezik.
-
Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
it Az EU adatvédelmi tanácsa azt mondja, hogy a ChatGPT még ma sem felel meg az adatpontossági szabványoknak.
-
Két projektorral bővül az Acer Vero család
ph A lézeres elven működő és 4K felbontást kínáló környezetbarát egység a HL68 családba érkezik.
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacess
tag
válasz artiny #183383 üzenetére
Elvileg van a hűtőkörben egy "hűtőfolyadék-szabályzó szelep" ami a víz radiátorba való áramlását szabályozza. Olyat már láttam, hogy ez a szelep elköszönt, ekkor fűtött az autó még klíma használata mellett is. (Igaz ez egy A6-ban volt, de legalább nem folyatott)
Ezt a szelepet érdemes lenne megkeresni és megnézni. A motortérben lesz a tűzfal és a kiegyenlítő tartály környékén.Talán ez az: link
Meg ezt a cikket találtam, de most nem olvasnám végig: linkCsak tippelek!!
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Mágus2 #183387 üzenetére
Kettőnk közül, ha valaki ért hozzá az inkább Te leszel
Először én is az IC-re vagy EGR-re tippeltem
Aztán írta hogy elment fűtése, ETKA-ban meg találtam ilyen alkatrészt (2-es), gondoltam hátha.Reméljük nem felejti el megírni, hogy mi lett a végkifejlet
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
-
Lacess
tag
válasz VGYke #183649 üzenetére
Ami hibákat felsoroltál, azok teljesen "normálisak", korból/használatból fakadnak. Szerintem semmi "extra".
Fék - nem is kérdés, a legfontosabb egy autón, normális hogy elkopik és cserélni kell
Porvédő - érdemes mihamarabb, mivel a lengéscsillapító is tönkre mehet a bejutó kosztól
Szilent - rendellenesen fog kopni a gumi, rossz úttartás, etc.
Rugó - kicsit korainak tartom a rugótörést, de ha már ez van akkor párban érdemes cserélni
Turbónál tömítés - apróság, megesik, filléres tétel, érdemes cserélniAz ajánlaton a többi tétel nagy részben csavar és segédanyag a fentiekhez kapcsolódóan.
Azt ne feledd, hogy ezek márkaszervizes árak, gyári alkatrésszel. Amennyiben nem ragaszkodsz a márkaszervizhez és a gyári alkatrészhez, akkor egy kisebb műhely ezeket a feléből, de inkább kevesebből megoldja. Minőségi alkatrésszel.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz molnarpeter #183897 üzenetére
1.8Tsi esetében biztos vagy az olajos DSG-ben?
Én úgy tudom, hogy az elsőkerekesekben 7gangos száraz van a 250Nm mellé.
Az összkerekesek viszont 6gangosat kaptak és ott a nyomaték viszont már 280Nm. Ennek pedig így olajosnak kellene lennie.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz manager2220 #183959 üzenetére
A B7-be még nem a 3-as octaviaban lévő motorok vannak sajnos. Még a korábbi fejlesztésű, láncos vezérlésű motorok ezek, melyek nem bizonyultak túl jó konstrukciónak, és nem csak a lánc miatt.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz yodamester10 #184103 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz yodamester10 #184106 üzenetére
Neem, az enyém többet megy egy "töltéssel"
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz JHONNY 79 #184189 üzenetére
Komponensvédelemnek hívják. Márkaszerviz tudja feloldani, de a cseredarabot biztos és megbízható forrásból szerezd be, számla legyen róla! Vannak ügyeskedők, de szerintem eléggé szürke zónás a dolog...
Miért akarod cserélni az egységet?Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz petymek #184487 üzenetére
Én úgy tudom (aki jobban tudja javítson!), hogy a BXE és a BLS ugyan az a motor. A különbség csak annyi, hogy a BLS részecskeszűrőt kapott, és ezáltal más vezérműtengelyt is. Így a csapágyprobléma is érinti mindkettőt.
Szerintem ha az a bizonyos autó tényleg megkapott mindent új korától fogva, akkor ezen a csapágycserén már nem múlhat semmi. A "nyugodt alvás" ennyit simán megér. Ha nem titok, majd érdekelne hogy mennyibe fájt a dolog tokkal-vonóval. De nem hinném, hogy sokkal több egy trélerezésnél. Valamint képek is jöhetnek a kivett csapágyakról.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz yodamester10 #184634 üzenetére
Az előválasztó javítását (gondolom) fizetned kellett? Mennyibe fájt, ha szabad?
Arról sikerült valamit kideríteni esetleg, hogy milyen esetben cserélik, illetve csak szigetelik a problémás akkut? Mi határozza meg hogy ez vagy az.Szerintem nagyon jól jártál, így ez az autó még nagyon sokáig hű társ maradhat a megfelelő karbantartás mellett.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz yodamester10 #184637 üzenetére
Szóval ha jól értelmezem, ez a visszahívás csak bizonyos darabokat érint, nem az összes GTE-t. Amelyiknél még nincs nyoma folyadéknak, ott utólagos szigetelés, ha van nyoma akkor akksicsere.
Javíts ki ha tévedek!Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz golfvariant #184908 üzenetére
Párás, esős időben nagy feszültségű villanyoszlop -főleg ha még trafó is van rajta- meg tud viccelni. De még a felső vezeték is.
A következő esőnél próbálj ne olyan helyre parkolni, akkor kiderül talán a "turpisság".dangerzone: BigBlackDog-nak ilyen motorral (de lehet az erősebb 1.0) szerelt céges Poloja van, ami lényegében ugyan az mint az Ibiza. Ha erre jár, biztos szívesen megosztja a tapasztalatait.
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Winchester95 #185052 üzenetére
Jóbarátom S3-ába vettünk bontottan egy 1,6-os Toledóból, már pár éve. Az övében épp csak egy kicsit volt megolvadva egy-két bizti foglalata, hibát még nem okozott.
Összenéztük az eredetit a bontottal, hogy adott helyen, a megfelelő méretű biztosítékok legyenek. Szétszedtük, megpucoltunk mindent, összeraktuk, azóta is hibátlan. Összköltség 3000Ft volt.Az összes PQ34-re épülő modell tulajdonosának ajánlott néha bele nézni ebbe a dobozba. A kezdetben voltak tűzesetek is, amik ide voltak visszavezethetőek.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz kvcs_zltn #185087 üzenetére
Composition Media lesz az.
A leírás szerint elérhető az App-Connect, a kérdés hogy aktiválva van-e az adott autóban. Ha nincs, akkor utólag megvásárolható/aktiválható, márkaszervizben ~60papír.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz raziel01 #185159 üzenetére
Én személy szerint lecserélném 5év után. Egyszerűen nem éri meg kockáztatni. Egy hosszabb trélerezés is kerülhet annyiba, mint a vezérléscsere tokkal-vonóval, és akkor a motorod még mindig kuka.
Nálam sem futotta le az előző a 90k km-t, a mostani sem valószínű hogy le fogja, gondolkodás nélkül cseréltetem 5év után.
Esetedben a futott km-ből arra következtetek, hogy van azért sok város/rövid táv, a használat során. Az pedig tovább rontja a vezérmű alkatrészeinek állapotát. A folyamat hosszútáv kevésbé ártana neki, úgy még talán ki lehetne tolni a dolgot. Bár én még akkor sem merném.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz kisza25 #185228 üzenetére
2015.07 után kapott szíjas motorokat.
1,2-es-ből a 90 és a 110lovas szíjas, 1,4-es van szíjas is és láncos is. A szíjas a 125lovas, CZCA motorkód ami -szerintem!- az egyik legjobb 1,4TSI, még a szíjas generációból is egy frissített verzió.
Az is segíthet megtudni, hogy a láncosok még EURO5, a szíjasok már EURO6-osak.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz gyenesmartin #185298 üzenetére
Igen, kétfajta plug-in lesz, de hogy nálunk is kapható lesz-e? Ki tudja...
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz simonjoe #185625 üzenetére
Szia!
Először is mihamarabbi felépülést és kitartást!!
A kérdésre válaszolva: Ugye hónapokig/évig nem fog állni az autó (mivel hamar rendbe jössz, és mész "veretni" ) ezért felbakolni szerintem nem érdemes. Esetleg a gumikba kicsit magasabb nyomás, vagy ha van lehetőség néha egy fél kerékfordulatnyit oda-vissza tolni, az segíthet a gumiknak. Ha van akksitöltő azt érdemes 2-3hetente rádugni. Néha beindítani/egy helyben járatni felesleges, többet árt mint használ.
Ezen kívül, mivel garázsban van, nagyon más nem jut eszembe.[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
"Kéziféket engedd ki, mert ha sokat áll a kocsi behúzottal akkor be tud rohadni. Tedd sebességbe vagy még jobb ha kiékeled a kereket és üresben hagyod. Ha DSG-s vagy akkor meg N, kiékeled a kereket és aztán P."
Pont ez jutott még eszembe, csak megelőztél
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz lord_devil #185749 üzenetére
Szíjas motor, Golf 7-ben mindegyik az.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz focvis #185767 üzenetére
Azon nem gondolkodtál, hogy a downpipe maradjon (már ha össze lehet hozni a gyári kipuval, a hang miatt) és jöjjön hozzá egy IS38? Még egy kis csipsz és kész is lenne az S3 teljesítménye.
Vagy inkább minden gyári és nem kell nagyobb ménes?Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz focvis #185773 üzenetére
Alsoo, az valahogy kimaradt, hogy nincs katalizátor ebben.
Azzal egyetértek, hogy katalizátor nélkül elégcigakarom mondani, nem jó. De ha nagyon kell, 150alatt kapsz már downpipeot 200cellás katalizátorral. Csak azért jutott eszembe, mivel nagyon akartál S3-at, és nyilvánvaló, hogy afogyasztásteljesítménye miatt. Így meg olcsóbban meglenne ugyanannyi paripa.Mindegy is, én is meghagynám gyárinak, a kis "pimpek", amiket csinálsz rajt(fekete tető, tükör, etc.), azok bejönnek, így fasza is. A G7 GTI egy igazi svájcibicska és jó is úgy ahogy van.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz morfondőr #186047 üzenetére
A közelmúltban láttam egy videót, melyben egy német luxusautó-kereskedő és restaurátor cég képviselője mesélte el történetét. A lényeg, hogy szerette volna megvenni a Paganitól a Huayra-hoz való gyári töltőt, mivel árulnak egyet a típusból, és azt akarta, hogy meglegyen az autóhoz a gyári töltő is..
Mint ismert, a nagy sportkocsigyártók (Ferrari, Lamborghini, McLaren, etc.) általában átmatricázott, kicsit kicicomázott, de alapvetően belül tök normál CTEK töltőket kínálnak a vevőknek az akksi karbantartásához. Emberünk gondolta, majd a Paganihoz is ilyen lesz. Meg is rendelte a Paganitól a gyári töltőt, most nem emlékszem pontosan hogy 600 vagy 800€-ért. Kicsomagoláskor elő is került a dobozból egy teljesen standard, 70€-s MXS 5.0!!
Az ember meg szépen eltette a számlát, meg az összes csomagolóanyagot amiben a töltő jött, hogy legalább az autó leendő vevője ne érezze magát átverve gyári töltő témában.Szóval ne izgulj, jó lesz az a CTEK!
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz F_Zolee #186097 üzenetére
Láttam én is (van egy véleményem az egészről, de nem szeretnék belemenni a dologba), de ott csak a kuplungokat nézegették lendkerék nélkül.
Az én esetemben a kettőstömegü lendkerék volt a gyenge pont a készletben. Csak ugye pont amiatt kellett cserélni a szettet, a kuplungban még "lett volna pár teli tank". Bár a lendkerék sem volt annyira vészes (még a gyári volt, óra szerint 200k körül), azóta láttam már sokkal gatyábbat is, még üzem közben.[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz HKorn #186224 üzenetére
210ezer km a gyári előírás a cserére, elvileg van valami ellenőrzés is előírva 160 vagy 180ezernél.
Én 180ezernél lecseréltetném, csak a biztonság kedvéért. Meg -gondolom- úgy sem lesz már meg az autó sem 360-nál, sem 420-nál. Akkor meg minek kockáztatni, pénzt nem nyer az ember vele.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Pityke78 #186464 üzenetére
Kb. pontosan az a válasz, amit kiírt.
Márkakerben tudod megvásárolni a kódot, amellyel ott aktiválni tudják az App-Connectet. 100ezer forint körül van az ára.
Viszont ez nem egy előfizetés, ahogy írtad. Ezért egyszer kell fizetni, onnantól azon az autón örökös, és nem vihető át másik járműre.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
Boldog Karácsonyt mindenkinek!!
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz Gergőke88 #186554 üzenetére
Annyira azért nem alap.
Láttam már ilyenből sokkal durvábbat: hátul tekerős ablak, "gombtalan" műanyag kormány, manuál klíma, nincs könyöklő, etc. Nem gondoltam, hogy ebből még lehetett kapni annyira fapadot.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
Urak!
Nem találok releváns infókat arra, hogy mi változott az MQB platformon lévő 1,4TSI motorokban az Euro5-ről 6-ra történő átálláskor. (nem a 6d-re, azok már ugye 1,5l, OPF-fel!) 2014.04-től szerelik az Euro6-ot.
Konkrétan ezekre a motorokra gondolok:
1,4TSI 122le (CMBA, CPWA) --> 1,4TSI 125le (CZCA)
1,4TSI 140le (CHPA) --> 1,4TSI 150le (CZDA) (Ezeknél ne vegyük hozzá a hengerlekapcsolós (ACT) verziót, mert az már a régebbi verzióban is tudta az Euro 6-ot, és amúgy is más motorkódok)Szóval a kérdés, hogy az említett két-két motor esetében, csak szoftveresen történt módosítás, hogy megfeleljenek a szigorúbb előírásoknak? Vagy hardveresen is vannak különbségek?
Esetleg tudtok valamit, ami miatt a régebbi jobb/megbízhatóbb/stabilabb/kevesebb hibalehetőséget tartogat/etc.? Vagy pont az újabbak lettek jobbak? (Ezt mondjuk nehezen hinném, mivel általában a szigorúbb normáknak történő megfelelés ritkán "segít" a motorokon. Ettől még persze nem kizárt, hogy jobb lett)Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
Szia!
Az Octavia Combi egy nagyon jó irány.
Szerintem ennyiért az 5E-t még nem kellene erőltetni. Ezért a pénzért csak a legolcsóbbakat kapod, kérdéses előélettel, magas futásteljesítménnyel és ki tudja mennyi várható kiadással(gondolom házvásárlás környékén pont erre nincs szükséged)Viszont az 1Z faceliftjéből ennyi pénzért már a legjobbak közül választhatsz. Kiforrott konstrukció, hatalmas csomagtartó és fenntartása sem borítja a költségvetést 10évre előre. Erre a felhasználásra mindenképp az 1,6MPI (nem FSI!!!) motort tartom a megfelelőnek. Nem lesz egy versenyautó, nem is fog egy ekkora kasztniban 5litert fogyasztani (főleg nem megpakolva), de egy egyszerű motor (nincs turbó, közvetlen befecskendezés, etc.) amelyet már "ezer éve" gyárt a konszern. Minden szerelő látott már ilyet és olcsó hozzá az alkatrész.
Még találhatsz belőle bőven 10évnél fiatalabbat. De, ezt a "mennyi idős" témát én nem venném olyan véresen komolyan. Egy idősebb autó is lehet nagyon jó állapotú minden szempontból, és új/fiatal autót is le lehet puffantani nagyon rövid idő alatt. Érdemes inkább az állapotra rámenni.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
Golf VI-ban ugyan az a motorpaletta mint Octavia II Faceliftben (+pár izmosabb kiadás) és a technika is szinte teljesen ugyan az. A "létrán" azért magasabban áll a VW, de nincsenek olyan óriási különbségek.
Az 1,4TSI azért tud vinni pénzt az 1,6MPI-hez képest. A lánccsere+okoskerék már egy elég szép összeg tud lenni, (bár vezérlést az 1,6-on is kell cserélni, de a költsége csak töredéke) de ott az általad említett turbó is. Valamint sok városi használattal a TSI le fog kokszosodni, ennek tisztíttatása nincs meg 100rongy alatt, és már a vásárláskor szükség lehet rá. Jobban megy, de városban nem fog keveset enni az sem.
Amiatt az évi egy erdélyi út miatt biztos nem vennék TSI-t. Ha összeadod a TSI többletköltségeit az MPI-hez képest, abból a pénzből simán kijön egy autóbérlés arra az évi 1 alkalomra. Bérelsz egy erős dízelt, assitance-al, és teljes nyugodalommal mehetsz Erdélybe.Megane-nal való összehasonlítás: Az MPI is ugyan ez lesz, azaz nem lesz versenyautó, de egy megbízható konstrukció. Nagy elektronikai gondokról én nem tudok, a belső jól bírja. Az Octavianal szokott lenni egy általam ismert probléma a belsővel kapcsolatosan, mégpedig az, hogy az ajtókárpit felső része szokott csúnya lenni, valamiért elválik a kárpit a hordozóról. Nem tudom mennyire általános, de láttam már párat ami, csúnya volt. Mágusé pl. úgy emlékszem hibátlan volt, mikor láttam. (nem akarok hitvitát kirobbantani, de a Megane II semmiképp se legyen összehasonlítás alapja, az az autó finoman szólva sem egy jól sikerült konstrukció, elektronikában meg főleg nem)
(ez a hsz. is, az előzővel egyetemben, leginkább csak vélemény, nehogy csak miattam rohanj ilyen autót venni, hallgass meg másokat is azért )
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz BigBlackDog #186721 üzenetére
Egy nagyobb tengelytávú autó általában jobb/jobbnak érződik futóműben, mint egy kisebb. Illetve ha fontos a csend az utastérben, akkor a sedan karosszéria a nyerő, mivel a hátsó futómű -főleg a lengéscsillapító felső bekötési pontja- sokkal jobban el van szigetelve az utastértől.
Ugyanazon autóból egy sedan csendesebb lesz a kombinál. Amennyiben a futómű+csend a legfontosabb akkor szerintem sedan B8 lesz a nyerő.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen