- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Magisk
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
Hirdetés
-
Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
ph Az új eljárás részben a játékba lesz integrálva, de meghajtóoldali támogatás is kell hozzá.
-
A pénzügyi hatóságok helyett ír hamis üzenetet az AI
it Az olasz jegybank igen veszélyes deepfake videókra és üzenetekre figyelmeztet, miközben az USA szabályozná a politikai kampányok AI-használatát, korlátozná az AI-exportját. Míg a globális AI-csúcson a cégek a társadalom megvédését ígérik, addig a Microsoft az AI kapcsán súlyos nemzetbiztonsági botrányba keverheti magát.
-
Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
ma Megjelent az iOS 17.5.1, ami javítja a furcsa hibát, de az Apple hallgat a miértről és a hogyanról.
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz joshua7 #184248 üzenetére
Cserélj komplett elektromos rendszert generátortól, testkábelen át, pótféklámpáig, akkor ez is bírni fogja Szerintem ha figyelnek rá, az olcsóbbak is tudnak tartósak lenni - értsd ezt úgy, hogy inkább emberi hiba okozza a vesztüket, nem gyártástechnológia. Nameg a villamosság többi korosodó része is plusz terhelést jelenthet.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Runner_fxr #184269 üzenetére
Ezekhez a motorokhoz száraz kuplungos (kevésbé tartós) automata járt. Mennyi a keret, hány km a napi futás, illetve mekkora táv jut jellemzően egy motorindításra?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Runner_fxr #184274 üzenetére
Szerintem:
2-ért Prius
3-3.5 körül Ampera/Volt
2.5 körül iOn/C-Zero/i-MiEV, mellé maradékból bérautó hosszabb utakra
Kérdés, mennyire van töltési lehetőséged. -
molnarpeter
nagyúr
válasz BlueSteel #184249 üzenetére
Egyetértek az előttem szólóval:
-kokszot meg kéne nézni (kamerát belógatva), km alapján aktuális lehet
-olajszint ellenőrzés rendszeresen (azonos körülmények közt pl reggel, ugyanott állva)
-gyertya kinyírhatott trafót is, de nem ismerem a kialakítást - ha lehet, fel kéne cserélni a "jó" hengerekkel, és figyelni, hátha mozog a hibakód is
-gyertyát kiszedve egy kompresszió mérést lehetett volna csinálni, mielőtt teljes felújítással ijesztgetnek
-ha az autó eladója cég volt, gyakorlatilag van fél éved kifigyelni a motor állapotát, de ne fessük az ördögöt a falra[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Nem mesterségem a dolog, de mindenképp enyhítene a karcokon, kitartással el is tűnhet. Viszont az élek miatt óvatosnak kell lenni, ne jöjjön le túl sok anyag - ilyen szempontból a mannol cucc jó szerintem, mert elég finom, emiatt lassú a munka, de kisebb a károkozás esélye
-
molnarpeter
nagyúr
Ha csak az számít, akkor jól van így is, nem muszáj foglalkozni vele
[link] erre gondolok amúgy, de ez már csak esztétika, szerintem védelmet nem nagyon ad. Abból a szempontból valami egyéb szer felvitele lehet érdekes, közgáz szempontból ezt úgy kell hagyni ahogy van, és szezon végén ha van korrózió nyom, kipöttyözni (nem várható). -
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tomrRRR #184344 üzenetére
Abból a pénzből csomó apróságot meg lehet csinálni, ami nem rontja, hanem javítja az autó élettartamát.
Látom már, hogy nem tuning, akkor elnézést Szivattyú: egy próba erejéig kibírja szűrő nélkül - ha úgy is bedobja a hibát, akkor nem segít a szűrő csere. (Porban szegény környezetben, álló helyben, figyelve az is adódó veszélyekre, nehogy valami bemenjen a motorba.) De ez csak józan paraszti ötlet, hogy ne kelljen szűrőt venni, ha nem segít.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Szada85 #184404 üzenetére
VW után szokatlan a fekete kilincs és a króm hiánya, de abszolút érthető a dolog - és egy kályha ezüsthöz képest örökös lesz -, látványban a fehér csíkok az kárpitokon kompenzálnak, ülésen azok is okosan kívül vannak, ahol kevésbé kopik/szennyeződik, ajtókárpit könyöklő mellett meg majd eldől a kérdés később - ott egyébként műanyag ez a díszléc? Nekem kifejezetten tetszik a maga szögletes mivoltában a rádió és környéke, a soha el nem romló nyitott alsó rekesz is szimpatikus, ha kellően lejtős, adott motor mellett gondolom ez hamar kiderül A sok praktikus felület között becsillan néhol a zongoralakk fekete, én arra talán itt-ott lehet, hogy tennék egy matt fóliát.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz mamboo #184415 üzenetére
Kauffernél akció nélkül is olcsóbb szokott lenni, és a szállítás is közelebb van az 1k-hoz, mint a 3k-hoz
Levegő és pollen esetén meg lehetne nézni, mi van most benne, és ekvivalens cikkszámot keresni. Olaj passz nincs odaírva, melyik motorszám tartományhoz való egyik és másik?
-
molnarpeter
nagyúr
Egy kis füstpamacs indításkor elvileg normális, neten olvasottak alapján a használati útmutató is írja, és már új korukban is csinálták kicsit is hűvösebb időben (én is találkoztam ilyennel, egy amúgy tökéletes állapotú 1.9 PD-nél, bár az állt is egy ideje). Azért ha van VCDS, az értékeket át lehetne nézni a biztonság kedvéért.
-
molnarpeter
nagyúr
VW csoport autóihoz való diagnosztikai felszerelésre gondoltam, konkrétan VAG-COM kábel és VCDS program. Igazából lehet más is, de egy rutinosabb VW szerelő valószínű le tudja szűrni az adatokból egyes alkatrészek állapotát nagyjából (gondolok itt turbóra, PD elemre, stb, mondjuk persze ha egyértelműen rossz valami, az diag nélkül is kiderül).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Richard #184454 üzenetére
Vétel előtt gázolaj szűrőt megnézni, utána/150 ezernél pumpa csere... Szerintem
Vagy figyelni szűrő alapján az állapotát, hátha bírja tovább is. Mondjuk szerintem jobb fajta szűrő is tud javítani az élettartamon, nemrég olvasgattam, pl Delphi 2 mikronig szűr common rail esetén, 4 mikronig rémlik a Sofima, UFI, illetve a Bosch 6.5 mikront ír minden gázolaj szűrőre (kivéve, ha a gyártó mást ír elő, szóval nem tudom )... egy olcsó gagyi meg franc tudja, viszont egy jobb fajtához képest sokkal olcsóbb, szerintem gyakran spórolnak rajta általánosságban.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rup1u5 #184461 üzenetére
Motoron vezérlés burkolatok szokott lenni matricán, ami könnyen leolvasható, a blokkon passzolom, ahhoz már endoszkópot használnak úgyis eredetvizsgán, nehezen hozzáférhető általában. Amúgy ha casco miatt kellene fotózni, akkor a beütött számít, alvázszámnál még inkább
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ngaba #184468 üzenetére
Simán lehet egy adminisztrációs loophole, gyár vagy hivatal oldalról szerintem topikban is volt már forgalmiba rosszul beírt motorkód, de nekem pl munkában az első 2 újonnan átvett autó közül az egyiknek gázolaj helyett benzin volt írva a forgalmiba motorkód jelleggel is random dolgokat tüntetnek fel néha, gyakran látom pl a motorszám kezdetét beírva egyes márkáknál, ahol a kód nincs ráírva a motorra. VAG-nál a negyedik betű úgyis sokszor bizonytalan, én nem aggódnám túl, használd egészséggel (ahogy van)
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rup1u5 #184475 üzenetére
Csomagtartó alján vagy szervizkönyv elején szokott lenni matrica, azon rajta van az alvázszám, motorkód, satöbbi Féket is a rajta lévő kódok alapján szokás azonosítani például. Igazából azért kérdeztem csak, hátha szükség lesz később rá, kérdezéshez nem árt hozzátenni
-
molnarpeter
nagyúr
válasz CsatiZsol #184476 üzenetére
Csomiajtó csere, tiédet is el tudod adni valószínű utána, ha nem lyukadt még át. Színkód szerint keresnék VW és Golf csoportokban.
Kavics nyomokat ki tudod pöttyözni otthon is szerintem már ha friss, és nincs rozsda alatta.
Szerviz: S-line.hu Pomáz pl ajánlott arrafelé emlékeim szerint.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kiskokó #184479 üzenetére
Minél magasabb a nyomás, annál jobban melegszik a gázolaj Külön hűtő, ha van benne, az is véges kapacitás. Volt már, hogy nagyon kevés volt common rail tankjában, na mikor beálltam a kútra és levettem a kupakot, rendesen gőzölgött a nafta na most egyszeri alkalmat nyilván kibír (új autókat ugye kb semmi üzemanyaggal adják át, ez is így történt), de rendszeresen tartalékra járatni már szerintem is gondot okoz Szerintem valamennyi visszatérő üzemanyag minden rendszernél van ,de javítsatok ki
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz atos19881101 #184611 üzenetére
Futárt megrendelheti bármelyik fél, pénzt meg elviszi a posta
Jófogás háztól házig 2595-ért visz mindent 40 kg alatt, nehezebb csomagra jó deal.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bringasisti #184613 üzenetére
Ha rajta van az adattábla, akkor az is elegendő, nem szükséges a papír.
Számla vagy adásvételi szerződés tartalmazza lehetőleg, hogy x típus y évjárat és hasonlók, jobb a békesség.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Imilenni #184684 üzenetére
Mik a tervek vele, mennyit szánsz a fenntartásra, szeretnél-e beletanulni szerelésbe (+van-e hely, szerszám erre)?
Ha nem sajnálod ráborítani a maradék összeget rosszabb esetben, akkor hajrá. Vétel előtt mindenek előtt egy karosszéria műhelyben nézetném át, hogy milyen a rozsda helyzet.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tsebacsi #184764 üzenetére
Nulladik lépés: csatlakozni a csoporthoz [link]
Szíjas 1.4 TSI, olajos DSG, best of válogatás.
Alvázszám alapján érdemes lekérdezni, hogy akkura van-e beázás miatti csere program. Ugyanez miatt hűtőfolyadék szinteket és plombát ellenőrzni nem árt.
Hatótáv miatt ülésfűtés a legfontosabb, meg a We Connect is hasznos lehet töltést nézni/előfűteni, viszont az egy kicsit instabil (háttér infrastruktúra tekintetében nem 100%), esetenként nem működik, viszon elég jó funkciókat tud... 🤷♂️
Fb csoportba lépj be, sok az infó és van átnézéssel (is) foglalkozó szaki, aki típus specialista.
Akkuval a beázáson kívül nincs baj, kész, soha, akkor sem nem.
Volt egy szenzor hiba, amit az e-service dolgozott ki (ők magas szinten művelik a villany és hibrid szervizelést), de nem tudom, hogy csak e-Golf vagy GTE-k is érintettek Ha márkaker, akkor Ferihegy autó, van talán GTE klub kedvezmény is, ismerik-kedvelik a típust.
Külföldi csoportban volt DSG hiba, ilyen szempontból igazolt rendszeres váltó olajcsere (60 ezrenként kötelező) és minél fiatalabb évjárat márkakeres szervizkönyvvel előny lehet. Magyar autónál hosszabb a gari importőr jóvoltából, de a vásárlást le kell jelenteni szervizben.
Töltő: téjjel elenyomja a konnektoros, nem éri meg a fali szerintem, csak legyen jó vezeték és konnektor.
Itthon a klub bejáratot neppereit ajánlom megnézni, külföld az egyenlő Hollandia -> gaspedaal.nl
Fejegység talán évjárat függő, ilyen szempontból minél öregebb példány, annál egyszerűbb eset. AA/CP utólag kóddal aktiválható, ha képes rá az adott rádió. Digit műszerfal is hasonló ügy, volt retrofit megoldásra példa emlékeim szerint.
Doki16 hsz-eit olvasd el, ahogy írták előttem, talán itt, autós, és milyen autót vegyek topikokban voltak tapasztalatai.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Mauzes #184797 üzenetére
1 valószínű regen, diag/VAG DPF app megmondja
2 normál keretek között nem nagyon lehet befolyásolni, legyen benne gázolaj (mármint ne túl kevés) aztán kb ennyi... Illetve van a forced regen, de azután olajcsere illendő, és nem épp kellemes a technika számára. Túl magas fordulat nem ideális, kisebb a kipufogógáz hőmérséklet, inkább közepes fordulat és magas terhelés való regen mellé (autópálya emiatt teljesen jó).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen