- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Locus Map (Free és Pro)
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz macilaci78 #199297 üzenetére
Biztos... Nem hiszem, hogy megint olajos lenne a kezem.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz grizlisandor #199299 üzenetére
Minden turbómotor szívósorában van kicsi olaj. Teljesen normális, behordja a turbó, a szellőztető szelep. Erre amikor ráengedik a 700 fokos kipufogógázt, odakozmál az olaj a szelep szárára, tányérra, szívócsőbe. Mivel közvetlen befecskendezés van, nem öblíti le semmi ezeket a felületeket, csak gyűlik rajtuk a dzsuva. Amint látod a képeken, tiszták a szelepek, van egy réteg kox, de csak kívül a hengerfej oldalán, nem sok, nem befojásolja a szelepek működését. Ha kellően le van hűtve a visszavezetett kipufogógáz, nem égeti rá az olajat, a motor egyszerűen bedolgozza az égéstérbe. 2015 től két hűtőn megy keresztül a kipufogógáz, és a vizes IC is hűti. Ezt most még tovább fejlesztették. Már nem a turbó mögül vezetik vissza a gázt, hanem a DPF mögül. Tehát nem a kormos gáz kerül visszavezetésre, hanem a már megszűrt. Meglátjuk mennyire lesznek tartósak így a motorok. Erre majd 5 év múlva fogunk választ kapni.
Számomra az 1.5TSI is érdekes motor. A henger lekapcsolás külön érdekel. Mivel mindig ugyan azt a két hengert dolgoztatja, nem egyformán fognak kopni...mire ez teljesítményben kijön, addigra szerintem cserés a motor, amivel eleve számol a VW konszern...nincs csere periódus a vezérmű szíjra(dízelnél még van), elvileg tudja a motor élettartamát, ami minimum 250k km. Használtan nem lesznek ezek jó vételek, de ne legyen igazam.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz grizlisandor #199299 üzenetére
HA már ennyire belementem a motorok lelki világába. 1.5TSI alu blokk, régen az alu blokkokban acél hüvelyek voltak. Mára ez odáig fajult, hogy nincs persely, csak a hengerfal kapott egy spéci réteget(fel van rá gőzölve), ami elvileg mindent is tűr, de a vastagságából ítélve én idejében cseréném az olajat, mert az a réteg ha lekopik, megnő benne az olajevőke.
Ezek a motorok szépen húznak, de elfelejtettek egy nagyon fontos funkciót. A motorfék, mint olyan, megszűnt létezni. A TDI dettó, elengeded a pedált és mintha nem is lenne benne motor, jó az alacsony súrlódás a fogyasztásnak, de vannak érdekes mellékhatásai. Egy régi szívó motor motorfékben veri az új csodákat...
A TDI tartós tesztjének nehéz feladatát magamra vállaltam. TSI-t meg majd mondjátok.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Lacess #199305 üzenetére
Igen, ez régebbi dolog, de azok acél perselyes blokkok voltak, nem ez a EA211 evo. Az acél jobban bírja a gyűrődést, mint az aluminimum, aztán tévedni emberi dolog.
Több fronton fog támadni a kór, mivel a lekapcsolt hengerek szelepeit is megnyitják picit. A dolgosak mindig dolgoznak, égetik a szeleptányérokat, fészkeket, koptatják a gyűrűket, a lusták más hőmérsékleten fognak dolgozni, más üzemi körülmények között. A hajtókar csapágyak szintén másképp lesznek terhelve azonos kenéssel.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #199320 üzenetére
Arra kell vigyázni, hogy inkább 2.0TDI legyen...
1.6 betegségek:
Drága piezo befecskendezők és szeretnek hirtelen halált halni. Nem látni bele. Diag sem jelzi előre.
Egr mindegyiken behal, modjuk az pont azonos a 2.0-val.
Dpf tud összeomlani, ekkor fekete lesz a kipu.A3 elég jól összerakott bódé. A soklengőkaros segge tud drága lenni, ott 3rdemes a szilenteket megnézni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz molnarpeter #200147 üzenetére
Volt úgy gyujtáson, hogy le volt húzva a kerék sebesség szenszor csatlakozója? Akkor dob ilyen hibát, vagy ha kuka a szenzor.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz grizlisandor #200216 üzenetére
Brembo xtra. ;) A tárcsa és a betét is. G6 gti-re raktam ilyet, mondjuk z chippes volt.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz N.otorious #201509 üzenetére
Fogkefe, benzin egy nagy adag szerszám, néhány tömítés. Nincs adalék, ami azt kipucolja. Oda kell menni, szétkapni, elmosni.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #202002 üzenetére
Szia,
Nem biztos, hogy dsg. A motor is csinálhat ilyet, vagy a villany rész.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz yodamester10 #202155 üzenetére
Mindenki azt vesz,amit akar, amíg nem a szomszédnak veszi.
Én 2021 végén megvettem a dízelt, mert abban jobb,ami nekem fontos. Lehet méregeni itt a lompost, csak nem sok értelme van. Az elektromosba senki nem számolja bele az idöt, amit a töltön tölt a verda. Amíg ezt meg tudod úgy oldani, hogy közben nást csinálsz, addig jó. Amint azért csinálsz valami másat, mert várod, hogy valami feltöltödjön, az gáz, mert a legfontosabbat rabolják el töled, az idödet.
Nekem fontos volt a manuális váltó, amíg lehet, addig manuálisat fogok vezetni. Ha ettöl nem cagyok elég zöld, akkor löjetek árokba.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen