- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Nem lesz idén Nothing Phone (3)
- Nem egyedül érkezett a OnePlus 6
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: a CEO az új rocksztár
ph A nagy technológiai cégek vezetőit film- és rocksztárokat idéző rajongással veszik körül itt.
-
Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
it Az NVIDIA piaci értéke átlépte a 3 billió dollárt, így már a világ második legértékesebb cége, megelőzve az Apple-t. A Wall Streetet pár nagy cég húzza előre, Tajvanon pedig tombol a Huang Zsen-hszün-kultusz.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz bambano #18085 üzenetére
Érdekes, az enyémben is van ESP, csak nem kikapcsolható. Viszont engedi tekerni a kereket, inkább csak jégen szól közbe. Nekem másodikban is forog, párás aszfalton harmadikban is.
Közben megváltozott az életem, lenyugodtam, így ma már ez nem számít. Sokáig zavart.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
erikke17
őstag
válasz bambano #18181 üzenetére
Nem, nem automata neki, manuális hatos váltóval..
Imy - Hát nemcsoda.. Nekem fojtószelep elé megy egy cső, szelepfedélről elvezetve..
Most nézem ugyan úgy van mint a képen amit feltettél, csak más helyen van a fojtószelep..[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
lujó55
őstag
válasz bambano #18222 üzenetére
én egy 30-ast még rátennék a futott km-re, bár a kereskedő, vagy nepper, vagy mittudomén esküdözött, hogy annyi amennyi bele van írva.
olajcserét mindig megcsinálom magamnak a szűrővel együtt, légszűrőt másfél évente szintén cserélek. lengéscsillapítókat szemrevételeztem, gyenge folyadékszivárgás, bár nem éreztem instabilitást, azért tényleg megérne egy cserét. akksi télen a minusz 20-ban egy pöccre indult, amíg végleg ki nem nyiffan nem költök rá. első fékbetét+tárcsa csere megvolt. szilentek hibáját hogy lehet észrevenni? van valami jele? ami szerintem a legfontosabb az a fékolaj, mert azzal nem érdemes kockáztatni, a gyertyacsere meg nem egy nagy tétel. De a vízpumpát is? Akkor már gondolom átmossák a hűtőrendszert és friss nedűt kap. ugye?(#18223) Imy: igen, ez Z14XEP. akkor bocsi, lehet, hogy lánc, őszintén nem tudtam. de azzal is kell csinálni valamit, vagy az tartósabb? ha megnyekken a motornak annyi
Gyertyát már ketten mondtátok, tehát az meglesz, de a hibalámpát hogy érted? Gyújtás ráadásakor INSP van. Az nem szervizt jelent?[ Szerkesztve ]
-
lujó55
őstag
válasz bambano #18225 üzenetére
2007-es gyártmány, 40000-el vettük még 2009-ben, hát túl sokat nem játszhatott a visszatekeréssel, bár voltak apró kopásjelek, főként a kormányon, na meg hülye azért nem vagyok. Kerekek egyáltalán nem kotyognak sem elöl, sem hátul, bár megnézem felemelve is a hétvégén.
-
-
Arlekim
aktív tag
válasz bambano #18282 üzenetére
Igen, a víz
Olvastam róla, éppen ezért csak olyan kutaknál tankolok, ahol van certificate a minőségről, így a víztartalomról is.
Valóban erősebb, és mint ha hűvösebb is volna tőle a motor.Windows 95 was unable to detect your keyboard. Press F1 to retry or F2 to abort.
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #18304 üzenetére
Az a lényeg ne járj gázzal, mert a Kadettosok beléd fognak menni, ráadásul a huligánok is a gázos autókat gyújtogatják felfele.
Elsőnél üres volt a tartály, a benzintankban pedig víz volt, relatíve erőset deformálódott a tartály hátfala, ez mellé maga a karosszéria is, még is biztonságos maradt minden. Még a tartály bekötési pontjain sem sérültek a csövek és nem volt szivárgás, illetve a motortérben sem volt mérhető szivárgás.
Mondjuk én meglepődtem, hogy az autó aljánál bevezetett csövek sem sérültek.
Röviden tömören ennyit mondanak, illetve ennyit értek meg a német szövegből+videó. Sajna nem vagyok perfekt. -
lujó55
őstag
válasz bambano #18335 üzenetére
300k?
hozzáteszek még 300-at és ennyivel megtoldva becserélem egy másikra.(#18336) Imy: szánalmas konstrukció, pont azok a dolgok használódnak el a leghamarabb amit vagy nem lehet javítani, csak cserélni rengeteg pénzért, vagy eszméletlen helyen vannak és óriási nagy munka. pont ilyen volt ez a műanyag, fröccsöntött 30Ft-os légterelő lamella is amit 18k-ért akartak adni.
[ Szerkesztve ]
-
lujó55
őstag
válasz bambano #18340 üzenetére
ne értsetek félre, nem szívózok, eddig az 1.4-es twinport úgy szolgálta ki a családot, hogy semmi bajunk nem volt vele, nem vagyok alonso, vigyázok rá. két költözködést is teljesített tengelyig ültetve zokszó nélkül, 70-80 km-t teszek bele minden hétköznap szar pesti utakon, de hogy 5 évesen egyszerre jön ki rajta minden az egy kicsit elszomorít. más meg tolja neki, nem vigyáz rá, mégse kell költenie még egy szaros kiégett izzóra se. na ez a bajom. az is mitől ég ki három havonta? pont itt kérdeztem meg a fórumon, aztán a zsenik elmondtak minden kóklernek, mert nem értek az autóvillamossághoz. persze az elektromos szaki 5000-ért zsebbe kimért mindent és azt mondta, hogy a rezgések és rázkódások miatt megy ki az izzó, egyszerűen eltörik benne a szál. ez hogy is van? akkor mennyibe is van a fenntartása?
ha mondasz egy megbízható szerelőt pesten azt megköszönöm. úgy látszik költeni kell rá és nem is keveset. -
-
Pitu
aktív tag
válasz bambano #18354 üzenetére
jövőhéten megkérdezem szerelőmet, a komplett lánc készlet 35K a unixnál. Nem tudom hogy ilyenkor (első csere) elég-e csak a lánc, mert az kb. a fele az összegnek.
Munkadíj meg vidéken elég kedvező, 2 hete komplett első futóművet cseréltek/állítottak 12K-ért. Az anyag 20eFt volt. Igaz, azt nem tudom ez mennyi melóval jár.[ Szerkesztve ]
-
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #18399 üzenetére
Nem sportosat, tobbnyire varosban kozlekedek, 90lo ala nem is kell. Inkabb halk, jo tapadassal.
Nem bannam, ha peremvedos lenne. Arban 20-22k/db. 205/55 R16. (tudom, /50 a gyarija, de tablazat szerint ez még nem csal. A /45 mg mar igen. A /55 meg gyakoribb es ahogy nezem, "markasabb" gumiknal akar 4-5 ezerrel is olcsobbak, mint a /50.)
Azert kerdezem itt, mert itt tobbeknek is van Astraja, es jobban tudjatok, mi a bevalt a tipus alá.
Most "egynyaras" Kleber Dynaxer HP2 van alatta, 185/65 R15. Ezzel vettem, de amellett, h kopott, kozelebbrol megvizsgalva oreg is, picit repedezett. Es erzem, h nem az igazi, esoben foleg.
Nezgettem a Vredestein Sportrac-ot is, V mintas esogumi, allitolag jol tapad, de 120-tol mar hangos. Okosok szerint meg fureszfogas kopasra hajlamosak ezek a gummak.
Uh uj dilemma -
lujó55
őstag
válasz bambano #18417 üzenetére
ha majd ráérsz egy magyarázatot majd adj már, mert ezt még soha nem hallottam. 50-nél az 5. alacsonyabb fordulatot jelent --> kíméli a motort, váltót, mindent. A gond akkor van, ha nem váltasz vissza amikor kell a nyomaték egy kigyorsításhoz, bár az sem a váltónak rossz.
-
lujó55
őstag
válasz bambano #18424 üzenetére
ezzel az írással megleptél.
vagyis inkább az írás lepett meg.
vagy dehogyis. inkább az lepett meg, hogy ennyire sötéten lett megtervezve az olajzás egy többmilliós autóban. Én nem értek a motorhoz (ez azt hiszem kiderült már korábbi kérdéseimből is) de meg voltam győződve róla, hogy a motor tele van szenzorral és minden kiegészítő funkció (olajzás, vízhűtés, keverékszabályzás, stb.) ideálisra optimalizáltan működik. Meg sem álmodtam, hogy a motor fordulata = olajszivattyú fordulatával. Ez így tényleg katasztrófa. De azt azért még jó lenne tudni hogyan működnek a turbós alacsony fordulatú kamion motorok amik mennek 500ekm-t is minden probléma nélkül. Ha ott megoldották a kenést, a többi kocsiban miért nem? -
erikke17
őstag
válasz bambano #18429 üzenetére
Kasztni munka nem lesz.. Külső sérülés nem lett. Nagyából 115e 120e forintra jött ki a 3 hűtő gyors neten megnéztem árakat..
Azért kapja az ívet az astrácska, előbb hazajövet 3-as 4000 4-es 4500... Úgyhogy nem lustálkodik..
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
erikke17
őstag
válasz bambano #18432 üzenetére
Az szép akkor mondhatom, megtisztult rendesen.. Gondolom benzint is nyelte..
Csak ilyen benzin árak mellett meggondolandó hogy lépjen azért az ember oda neki...||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
lujó55
őstag
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #18424 üzenetére
HI!
hmmmm:
"A grafikonon a sík úton való egyenletes sebességű haladáshoz tartozó fogyasztás látszik, a lehető legmagasabb sebességi fokozat használata mellett. A görbének a várakozással (és a szóbeszéddel) ellentétben nincs 90-100 km/h körül minimuma, hanem egyértelműen minél lassabban megyünk, annál kevesebbet fogyaszt az autó. [...]
A sebességi fokozat megválasztásaAdott sebességű haladáshoz rendszerint két-három sebességi fokozat közül is választhatunk vérmérsékletünk, szokásaink és pillanatnyi hangulatunk függvényében, s ennek hatása a benzinkútnál egyértelműen jelentkezik. Az ökomodelleken fel-felvillanó, felváltásra figyelmeztető nyilacskákról a naiv ügyfél azt is gondolhatja, hogy segítenek a fogyasztási optimumnak megfelelő fokozat kiválasztásában. A szomorú igazság az, hogy a felváltásra figyelmeztető jelzés elsősorban a sokat bírált európai emissziós ciklusban definiált váltási pontok (jogszabályban megengedett) eltolására, s ezáltal még inkább a ciklusra optimalizált, fiktív emissziós értékek demonstrálására szolgál. Más kérdés, hogy a korábbi felváltással mintegy mellékhatásként rendszerint a fogyasztás is csökken. De miért?
4 fogyasztas jellegmezo 1
A fajlagos tüzelőanyag-fogyasztás a nyomaték és a fordulatszám függvényében (g/kWh)A szép színes diagram a fordulatszám és a nyomaték függvényében a motor fajlagos tüzelőanyag-fogyasztását mutatja. A kétezres fordulat és csaknem teljes terhelés környékén látható méregzöld paca jelzi a fogyasztás szempontjából optimális munkapontot, míg az ábra alján, háromezer feletti fordulatszámoknál a vörös sáv a lehető legrosszabb esetet: magas fordulatszám és alacsony terhelés mellett a fajlagos tüzelőanyag-fogyasztás akár duplája is lehet az elvileg elérhető optimumnak. A cél tehát, hogy a motor munkapontját a sebességi fokozat és a gázpedálhelyzet megfelelő megválasztásával a méregzöld paca közelében tartsuk.
Ha a kagylódiagramban megjelöljük például a kilencvenes és a százharmincas tempóhoz tartozó munkapontokat a különböző sebességi fokozatokban, láthatjuk, hogy 8-20% közötti megtakarítást ér egy egyszerű felváltás.
5 fogyasztas jellegmezo 90-130 const 1
Egyetlen felváltás 8-20%-ot ér!A gyakorlatban ez a lehető legmagasabb fokozat használatát jelenti, ahol a fordulatszám még nincs túl közel az alapjárathoz, (ökölszabálynak mondjuk alapjárat + 500 1/min), és ahol a terhelés még nem éri el a maximális nyomatékot. Ez utóbbi nem csak azért fontos, mert a maximális nyomaték közelében a fajlagos fogyasztás újra romlik (benzineseknél jobban, mint dízeleknél), hanem azért is, mert a motormechanika igénybevétele ilyenkor aránytalanul megnő, ami a kopás és az élettartam rovására mehet. Fontos tudni, hogy a kívánatosnak tartott „háromnegyed gáz” a gázpedál-jellegmező progresszivitása miatt nem háromnegyedig lenyomott pedált jelent, hanem esetenként csak félig, vagy addig se kell taposni a pedált. Szerencsére némi gyakorlással kitapintható a megfelelő pedálhelyzet: állandó sebesség mellett egy pillanatra adjunk padlógázt: ha semmi sem történik, eddig is az adott fordulatszámhoz tartozó teljes terhelésen üzemelt a motor, azaz indokolt a visszaváltás. És természetesen akkor is mindenképp váltsunk vissza, ha egy öregebb autó meglágyult felfüggesztései és a hajtáslánc megfáradt elemei miatt valahol zavaró rezgés, rezonancia lép fel, mert ez azon túl, hogy kellemetlen, csak tovább súlyosbítja a helyzetet." bof
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #18438 üzenetére
HI!
"egyébként meg alacsony fordulaton nem optimális a motor működése, tehát többet is fogyaszt." tenykeg ne merrol volt szo... de remelm igy mar egerted miej seikerult egint melle loni
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #18440 üzenetére
HI!
igazat megvalva nem erdekel, hogy ma megint ossze visza nekialsz amgyarazni vmit, en tudo mit jlentenk ezek az abrak es mirol szol cikk
jo szorakozast hozza:- )udv
neduddki
mod: lujó55: meg kene talalni, hogy hova irtam le, hogy az Guilettanal hogy nezett ki az oljnyomas, aszem az alapjarati /~800rpm/ volt kicsiel 1 folott, es vhol fele-2/3kornyeken erte el a ~4bar folotti nyomast, /felteve ha a mutato jol jart:- )/, de en tarto magam ahhoz az oregektol tanult modszerhez, hogy hallod a motor hangjan, hogy kenyelmes-e mar neki az a fordszam? pl. az emlegetett Alfa 1.5-1.6k rpm-tol csendesedett el, de 2k-tol volt hajlando gyorsitgatni, de kellet neki 3.5k hogy ezerr is vmit...
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
lujó55
őstag
válasz bambano #18443 üzenetére
"alacsony fordulat akkor benzinspórolás, ha fix sebességgel mész nagyon sokat. de az is csak határok között. városban biztosan nem."
Ennyi. meg is válaszoltad
Nyilván, ha extrém gyorsításra van szükség, akkor az ideális fordulatszám az, ahol a legnagyobb a motor nyomatéka, de ha látod, hogy üres az út előtted és tutira nem kell odalépned neki, akkor mehet így is:
I: 0-gurulás
II: guruló helyzetből 35-ig
III: 35-60
IV: na az nem kell
V: 60 tempo tart, mert annál lakott területen belül csak szalutálni tud a közeg, büntetni nem -
zolikaDB
veterán
válasz bambano #18443 üzenetére
Jajj ne, neduddki vs. bambano vita...
bambano: kezdo vezeto vagyok, es sajnos nincs mar, aki tanitson vezetni. Bar ez az en bajom. -> kerdesem: amikor az 1.4-es vadallattal kozlekedek, mondjuk 40-50 korul (most meg gumi miatt csal), 4-ben, es elozni akarok, akkor ha 3-ba, netan 2-be teszem, rug egyet az auto... Ez igy rendben lenne?? Plane ha ugy eloznek, mint te, h 60-nal visszaketto...
Masik: 3-ban, 3000-3500 korul mar eleg hangos a motor...
Egyebkent igaz, 5-ben mar az Astra lof@szt sem gyorsul, 4-ben sem igazan.
Lujo: elvileg 65-ig csak helyszini birsag jar...[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #18461 üzenetére
Oké, ezt én értem. Csak arra voltam kíváncsi, hogy hogyan működik nálad ez a 60-nál vissza kettőbe? Mert az oké, h kettesben az Astra is szépen gyorsul. De ha nagyobb sebességből váltok vissza, mert mondjuk 4-ben 50-nél semmit nem gyorsul (ez természetes), akkor visszarúg.
Amit megértek, ha attól van, mert én nem tudok vezetni/nem elég a kocsi erre. Csak kérdezem, h ettől van? -
lujó55
őstag
válasz bambano #18601 üzenetére
biztos, hogy sterimobbal koptatták le? ott a mosóban valami gáz van akkor.
amúgy lehet, hogy én vagyok túl piperkőc, de szeretem ha a kocsi motorja is tiszta, mondjuk egy légszűrőcsere megy nálam anélkül, hogy piszkos lennék.
ahha kontakthiba. na így már tudom miről beszélsz -
Pitu
aktív tag
válasz bambano #18618 üzenetére
Igen, az olajpumpa nem volt tervezett. Holnap elmegyek személyesen is és megnézem mi történt.
Hétfőn reggel 8ra volt ott a kocsi, 10h után nem sokkal hívott hogy a lánc eléggé megnyúlt. Lediktálta mit kell vennem. Kedd 13h-ig beszereztem az alkatrészeket, elvittem.
Ma 13h-kor hívott. Van több autó is a műhelyükben, valószínű nem ezt csinálta végig.Miskolcon őket ajánlották kollégák, szülőfalumban volt bevállt szerelőm, de az 150km-re van...
Tiéd is láncos?
[ Szerkesztve ]
-
Pitu
aktív tag
válasz bambano #18649 üzenetére
Jó, a csalódás túlzás, de pár órája még eléggé ideges voltam. Viszont, anno 5 évesen vettük a családi F-astra-t. Ott nem volt semmi átvizsgálás...stb. 8 év alatt ment bele kb 160ezer km, 60 ezer forintot nem költöttünk kopó alkatrészre! Jó mi vigyáztunk is rá, és az olajcserék is 10-15 ezrenként megtörténnek. A g-nek nem biztos hogy ilyen előélete volt...
Amit az átvizsgáláskor megtudtak nézni azok rendben vannak. Nagyobb javítás nyoma nincs a kasztnin, futóművet rendberaktam, hátó lengéscsillapítót kell majd cserélni (már be is szereztem akciósan, de várok még vele).
-
_seth_
veterán
válasz bambano #18669 üzenetére
Én bringát sem találok magamnak annyiért, pedig csak egy jó tartós mtb-t keresnék
Dyrtyho: amit ennyiért adnak annak szerintem tuti lesz valami komolyabb baja, egy 2-300 ezres motorgenerál pedig lehet nem pont az amit szeretnél, sem egy komplett kasznizás... Még talán 300 körül már vannak elfogadhatóak, de extrákra ne számíts.
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bzoley
veterán
válasz bambano #18677 üzenetére
Ennyire azért nem értek ezekhez, de az ajtók környékén szerintem már csak egyszerű elektromos rendszerek vannak. A modul érzékeli a zármotorra érkező jelet, aminek hatására a saját vezérlője meghajtja az ablakemelő motort. Ezek alapján szerintem kéne működnie, nincs különbség. (de tudatlanságom okán a tévedés jogát fenntartom )
Az ezeket árusító üzletek biztos jobban tudják a választ. Én a Moro-nál vásárolgatom az ilyen apróságokat, ott nagyon segítőlészek még akkor is, ha nem akarom igénybevenni a beszereleltetést.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Óra topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Horgász topik
- Vallás
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Ukrajnai háború
- Computex 2024: léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett (videóval!)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen