Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ronaldo

    őstag

    válasz Vhiktor #69596 üzenetére

    "csak egy kicsit marketing szaga van annak amit az eladó mond."

    Tyű, mi volt ma... Maradjon egyelőre névtelenségben az a mediamarkt, ahova ma besétáltam délelőtt és a hosszú ideig tartó háromszögelések után meg akartam végre venni az a90j-t. Voltam már többször megnézni mindegyik szóba jöhető modellt (lg g, pana jz, sony a90j), több helyen is, így már céltudatosan mentem, a döntésemmel. Épp egy fekete samsung pólós csávó botorkált ott a környéken, mivel épp a sony-s standok mellett van a samungos. Oda is jött, hogy mit szeretnék. Elmondtam neki, hogy "azt". Kérdezte, hogy biztos? Mondtam neki, hogy hosszas tájékozódás és mérlegelés után átgondoltam és igen, ezt szeretném. Utána kicsit szürreális volt ami történt - párbeszédnek kicsit merész hívni, mert én mindegyik mondata után némi hatásszünetet követően annyit mondtam, hogy "én eldöntöttem, továbbra is maradok ennél". Szóval (a tv előtt állunk):

    - Hát igen, nem rossz tv ez, de azért vannak problémák.
    - A legnagyobb gond az operációs rendszer, állandóan újraindul, lefagy, belassul, állandóan.
    - Mindent egybevetve én inkább egy samsung qled-et ajánlanék neked, összességében az sokkal jobb.
    - Annyira jó a qled, hogy még a sony is idéntől elengedi ezeket a tv-ket (ahol állunk) 2022-től minden tv-jébe a samsungtól veszik a *qled* panelt, az összesbe.

    Ennél az utolsó mondatánál már közel voltam hozzá, hogy elpattanjon az agyam, de átgondoltam, hogy sietek, még sok dolgom van, nem állok le vele "vitatkozni", és amúgy is hosszú percekig tart még a papírmunka. Szóval még utoljára elmondtam neki, hogy én ezt szeretném és kész - na akkor jött oda/hívta oda a piros pólós mm-es srácot és intéztük az ügyet.

    Én egyébként megértem, hogy ezek a fekete pólós samsung/sony/lg-s srácok jutalékért dolgoznak, de ez olyan felháborító szakmaiatlanság volt, hogy egyrészt szekunder szégyenérzetem volt, másrészt - szerintem - a vásárló megtévesztése fogyasztóvédelmi kategóriát kimeríti. Ráadásul pont nálam, aki teljesen céltudatosan ment egy termékért. Megértem, ha valaki bebotorkál, hogy "szeretnék egy nagy és lapos tv-t, amin tudjuk nézni a meccset", akkor némileg igényesebb előadásban de elvezeti a vevőt egy samsung (akár qled) irányába és eladja neki. És még jól is jár a végén kb. mindkét fél...

    Ugyanebben a boltban is voltam már korábban szintén OLED nézőben, akkor egy sony tv-s srác volt aki hosszabb ott tartózkodásom során társaságom lett, de akkor teljesen jó szájízzel jöttem el. A srác meglepően tájékozott volt (talán egy-másfél marketing bullshit dolog hangzott el a 15 perces beszélgetésünk alatt), nem fikázta a többi gyártó tv-jét - vagy amiben negatívumot említett, az legalább valid volt (pl. pana szoftvere). De ami ezen túl pozitív volt, hogy adott egy prospektust, mondta hogy olvassak/nézzek teszteket, gondoljam át a büdzsét és majd döntsek. Ez szerintem egy korrekt hozzáállás. De ami ma volt, az brutális, nem tudom ezt a mediamarkt hogyan engedi a boltja területén (mert gondolom ők nem MM alkalmazottak, hanem engedéllyel agitálnak a tv szekciónál).

Új hozzászólás Aktív témák