Hirdetés
- Így készül egy Earfun headset
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Befutott az Android 16 fejlesztői előzetese
- Decemberben jön az Android 15 alapú One UI 7
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Csak úgy lapul ezeken a képeken a Galaxy S25 Ultra dummy
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hoolla
aktív tag
válasz Locutus #16351 üzenetére
Ez nagyon ott van.
Szerintetek mi az a minimum tavolsag amirol kenyelmes ezt hasznalni monitornak?
Kozben megtalaltam. Aszongya, hogy 165cm a 4K 65". De az filmekre vonatkozik.
Akarom anyway.
[ Szerkesztve ]
"It was the best of times, it was the worst of times, it was the age of wisdom, it was the age of foolishness..."
-
hoolla
aktív tag
válasz Locutus #16361 üzenetére
Az 50” sokkal kisebb. Van 60” tv-m, hasznaltam jatekra asztal nelkul fotelbol 1,5 meterrol en is. De ez az asztalon lenne vagy max fel a falra de igy van kb 1,3 meterem ra es akkor mar meg kellene toldanom az asztalt.
A csoka a kepeken szerintem tul kozel ul. Ugy nem lehet jatszani. De lehet feldobom a plazmat az asztalra aztan kiprobalom. Van ra idom mire ezek megjelennek... meg a csaladot is fel kell kesziteni a szaraz kenyer es vizre..."It was the best of times, it was the worst of times, it was the age of wisdom, it was the age of foolishness..."
-
őstag
-
félisten
válasz Locutus #20962 üzenetére
20 ms vs 1 ms. A legjobb high end TV-k vannak 13 ms körül megfizethetetlen árkategóriában, ami többszöröse egy átlagos gamer monitorénak. kb. És 4 K 144HZ? 3- 5000 dollárért.na ne.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Locutus #20996 üzenetére
mutatnál 8 ms tévét néhány évvel ezelőttről?[link]
vagy a mostani felhozatalból 20 ms alattit ami nem 3-400 K fölötti árban megy?
Átlagos TV-t vettem átlagos monitorhoz : 1-3 ms ma már nem nagy összeg.[link]Ezek mind azok. ezek meg csak 1 ms példányok.[link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Puma K
nagyúr
válasz Locutus #21077 üzenetére
Ja jól van köszi hogy szóltál.
Akkor ellenpéldát sem kell hozni nem?
Elég csak így ezt a hozzászólást itt hagyni, hogy már pedig azért akad kivétel ahol tényleg ki lehet kapcsolni minden szir-sz@rt.
De hogy megnyugtassalak, fogok még tévét venni játékra, de konzolhoz... oda jó az is
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
félisten
válasz Locutus #21080 üzenetére
Táblázat, inputlag sor.
Cikk :
"On W8 we measured just 24-28 ms in the Game mode (found in system settings - > scene select)- Input lag was way higher in the non-Game mode profiles, but the game mode makes W8 one of the best TVs out there right now in this regard."
Szóval nem tudom te mit nézel
ha kamerás 8 ms ra gondolsz az sajnos nem mérvadó,a tester adja a pontos mérést, maximum oda írják mindkettő adatot.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Joshi
titán
-
Spirit
őstag
válasz Locutus #21943 üzenetére
Neem, dehogy. Csak sok kártyával tettem már próbát és az MSI ventillátorai hamar döglenek, ASUS-tól még matricát se,mert tönkremegy, Giga zörög vagy zörögni fog, Inno halkan forró,de legalább egyben van. Az egyetlen, amivel a 1080/1080Ti-k között meg voltam elégedve, az a Gainward 1080-asa volt, az RGB-t meg megbocsátom neki. EVGA-m még nem volt, de az a két hurka venti nem győzött meg majd 300W mellé.
Eléggé zárt silent-es házam van, ennek megfelőlen a jó szellőzés kizárt, szóval a 80 fok megtartása is kérdéses nálam.
[ Szerkesztve ]
-
- = Zk = -
félisten
válasz Locutus #22451 üzenetére
számít a partner neme?!
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
gery14
senior tag
válasz Locutus #23278 üzenetére
Igy van nem er semmit az említett opcio. Nem ertem ezt... ilyen lenne a monitor ezt nem hiszem.
// EKWB Custom Loop/ I9 13900K / Rog Strix Z790-E Gaming Wifi /Inno3D 4090 X3 OC /Trident Z DDR5 RGB 6800 cl34 32GB KITT /Masterwatt Maker 1500W Plus TITANIUM /Viper Ultimate/S23 Ultra 512GB 5G//Civic TypeR FK8 Turbo// BMW 35D Stage3 E91Stanced //FirebladeSC59//
-
Jack@l
veterán
válasz Locutus #23998 üzenetére
Még ha fizikailag lehetséges is lenne egy firmware update-el, a gyártók nem fogják megcsinálni. Valamivel el kell adni a következő generációt. 99.99% hogy nem lesz ilyen.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #25361 üzenetére
Mármint abból, hogy kik a hisztisek?
Nem felejtünk ki semmit a tesztekből. Amik nincsenek ott, azok szándékosan hiányoznak. Az indok persze lehet eltérő, de főleg az a gond, hogy bizonyos játékokból nincs DRM-től mentes verziónk, és a mai DRM-ek olyanok, hogy három vagy öt komponenscsere után 24-48 óráig nem érhető el a játék. Az Origin összes ilyen, de a Bethesda cuccai is, manapság sajnos ők sem adnak DRM-mentes hozzáférést. Ellenben az Ubisoftot régen mellőztük, de most van már külön press hozzáférésük korlátlan hardvercsere lehetőségével, és újra ott vannak a játékaik. Tehát alapvetően mi nyitottak vagyunk rá, csak olyan verzió kell, ami a munkát nem akadályozza. Ebből a szempontból szerintem az Ubisoft egy követendő példa, hiszen megértette a problémát, és tettek érte, hogy megoldják (a megoldás nem elegáns, de működik). Ugyanezt kellene csinálni az Originnél is, de ott még rátettek a dologra egy lapáttal, ugyanis bizonyos játékok már géphez vannak kötve, tehát hiába váltunk felhasználót, a gépet beazonosítja, majd a másik fiókban lévő játékot is tiltja 24 órára. Ezeket a játékokat nem kifelejtjük a tesztből, hanem konkrétan kihagyjuk.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #25368 üzenetére
Nagyjából 15 éve ugyanúgy tesztelünk. A fő cél, hogy mindig a lehető legrövidebb idő alatt álljunk át az új API-kra. Ez történt a DX10-nél, a DX11-nél, és ez történik a DX12/Vulkan API-nál. Persze a DX11-nél is volt belőle cirkusz, hogy mert a DX9, de ha megnézed, akkor nem a DX9 nyerte a versenyfutást, hanem a DX10/11. Ugyanez történik ma is. Jelen pillanatban minden érkező AAA játék kap támogatást explicit API-ra. Van olyan, amelyik csak arra, tehát alapvetően ezt a 15 éves gyakorlatot jónak tartjuk, mert a lehető leghamarabb megmutatjuk az embereknek, hogy mire jó az új generációra tervezett hardver, az új generációs API-k alatt.
Mindemellett az implementáció természetesen számít, ahogy számított a DX11 alatt, úgy a DX12/Vulkan esetében is vannak olyan helyzetek, ahol az adott gyártó szoftveres támogatása előnyt vagy hátrányt jelenthet. Na most ez egy olyan dolog, aminél a gyártónál kell reklamálni. Van még tartalék a meghajtókban, hiszen látható, hogy mennyit gyorsultak a GeForce-ok a Strange Brigade alatt, illetve a World War Z esetében is a kezdeti meghajtókhoz viszonyítva. Annak a fejlesztés menete az oka, hogy ezt a teljesítményt csak hónapos késésekkel tudják kihozni, de ugye nem mi írjuk a meghajtókat, tehát a részünkről maximum azt tudjuk tenni, hogy szépen frissítjük a programokat, illetve drivereket. Az AMD valóban kevesebbet gyorsul egy adott játékban a kezdeti meghajtókhoz viszonyítva, de ahogy írtam korábban nekik kb. négy évvel több munkájuk van a PAL implementációban, és arra helyeznek ICD-ket az egyes API-kra. Sokkal költséghatékonyabb és sokkal egyszerűbb fejlesztési modell, csak ez nem magától alakult ki, hanem abban a négy évben csinálták meg, amíg az Intel és az NV explicit API hiányában nem tudott ilyeneket csinálni. Viszont az NVIDIA tényleg fókuszál a problémára. Nem magyarázkodnak, hanem csendben fejlesztik a DX12/Vulkan drivert, és az egyes játékok megjelenése után 1-4 hónappal el is érik az optimális teljesítményt. Emiatt is frissítjük folyamatosan a játékok verzióit, hogy ezekkel a késői fejlesztésekkel is lehessen kalkulálni, többet viszont nem tudunk csinálni.
Elárulom, hogy ami nincs benne a tesztben, az a Battlefield 5. Az speciel rohadtul fekszik az AMD-nek, főleg a Navinak, hiszen a Frostbite új verziója nagyon szereti az egy lane-re vetített magas teljesítményű hardvereket, de egyrészt itt probléma van az Originnel, ahogy írtam, másrészt az efféle übershaderek azért nem tipikusak a mai játékokban. Kb. az új Frostbite, ami már az optimalizálás szintjén is sokat épít a találtai ablakra, de más semmi. Az kétségtelen tény, hogy ez egy nagyon jó optimalizálási stratégia, de nem egyszerű kivitelezni, és a hardverre vonatkozóan is nagyon speciális igényei vannak. Emellett az új Frostbite-nak van egy olyan fura jellegzetessége, hogy Full HD-ben nagyon felértékeli azokat a hardvereket, amelyeknek magas a vertex fetch bemeneti rátája. A felbontás itt érthető, Full HD-ben ugye kevésbé korlátozó a memória-sávszélesség, így elképzelhető, hogy az újabb API-kon limit lesz az órajelenkénti áteresztőképesség a vertex fetch szempontjából, amiben ugye a Navi GPU cirka kétszer-négyszer jobb az összes többi GPU-hoz viszonyítva. És emiatt a Navi, a Battlefield 5-ben szabályosan kilő Full HD-ben, ráadásul annyira, hogy a 2080 Ti-t is veri, magasabb felbontáson a memsávszél erősebb limit lesz. Nyilván ez is egy adat, vagyis megmutatható, hogy az új Frostbite mennyire más, mint a többi motor, de végeredményben szerintem jobban járunk, hogy nincs benne a tesztben, ha már így alakult az Origin jellegzetessége miatt, mert nem lehet előre megjósolni, hogy a többi motor mennyire gyorsan követi le ezt az irányt. Lehet, hogy idén, lehet, hogy jövőre sem. Emiatt egy Battlefield 5 eredménysor láttán csak több lenne a kérdés, mint a válasz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #26572 üzenetére
Az már most is van bőven, használj DirectX 12-höz optimális architektúrát: Turing, RDNA, GCN. A Pascal sosem lesz ebben jó. Túl sok dolgot emulál a driver, így a CPU-t terheli.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #26574 üzenetére
Van sebességnövekedés, csak olyan architektúrát kell alá raknod, amivel működnek az explicit API-k. Az nem baj, hogy neked jó DX11-ben, de az baj, hogy általánosítasz abból, hogy egy csomó funkciót emuláló architektúránál nincs sebességnövekedésed explicit API-val. Pont, hogy a GPU-d által használt architektúra akadályozza meg ezt, és nem az API-kkal van a gond, mert Turing, GCN és RDNA architektúrával jönnek már az extra fps-ek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dyingsoul
veterán
válasz Locutus #26574 üzenetére
Én is egyedül a hülye VR miatt fejlesztem ezt a mocsok pénznyelőt. HL Alyx-et végigvittem és az a 15 óra szórakozás azt mondom minden pénzt megér. Persze én régi motoros vagyok a HL univerzumban de van sok más érdekes VR játék amibe szívesen ölöm az órák százait.
Ha a VR nem lenne már rég konzolon csapatnám mert a 1080 Ti is tud kevés lenni, hohó de még mennyire kevés!
De nem tetszik a piaci irány, ez a raytracing számomra tök felesleges dolog. Havernál láttam, nem esett le az állam tőle... Ő átjött megmutattam egy-két VR címet, egy héten belül rendelte a VR szettjét... de már több embert is megfertőztem vele, rádumálni viszont senkit nem kellett, én csak engedtem, hogy kipróbálják nálam.
És akkor csodálkoznak az emberek, hogy rosszullét lehetséges mikor a technika bőven nem tart ott, hogy teljesen immerzív legyen az élmény. Nagyobb látószög, nagyobb felbontás, nagyobb képkocka szám kellene és mindjárt kevesebb rosszullét lenne. Csak hát ez mind-mind raszter teljesítmény. Én ezért haragszom a piacra, mert sokkal előrébbmutató technológia kerül a háttérbe és ezt a hülye ray tracinget nyomatják.Tudom, mindenkinek más a fontos de ez most kikívánkozott belőlem... El tudom, fogadni, hogy másnak a Ray tracing a fontos. Egyedül csak az bosszant, hogy ezt az NV olyan ügyesen nyomta le a piac torkán, hogy az valami félelmetes.
A válság előtt én már félretettem a pénzecském (ami persze most még kevesebbet ér, köszi tudjátokkiknek) a következő Ti kártyára, most viszont más dolgok fontosabbak lettek és kicsit átértékeltem a helyzetet. Lehet már a VR sem ér annyit számomra, hogy rávegyen egy több százezres kiadásra, pláne ha HMD-t is meg picit a rendszert is upgradelni szeretném akkor már a milliót karcolnám... alulról...
Azt hiszem kb így lesz egy konzolt életében nem birtokló, kivénhedt, vaskalapos PC Gamerből konzolos...
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
félisten
válasz Locutus #26579 üzenetére
nagyon sok esetben nincs meg semmi féle előrelépés az új architektekkel sem dx 12 alatt és grafikai különbség sincs..pl az új resident : RX 5700 [link] 2080 Ti [link]
radeonnál is kb annyi , hogy nekik a dx 11 kevésbé fekszik ezért dx 12/ Vulkan ban hoznak jobb FPS-t
De ez nem az API hibája szerintem, lehetőségek lennének benne, azok a játékok amik erre rágyúrnak tudnak profitálni belőle, pl Battlefield vagy Tomb raider.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #26579 üzenetére
Csinálhatsz valódi szintlépést is. Vannak ilyen játékok. Ezekből a legacy API már ki is van véve. Például az RDR 2. A probléma itt abból ered, hogy nagyon sok, igen régi tervezésű architektúrának ez nem fekszik, még a Pascal is maga alatt teljesít rendesen, pedig nem olyan régi ez a dizájn. Szóval nehéz az ilyen döntéseket meghozni, mert effektíve Turingra, GCN-re és RDNA-ra korlátozott a hatékony programfuttatást.
(#26580) b. : Resident Evil motorja elég sokban különbözik legacy és explicit API-val. Főleg a harmadik részé, ami a második rész memóriamenedzsmentjéről átállt a D3D12MA-ra. Ezt egészítették ki defragmentálással. Emiatt abban mindenképpen előnyösebb már az RE3 DX12 módja, hogy ugyanolyan kapacitású VRAM-nál jobb minőségű textúrákat tud biztosítani, mert ugye magából a defragmentálásból eredően időnként eltünteti a memóriatöredezettséget, amire DX11 alatt nincs gyógyír. A Radeon pedig azért tud közel lenni a DX11-hez, mert maga a memóriamenedzsment, amit a játék használ egy az egyben az a kód, amit az AMD biztosít a D3D12MA-ban. Nulla optimalizálás van benne GeForce-ra, mert az AMD csak a saját hardvereivel foglalkozik. Viszont az RE3 fejlesztői mondták az AMD-s briefingen, hogy maga a megkapott kód elég jól működik GeForce-on is, ha optimalizálnának rajta lehet, hogy lenne benne +5%, de nagyon sok munkával járna. Az NVIDIA viszont ezt a munkát vállalhatná, mert maga a D3D12MA nyílt forráskódú. Az Intel például ír bele optimalizálásokat a saját hardvereire, amiket az AMD be is szokott olvasztani a fő branchbe.
Viszont a D3D12MA defragmentálásból származó előnye mindegyik hardveren jelen van. Egyszerűen több a beállítottal megegyező vagy beállítotthoz közeli minőségű textúra fér általa a VRAM-ba. Jóval kevesebbszer fog előfordulni az a helyzet, hogy hiába választod ki mondjuk a magas textúrarészletességet, a memória kapacitásából eredően már csak a low részletesség fér bele az egyes textúráknál. Nincs több hely. A D3D12MA, viszont nagyon hatékonyan tud helyet felszabadítani, anélkül, hogy akadások lennének a játékmenetben. Ez DX11 alatt, pusztán az API működéséből eredően nem lehetséges.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nubreed
veterán
válasz Locutus #29024 üzenetére
Akkor közvetlenül sehogy. Mea culpa. Igazából arra gondoltam, hogy vannak olyan gépházak ahol az (SATA-s) SSD a táp takaró elemre lehet felszerelni, és melegebb gépházban nyilván ezek is melegednek jobban.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
veterán
válasz Locutus #29536 üzenetére
Látom már mindenki készen van, első komment
Ne használja a északi sarkon mert elolvadAlapvetően azt nézem hogy ezek valami durva bordág amik a legnagyobb tuning darabokon voltak eddig... _Kérdem én hol vannak azok a fika gépek aki az AMD kártyákat fikáztak hogy 7nm és kazán.....
-
Yodamest
veterán
válasz Locutus #29540 üzenetére
Hát minden attól függ, mit tudnak, nem hiszem, hogy megint eljátssza az nvidia ezt az alálövünk aztán kiadunk egy super sorozatot hisztériát. Ha kellően erős lesz a 3070 is, akkor nekem marad az, 4K-ba kell azért a kraft. (ramot tehettek volna arra is 10GB-ot, mert hiába erős a kártya betelik a VRAM)
-
nubreed
veterán
válasz Locutus #29718 üzenetére
Ez az első nem custom kártya ami tetszik az nvidiától. Ha a tesztekben az jön ki, hogy tényleg jó a hűtése, nem fogok custom -ot venni most először életemben.
#29723 Dyingsoul: Igen jól láttad, a 3070 500$.
[ Szerkesztve ]
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest