- iPhone topik
- Mobil flották
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Fotók, videók mobillal
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
Hirdetés
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MODERÁTOR
MSI-k nagyon jók, főleg ez a slim széria. A hűtése nagyon jól sikerült és nem cw-zik. Alzáról rendelj, ott azt hiszem cég esetén is engedik az elállást. First shopnál macera az elállás mert csak postai úton lehet nekik visszaküldeni még akkor is ha 10 méterre laksz tőlük.
-
adr0001
tag
Kb lutri. Nálam kussban van szerencsére a TUF Ti, még 3GHz-en járatva sincs CW.
(1440p natív, SotTR, 200-400 fps, 100% GPU használat)TLDR ON: A CW jelenléte a kártyára szerelt VRM alkatrészek minőségétől/a PSU minőségétől/VRM hőmérsékletétől/GPU mag-feszültségtől/FPS-től függő, eléggé többismeretlenes.
És visszafelé hat a fenti sorrendben. Tehát ha az elektronika állapota miatt definitíve van vagy lenne, akkor az FPS (itt most több százas esetre kell gondolni) és/vagy a kártya által lenyelt eleltromos teljesítmény és annak járulékai csökkentésével lehet enyhíteni v. akár teljesen megszüntetni.Szóval ha mégis lenne (saját tapasztalat következik, nem 4070Ti-s, korábbról, így tetszés szerint ignorálható v. kipróbálható ):
Egy 60 Hz-es kijelző sokat segít hogy ne szálljon el az FPS .
Mehet amúgy 100% környékén a GPU nyugodtan, de, alapvetően inkább refresh rate le, felbontás és részletesség meg fel a játékon belül, ez az egyik orvosság.
Vicces, vagyis nem vicces, de élőben így néz ki kb:
4K/60fps/~100% GPU használat, nincs CW, viszont 1080p/240fps/~100% GPU használat - ugyanaz a game - és van CW.
FPS Cap driverből VRR kijelzőhöz, de inkább mint az előbb említettem, lehetőleg magasabb felbontást és részletességet kihozni a büdzséből alacsonyabb FPS-mellett.
Vagy, és elsősorban ezzel érdemes próbálkozni először:Némi GPU mag-feszültség csökkentéssel (>=1 Volt) is a 2700-2800 MHz-es tartományban tartható a boost clock, ezzel párhuzamosan a fogyasztás és a VRM terhelése pedig a béka segge alatt.
Egyébként ha tippelnem kellene, akkor a CW panaszok döntő többsége a 120Hz+/VRR kijelzős tulajoktól érkezik. Ami persze nem változtat azon hogy (úgy tűnik túl) sokak tapasztalata szerint egy ASUS-sal jön az is.
TLDR OFF
Quiet Bios-szal vállalható szinteken a hőfok és a zajszint, még a hagyományos ami-a-csövön-kifér OC-val is. Bár annak igazából semmi de semmi értelme nincs ezeknél a kártyáknál. UV-tal pedig talán egy melegebb nyári napon fog 70 Celsius fölé benézni.Hosszú idő óta az első olyan kártyám aminek a gyári hűtéséhez nem kellett kézzel ventigörbét rajzolni Afterburner-ben.
"If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"
-
adr0001
tag
Nekem is 4080 helyett lett ez. Ha nem FPS-re gyúrsz hanem 60Hz + képminőségre akkor ne bánd nagyon.
Mondok egy példát.
Az nVidia ún. "szebb mint a natív" DLSS-e a render pipeline elején, rögtön a raszterizáció/shaderek után végzi el a kis-nagy dolgát - ellentétben az FSR-rel ami kb. a végére van odabiggyesztve az UI és egyéb overlay dolgok elé, ezért is szebb nála a DLSS, de többnyire csak 1080p-n - minden egyéb postprocess nyalánkság meg natívban számolódik. AW2-ben abszolút max. beállításon a 4K DLSS perf módhoz egy 4080 KELL ahhoz hogy a 60 FPS minimum éppenhogy meglegyen minden esetben. Ez ugye 1080p felskálázva. A 4070Ti röhögve elviszi a játékot natív 1080p-n DLAA-val, de mivel - más játékokhoz képest is - felskálázással együtt már túl sok erőforrást megeszik a játék a fentiek miatt ezért a 4K DLSS perf módban nem minden esetben marad 60 FPS felett. Vannak részek ahol 50-re esik be a minimum, szépen kiadva 70Ti - 80 közötti differenciát. Pedig a lényeg, a payload, a mindent megevö Path Tracing ugyanúgy 1080p-n számolódik. Amivel mint mondtam, nevetve megküzd a kártya. Egyszerűen a DLSS utáni post process cuccok ennyit megesznek.
Némi renderer.ini barkács után rábírható a játék hogy az előre definiált DLSS render felbontások valamelyike helyett azt a bizonyos 1080p-t skálázza fel mondjuk egy ugyancsak kézzel barkácsolt custom 3200x1800-as felbontásra némi élesítéssel megspékelve.
Mindez után álljon itt egy lista a 2160p Vs 1800p (ami nem csak ebben a játékban sweet spot) felbontású képek közötti - általam felfedezett - lényegi kúlönbségekről:.... és még sorolhatnám.
Ha a monitorod natív felbontását veszem alapul, akkor a 4070Ti centire ugyanúgy fog nálad viselkedni mint egy 4080 2160p-n.[ Szerkesztve ]
"If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"
-
adr0001
tag
Nehezen racionalizálható a felár A 12 GB-ról annyit, hogy szívesen riogatnálak azzal én is hogy bizony az nem elég, de ez nem igaz, legalábbis per pill. A 4070TI VRAMl-jával nem az a baj hogy kicsi, hanem hogy lassú, és ami a legfontosabb: ennyi pénzért nem igazán illik csak ennyit tenni rá.
"If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"
-
sixpak
nagyúr
Közben nézegetem Redditen, nem úgy tűnik, hogy problémát jelentene ilyen felbontás mellett.
Én is 3440x1440, 165Hz monitoron tolom, optimistán tekintek a jövőbe.
Amúgy újabb I5-ket is ajánlanak a 4080 alá, azoknál csak nem gyengébb egy 2-3 éves I7...https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
-
adr0001
tag
Ahogy nő a FPS - már ha a GPU bírja -, úgy lesz egyre több a CPU dolga, de ez alól kivételt képez a Frame Generation-ös cheat, aminek egyik szerepe pont az hogy a CPU-n lévő nyomást enyhítse. Hasznos amikor olyan felbontáson és minőségi beállításon játszunk amit már nem bírna a VGA (könnyű ebbe a szituációba kerülni, nevezzük simán csak "egy gamer alapélménye" néven a helyzetet ), vagy amikor 1080p-n a 360Hz-es monitoron csak 240 FPS-ig jutunk, mert a CPU nem bírja, illetve bírná, de csak a jövőre megjelenő lineup teteje...
4k60 ultra vs 720p60 ultra között a GPU-ra eső terhelés kb 1 nagyságrendi eltérést mutat alaphangon. Ugyanitt a CPU terhelések közötti különbség az nagyjából 0.
Így az is előfordulhat egy kellően gyenge procival, hogy 720p-n sincs meg a 60 fps, míg frame generation-nel meg frameskip nélkül szalad a 4k60fps az ún. nem kihajtott VGA-n.Tény hogy egy X3D processzor alaptartozéka egy "Nálam minden faszán megy" starter pack-nek, de egy 11700k-val én nem nagyon izgulnék.
A PH!-s RTX 4080 tesztet érdemes visszakeresni. Szét lett oltva a kommentszekcióban a teszt mert nem a leggyorsabb CPU-val lett tesztelve a 4080, és így nem látszott hogy 1000fps lett volna 1080p-n az eredménye. Viszont a kb. 1 éves tesztben az is látható volt hogy az akkor már 1-2 éves - nem is a legdurvábban VGA-t tornáztató - játékoknál hogyan kezd elfogyni a kártya 2560x1440 felett. A CPU ellenében. Ami egy 5800x volt. Ami kisebb egyenlő 11700k.
"If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen