- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Aktuális ajánlatok topikja: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
Biga123
addikt
Hát egyre többször jön elő a 60-70% on szotyizó gpu probléma.
Grid,Hellblade,Stray
67% gpu kihasználás..
És az FPS nem éri el a 144-et
Volt DDU , próbáltam CPUt PBO val járatni, vsync on off, frame limittel limit nélkül, gpu uv stock,nvidia power management is maxra lőve, semmi változás. vga a 240 es tdp limit közelében sincs.
Tesztek alatt és pár másik game alatt szépen kipörgi magát 100% ra.
Ha 1 game alatt lenne ez akkor azt mondom ok , de egyre többen vannak.[ Szerkesztve ]
---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
Benhill
senior tag
válasz Biga123 #13151 üzenetére
ez nem az UV miatt ilyen?
nálam is ez van, de csak akkor ha UV-olom a kártyát.
most fix 0.906V és 1860Mhz és nálam is 60-70% a kártya használata. Érdekes mód nincs drop 1860Mhz-rol hanem full stabil. Itt most a hotspot kerek 90fok, a vga pedig 75, ami még elfogadható. Ezen a beállításokon több az FPS 10-15-el ahogy észre vettem, mintha automatán hagyom. Hiába kevesebb a kihasználtság.
Ha automatán hagyom akkor a kártya kihasználtsága 100%, viszont mivel ugye melegszik, leeseik a fesz 0.9V alá és a freki is 1800Mhz alá.
[ Szerkesztve ]
-
nagyonjjo
tag
Asus dualon alaki próbálta már kikapcsolni a világítást?
Se gpu tweak,se aura centerben nem megy.Utóbbiban lehet állítani,de nem csinál semmit.
Corsair programja se ismeri fel. -
zebra_hun
addikt
válasz Biga123 #13155 üzenetére
Bocs, hogy csak úgy bele nyervogok, de a jelenség az cpu/ram elégtelenségre utal. Sztorit nem ismerem, bár visszatekertem. Timespy nem az igazi teszt, bár az ottani cpu pont sem combos.
Erre van egy nagyon jó teszt, ami külön pontozza a proci munkáját a memókkal, gpu előtti és utáni megjelenített képkockákkal. Tomb Raider tesztet lehet szépen elemezni, igencsak valós képet ad az adott konfig játékteljesítményéről.
Be kell lőni 1080-ra, hogy dolgozzon az eleje is, és a grafikát kimaxolni, hogy a vége se lustuljon. Utána ott lesz minden részletesen.
Persze ha van TR. Cb és a többi, azok a valós, munka teljesítményt mérik, azok megtévesztőek lehetnek játékban, nem feltétlen a bika proci a jó oda, hanem amelyik fürge.[ Szerkesztve ]
-
zebra_hun
addikt
válasz Biga123 #13157 üzenetére
Nehezítsd meg a dolgát, ne sajnáld ;) 1080-at neki, azt is tudnia kell. A játékban mindkét képen válaszd ki a legnehezebb grafikát.
Egyébként arról a képről nem tűnik rossznak. Nálam is van ez a jelenség, ráadásul én is nvidiás vagyok, sokszor van, hogy nem pörög ki 99%-ra. Benchmarkokra fel szoktam tekerni 2200MHz-re, vagy az fölé, akkor éri el. Azt hiszem a napi uv beállításon nekem sem megy fel, de melóból írok, nem tudom megerősíteni. Annyira nem is izgat, legalább kevesebbet eszik.
Ez itt az enyém, de ez 3080, nem épp ide való, bocsánat:
[kép] [kép]
Ha nem lenne ennyire megszorítva a nyaka, nem lenne 99%.[ Szerkesztve ]
-
-
fudi2002
veterán
válasz Biga123 #13160 üzenetére
Ahogy jönnek a frissítések úgy a megszokott teljesítmény csökkenget. Múltkor a win2009 serverre jött le egy olyan frissítés, hogy 5 perc után nem működött némelyik szolgáltatás és újraindult 10 perc után a gép. Szerencsére le lehetett törölni eme remek updateet. Jól le is tiltottam a frissítősdit..
[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdésre privátban nem reagálok.
-
zebra_hun
addikt
válasz sixpak #13164 üzenetére
Ha van kedved én szívesen megnézem, szeretem az ilyen teszteket.
1080 felbontás, és minden legyen kimaxolva. Rtx3080 sem képes még igen erős oc-kal sem hozni a 144fps-t.
Egyébként cpu/ram mérésre van egy másik "közismert, elfogadott" beállítás. Az itt viszont ebben a topikban annyira nem lényeges, de off-nak nem mondanám. 1080 lowest. Ebből is találsz a neten nagyon sokat, itt 0% gpu bound-ra törekszünk, hogy csak és kizárólag a gpu előtti frame-ket nézzük.
Ez az "1080 maxed out" viszont mindenre jó.
Ha a cpu gyenge, több lesz a gpu score, mint a cpu game fps, ergo a gpu ismétel, többször fog egy pár képkockát ami ugyanaz kirajzolni. Ez nem jó. Az a jó, ha a cpu game avg/min fps több, mint a gpu. -
Biga123
addikt
válasz laychi #13168 üzenetére
Igazából kollegának dobtam be mert azt mondta sokminden kiderül róla.
De az alapprobléma nem is TR ben jelenkezik 1440p volt amúgy , (most el se indul mert megölte a win11 upgrade) Fenti kép Stray 2560x1440 10bit 120Hz monitor frissítés. Gpu TDP limit 240W
Az a fő gondom ,h nem hozza a max fpst (120) közben meg semmi sem pörög maxon.
most perpill rivatunerben van fps limit állítva, de ha nem álítok sehol limitet akkor is ugyanit vagyok. Amúgy meg van ahol a belét is kidolgozza, Timespy, superposition,HZD,W3.
Ezért is gondoltam h a játék engine lehet a ludas, de lassan ez a 3. game ami "döcög".[ Szerkesztve ]
---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
sixpak
nagyúr
válasz zebra_hun #13166 üzenetére
Kettőt csináltam, az elsőnél RT OFF, minden más max, másiknál szintén, csak ott a ray tracing is ultra, 1080p mindkettő, dlss OFF.
Minden alapon van ,nem tudom mit kell nézni, majd te megmondod.
1965Mhz-en megy végig...mondjuk minden játékban, párszor láttam 1980-at, de nagyon meleg van, lehet lesz jobb is, így defaultban.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
-
zebra_hun
addikt
válasz Biga123 #13169 üzenetére
Abban a tesztben amit "nem 1080"-ként csináltál, a cpu elegendő. Vannak bizony olyan játékok, amikor nincs meg a 100%-os terhelés, annak ellenére, hogy a max fps sincs meg.
Ilyenkor csak a gpu oc segíthet, de értelmetlen, a ~72%-ból lesz 74%.
Ha egy "tökéletes" tesztprogram ki tudja járatni 100%-ra, akkor nincs gond a vga-val.
Ilyen pl az új Battlefield is. Förtelmesen rossz rajta vmi, a legújabb, legerősebb procik sem tudják rendesen "etetni" a videókártyát. Leveszed a grafikát, elvileg erősödni kellene az fps számoknak, de nem. Cpu meg nem gyenge, de mégsem tud eleget odatenni. Ezen annyira nem stresszelnék, a játékkészítők sem tökéletesek. A minőség sajnos manapság háttérbe szorul, gyorsan, mindegy milyen mottóval ontjuk a gagyit.
Ez persze saját gondolatom, lehet rosszul látom.Ha UV-ot használsz, akkor is esik, de írtad, hogy kipróbáltad anélkül is. Az új képre reagálom.
[ Szerkesztve ]
-
sixpak
nagyúr
válasz gainwardgs #13172 üzenetére
A 4-nél is szarabb...szerintem.
https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
-
zebra_hun
addikt
válasz sixpak #13170 üzenetére
Távol álljon tőlem, hogy bárkinek is a gépét elemezzem, kritizáljam, vagy véleményt írjak. Megpróbálom elmagyarázni mi van ott, mire érdemes figyelni. Nem vagyok szakértő, csak sokat kísérletezem ilyen bencmarkokkal. Nézzük az alsó képedet:
Cpu game avg/min: 128/87 fps.
Gpu 85/55 fps.
Ez így szuper szerintem. Amint látod, a proci többre képes, mint amit a gpu megjeleníteni tud. Ha mondjuk váltanál egy bitang procira, nem nevezek meg semmit, erős és kész, az rtx3070ti kártyáddal ezen a maxi grafikai beállításon, nem lenne egyetlen fps-sel sem több. Az a proci "kifekteti" a 3070ti-t.
Ha mégis több fps-re vágysz, akkor leveszel a grafikából, és tud továbbmenni. Nem a végtelenségig. Elérsz majd odáig, hogy a gpu ugyan tudna, de a proci már nem ad annyit. Ilyenkor, ha full low grafika van, a cpu/ram lesz a gyenge láncszem. Ebben az esetben érdemes felfelé lépni. Ezt mindenkinek el kell dönteni, hogy mi a cél. Szép grafikán kell az erős vga, sok fps-nél pedig a drága cpu/ram. Lesz egy határ úgyis, hogy nincs tovább.
Örülök, hogy 2 tesztet csináltál. Ez még nekem is érdekes, egyébként nálam is ilyen, hogy amikor nem terhelted a vga-t a rt-el, akkor jobban felszalad a cpu game fps. Pedig "csak" video megjelenítés, de a rt-be a cpu is beledolgozik. Látszik a pontokon. Ezért használják az 1080 maxed out-ot.
Egyébként, hogy miért a Tomb Raider?
Egyszer a részletes elemzésért. Másrészt az egyik legjobban terhelő játék mindenhol. Cpu és gpu oldalon is.
Szóval a gép választásod nagyon is jó, cpu erősebb, akár fps-t is profitálhatsz, ha nem kimaxolt grafikán játszol. Persze a 720 low sem lesz egy őrült fps boost ;) de meg kell találni az arany középutat. Minden játék más és más, ki kell mindet tesztelni, és úgy játszani. Nem mindig az őrült fps-ek adják a játékélményt. Én pl öregszem, mindig az fps miatt, meg a láthatóság miatt is persze;), legrosszabbat állítottam be. Ma már nem érdekel, mutiba jó, de pl én a Forzában szeretem ha minden szép, de nincs fix 144, de 120 sem. Nem is érdekel, fiam gépét most építem 1080ti-vel, 70-80 fps, és tökéletes. Nekünk ;)
Bocs, hosszú, remélem nem egy nagy katyvasz amit itt bepötyögtem.[ Szerkesztve ]
-
zebra_hun
addikt
válasz Biga123 #13177 üzenetére
Sajnos ez nekem nincs, de ott van minden, szintén egy "nagyratartott" teszt. Az lenne a jó, ha ilyet beépítenének minden játékba. Nem hinném, hogy annyira nagy munka lenne, inkább kiderülne a játékról, hogy rosszul, vagy kevésbé jól optimalizált.
Itt határeseten vagy, vagyis a cpu fps kevesebb. Igaz, csak 1, de az a jó, ha van egy kis tartalék, van miből esni.
Erről árulkodik a nagy kilengés, a max és a min fps-ek közt.
189-ig képes volt felmenni, de 53 fps-re is be tudott esni.
Ez, hogy most cpu gyengeség, vagy a gpu-ra nem esik eget rengető feladat... passz. A min fps a legszigorúbb, ott az 1 és 5%-os mérés is (99 és 95%), azokat nem mondanám rosszak.
Én ezek az fps-ek láttán nem azt mondom, hogy gyenge a cpu, hanem azt, hogy nem egy extra terhelése van a grafikának.
Viszont így elkelne egy erősebb proci/ram, pár fps-t, nem sokat, nyernél. Az az avg fps szám viszont nem rossz, én nem öntenék bele pénzt ha nem muszáj. Az amd topikban a srácok szépen összerakták az összefoglalót, egy cpu és ram optimalizálással sztem ezt meg is tudnád növelni. Mármint picit a cpu fps-eket.
Nem rossz viszont, számok alapján, ez fontos. Egy ilyen próba pénzbe nem kerül, max a szabadidődbe. A memória viszont elég sok időbe telik, sok sok teszt, ahhoz kell egy kicsit több türelem. -
Biga123
addikt
válasz zebra_hun #13178 üzenetére
Memória/cpu kalapáláson már túl vagyok, 4.4AC + 3733 MHz CL 16 , rizsa topikot sokat olvastam.
Amúgy cpu tekintetben én is arra jutottam h nem sokat hozna egy 5600x vagy eg 5700x 5800x se, pláne 1440p nél kimaxolt graffal.---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
laychi
veterán
válasz Biga123 #13151 üzenetére
Anno a crysisban volt hasonló jelenség , hogy nem volt kihasználva a gpu, emlékeim szerint a timer resolution segített. itt van egy video is, ahol egy srác aktiválja, próbáld ki, hátha segít
[link]Szerk.:
Illetve régen még talán a HPET letiltása is megoldást jelentett, de a modernebb cpu-knál talán már nem működik, nem tudom ...[ Szerkesztve ]
-
Alpi.
addikt
válasz Biga123 #13155 üzenetére
Fps függő leginkább. Tegyük fel, hogy az alap (cpu, ramok, stb.) 100 fpst "tud". Ha van egy vga-d, ami 95-öt bír, akkor fullra ki fogja hajtani. Ha lecseréled egy olyanra, ami tudna 140-et, akkor 100 fps-ed lesz és a gpu terhelés csökken. Egész kis sávon belül át tud "esni" egyikből a másikba. 10-20-30 fpsen belül ki tud fulladni egy cpu pl. Ezért is uszítják 720p low-on a teszteket (cpu teszteket pl.), hogy legyen látható különbség, mert sokszor csak egy picivel alacsonyabb fpsek mellett egált menne a mezőny nagy része. Ehhez hozzájön az, hogy 1-2 játéknál alapból az engine egy retek és hiába lenne adott a cpu és a vga erő is, képtelen hasznosítani. Nem mondom, hogy nincs gond Nálad, mert simán lehet, hogy valami nem ok, de a Zen2 azért el tud "akadni" 1-2 játékban ilyen 100 környéki fpseknél.
Egyébként (ezt most vettem észre) a Sottr benchmark grafikonjai elég furák Nálad. Legalábbis jóval simább szokott lenni a vonal, itt meg jó nagy amplitúdós kilengések vannak.laychi : Nem hülyeség ! Alapból nem kéne működnie, de be lehet kapcsolni és okozhat pont ilyen problémákat !
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz Biga123 #13182 üzenetére
Egyébként ez rendben van sztem. 1440P-be végig gpu limit van, 1080p-be meg már akkora az fpsed, hogy néha alulmarad a cpu. Innen nagyon hamar "átbillen". Egy 10 fps plusszal (átlagba) kb. 0% gpu bound -ot kapnál, azaz végig cpu limittel futna. Egy pici vegyél vissza a grafból és meglátod. (kb. mindegy, mit. A lényeg, hogy egy picit magasabb fpsed legyen)
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
Előtúrtam egy régebbi tesztelés eredményeit. Sottr benchmarkkal leméregettem a 3800X-emet. 980 Ti -vel, nyílván vicces felbontásokat kellett használnom, de ez kb. pont így történik egy erősebb vga-val, arányosan nagyobb grafikai beállítások mellett. Az fps az igazán lényeges, az határozza meg, hogy lépést tud-e tartani az alapkonfig a vga által elérhető frame time-okkal vagy nem. (cpu vagy gpu limit)
5 képet teszek be. Az első kettő full graffal van. Egyik Xmp ramokkal (3200 mhz), a másik 3800 Mhz-es, értelmes időzítéses beállítással.
[XMP max graf] - [kézi max graf]
Mi a különbség fpsben ? Az égvilágon semmi. Gpu limit van bőven, hiába változtatunk a platform potenciálján, a végeredményen nem változtat. Ha ez áll fent, akkor teljesen fölös millió dolláros cput venni, stb., nem leszünk előrebb. (erősen sarkítva persze)
A következő 2 kép min graffal, 600p-be (asszem ) készült. A cél az volt, hogy amennyire lehet, nullára csökkentsem a gpu limit kialakulásának az esélyét. Megint xmp vs. kézi 3800 volt a változtatás csak.
[XMP min graf ] - [kézi min graf]
Itt már tetten érhető "némi" különbség !! Óriási fps növekedést hozott a potensebb alap. Emiatt tolják nagyon sok esetben a cpu teszteket RTX 3090-el low grafikán, stb. Mert látványos (bár néha még így sem esek hanyatt ) különbségeket mutat.
A végére bedobok egy 768p medium (vagy milyen) eredményt. Egyrészt itt volt cpu és gpu limit is a teszt alatt, másrészt egész közel van fpsekben a Te 1080P-s tesztedhez és bár tök más felbontás, más vga, stb. a kapott értékek nagyonis hasonlítanak. Mindketten Zen2-es alappal toltuk, emiatt mondtam, hogy szvsz rendben van az eredményed. Ez a platform valahol ennyit tud ebben a játékban.
[768P közepes graf]
(a ramok 3800-on mentek, kézi setuppal)[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
zebra_hun
addikt
Szeretem olvasni az ilyesmit. Ezt próbáltam meg leírni lejjebb.
Nem véletlen írom az 1200-esbe, hogy teljesen felesleges az extrém oc bencheken kívül. 4.8/4.5@4.133GHz-en járatom 24/7-en a cuccom, 1.07V VCore feszen, tökéletes. Semmivel nem vagyok előrébb, ha 5.3GHz-en pörgetem a procit. Memóknak is ez egy optimális setup.
Köszi az írást. -
Biga123
addikt
Levonva a következtetés a te általad írtakból és az általam nézett cpu összehasonlító videókból, 1440p és magas grafikai részletesség mellett nincs értelme cput cserélni, ha csak játék a cél, az R5 3600 kiszolgálja az RTX 3070 -et .
Ahol meg nem pörgi ki magát a gpu ott valszinüleg game optimalizálatlanság van.Viccből csináltam cpu 4,2 Ghz es tesztet 1440p, max beállítások mellett.
Az átlag fps koppra ugyanaz, de nyertem 10W ot a cpun
A CPU leképezés csökkent a legjobban de lövésem sincs az mit takar
Tudom ez csak egy game, de kiindulásnak elfogadható.[ Szerkesztve ]
---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
tag
-
tag
válasz gainwardgs #13192 üzenetére
Ugyanezekkel a beállításokkal vagy simán preset?
Vagy a procim fogná vissza ennyire? -
Alpi.
addikt
válasz Biga123 #13190 üzenetére
+zebra_hun :
Ezek minden játéknál (engine-nél) másképp alakulnak. Ez a Foundation engine egy nagyon jó cucc. (szerintem az egyik legjobb) Annyira szépen működik, jól fut, skáláz a különböző felépítésű cpukra. Azért szeretem az ilyen tesztekhez, mert nagyon tisztán, belső limitációktól mentesen lehet "modellezni" és nem utolsó sorban egy pompás kis analízist kapunk a végén. Sokkal, sokkal több adattal, mint egy átlagos ingame benchamrkban. Egyértelműen megmutatja pl. azt, hogy a cpu órajel emelés, egy pont után, kb. semmit sem ér, mint ahogy azt is, hogy nem feltétlen hülyeség egy kis ram optimalizálással megpróbálkozni. Sajnos nem minden stúdió brillírozik ezen a téren.
Ami a legtöbb (nem mega ótvar) játéknál megvan, az az, hogy egy ideig egészen "könnyű" kihajtani a vgakat. Szinte bármilyen, kicsit is modernebb cucc megfelelő, de aztán eljön egy pont, ahol (játéktól és aktuális architektúrától függően) viszonylag kis sávon belül "elkönnyül" a vga. Még egy picivel feljebb meg már vége. Ott vehetünk 2x olyan erős vga-t, az sem fog szinte semmit dobni. Érdekességképp próbáljátok ki, meddig tudtok eljutni fpssel egy-egy játékban. Egész meglepő falakba lehet ütközni. Pl. Gta 5-be valahol 200 fps körül (ha jól rémlik) limites az engine. Mai cuccokkal sem olyan sima elérni ! Hiába veszed le 720p-re.
Az ilyen 5 ghz vs. 5.3 Ghz-es cpu csaták is csak ott tudnak +12-t felmutatni, amikor sci-fi, sok száz fps-es értékek vannak a táblán. Értem én, hogy kell valami eredményt mutatni, de az információ oldal csorbát szenved (tisztelet a kivételnek és egyébként egyre több tesztnél látom a 4K-s eredményeket is, amikből meg tisztán látszik, hogy alacsonyabb fpsek mellett az egész mezőny közel azonos eredménnyel zár) mégpedig az, hogy aki nem a kurrens top vga-val tolja 1080p-be a CS-t, annak az égvilágon semmi előnye nem lesz ha egy még erősebb alapra költi a pénzét. Sokkal jobban járna akár egy kocsmázós hétvégével a haverokkal.
Én azt is megértem és elfogadom, ha valaki 200 fpst szeretne, ahhoz bizony szükség van minden plusz erőre, de van olyan is, aki már folyamatosnak látja a képet 100 fölött és jó neki. És persze van az, mikor a fostalicska engine-hez veszünk egy sokkal erősebb gépet, mert az a szar arányosan, mégiscsak javulást ad.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Biga123
addikt
válasz gainwardgs #13195 üzenetére
És RT vel hogy alakul?
DLSS -el?[ Szerkesztve ]
---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
tag
válasz gainwardgs #13195 üzenetére
Az lehet, hogy lemaradt, hogy én 1440p-ben futtattam a tesztet, de lehet, hogy te is
-
tag
válasz gainwardgs #13198 üzenetére
1080P-ben nálam ilyen, átállítottam hbao+-ra, hogy teljesen egyezzen.
Így már lehet értelme 3060Ti-ra fejleszteni[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
-
PROHARDVER!
(rögzített hozzászólás)
Politikát és OFF hozzászólásokat mellőzzétek. Köszönjük.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest