Hirdetés
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- iPhone topik
- Magisk
- Apple Watch
- Apple Watch Series 10 - évfordulós kiadás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- 10x-es Holdfotót villantott a Vivo X200
- Azonnali mobilos kérdések órája
Hirdetés
-
Mozgásban a Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
gp A kalóz jakuzák jövő év februárjában érkeznek meg hozzánk.
-
Elstartolt az Ulefone 5G-s, hőkamerás strapatabletje
ma Mindent egyszerre kínál egy készülékben, hagyományos Armor 4 Ultra is akad.
-
Játékos TWS headsettel gyarapodott a SteelSeries kínálata
ph Az Arctis szériás újdonság számos platformon működésre bírható, és konzolok szintjén van a Microsoft gépeihez való verziója is a Sony-t favorizáló mellett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
A monitorom (Dell P2424H) input lag szempontjából igen erős konstrukció, a legjobbak között van, még a lassabb IPS panellel is. [link] [link].
Másfelől az elektronikát nem "tuningolom", ha tudja oké, ha nem tudja, akkor meg kiírná, hogy "Signal out of range".
Szóval amit tapasztaltam, az ettől teljesen független. Természetesen ellenőriztem megfelelő tesztekkel, minden képfrissítési frekvencián (50hz, 60hz, 72hz) képkihagyás nélkül, hibátlanul működik az elektronikája.Azt érezni amúgy pontosan, amit írsz, hogy a 60hz-es átvitel 16,6ms képfrissítési időköze 13,9-re rövidül 72hz-en, ez 20%-os "gyorsulás", 20%-al több képkockára van bontva így a mozgás adott idő alatt ideális esetben. A vicces, hogy még az asztalon, a kurzor mozgatásánál is igencsak érződik.
Ezért is írtam, mennyire komoly lehet ehhez képest egy 100hz-re képes monitor, vagy egy 120, 144hz-es... AZ nem +20% a "standard" 60hz-hez képest, hanem akár +140%. Persze, mindez csak és kizárólag akkor ér valamit, ha a gép is képes az adott, 16,6ms, 13,9ms, vagy 144hz esetén 7ms-enként képkockát produkálni. Ezért nem tartom kis FPS mellett akkora durranásnak a G-syncet, mert hiába tudja dinamikusan változtatni a képfrissítési frekvenciát, az 50hz/50fps 50 marad, a maga 20ms-es képkockaváltási idejével együtt. -
HSM
félisten
De az a 60hz-en 1ms input lag ha csökken 20%-ot, nem történik az égvilágon semmi, pláne, hogy a panel ~4ms válaszidejéhez képest az 1ms is szinte semmi.
Érdekes, késleltetésre a G-syncnek kéne rosszabbnak lennie, Abu85 szerint +1 képkocka késleltetést okoz: [link].
Hogy mennyi idő alatt érkezik meg a monitorra a kép az jó kérdés, gondolom, a DisplayPort-ot alaposan kihasználják, tehát lehet elvileg itt nyerni 5-10ms-et. Mondjuk ez nem tűnik szintén komoly nyereségnek, pláne, hogy tudomásom szerint az NV drivere 1-2 képpel többel számol "előre", mint az AMD-s, ami azét ennél több időt tesz ki.(#17081) Keldor papa: Az általad leírt jelenséget én minden játéknál tapasztalom, hogyha hozzá vagyok szokva a 72hz+90-100FPS sebességhez, utána olyan borzalom pl. a Tomb Raider is 30-40FPS-el, akármennyi hz-en, hogy sírni tudnék, akad, késik, minden baja van, míg ha hozzászokok, azért tudom úgyis élvezni.
Ezért is vagyok szkeptikus a G-synccel, 60-70FPS alatt nekem amúgysem az igazi a folyamatosság érzés egy játékban.
Amúgy lehet, van benne valami, hogy az általad említett Ubi játékokban valamit a kelleténél (szokásosnál ) is jobban elszúrtak, és az okozza a gondot... Szerencsére abszolút hidegen hagynak az Ubis-s címek, főleg ez a kettő, szóval kb. esélytelen, hogy kipróbáljam, sajnálnám rá az időmet pazarolni.(#17083) Abu85: Szerintem pedig teljesen jó ez az új módszer. Ha jelenleg 1 parancs/órajel a 100%, akkor a 2-3 az bizony 200-300%. Inkább átnevezni kéne GPU-usage-ról command/clock-ra.
(#17085) Abu85: A GPU PerfStudio-t kicsit nehézkesebb realtime kirakni az OSD-re.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyrészt a kettőnek nincs köze egymáshoz. A prerender az egy szoftveres probléma, míg a Sync egy hardveres.
Másrészt a driverben állítgatás ma már nem működik, mert szinte mindegyik AAA játékhoz saját profilban van ez az érték beállítva. Az AMD-nél és az NV-nél is. 2-4 között van amúgy.
A régi programokra jó csak a driveres beállítás, ami az NV-nél valóban 3. Az AMD-nél ez az érték alapértelmezetten 2. De mint írtam, ezt a mai profilok felülírják.
Harmadrészt a prerender a low-level API-kkal elveszti a létjogosultságát. Az alkalmazásban megadott érték él majd, és a driver nem írhatja azt felül. Például az összes Mantle játék 1-es értéket használ.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az egér USB összeköttetésén az 1000 Hz 125-re csökkentése is növeli az input lagot. Mégse hozzuk kapcsolatba a prerender beállításokkal.
Amelyik játékra van profilban rögzített beállítás, ott nem működik az egyénileg megadott adat.
A Microsoft 1-et ajánl. 2-3-at a gyártók használnak. Ez azonban nem az MS ajánlása. Ne tévesszük össze ezt a kettőt.
Ez nem DirectX beállítás. Ez egy driver beállítás. Egészen világos, hogy az 1 az ideális, mert miért is várnál egynél több jelenet elkészítésére, mielőtt elkezded az első jelenethez tartozó képkocka számítását. Az elmélet azonban ott bukik, hogy lassú az API, és szükség van legalább két jelenet időre, hogy a driver összegyűjtse és felpufferelje az összes API parancsot.
Olvass erről: [link][ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A prerender egy driverre vonatkozó beállítás. Nincs alapértelmezett mód a DirectX API-ban. A MS 1-et ajánl és ennyi.
Olvasd el, hogy jobban megértsd. Nem forrás, csak segítség.
A 12.4-as driver óta 2 a Catalyst alapértelmezett beállítása. A Radeon Pro csak egy független, és AMD-hez nem kapcsolható program. Mar régóta nem fejleszti JAPAMD, mert elment a raptr-höz dolgozni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
sayinpety
tag
D3D11ben nincs default render ahead. Nem definialt beallitas az alkalmazas fele. A graphics driver valasztja ki 0-8 kozott. Anandtech sok teves informaciot kozol.
D3D12ben van definialhato render ahead. A program allitja be. Ha nem tesszuk 1 a default ertek. Mantle ugyanez, am a Mantle kotelez a beallitasra. Nem fut a program, ha nincs beallitva.[ Szerkesztve ]
-
Maszki
tag
Ez a skyn3t-vBios-DCII-rev4 bios van rajta, viszont a leírás szerint 20%-nak kéne lenni a minimumnak.
A frissített gyári biost nem próbáltam még, viszont lehetőleg v-biost szeretnék a kártyára tenni.◄ Maszki ►
-
NFree
addikt
Szia kb 20 fps körül mozog ugyan azon beállításon , én olyan 10 körül vártam . Nem olyan gyenge a 770 lightning (gondoltam) .
Tetszik a kari jól néz ki. lehet ezután evga-s leszek, habár a lightningok-nak a sárga fekete szine az nagyon bejön, nemhiába vettem anno sárga fekete gixert is .
Toltam vele vantage tesztet, 1,2v on léggel 1280 ra boostolt fel ebben a melegben. szerintem teljesen rendben van, remélem majd a hidegvízre is jól skáláz . Haven bench is lemegy fesz emelés nélkül +75mhz(gpu mag).off
Itt a 770 Kis tuningal. [link]vga
-
NFree
addikt
Igen szerencsésnek érzem magam, nem megy rosszul a két kari szeretem is őket
Nos ASIC Quality 76.7%
A1 rev
Samsung memcsi van rajta, még nagyon nem nézegettem hol a vége , még most annyira nem érdekel . majd ha hideg lessz. remélem jól fog skálázni mind gpu mind memória.
azon agyalok , hogy csak vissza kéne tegyem a lightningot azon csak egy full blokk van. ebbe a melegbe ne kínozzam szegény karit habár a tudat , hogy milyen tégla van a gépben kicsit bldoggá tesz . De nincs időm semmire épp csak netezek.vga
-
HartgeH3-2.8
addikt
Ha jól tévedek, egy szinte új, 3 hónapos kártyád van, Ilyeneket hol lehet venni, hisz már rég nem forgalmazzák (?!)
Az OFF topikban OFF, az ON by LaciCRM - Online túraautó E-Sport bajnokságok közvetítése élőben, kommentátorral! Real Cars Real Racing Hungary Youtube/Facebook!
-
Gaboman
nagyúr
Köszönöm a hozzászólásodat!
Nem vagyok egy FPS őrült, csak azt szeretnék több játéknál magasabb beállításokat is kitudjak próbálni és szépen folyamatosan játszani.
Úgy gondoltam hogy egy 780 kaliberű kártyával ez meg is valósulhatna.
Természetesen a processzorom sem egy mai darab, váltani nem igazán szeretnék róla, ha az előbb említett előrelépést elérhetek a 950GTX-el szemben akkor már nyertem.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Rendben, köszönöm!
Utánanézek majd, AMD oldalon a R9 290 ami még szóba jöhetne.Hasonló teljesítményű mint a 780, igaz valamivel többet fogyaszt de a memóriamérete meg nagyobb.
Érdemes rajta is elgondolkodni, annak tudatában főleg jó alternatíva hogy akár 50000 Ft alatt is hirdetnek már.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Rasiel
senior tag
"...a 3GB-nál több VRAM előnye általában csak 1440p -ben vagy sokszoros MSAA használata esetén érezhető."
Többször előkerül ez a téma a fórumon, nem akarok vitát generálni, de ezzel nem feltétlenül értek egyet. Vannak ma már olyan játékcímek, amelyek fullHD-ban is tudnak profitálni a 3GB+ VRAM-ból, amelynek természetesen érezhető a hatása is. Nem a 780 ellen beszélek, hiszen írtam az előbbi kommentemben is, hogy 1080p-re, normálisan beállítva a játékokat, az esetek nagyobb részében elég lehet a 3 GB. Tapasztalatból írom, hogy voltak olyan játékok, ahol kifutottam ebből a mennyiségű memóriából és ez a teljesítményen is meglátszott: Mirror's Edge Catalyst, Quantum Break, hogy csak két címet említsek. Azokon a beállításokon, amelyeken játszottam, a GPU ereje elég lett volna, egy darabig mentek is ezek a játékok viszonylag megfelelően, de egy idő után, amikor elértem egy bizonyos részhez egyszerűen belassultak a számomra már játszhatatlan kategóriába. Ez főleg a ME Catalyst-nél volt komolyabban tapasztalható, QB-nél viszont folyamatosan érezhető volt, hogy limitáló tényező a kártyán lévő VRAM mennyiség. Ezeken kívül még tudnék írni pár címet.
Azzal viszont egyetértek, hogy vannak olyan címek, mint pl. az általad is említett Rise of the Tomb Raider, Doom, stb., amelyek egy bizonyos grafikai beállítások felett (ez főképp a Texture Quality-re igaz) egyszerűen szükségük van a több VRAM-ra, de ezt az adott programok jelzik is a felhasználó felé.[ Szerkesztve ]
-
Rasiel
senior tag
A linkelt videóhoz: tény, hogy kevés a CPU a 970-hez és a 780-hoz is, de nem értem, miért nem húzta magasabbra a grafikai opciókat a tesztelt játékokban. Képminőségben kapott volna pluszt, a teljesítmény sem csökkent volna (komolyabb mértékben), mivel a GPU jobban dolgozott volna. Természetesen ebbe is bele tud szólni a VGA-hoz párosított gyenge CPU, de így közel sem volt teljes ez a "teszt", amit a srác csinált.
[ Szerkesztve ]
-
Rasiel
senior tag
-
cyber86
őstag
És még több ramot is eszik jól látom? Viszont a grafikai hibák nem tudom miért jelentek meg. Majd csinálok egy videót, hogy mire gondolok.
Asus Rog Strix Z790-E Gaming Wifi II, 14700K, 2x16 GB Corsair Vengeance 7200Mhz,Artic LF II 420, Asus Rog Strix 3070 8 Gb, Samsung 980 PRO 1 TB M2 , Asus Rog Strix 850G, Be Quiet Shadow Base 800FX, Acer Predator XB273UNV
-
cyber86
őstag
Itt elég jól látni és a 376.07-es drivert használom. [link]
Asus Rog Strix Z790-E Gaming Wifi II, 14700K, 2x16 GB Corsair Vengeance 7200Mhz,Artic LF II 420, Asus Rog Strix 3070 8 Gb, Samsung 980 PRO 1 TB M2 , Asus Rog Strix 850G, Be Quiet Shadow Base 800FX, Acer Predator XB273UNV
-
sakal83
addikt
Nem lassítják hanem az ujabb játékokban az amdhez es a hazon belüli következő generációhoz kepest lassabban megy.
Értsd. Gtx780ti 20%al veri a 290xet megjelenéskor az aktualis játékokban. Mig 2 évvel kesobb a két évvel későbbi játékokban mar 10%al lassabb. Szintúgy nyilik az olló a gtx970hez kepest is...
Friss tesztem. Dirt rally gtx780ti 89 fps húzott gtx1060 6 gb 90 fps.
Ujabb jatek -20-25% es nem a vram miatt... Ezek tények.
http://www.guru3d.com/articles_pages/dishonored_2_pc_graphics_performance_benchmark_review,6.html
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Kerestem hozzá egyet, sajnos nem volt meg az eredeti.
Update:
Most kiszedtem az alaplapot, az utolsó slotot is kipróbáltam, hogy mi a helyzet. A 980Ti-al lefutattam a 3DMarkot, meglepően csak az első teszt futott le, de legalább az lefutott. Doom elindít, 1 órán át futtattam, semmi gond nem volt, végén kiléptem és minden okés.
Kártya csere 780be, doommal kezdtem, látszólag minden okés, majd kilépve a windowsba megint fekete kép és restart. 3DMark próba, pár perc után lehalt megint az egész.
A 780 a jó gépemben, hibátlanul működik.
Az integrált vga-t is kipróbáltam GTA5-el, azzal ment, kilépés után nem okozott hibát.
Nincs jobb ötletem, mint rendelni egy alaplapot.
Eat sleep game REPEAT | Origin/Uplay : L0Fgi | BN: Lofagi#2966 | YT: https://youtube.com/user/lofagi
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● ne OFF-oljatok!
- Hobby rádiós topik
- Kompakt vízhűtés
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- 3D nyomtatás
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Megérkezett a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
- Windows 11
- Androidos tablet topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen