- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Xiaomi Watch S1 - szép az idő
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Honor 200 Pro - mobilportré
ma AI portrémóddal támad a Honor, csúcskategóriába kúszott árazással.
-
AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
it Kitalált a mobilokra egy AI-alapú lopásgátló funkciót a Google – Brazíliában kezdi el tesztelni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Anubris #64616 üzenetére
Nem. Az igazából kialakításban hasonló lesz, mint a Vega 10, de 1:2 lesz FP64, a PCI Express vezérlője 4.0-s lesz, illetve eléggé ki lesz terjesztve az infinity fabric lehetőség. Emellett 7 nm-es node-on jön.
Már felmerült pár érdekes pletyka is, mint például az, hogy a Vega 20 GPU-ra és a Rome CPU-ra építve lesz egy olyan EPYC verzió, ami ezt a két hardvert rakja egy tokozásba, és akkor a CPU-val a GPU négy GMI-n keresztül lesz összekötve. De ez még csak pletyi, viszont egyre több helyről lehet hallani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Anubris #64623 üzenetére
Inkább Ti körüli. De ezzel már sokat mondtam. Mindenesetre ismétlem, hogy a Vega esetében nagyon sokat számít, hogy a beépített hardvereket aktiválja-e a meghajtó. A legtöbb dolog, ami a Vega GPU-t Vegává teszi ma még csak ott van a hardveren és arra vár, hogy be legyen kapcsolva a meghajtóban. A Frontier ezért került kiadásra előbb, mert az OpenCL és a ROCm nem igazán igényli ezeket a komponenseket, tehát a félprofi piacra már jó a hardver.
Mindenképpen a Volta számít, mert az NVIDIA oldalán ez az architektúra hoz olyan képességeket, amiket a Vega bevezet. A Volta esetében is a packed math lesz az egyik kritikus fejlesztés, ami ma egy játékban sem számít, de amint SoA vagy AoS shadereket írnak a fejlesztők, a Volta és a Vega is a visszapillantóból fogja nézni a Pascalt. Majdnem megduplázódik a teljesítménye ezeknek az architektúráknak ezektől az optimalizálási formáktól, míg ezek nélkül igazából nem sokkal tudnak többet, mint egy korábbi architektúra. De ezek új hardverek. A 2018-as igényekre reagálnak, nem a 2016-osokra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Anubris #64626 üzenetére
De így nem gondolkodhat egy gyártó. A GP102 és a Vega 10 a 2016-os igények mellett lényegében tudja ugyanazt +/-10% per játék per gyártó, viszont a Vega 10 jóval később jelent meg, tehát amíg mondjuk a GP102-nél nem gond, hogy a 2018-as igényeket nem tudja kiszolgálni, mert ott lesz helyette a Volta verzió (amellett, hogy a 2016-os játékokban az sem fog többet tudni), amire nyugodtan lehet váltani a következő év elején, addig a Vega 10 helyett nem lesz semmi 2019 közepéig, tehát a 2018-as shaderekre kellett tervezni.
Eleve a Creators 2 update rengeteg dolgon teljesen változtat. A D3BC megy nyugdíjba (persze megmarad legacy szempontból), és a helyére jön a jóval modernebb DXIL. Ez olyan szinten fel tudja kavarni az erősorrendet, hogy tejesen kiszámíthatatlanná teszi a következő évet. Minél későbbi egy hardver, annál jobban illeszkedhet a DXIL-re, következésképpen a kódfordítás annál hatékonyabb lesz az új IR-rel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Anubris #64706 üzenetére
Nem. Tényekkel sosem állt elő senki. Ezekre a dolgokra az újságírónak immunisnak kell lennie, mert rengeteg ember van a fórumon, és ha az újságíró cikke nem tetszik neki, akkor nyilván nem magába néz, hanem az újságírót kritizálja, és elkönyveli valamilyen fannak. Erre még a régi kollégák is figyelmeztettek anno, hogy ha akarom, akkor adjam meg a lehetőséget az állítás tényekkel való alátámasztására, de amúgy ne törődjek vele, mert ez mindennapos esemény lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Devid_81
nagyúr
válasz Anubris #64859 üzenetére
En itt (UK) tudtam volna egy 1080 Ti 420£ ert papirok nelkul, ami boltban 649£
Nem mertem beleugrani, olcso volt, de nagy riziko.Itt viszont vannak papirok...viszont posta es elore utalas...
Csakis szemelyesen, es akar latni is kellene, hogy mukodik, kulonben felejtos szerintem....
-
Devid_81
nagyúr
válasz Anubris #65347 üzenetére
Oh, es meg csak most jonnek Threadripper procik.
Azok majd ra se fernek ezekre a grafikonokra, olyan hosszu csikok lesznekAmugy remelem ez sikeres lesz az AMD-tol!
Az aruk igencsak csinosra sikeredett.
Aztan akinek nem eleg 16mag/32HT 4GHz-en annak mar regen mindegy...
-
válasz Anubris #65347 üzenetére
majdnem minden egymashoz kepest meresi (5%)os hibahataron belul van mondjuk, szoval ez megesi kiserleteknel.
meg ha van 1-2 jatek ami jobban skalazodik tobb maggal vagy extrem threadlimites es azon az egy jatekon belul kulonbsegek vannak egyebkent meg nem, akkor szinten igy nezhet ki az adathalmaz a vegen.
ettol fuggetlenul persze vicces a forditott sorrend, de kb jol is erzekelteti, hogy ilyen 2%os kulonbsegeknek a jatekoknal mennyi lathato ertelme van. foleg, ha nem fut a virusirto, a tuzfal, a TS meg egy koteg dolog a hatterben ami egyebkent futna.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Anubris #65472 üzenetére
Nem tudni még, mivel a Total War eléggé speciális helyzet, ugyanis az AMD-nek és az Intelnek is joga van a promócióra a CA-val. Valószínű csak, hogy Gaming Evolved, mert az AMD-nek elsőbbsége van az Alien és a Warhammer játékokra, míg az Intelnek a többi CA játékra.
A promóció viszont ettől a támogatástól még nem biztos, mert jelenleg ott a Bethesda aktuális fő partnerként, és az ő címeik mindenkiénél többet számítanak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Anubris #65919 üzenetére
Nem kell azokat fokozni. Világosan bejelentette az AMD, hogy a Quake Champions, a Wolfenstein II: The New Colossus, a The Evil Within 2 és a Far Cry 5 Vega-only fícsőröket is tartalmaz, illetve a keleti piac számára a Ni Shui Han lesz ilyen. A támogatott funkciók között a packed math lesz a kiemelt, mert ezt nagyon könnyű beépíteni és nagyon sokat gyorsít. Hogy mennyit arról itt írtam a második és a harmadik bekezdésben: [link]
A primitive shader más tészta. Azt is lehet használni, de egyelőre nincs benne a meghajtóban. Viszont az NGG fast path ~27 GP/s-t tud, ami egy tegnap leleplezett adat. Ez majdnem a két és félszerese annak, amire a Titan Xp képes, tehát ha ezt beépítik egy játékba primitive cullingra, akkor nyilván a Vega 10-nek ez a teljes paletta ujjgyakorlat lesz, mert a háromszögek jelentős részét egyszerűen még a számítások előtt kidobja, míg az aktuális hardvereknek végig kell szenvedniük egy rakás számítást, mire el tudják dobni az eredményt.
A ROVs esetben a teljesítményt az áttervezett ROP rendszer fogja biztosítani. Korábban csak az Intel tervezte ilyenre a konstrukcióját, de nekik ugye hiába volt önmagában a ROVs gyors, az IGP sokszor kevés volt.
Az ordered atomics esetében a Vega külön globális adatmegosztást használ a feldolgozás gyorsítására, így a szinkronizációt lapkán belül tudják tartani, míg a többi hardvernek ehhez a videomemória kell, ami hatványozottan lassabb szinkronizációt jelent.
A prefixsumra a Vegának dedikált utasítása van. Más hardverben ilyen nincs.Fun infó, hogy a Volta biztosan javít a ROVs teljesítményen és a prefixsumra is lesz dedikált utasítása. Ezt már most lehet tudni. Nyilván a Voltát az NV már ugyanúgy az SM6-ra tervezte, mint az AMD a Vegát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Anubris #65922 üzenetére
Ez a SIGGRAPH volt. Az nem egy marketinges rendezvény. És direkt azért árulták el azokat a stúdiókat (Bethesda, Ubisoft Montreal, NetEase), akik Vega-only fícsőrökre dolgoznak, hogy ebből ne legyen meglepetés, amikor a stúdiók játékai megjelennek.
Természetes, hogy vannak új dolgok. De ez várható volt. A 2000-es évek előtt kialakított VRAM és culling modell nem működik már 2017-ben. Eltelt majdnem 20 év, és a rendszer alatta nem változott semmit, de az adatmennyiség, amit fel kell dolgozni a sokszorosára nőtt. Tehát az a rendszer, amit kidolgozott az iparág a húsz évvel ezelőtti adatmennyiségre, a mai adatmennyiségnél egyre inkább köhög. Erre pedig tipikus reakció mindig a rendszer átalakítása. Semmivel sem járna jobban a piac, ha azt mondaná, hogy cipeljük még magunkkal a problémát, majd rakunk 64 GB memóriát a GPU-k mellé. A tendencia miatt számítani kell arra, hogy a jövőben a 20% alatti kihasználás is előállhat, tehát ebből az opcionális 64 GB-ból 10-12 GB lesz, ahol valóban használt adatok lesznek, míg a maradék adathoz hozzá sem nyúl majd a hardver a leképezés 99,99%-ában. Sokkal kézenfekvőbb azt mondani, hogy az allokációkkal dolgozó vezérlés túl pazarlóvá vált, így érdemes elgondolkodni a lapszintű menedzselésen, amikor nem kell egy teljes, akár 100 MB-os allokációt behúzni a rendszermemóriából a VRAM-ba mindössze 4 kB bájtnyi igényelt adatért. Elég azt a 4 kB-ot bemásolni és a maradék maradhat a rendszermemóriában, úgy sem kell. A dolgok normális menete, hogy egy cég megvalósította ezt. Az NVIDIA GV100 is tudja ugyanezt, hiszen ott is ugyanúgy problémát jelent, hogy pár kB-ért foglalunk le 100 MB-os méretű allokációkat. Az igaz, hogy az AMD és az NVIDIA rendszere némileg különbözik. Az AMD-é blokkszintű és bájtszintű elérésre is képes és x86/AMD64 processzorokkal működik. Az NV megoldása a GV100-ban még csak blokkszintű elérést tud (ez a következő generációra könnyen kiegészíthető) és IBM Power9 processzorok mellett üzemképes. Az NV is meg tudná egyébként oldani az x86/AMD64 processzorokkal való működést, ha az Inteltől kapnának x86 licencet, vagy meg kell egyezni valamiféle emulációban. Valami konszenzus mindenképpen kell majd. Az FTC valószínűleg idővel fel fogja szólítani a megegyezésre az Intelt.
A culling problémák megoldása is várható volt. A vertex és geometry shaderek tíznél több évesek. Akkor jók voltak, de ma a jelenetek komplexitása az akkori szint százszorosára rúg, tehát egyre inkább koncentrálni kell az olyan újfajta culling technikákra, ami segít a fals pozitív és degeneratív háromszögek kivágásában még azelőtt, hogy átmennének a raszterizálón. Ez azért fontos, mert a hardverek lassan 40%-ban olyan háromszöget raszterizálnak, amelyek valójában nem látszanak. Tehát elköltik az erőforrásuk 40%-át, végeredményben nem látható dolgokra. És akkor a komplexitás nő, amivel a probléma jellege exponenciálisan romlik, tehát ha az éves fejlődést beleszámoljuk, akkor 2018 végén már az erőforrás kétharmadát is el lehet erre pazarolni. Az, hogy a primitive shader lesz-e erre a végleges megoldás nem tudni, de tény, hogy ez az első létező technika, ami foglalkozik a problémával, és elég jól működik, ha már a prototípus kód négyszeres gyorsulást biztosít a normál kódhoz képest. Tehát hatékonyan képes kivágni a fals pozitív háromszögeket.
Egyébként nem lepődnék meg azon, ha a később érkező új DirectX API, egy új futószalagot vezetne be. És ez már egy későbbi fejlődési lehetőség, mert probléma még maradt bőven. A mai igényeknek nem igazán felül meg az "input assembler->vertex shader->hull shader->tesselator->domain shader->geometry shader->rasterizer->pixel shader->output merger" futószalag. Feleslegesen hosszú az előző évtizedből hordozott, lényegében felesleges funkciókkal. A jövő szempontjából sokkal kedvezőbb lenne egy ilyen opció "input assembler->primitive shader->tesselator->compute shader->primitive shader->rasterizer->pixel shader->output merger". Persze ehhez megint új hardverek kellenek, de mindenképpen változás lesz, mert egyre kevésbé tudja kezelni az ipar a század akkora részletességi szinthez tervezett futószalaggal kezelni a százszoros részletességi szinttel keletkező limitációkat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stratova
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Anubris #66862 üzenetére
Nincs még teszt. Délután lesz. Csak annyit mondok, hogy a Frostbite új verziójával biztosan force-olt a binning. Ezt az AMD erősítette meg.
Nem számít, hogy milyen cím, mert nem ez dönt a binning aktiválásról, hanem az, hogy a belső teszteken jól működjön az adott motor. Mivel limitált volt az idő, így csak pár motorra aktív. Például aktív a Need For Speedre és az új Mirror's Edge-re is, ami NV-s cím, de hasonló motor van alatta, mint a BF1 alatt. Ezért lehet bekapcsolni ezt az újítást.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ScomComputer
veterán
válasz Anubris #68957 üzenetére
Igen előfordul, de én Dell-eknél találkoztam ilyennel,bios update oldotta meg,mert eredetileg win7-volt rajtuk és win10-el nem volt kompatibilis az int.vga vezérlő,de a win8-hoz készült biossal már megy..
Próbálj meg rákötni egy külső monitort,és nézd meg úgy is,az esetek 80%-ban azon lesz kép! -
VTom
veterán
-
monosz
őstag
válasz Anubris #74823 üzenetére
És is filóztam sokat hogy kell-e a g-sync,és bizony nagyon nem bántam meg.Pedig "durván" feláras egy sima(144Hz) monitorhoz képest.
G-sync esetén a monitor mindig szinkronban van a vga-ból kitolt fps-el,nem lesz kép törés,akadás.Vaj simán futnak a játékok.Ugyan egy 1080 valszeg "full-on" fog menni,de csodás vizuális élményt biztosít a g-sync.
Ha van lehetőséged,nV-t használsz,akkor mindenképp a G-sync-et javaslom.De gondolom,akik ilyen technológiát használnak (itt a fórumon),ők is javasolni fogják.
60 Hz-ről váltottam anno,ezek után,soha többé nem kell! (pedig de jó volt akkor)papa: Én is hasonlóan gondolom.
RazoR
[ Szerkesztve ]
A fontolgatással gyakran elmúlik az alkalom..
-
Puma K
veterán
válasz Anubris #75084 üzenetére
Igaz a GTA-Rockstar duó support szempontjából vicc kategória, de még a GTA V-ben is (ami igaz egy 2013-mas cím, de na... nem kicsi csapat van mögötte...) felemás a 21:9 támogatottsága... a minimap frankón ugyan ott helyezkedik el mint a 16:9-nél... állítani meg nem lehet.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
VTom
veterán
válasz Anubris #75088 üzenetére
Nekem a második van, kalibrálással bátran ajánlom.
Nem minden játékban bírja a Ti a 100fps-t. ACrigins, Witcher 3 nálam 60fps-re szabályozva megy, mert az fps elég, a látvány meg brutális. Division 80-90fps, BF1 100fps, PUBG 75-85fps, Metro Redux 100fps, mással mostanában nem játszottam. Division kivételével minden játék maxon. Divisionben az árnyékokat levettem, nem az nvidia pcss-t használom, más szerintem maxon van ott is.
[ Szerkesztve ]
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
VTom
veterán
válasz Anubris #75331 üzenetére
Gratulálok, nagyon szép!
Procival egyelőre várnék, elindult a dinnyés verseny a gyártók között.
A mainstream i7 elvileg 8 mag 16 szál lesz idén év végétől, arra érdemes lehet váltani, de a Ryzen is jó alternatíva lehet.
Plusz ha intel oldalon tervezel maradni, inkább várd meg a Z390-es lapokat, szintén év vége körül.
A Te procid még bőven elég a Ti alá is, főleg erre a felbontásra.Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
keIdor
titán
válasz Anubris #75331 üzenetére
Hú, ez nagyon jó monitor, használd egészséggel!
Én már megvárnám a helyedben az év végét, mert akkor már lesz új GeForce 1080Ti teljesítménnyel, de alacsonyabb fogyasztással, illetve a 8 magos Coffee Lake is jön.
Bár nincs olyan játék jelenleg, ami 6 magnál többet használna, szóval a 8700K még évekig elég lenne, de a HT nélküli "9600K" szerintem best buy lesz.[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell XPS 15 9570 Notebook/Laptop, 15,6" 4K Touch, I7-8750H CPU, 32GB DDR4, 512GB SSD, GTX 1050 TI, W
- Szinte új Meta Quest 3 - 128GB + BoboVR M3 Pro fejpánt + extra akkuk dokkolóval / 2,5 év garancia
- Samsung Galaxy A71 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Használt iPad Pro 11" cellular (1. gen) - 256GB + Logitech billentyűzetes tok + Apple Pencil (USB-C)
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával