- Yettel topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Milyen okostelefont vegyek?
- BYD Atto 3 menetpróba
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Európában Moto G85
- Mobil flották
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Premier előzetesen az Until Then
gp Némi halasztás után végre elérhető lett a játék teljes kiadása.
-
Formabontó vezetékmentes klaviatúrák jöttek a Keychron műhelyéből
ph Egy 60+ százalékos ortolineáris, valamint egy 65 százalékos "tört" modellel gyarapodott a cég portfóliója, amiket QMK-val szabhatunk végletekig testre.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz axioma #49570 üzenetére
Autót kellett vennem, mert a 2003-as focus nem volt se biztonságos/se vállalható. Keretösszegem volt autóra ez picit olcsóbb volt (méretben viszont kisebb) mint amit benzinesben vettem volna.
Szóval igen sok felől lehet nézni a dolgot, de a rendszer is ezért lett ekkora, mert ezt is kalkuláltam. - meg mást is ami majd lesz fogyasztó ha eljutok oda.
Nézhetjük amúgy benzin/áram dolgot is, 3 Mwh 210e Ft, így is maradt 200e Ft előny benzineshez képest, de akkor a benzinest is számoljuk ne 5l-el, hanem 6,5-7-el, illetve ne 480-al... hanem jelenlegi áron, máris nem 400e lett volna a 17e km hanem 700e a benzin.
Új hozzászólás Aktív témák
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után