- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Poco M6 4G-ként érkezik a Redmi 13 4G
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 11 - értékesített büntető
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Hirdetés
-
Computex 2024: Mini-ITX alaplapokat vár a Fractal két új háza
ph Az álló elrendezésű Mood és a továbbfejlesztett Era 2 a kis méretű, elegáns PC-t építők számára lehet opció.
-
Steet Fighter 6 - Így harcol M. Bison
gp Az új karakter érkezéséhez még nem kaptunk dátumot, valamikor a nyár folyamán kapjuk meg.
-
Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
ma Az új iOS, az új iPad OS és a Mac OS is megkapja az Apple Intelligence nevű megoldást, amely a ChatGPT-re is támaszkodik.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz csongi #14402 üzenetére
Elvileg ugyanabból az anyagból készül, mint az "igazi". Gyakorlatilag viszont van színeltérés, szóval nem hiszem (bár lehet hogy csak színezés, de annak mi értelme lenne?)
Egy dolog biztos, RMS görgőnél már szemre és tapintásra is jobb. Xcitingban jó volt, nem zabálta meg mint a Polini görgőket.
-
szilchi
őstag
válasz csongi #14629 üzenetére
Fújtam még bele.És egy napig kb. normálisan ment az index.De másnapra megint hol kapcsol elsőre hol nem.Meg miután befújtam balra is rendesen működött,nem kellett nyomva tartani.De másnap megint kellett.Ráférne lehet egy alaposabb tisztítás .
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
lehella
senior tag
válasz csongi #14901 üzenetére
Ez szerintem nem a környezetvédelmi szabályok miatt van, hanem divat, vagy fejlesztési verseny. Sok új autóban most sincs. Nekem a Lancer csak 3g-al kevesebb káros anyagot pöfög a start&stop rendszerrel papíron. Autónál az ilyen rendszerekhez erősített generátort, akksit és önindítót is raknak, sőt még tovább is csicsázzák, így még akkor is megéri ilyen modellt választani, ha nem annyira célpont a kihasználása. Más kérdés, hogy pár másodpercre felesleges leállni.
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #14985 üzenetére
Már amiben... 250-es Majában olyan elektromos, mint a pinty! Kifejezetten
nem alacsony szállításúak amúgy. Még a klattyogósok sem, mert ne azon
múljon: a karbi (ha karbis a motor) majd a tűszeleppel beszabályozza őket.
De ha nincs rajta fojtás, akkor 30 lph-t simán vinnie kellene egy ilyennek is. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #14987 üzenetére
Nyomásról - eddig - szó sem volt. A nyomás és a szállítás nem ugyanaz.
Egy szivattyú lehet magas hozamú, de alacsony nyomású (lásd mondjuk
fűtési keringető rendszerek), vagy alacsony hozamú, de magas nyomású
is (lásd mondjuk búvárszivattyú a kútban). A kettő NEM zárja ki egymást.Minden üzemanyagszivattyúnak, "benzinpumpának" sokkal nagyobb max.
hozama van, mint amit a motor normál esetben felhasznál, hiszen extrém
terhelésnél is meg kell lennie a folyamatos üzemanyagellátásnak...Injektorosoknál valóban magas nyomású megoldással dolgoznak, DE EZ
NEM jelenti azt, hogy ezzel sokkal több üzemanyagot égetne az injektor,
sőt, a precíz adagolás miatt (jellemzően) kevesebbet szokott fogyasztani.
Magyarán, ahogy jeleztem, a nagy nyomás nem jár magas szállítással...
(Ha meg igen, akkor a felesleget visszavezetik a tankba: az megint más.)Összességében tehát: pontosan mit is akartál mondani a Vespáról? Csak
mert arra céloztál, hogy abban klattyogós van. Így a "levezetésed" szerint
akkor az alacsony szállítású, sőt, akkor biztosan karbis a motor.
Legjobb tudomásom szerint ezen állítások egyike sem igaz... Szóval?Szerk: a klattyogósban (membránszivattyú) NINCS impeller, ami a Vespa
bizonyos szériájában meg tud szorulni (megállítva az üzemanyagellátást).Bele ne kössön valaki, hogy nem az injektor égeti az üzemanyagot. Úgy
jött ki a megfogalmazás. De remélem a lényeg azért átment. Attól, hogy
megküldöd nagy nyomással, ha kellően lefojtod, nem lesz nagy áramlás.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #14989 üzenetére
Akkor jól értettem, hogy "nem értem"... Milyen típust vettél amúgy?
Nem mintha lecserélném, mert jó ez így, csak idegesít a "mérhetetlensége".Jellegéből adódón nem egyenletesen szállít, így "hidraulikus sokkot" okoz a
benzincsőben, ami HA rossz helyre rakod a pörgettyűt, fals méréshez vezet.
Ezt mondjuk már megoldottam, mert mostanában jellemzően CSAK alámér,
azelőtt érdekes volt, hogy mindkét irányban tudott tévedni... Gondoltam, egy
visszacsapó szelep megoldja a gondot, és így is lett! De ha 1 hétig bírta, hát
sokat mondtam: amikor kiszedtem, konkrétan elporladt a membrán. (Sajnos
nem erre találták ki: valószínűleg úgy kibírta volna, ha napjában csak párszor
nyit-zár, de úgy, hogy ez percenként párezerszer bekövetkezhet azt nem.)Kínomban már azon gondolkodtam, hogy olyan "kicsi" a motor fogyasztása...
(Mármint relatíve tényleg az - néhány liter óránként az nem nagyon sok!)
Szóval, valami differenciális mérést lehetne csinálni erőltetett szivattyúzással.
Előremenő ág, visszamenő ág, mindkettőn kellően nagy, jól mérhető áramlás
sok impulzussal, és "csak" a különbséget kell kiszámolni, az a fogyasztás...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #14993 üzenetére
Hát nem. De azért jó tudni, hogy természetesen a gyári membránszivattyúd
is tudott ennyit (újkorában), mert úgy van kitalálva az egész rendszer...
Lehet, hogy egy-egy lökettel nagyon pici térfogatot mozgat, de ilyen löketből
percenként több ezer lehet (rpm), így nem mondhatjuk, hogy hű de alacsony
szállítású lenne. Legalábbis szerintem. (Oké nem is többszáz liter óránként.)Kerestem volna tipikus membránszivattyúról jelleggörbét, de nem találok.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz csongi #15037 üzenetére
A baloldalin az alsó karc mély, azt nem polírozza ki semmi. A két fényszóró meg egyben van, 65 ezer Ft az ára.
A rendszámtartót nem hiszem, hogy hegesztésre írja ki, az fényezetlen, így látszana a javítás. Én inkább megint a kibaszott avultatástól félek, mint a Bálnánál..
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #15039 üzenetére
Xenon is atmegy
Max. vmi csókos helyen. Normál helyen úgy kivágnak vele, mint a macskát...Ma meglepett a J.Costa. Vagy a hideg idő teszi, vagy nem tudom, nagy kedvem
nem is volt gyorsulni, de mondom, megtankoltam, az út is száraz, hadd szóljon:
9,0 / 5,6-ot ment az első egyenesben, ami eddig a legjobb mért eredmény, majd
a másodikban csak 4 tizedet rontott ezen. Ami gyanússá teszi a mérést, hogy a
200 m táv megtételét (ami csak nagyon picivel lehet túl a 0-100 gyorsulás távján)
mindkét esetben 10,2 másodpercre írta, márpedig utóbbi mérési adat pontosabb.Megjegyzem: stabilizálódott a fogyasztás 5,3 L/100 km-nél, ami városban csoda.
(Természetesen önmagához képest, és a többéves tapasztaltakhoz képest...) -
DigitXT
félisten
válasz csongi #15084 üzenetére
Ahhoz előbb nevet kellene cserélned egy bizonyos típusú vérszívó repülő állatra.
Igen, van egy hosszabbító, aminek a végén csücsül az olajnyomásmérő: sajnos
úgy néz ki, hogy szarul tömít az új (vagy még mindig nem eléggé húztam meg,
vagy épp ellenkezőleg, az előző volt túl megtépve, már szétcseszve a menetet),
mert a 20-50 psi közti üzemi nyomás csöpögést indukál. Tegnap ez még szinte
semmiként jelentkezett! A motor alatt összegyűlt kis cseppekben. De most egy
picit durvábbnak nézett ki a dolog, tehát a menetszétcseszős elmélet gyanús...
Ami persze roppant kellemetlen, mert akkor megoldva sem lesz egyszerűen.
(Még jó, hogy csak egy sz*ros hosszabbító. Végső soron leköthetem az egész
hóbelevancot a fenébe. Ha tényleg szétment: a blokknak nem lesz baja...)Szerk: legutóbb, amikor feltűnt, hogy esik az olajnyomás, és olajpárás a blokk,
gondoltam, lelazult a régi adapter, meghúzom jobban... ott maradt a kezemben
mert már el volt repedve. Mire azt kiműtöttem a blokkból, rendesen leizzadtam!
Na azóta az ilyen eseteket elkerülendő, hosszabbítóban van a nyomásmérő.
Mert amúgy természetesen csak úgy betekerni nem lehet, mert nem fér oda...- Hozzál fiam két kiló hurkát a boltból. De ne véreset!
- Denevéreset?![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #15103 üzenetére
Szarfosolasznál viszont lehajtott oldalsztenderrel, vagy bekapcsolt vészleállítóval
se kép se hang. Most mondhatnám, hogy "ahogy kell". De semmi se hibátlan.
Szerk: mondjuk karbis és klattyogós benzinpumpás modellnél azt hiszem kicsit
macerásabb lenne indítózás közben egyszerűen "nem befecskendezni".
Oké ha a trafót lövi le, akkor mehetne a benya, nem gyulladna be, csak úgy meg
a katalizátort tenné tönkre, ahogy írták korábban. Igaz, én már leszereltem.
Mármint a gyári kiput, ami elvileg katalizátoros. (Volt anno erről is vita, hehe...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #15123 üzenetére
Na igen, azt kifelejtettem, hogy a Madison akkor sem indítózik, ha a féklámpa
kapcsoló nem vezet. (Automatákban szokott lenni ilyen áramkör, bár azt nem
tudom, hogy pontosan mi az az FS, de ha Foresight, akkor az is robogó.)Automata Opel Vectrában is taposni kellett a féket indítózáshoz. Oké, 1 pedál
esetén nagyon sok választási lehetőség nincs. Két fékkarnál meg szokott. De
nem feltétlen kötik az első fékre is, mert ilyenkor a hátsó kerék váratlan durva
felpörgése, s a motor meglódulása ellen védekeznénk. Pl. szívatóhiba esetén.
A 12.1-es böszme relé kapcsolja az indítómotorra az áramot, de csak akkor ha
1) van mit (bent van az akku: ha nincs feltöltve eléggé, attól ez még kapcsolja)
2) áram folyik a másik oldalon, ami viszont látszik, hogy a 13-as relétől is függ:
a féklámpa betápja az egyik feltétel, a másik meg, hogy a 13-as relén testeljen.
Az egész vége az indító nyomógombon van, de ezeket össze kell kötni, tehát a
másik oldalon megintcsak áramnak kell folynia. Ennek feltétele, hogy az oldal-
sztender kapcsoló testeljen (ne legyen lehajtva, ne legyen kontakthibás), végül
hogy a vészleállító vezessen: "kikapcsolt" állapotában teszi ezt. (Megjegyzem,
a gyújtáselektronika tud az oldalsztenderkapcsoló állapotáról is! A járó motor
leáll, amint lerúgod a sztendert... Lusták előnyben, bár én középsztenderezek.)Összefoglalva: akku, gyújtáskapcsoló, fék-, önindító- és oldalsztenderkapcsoló
Csak ennek a pár apróságnak kell hibátlanul működnie egy indítási kísérlethez.
És persze az hogy forog az önindító, nem jelenti azt, hogy be is indul, hiszen a
gyújtáselektronikának is lehet egyéb hibája. Egyszer voltam szerelőnél, s kicsit
kölcsönkérte a gyújtáselektronikámat, egy épp nála lévő Madison tesztjére...És végül, ha minden pöpec, még mindig lehet rossz a gyertya, a keverék (karbi),
esetleg az aktuális hőmérséklethez nem jó manuális szívató. Vagy kifogyott.
Injektorosnál meg maga az injektor, annak kábelezése, vezérlése... De ezt pont
az olyan Satelis tulaj ne tudná, aki csapágyasra hajtotta a rollert a témában?Szóval nem is offolok tovább.
Szerk: a gyújtáskapcsoló úgy jön a képbe, hogy a vészleállító onnan kap delejt!
Utóbbit kihagytam az összefoglalásból... Ha CSAK a gyújtáselektronikára lenne
kötve, köszörülhetne az önindító. De attól még nem indulna be a gépsárkány.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #15129 üzenetére
Eegen, ha egyik reggel arra ébredek, hogy nem indul, jó móka diagnosztizálni.
De legalább a legtöbb feltétel az indítómotor forgását akadályozza... Ha az már
forog, onnantól másra kell figyelni. Merült akksival pl. olyan lustán forgott, hogy
képtelen volt beröffenni, de kcsa esetében ez sem igaz, mert ezt hallani lehetne. -
Burt1793
veterán
válasz csongi #15258 üzenetére
Nem izzadtam reggel, az biztos -2 fok körül volt, viszont sokan szabit vettek ki a hétre, így könnyen beértem. 26 perc volt ez a 25 km, ez reggel 8 előtt inkább 33-35 perc szokott lenni. Tízkor már megvan a 25 perces szintidő.
Nem éreztem csúszkálást, Tucano ilyenkor egész jó, nem rosszabb, mint 10 fokban. Este 8 után megyek haza, remélem nem lesz fagyos az út. -
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #15474 üzenetére
Csere Majestyre? Az most fasza legalább...
Nálam most az új gép jól muzsikál, de múlt hét óta nem találom a téli kesztyűmet... Áthidaltam a problémát, de...
Amit kell csinálni az új Maján: Féklámpa kapcsoló csere (a 700Ft-os nem bírta, pedig fém házas, most vettem komolyabbat, meglátjuk... Meg néha a jobb hátsó index nem megy, valahol kontaktos, majd ránézek.www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #15480 üzenetére
Jó reggelt! Akkor dalban mondom el... Annyira bírom a "Janikát" navigátorként
(főleg a DiRT3-as produkciómra alávágva, kívülről tudom a szöveget), hogy ide is:
Nénike vs. navigátorSzerk: pedig annak a videónak már 5 éve, de akkor is.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #15488 üzenetére
Te figyu, azt vágod, hogy mind a három sávnak zöld a lámpája?
A bal sáv azért nem indul, mert a markoló miatt be kell sorolnia
a középsőbe, ami azért nem indul, mert ott a nénike... Egyedül
nekem volt teljesen tiszta a sávom, és (másodpercek óta!) zöld.
Miért is lett volna elsőbbsége a tilosban átkelő nénikének?Lehet, a YT agyon tömörítette és nem látszik, de ha Full HD-ba
váltod, akkor azért kivehető, hogy 1.20-tól piros-sárga, 3.20-tól
zöld, tehát 2,5 másodperce full zöld felé haladok, mikor 5.7-nél
feltűnik a nénike, takarásból. Ehhez képest a 2 tized reakcióidő
nem annyira rossz. Nyilvánvalóan legalább 5 másodperce piros
neki a lámpa, el sem indulhatott volna, nemhogy elsőbbség...Szerk: ha esetleg (a lámpák színén kívül!) azt nézted be, hogy
van ott egy sárgán villogó, gyalogátkelőre figyelmeztető lámpa,
az az esetleges jobbra kanyarodás után jelzi be a zebrát. Igen,
eléggé megtévesztő módon, mert a haladási irányban áll kb.
Ha nincs nénike, nem tudom, miért is kellett volna megállnom?
(Inkább annak örülök, hogy nem jártam úgy, mint Hauptmann,
mert mögöttem jött egy taxis a buszsávban - de nem vasalt ki.)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen