Hirdetés
Hirdetés
-
Színpadon a hardverzenekar
ph A hangeszközöké és monitoroké a rivaldafény, de asztali gépekről, komponensekről, notebookról és egérpadról is szó esik.
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #1728 üzenetére
Utólag visszagondolva, még írtam is, hogy egyre szarabb a motor: lehet
ahogy a nyomás ment el az első kerékből úgy lett egyre instabilabb, de
hogy ennyire ne vegyem észre 5 év + sokezer km tapasztalattal? Röhej.Ha visszaemlékszel, ugyanezt produkáltam a Kymcoval. Egyszerűen nem értettem hogy miért nem fordul (kymcul) sima aszfaltos körforgalomban sem. Mindkettő lapos.
Nekem most egy csapágycsere lett sos - elég beteg hangja volt amikor autók/szalagkorlát mellett gurultam, és hallottam visszaverődni a hangját. Meg itt a meleg idő, és rendszeresen elmelegedett a fék is, úgyhogy pár napon belül az is megjön. (szerelllő aszonta hogy felirat szerint gyári kymco fékbetét van benne. Annak meg melyik gyár lehet OEM-je? )
Így kell ezt, tényleg szezonra kell tönkretenni a járműveket
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #1728 üzenetére
Megszolitva erzem magam... 😉
Mondjuk a 0,2 bar mar meredek nagyon, a gumid oldalfala kibirta a menetet?
Amugy nem szolok semmit, mert epp tegnap fujtam 1,7rol 2,1re. Kanyarba furcsanak ereztem es eszembe jutott kcsa esete. Hat bejott.
Nagyobb bajom, hogy a tavalyi fel szezonomban soha nem kellett rafujni, most meg a gumicsere utan 2honappal enyit esett? Nalam is kekhodos szelep van... :p
Szerk: mondjuk igy meg nem lattam leirva a nickem..
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #1724 üzenetére
Na, möggyüttem!
2 és fél nap, 3 motor, barátságok, rengeteg hasznos tapasztalat.
A kép címe: "Két ütem? Négy ütem? Isten se tudja..."Az MZ-s sráccal (35 éves TS 125, de 150-re fúrt hengerrel, más tuning nincs) voltunk 2 éjszakát a Magyarhertelendi Forrás campingben, a harmadik srác a 125-ös Honda Varadero-val csak szombaton volt velünk, de neki volt a legnehezebb dolga: hajnali négytől kb. éjfélig motorozott, 590 km össztávot megtéve. Ő lesz az erdélyi útitársam, kettesben fogunk menni, ha minden igaz. Közös pont: mindannyiunknak "csak" A1 jogsija van. A negyedik-ötödik társ (egy idősebb házaspár egy Keeway 250-es chopperrel) nem jutott el a kempingig, otthontól (Tata) 11km-re széttört az egyik hátsó teleszkópjuk, a túlterheléstől a párja meg meggörbült. 20-szal haza bírtak legalább evickélni valahogyan...
A tegnapi igen hajtósra, döntögetősre vett nap eredményei:
Gyorsulás, kb. 75-ig:
1., Csótány 2., Varadero 3., MZ TS
Végsebesség azonos terepen, "egymás mögött" haladva, GPS szerint:
1., MZ TS (108km/h) 2., Varadero (102km/h) ... .....Csótány (94km/h)
Fogyasztás a tegnapi teljes együtt gurulásunkkor:
1., Csótány (2,9 liter/100km) 2., Varadero (3,5 liter/100km) 3., MZ TS (4,3 liter/100km)szerk: a csótány teljes harci díszben, sátorral-hálózsákkal-matraccal-gázfőzővel-3literes vizeskannával, meg még amit el lehet képzelni: közel 35 kg (A túracucc kitesztelve, nagyon minimális változtatásokat kell csak eszközölni Erdélyre):
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #1762 üzenetére
Erre nem tudok mit mondani:
"Gumiabroncsok ellenőrzése
A vezető, mielőtt a járművel a telephelyről (garázsból stb.) elindul, köteles (a kormány-, fék-, világító- és fényjelző berendezéseken kívül) a gumiabroncsok állapotát ellenőrizni.
A - napi - első indulás előtt minden esetben – az autót (motort) körbejárva, mind a 4 (2) keréken – meg kell vizsgálni a következőket:
- futófelület kopása
- sérülések (dudor, repedés, szakadás, idegen tárgy)
- guminyomás (napi szinten szemrevételezéssel, hetente méréssel; mivel a szabályok szerint a gumiabroncsokban az előírt nyomást kell tartani.)"Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #1764 üzenetére
Őszintén: nem kicsit akadtam ki rajta, hogy hetek-hónapok óta "tudsz" a stabilitási gondokról, szerintem azóta pár tank benzint el is motoroztál (azaz voltál kúton, ahol van kompresszor), de fel sem merült benned, hogy néha talán ellenőrizni kellene azt a nyomást. Én sem vagyok szent, nem tapogatom minden elindulás előtt a gumikat (de mivel úgy általában nemigen szökik a levegő a gumijaimból) így minden második tankolásnál (tehát sacc/kb. 2 hetente) ellenőrzöm azt.
Na most gondolj bele, hogy sikerül eBay-ezned egy pár szép új teleszkópot, miközben pumpálni kellene...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #1767 üzenetére
Elnézést, hogy a szokásos "sarkos" módomon fogalmaztam, de egy pillanatra megállt bennem az ütő. Ha meg tényleg minden teleszkópodat cserélni vagy javítani kell, az durván zsebbenyúlós móka lesz...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Something_
őstag
válasz DigitXT #1785 üzenetére
Amikor felpróbáltam, pont ez járt az én fejemben is: "Más kérdés,
hogy eséskor mennyire maradnának a helyükön a protektorok: lehet,
hogy az első ütés hárítása közben elfordulnának, és utána kakukk..."Nem éreztem magam benne biztonságban. Habár szerintem a forcefield könyökvédőm is csak az első ütést védi, utána elcsúszik. Viszont az asesso térdvédő szerintem strapabíró elmozdulás szemszögéből.
-
Something_
őstag
válasz DigitXT #1787 üzenetére
Melóba járáshoz én lazán öltözködöm, igaz rövid táv, csak 15 km oda, 15 km vissza és kb egyenes az egész szakasz. Csizma, háromnegyedes naci, térdvédő, póló, gerincvédő, könyökvédő és persze bukó. Kényelmes, de esni nem kéne így se.
Jelenleg ugye jogsi hiányában Bp-t nem hagyom el, sőt, jelenleg másra nem is használom a robogót. Természetesen Bp-t a felsorolt ruhákban nem hagynám el.longwild: akkor meg ugyan ott vagyunk. Berohadva, felöltözve Napokban vettem egy ilyet: Dainese/Puma kabát
Ha ebbe beledobok egy ilyen FF gerincvédőt, akkor védelem szempontjából ugyan ott vagyok, mintha rajtam lenne külön a PRO L2K?
Szerk.: most így belegondolva, hogyha azt írják, hogy kabát alá tökéletes, akkor nem ugyan ott vagyunk, mintha külön rakosgatnánk a kabátba FF protektorokat? Szerintem még olcsóbb is, mivel az Action Shirt-be nincs is gerincvédő.
A kelomotoros emberke azt mondta, hogy az Action shirt-be a "gyengébb" fajta Limb Tubes protektor van, a különálló Extreme Arm az komolyabb, az van ugye az Extreme Harness Flite páncélban is.
Habár a marketing szöveget nem igazán értem, nem tesz különbséget az Extreme és a Limb között.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #1793 üzenetére
Én még most is bőr kabátban tolom (majd veszek protektoringet, de most még nem... )
A vezetési stíluson tényleg sok múlik, ma bementem két, kb 40-nel menő kocsi közé, kanyarodó útnál. Egyszer csak kezdtek összezárni, satufékeztem, hülye voltam, nem lett gond. Utána jófej volt az autós, lehúzódott elengedett (egy másik 125/50 4T után mentem, tartottam a lépést )
Ma ráment majd' az egész napom arra, hogy legyen A2 jogosítványom (több óra, mint amennyit motoron ültem miatta )
Délelőtt elmentem vizsgaigazolásért, de nem volt nálam bizonyítvány (diák nem jó). Miután kivártam a sorom elküldtek, ugyanis nem elég, hogy már 2x igazoltam (B, A1), hátha azóta plágium miatt visszavonták a 8 általánosom.
Irány BME, jogviszony igazolás, majd vissza. Persze várakozások tömkelege. Innen egy kis szünet, ettem egy finom rétest, ittam kávét, és go okmány iroda. Ott közölték, hogy nem kell időpont, de akkor rengeteget kell várnom (minimum 40 perc). Jövő héten 16 órára tudnak időpontot adni, előbb nincs. Én meg most nem dolgozom, kivártam a sorom. Kérik az orvosi igazolásom. Persze nem volt, csak az érvényes jogosítványom. De találtam egy orvosit nálam (véletlenül került hozzám, nem az enyém volt, beadtam, akkor még nem értettem mi van). Valaki másét hoztam el véletlenül, de az ügyintézőnek nem tűnt fel, hogy Éva lettemMajd amikor mondja, hogy hol a szemüvegem, csak azzal vezethetek, kiderült. Újabb bénázás, hogy akkor nincs orvosi papírom (hiába mondtam, hogy ÉRVÉNYES a jogosítványom). Hívtak másik ügyintézőt, aki nekem adott igazat, megcsináltuk a papírt. Alapjába véve kedvesek voltak, de megint rájöttem, hogy senki nem ért a dolgokhoz. A papír tulajdonosának telefonszáma 15 perc alatt megvolt, és még a mai napon vissza is adtam neki. Ehhez képest az új műanyag kártya elkészítése 30 nap
Magyarország, így szeretlek.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #1795 üzenetére
Az előttem menő hangosabb volt. Fékezés közben észre vett az autós, és lehúzódott, csak akkor már lendületemet vesztettem, de gáz, és elmentem köztük. 4Roaddal valószínűleg jobban észre vettek volna, meg nagyobb motorral erőből megoldom. Tacttal lendületből kell.
www.dongosofor.hu
-
Something_
őstag
válasz DigitXT #1793 üzenetére
Dehogy sértődök, veled legalább lehet normálisan véleményt-cserélni :-)
Hát akkor lehet, hogy túl nyúlbéla vagyok, hogy így beöltözök. Egyedül a csizmát érzeztem eddig túlzásnak, a többit nem. Viszont kb aktívan 3-4 cipőt sportcipőt hordok, amik 30-45e ft/db. Ha azt nézzük, hogy városi forgalomba elég sokszor kell lerakni a lábat, szerintem ezek a remek sportcipők talpa elég hamar elkopna, ami anyagilag megviselő lenne. A másik pedig, hogyha véletlenül kis tempónál az orra leér, akkor meg 90%, hogy egyből kuka a cipő Szóval ezért bújok bele a jó vastag alpinestars csizmámba, de ki kéne valamit találni rá.
Láttam 14e ft-os robogó magas szárú cipőt, de valahogy nem nyerte el a bizalmam. Valaki linkelt alpinestars motoros/robogós cipőt, az bejött, viszont az ára nem
Van kesztyűm is, Dainese Pro Carbon, imádom, nagyon jól szellőzik, kényelmes, jól néz ki és gondolom jól is véd ha úgy van.
Szerintem jól átlátom a forgalmat, nem vagyok agresszív, ezért bizakodom a balesetmentes közlekedésben. Ha pedig ellök egy autó, legyek felöltözve, hogy talán kevesebb pihenővel ússzam meg a dolgot. (annyi pénzt keresek, amennyit aktívan dolgozok, szóval ha nem tudok dolgozni, kb 0 ft-ot keresek, szóval ezért is öltözöm be ennyire)
Autót is 90%-ban Bp-n belül használom, lehet, hogy ezért nem tartok a forgalomtól. Városon kívül pedig ugye 100 felett hasít az ember, szar út, aztán superman effektus. Plusz úgy vagyok vele, hogy lassabb tempónál több dolgot ki tudok kerülni, mintha nagy tempóval mennék egy egyenes úton De majd változik, ugye még motorral nem is mentem városon kívül.
Ha így haladok, lehet, hogy nem is fogok, mivel 3 hét mire adnak időpontot rutinra, aztán megint 3 hét, mire adnak forgalmi vizsgára. Ha minden jól megy Szóval benne van a pakliban, hogy legálisan már csak a 600assal fogok menni városon kívülProtektor téma:
27 a szélessége, 50 a magassága. Habár van egy sanda gyanúm, hogy az alsó 7 cm-es rész csak dísz vagy valami erősített anyag, ami nem azonos a fő résszel.Fogalmam sincs, hogy mekkora fér el a hátrész zsebébe, plusz ugye mindenkinek más, viszont elég nagy a választék, ahogy nézem még nagyobb is van, mint az L2K.
Pl ez szerintem egy az egyben az L2K:PRO Back Insert
résznél van az összes lemérve, lehet mazsolázni.canniball: mondtam, hogy én találkoztam mindkettővel és fel is próbáltam, plusz e kettő mellé még az action shirt-et is Kelomotoros emberkével beszéltem, ő mondta azt, hogy más a két protektor. De majd kitúrom a hivatalos forgalmazó mail címét és rájuk írok, aztán kapunk egy pontos infót róla! :-)
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
-
KrAt
veterán
válasz DigitXT #1793 üzenetére
"Csizma: eleve robogóra szinte senki nem vesz fel"
Megcáfolom: a 125-ös Maján csizma + protektoros nadrág + protektoros kabát + gerincvédő + zárt sisak + kesztyű nélkül sehova nem megyek. Általában csak addig érzem melegnek, míg el nem indulok, de ha valaki "fellök" az úton, ne ezen múljon az életem... -
KrAt
veterán
válasz DigitXT #1831 üzenetére
Nem úgy akartalak megcáfolni, csak arra akartam kilyukadni, hogy vannak azért olyanok, akik felöltöznek
Amúgy tény, hogy a megelőzés sokkal fontosabb. Ez az esetek legtöbbjében igaz, de abban az esetben, ha már mindenképp esel, akkor próbáljuk minimalizálni a sérüléseket. Erre jó a védelem. Hogy kinek mi a lenge öltözet, és kinek mi a jó védelem, szerintem mindenkinek az egyéni kérdése. Én pl. nem mennék rövidgatya + póló kombóban a forgalomba, de vannak, akik igen. Ha nekik megéri, nekem mindegy, kárt nem okoz vele
Amúgy hogy estél el a csizma miatt?
[ Szerkesztve ]
-
-
mqm
senior tag
válasz DigitXT #1850 üzenetére
Mindig arra lyukadok ki ,hogy b-s jogsi lesz + autó, de aztán meglátok valami nagyon gyors és nagyon hangos motort 0-100-ra gyorsulva miközben én meg várom a tetves volánt és elkap az az igazi any****d de király érzés!
És igen, ha ebbe belevágok ez olyan lesz mint a pc-s szarakodás.. sosem lesz jó az épp aktuális..
A 300-400cm3-től meg azért félek mivel soha nem vezettem semmit még életemben (biciklit azért igen! ) és parázok ,hogy egy 50cm3 is kitekeredne alólam nemhogy egy ekkora jószág! -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #1841 üzenetére
Lehet, hogy újabb volt, azt nem néztem. Furcsa volt, de tetszett.
Más: Vigyázzatok a parkolással. Az albérlet előtt leparkoltam "zöld területre" 3 szál gaz, meg egy aknafedél fölé a porba. Nem akartam, hogy a sok szabálytalanul áthaladó balf@sz összeb@ssza a kocsi oldalát. Viszont a kerék nem érte el az utat. Közter éber őrei fél év után erre jártak (nem vagyok benne biztos, hogy nem hívták őket, van egy jóakaróm...). 10k parkolási csekk, mert há' szabálytalan volt.
Kérdés: Nincs se a csekken se a papíron befizetési határidő. Akkor ráérek az első nyugdíjamból?www.dongosofor.hu
-
-
SirKero
őstag
válasz DigitXT #1881 üzenetére
Lehet,hogy be társulok. Jönnek hozzánk de nem tudom pontosan mikor. Elméletileg 13,00 körül. Ha időben elmennek + neked is jó valamint az időjárás is kedvező akkor mehetünk egy kanyart.
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Something_
őstag
válasz DigitXT #1887 üzenetére
Cinknek érzem felvenni a nagy piros csizmát háromnegyedes nacihoz, jobb lenne egy ilyen cipőke, hogyha jó.
kcsa: így képről nézve szerintem elég jó a talpa. az alpinestars csizmámnak is atombiztos a talpa, kényelmes vele megállni, lerakni, stb.
canniball: hihetetlen, lehet, hogy a táv miatt amit megyek vagy az időjárás miatt, de nem rohad bele a lábam a nagy csizmába sem, se a kesztyűbe. Szóval így érthetetlenül látom, hogy sok mindenkinek van baja ezzel a 2 dologgal. Sanszos, hogy a 15 km-es táv miatt.
[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
válasz DigitXT #1887 üzenetére
Egész pontosan ilyen Alpinestars Fastlane bakancsot vettem.
Szeretem, kényelmes, farmerhoz is illik. nem poshad bele a lábam sem, és járni is lehet benne normálisan.
[ Szerkesztve ]
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #1887 üzenetére
Nos miután olvastam tonnányi fórumot, miután a márkaszerviz is többnyire csak hümmögött - mivel nem akarják felvállalni a rossz diagnózis költségeit, így esetleg ti is dobhattok be a kalapba ötleteket.
Mondom, hogy mit ne dobjatok be, mert túl vagyok rajta:
- légszűrő tömörödött, koszos
- ECU/MIU alapjárati légcsatornája koszos
- ECU/MIU pillangószelepe koszos / pillangószelep tengely kikopott
- ECU és a henger között falsot szív, ehhez lövi be az ECU az alapjáratot és bemelegedve ezt eredményezi
- lambda szonda rossz
- kipufogó szelel, oxigén jut a szondához, ezáltal eldúsít az ECU
- feszültség ingadozik, megbolondít valamilyen alkatrészt
- hajtásnál valami berakadt/szétakadt/összement/kitágult/elfáradt
- gázbowden nem enged vissza, mert szorul
- hibakód nincsEzeken felül bármit szívesen várok, bár talán megvan a hiba. Azért várok tippeket Segítség: turn off + turn on egy napra/következő lehűlés erejéig megoldja.
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #1916 üzenetére
Van egy feltételezett megoldás, de a helyessege csak jovo heten derul ki. Azert is kertem, hogy ha van valami tippetek, akkor irjatok le, mert ha nem jon be, akkor csak kell valamerre haladni... Ha pedig leirnam az en feltetelezett megoldasom, akkor befolyasolnalak titeket.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #1918 üzenetére
Kozel jarsz a velt megoldashoz. Hogy ne feszitsem az idegeket, akkor a tipp: IAC (idle air control) hiba. Ez csak egy rohadek kis par szaz forintos alkatresz, azonban hála az olasz tudosoknak, kukazhato az egesz ECU/MIU miatta, mivel integralt egyseg az egesz. Szoval igen, ECU kuka... vagy jarhatnek vele tovabbra is igy, de kurvara idegesito, hogy ujra kell inditgatni. Valoszinuleg Luigi is igy nyomta egy ideig, de a rossz keverekarany nem hiszem, hogy a hosszabb elettartam titka - akar hengernek, akar hajtasnak.
Milyen csokit szeretsz? 😁[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #1927 üzenetére
Ez a feher mar tetszik, nem egy infra tartomanyu szine van
A kep alapjan a kevesbe van szort fenye az also tartomanybam, de felfele tobbet produkal,valoszinuleg mert tobb fenyt ad ki magabol. De osszessegeben jobban fokuszalt fenye van.
Tegnap gurultam egy rovidet, annyira hianyzott mar
Megjartam torokorszagot, vezettem autoval, 200km-t. Es meg meg tudnam szokni, Szabaj, csak par van amit betartanak, Stop tabla, keresztezo uton a piros lampa.Kb ennyi A tobbi pedig figyelesbol all, Egy Normal uton elfernek harman is egymas melett!!! Ugy hogy ebbol egy szembol jon.Itton szidjuk oket hogy vezetnek, pedig lenne mit tanulnunk toluk moralisan. Ott az ember a lenyeg nem a szabaly. De itthon nem fog soha mukodni az ami ott van es ez forditva is igy van. Aki oda szeretne meni, annak azt tudom tamacsolni, gyorsan alkalmazkodjon, es elvezni fogja.Ha nem megy akkor csak szemvedni fog, de nagyon, es tuti tores lesz a vege.A duda hasznalata kotelezo! Nem anyazasra hanem figyelmeztetesre.
Es mukodik. En ravagtam egy auto tejere kezzel.Apam a reakcio az volt, hogy mosolygott es felemelte a kezet, bocsanat. Itthon tuti a parasztnak allt volna feljebb.
Meg nem tudom irok e egy blogot errol, majd meglatom mennyi szabad idom,vagy kedvem lesz hozza. -
huszi.gyb
senior tag
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #1965 üzenetére
Az a gondom amúgy, hogy bár mocskos egyszerű szerkezetnek tűnik a CVT váltó (igazából valamilyen szinten az is), de az efféle hibamegállapítások és diagnosztikák, finomhangolások már komoly tudást és rutint igényelnek.
Hátsó varió szorulás... Túl erős kontrasztrugó? Az világos hogy megnézem, hogy van-e benne bemaródás, de merre tovább?
szerk: azt még nem tettem hozzá, hogy a Dayco szíjjal amúgy kurva hangos is volt, ha terhelés nélkül mentem (kigurulás). Kymco szíjjal néma csend.
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Formula-1
- Mobilinternet
- BestBuy topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Elektromos autók - motorok
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Mobil flották
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen