Hirdetés
-
Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
ma Mármint magukhoz képest, a Stellantis csoport márkáiban használt CMP platformhoz tartozó hajtáslánc optimalizációjának eredménye a mindennapokban is érezhető.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Call of Duty: Black Ops 6 - Nyugalom, nem lesz 300GB-os a játék
gp Az Activision némileg tisztázta a felbukkant félreértést az idei epizód méretével kapcsolatban.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #21252 üzenetére
A gond az, hogy konkretan se hasznalt/se uj gyari dobot nem nagyon lehet talalni hozza.
Ha valahonnan is sikerulne talalni ujat, akkor az is minimum 70k, annyiert meg khm..Ha lehetne normalisat, akkor nem gondolkodnek egy percig se, hogy mas dobot keresgessek mivel ha most cserelem, a csatlakozashoz is hozza kell majd nyulni.
Szivesebben raknam fel a plug&play gyarit, de nincs
Amugy a hangjaval semmi problemam nincs, mert nem csendes, de nem is ordit, szolid mely hangja van.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #21254 üzenetére
Hyosung Karion(RT 125)
Lehet amugy vegul az lesz, hogy egy normalis utangyartott nem ordito dobot kap(nem kinait), ami kb full hasonlo mint a gyari.
Az uzemanyag szintjelzot mar en is nezegettem, de nem sok ertelmes utolagos megoldast talaltam. Ha csak a classic cafe raceres/custom bike-os megoldast nezzuk, amikor kivul furnak alul-felul egy lukat a tankra es atlatszo csovel osszekotik A gond, hogy csak azokon a stilusu motorokon nez ki jol.
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #21256 üzenetére
Amugy ez volt a hetvegi rendori akcio : Feljelentik a kínai fékkart, túraplexit használó motorosokat
Amugy van egy megoldas, ami elegge draga es szemely szerint nem tudom mennyire lehet bekalibralni nagyjabol megbizhatora. Uszo mentes szint ellenorzo, a benzincsap es a karbi koze kell egy T idommal beszerelni az erzekelot, sajat elektronikaja es kijelzoje van.
Gyakorlatilag a folyadek nyomasat veszi alapul, hogy mennyire van tele a tank.De kb 120-150 dodo, annyit nem er.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #21275 üzenetére
Egyáltalán nem baromság, csak a pontosságával vannak gondok, főleg,
ha klattyogós szivattyúd van, mert akkor az löködi összevissza a rotort.Nekem pl. a 6.3 litert a 6.6-os valós helyett az UTCOMP egy ilyen 8K-s
áramlásmérő jele alapján mérte, ami erősen nem lineáris, ám egy adott
felhasználást feltételezve, átlagban jó. Tervben van a kimérése, s a jelek
linearizálása, ezért is szereztem be egy-két Arduino-s cuccot...Ui: épp tegnap hoztam el hozzá 2 db G1/8-as csatit, hogy jól teszteljek.
(A terv az, hogy a valós mennyiséget köböléssel állapítom meg, viszont
hogy kevesebbet kelljen adminisztrálni, építek hozzá egy mérleget is...) -
DigitXT
félisten
válasz csongi #21277 üzenetére
Persze, kivonja automatikusan, csak ha szarul méred az átfolyást, akkor
többet, vagy kevesebbet von ki. (Meg persze áramlásmérő nem elég, kell
egy mikrokontroller, ami feldolgozza a jeleket: nekem ez az UTCOMP, de
lesz majd saját is, pont azért, mert a jelek nem elég lineárisak a fogyival.)A visszacsapó szelep valóban sokat segített nekem is... Csak elporladt...
Merthogy nem arra van kitalálva, hogy lökdössék. Szóval: membrános AC
mellett abszolút felejteném az ötletet, azonban neked biztos nem kell azt
kétszer elmondani, hogyan kell átállni elektromosra... Vagy egyszer sem.
Jó kis Pierburg, és/vagy a koppintása: csak kapjon benzint, hadd szóljon! -
DigitXT
félisten
válasz csongi #21281 üzenetére
Szerintem a jelszint kapcsoló semmilyen előrejelzésre nem alkalmas:
adott szint alatt mondja, hogy helló, előtte semmire nem használható.
Ilyesmi egyébként a Madisonban is van, utolsó fokozat a gyári jeladón
a specifikáción túl ugrik: 10-70 ohm a szabvány, ilyenkor lemegy 90-re
viszont lehúzza földre a tartalékjelző adott lábát is... Az szintkapcsoló.
De ennyit tud, ha csak az lenne, nem lehet számolni a fogyasztást.
(Illetve de: amikor tartalékra vált, tudod, még mennyi van és arányosan
az még mennyire elég. De csak akkor, csak ott, ha konstanst a fogyi.)Az ultrahangos mérőről azt olvastam, hogy a benzingőz összezavarja...
Pedig érdekes ötlet. De természetesen azt az árat én sem fizetném ki. -
FeniX-
aktív tag
válasz csongi #21301 üzenetére
Semmi, ez a fajta elektronikus bekötés így működik.
Kollégám szerint:
Többféle megoldás is van... vannak rendszerek, amik formailag egyszerűbbek, mert minden cucc lelke az akkumulátor, arról jár minden, és arra tölt a dinamó/generátor. Ez fomailag, hibakeresésileg egyszerűbb. Van, ahol erről leválasztják a gyújtást ("mágnesgyújtás"), itt a gyújtás nem akku-megszakító-gyújtótrafó kombinációról megy, hanem saját tekercset kap a generátoron. Van, ahol a világítást, mint legnagyobb teljesítményű fogyasztót emelik ki ebből a körből, és van egy egyenáramú alrendszer, akkuval, stb, meg van egy váltóáramú rendszer a világításnak. Előnye, hogy nem kell olyan bika diódasor bele, nem kell a diódák hűtésével bíbelődni (amperenként 1W-ot kb. el kell fűteni, és csak a tompított elvisz 4 ampert), hátránya, hogy kis fordulaton kicsi a feszültség és a fordulattal arányosan vibrál az izzó. A "mindent_egybe_rendszer"-ben ilyenkor besegít az akku...és pl. nekem gyújtáson nincs világításom sem, csak ha már jár a moci.
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz csongi #21348 üzenetére
"Amugy meg tok mindegy lenne mit hagysz az utszelen, egy turamotort vagy robogot, ha az erteke ugyan annyi."
Az africanal nem csak az ár a lényeg. Az enyém kb fél év múlva lép veterán korba és még 80k km sincsen benne. Tavaly dobtam ki belőle a 30 éves gyári fékbetétet, szóval mondhatni ritkaság. Jelenlegi tendencia szerint évi 50-80 ezerrel megy fel az áruk. Egy robogó meg kb ennyit vagy többet veszít.yodamastah: Neked most nincs is rendes mocid, amióta eladtad a Ninjat?
Ja, említették, hogy voltál robesszal Horvátországban, akkor jött az ötlet a robogó felé, és kerestem rá pár típusra és túratapasztalatra.Mosquito34: Jó hallani, hogy más is használja a robogóját és nem csak ingázásra, meg fagyizásra. Ez a Honda SW 600 nagyon túl van árban az elképzelésemen.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Hauptmann
addikt
válasz csongi #21366 üzenetére
A második szériás Pegaso-kban már Piaggio blokk van, én inkább azt választanám.
A Diversion-t én is néztem, főleg a kardán miatt, de ott meg a legnagyobb szopó a szívócső gumírozása, egyben van a fém és a műanyag rész, nem külön választható, és ebből nincs bontott, csak gyári új, ami gecidrága. Igaz, ha megveszed, sokáig nem lesz vele bajod.
Burt,
Mi a tapasztalatod a TDM-mel? Azokat is figyelgetem, testszenek nagyon, csak hát a lánc.
De továbbra is tartok tőle, hogy egy Divesrion, TDM, egy Deauville overkill munkába járásra. Nagyon msáhová meg nem használnám, a hosszabb utakra ott van a kabrió.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21411 üzenetére
Akkor lehet nem kellett volna olajoznom... na akkor moshatom ki megint benzinben.
Közben megtaláltam az olajszűrőt egy robbantott ábrán. Jól be van rejtve, le kell szedni hozzá az oldal deknit. A dekni le is jött, de nincs papír tömítés, amit a robbantott ábra is mutat, csak fekete szilikonnal volt összerakva... na majd este kivágok egy papírtömítést A3-as rajzlapból, mert rendelni nem lehet. Jól lesz így szerintetek, vagy inkább csak simán szilikonozzam összerakáskor?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #21409 üzenetére
Nem igazán: vetítési kép rendben van, de a fényáram harmatos, fele a xenonnak.
De még a halogén is 1.5x annyit tud, ha nem többet... úgyhogy egyelőre felejtős.Lusta voltam a műszaki óta visszaépíteni a xenont, viszont a 2x55W H1-es meg
eléggé odavág az akkunak, főleg alapjáraton, amikor konkrétan merülök miattuk.
Egyelőre úgyis főleg nappal járok, "nappali menetfény módban" helyzetjelzőkkel.Jól néz ki így is a motor, az SH nyergében megfigyelhettem, még integettek is a
motorostársak neki. Az az egy, akit lehagytunk. Este kapcsolok tompítottat, bár
ha csak azért, hogy lássanak, arra elég lenne a LED is. Látni már kevésbé.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #21415 üzenetére
A projektorba szánt LED nagyjából mérethelyes, így nagyjából fókuszban van...
Nem mondom, hogy tökéletes, mert alapból nem is ment bele... Kicsit kellett
reszelgetni az alu burkolatból. De utána a helyén maradt / nem volt mozgatható:
amikor a H1-es izzót mozgattam, akkor nagyon látszott, mikor nincs fókuszban.
Akkor összevissza világított, értelemszerűen jóval gyengébben a maximumnál...Ja hát ráírni bármit rá lehet, a kicikínai ráírja a 10x-es vagy 100x-os értéket is.
Szerk: légszűrőszivacsot a manuál írja, hogy olajozni kell. Vettem anno MOTUL
légszűrő spray-t, azzal megfújkálom egyenletesen, utána 10 percet várok, kész.
Kifejezetten írja, hogy alaposan be kell olajozni. Csak ne csöpögjön belőle.Szerk2: egyébként ez a szivacs biztos nincs 2 cm vastag. Inkább a fele csak...
Szerk3: megtaláltam a mérési eredményeket is. 6000 vs 12000-re emlékeztem.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #21426 üzenetére
Nem igazán értem a problémát: a teljesen hagyományos vákuumos szivattyú
sem áll le soha, ha jár a motor. Ha túlnyomás van, csökken a szállítása max.
a rugóerő erejéig, adott esetben kisebbeket lök, de megállni nem tud az sem.És ezzel nincs is semmi baj. Visszacsapó szelep sem feltétlen szokott lenni
ezekben, legalábbis én még nem találkoztam vele külön a benzinkörbe építve.
(Addig, amíg én nem építettem be, de aztán azt pont a klattyogás b.xta el.)A 600 ccm/perc nem kevés. (36 lph) Valószínűleg ennyit nyélgázon SE eszik.
-
vendingo
veterán
válasz csongi #21426 üzenetére
Egy jótanács: Szereld ki azt a pumpát és tedd el emlékbe. Nem tudom mikor évjáratú a motorod, de régebben fos pumpákat szereltek be hondánál és a relé ~70k km körül meghal bennük. Újralehet relézni, de sokat nem ér, megint befog halni. Ha tanácsolhatom cseréld le vákuumosra. Én ebay-ről rendeltem 12k körül xtz750 pumpát, flottul megy vele, és feleannyira se kell fosnom mint a honda megoldással. Vehetsz bontottat is, de azok baromi drágák, újról nem is beszélve. A másik ami halálos pont az a fessszab. Sorba halnak meg leginkább túlmelegedés miatt. Enyémben egy CBR1100XX monstrum fesszabja van, de átszereltetem ezt is szellősebb helyre, illetve veszek egy tartalékot, ha elfosná magát külföldön.
Ezek sajnos honda betegségek típustól függetlenül, ami leginkább a régebbi (10+éves) gépeket érinti.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz csongi #21430 üzenetére
Én a helyedbe behúznék egy vákuumcsövet meg hozzá egy tenere pumpát. Többet gondolnod se kell rá. 15 ezerből megvan az egész.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
kcsa
veterán
-
CHIPman
nagyúr
válasz csongi #21447 üzenetére
Nem a tulajnak akarok jót, hanem magamnak. A reléhez meg nem feltétlenül kell szerelő. Megszerelni nem akarom helyben, mert azt nem lehet visszacsinálni. A "rossz" önindító megszerelése nélkül akarnám valami biztos megoldással megnézni, hogy motorikusan van-e egyéb baja, de akkor valószínűleg ez nem fog menni önindítócsere nélkül. Annyira közel meg nincsen, hogy csak elugorjak megnézni, hogy a relé romlott-e el.
hardverapro.hu/tag/chipman
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #21449 üzenetére
Ez nekem kicsit olyan mint azok a notebook,TV, mobil stb hirdetesek, hogy "nem probaltam, nem tudom bekapcsolni, de 100% hogy mukodik."
De motort is arulnak igy. Jelenleg nem indithato, "csak egy karbitisztitas kell" de "hibatlan, csak nincs kedvem/idom mar vele foglalkozni".Ha minden okes a motorjaval, akkor nem erne meg par ezer forintot raaldozni, hogy inditani lehessen es normalis arban eladni?
Ha meg nem lehet inditani, akkor maximum egy ilyen zsakbamacskara benyognek egy 30-40K-t(kulsotol, allapottol fuggoen), mert full kuka is lehet az egesz.Szerk.: O legalabb leirja oszinten mi a baja. Bar szerintem kicsit buszke is a "munkara"
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21441 üzenetére
Szia, köszi a választ!
Azért kérdeztem, mert az én szelephimbáim már elég kopottak, a gyári ív nehezen fellelhető rajta. nem látom, hogy sík volt-e vagy ívelt. (mindkét fajta létezik) Ilyenkor két lehetőség van. Vagy újat veszek horror összegért, vagy felköszörülöm, szigorúan annyira, ahogy a kéreg edzett része engedi. Ezt már többször csináltam más motoron és egy autón is. Sajnos az edzett kéreg igen vékony, ezért leginkább csak az egyenetlen részek legmagasabb pontjait lehet kicsit hozzá köszörülni az ideális ívhez, de már ettől is újjá változik a motor. Nyugodtabb és csendesebb lesz, mert a szelephézag egyenletessé válik (Persze a szelephézagot újra be kell állítani.)
Holnapra ígérték a hengerfej felújítását, remélem a hétvégén már összerakhatom.
-
CHIPman
nagyúr
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21475 üzenetére
Szia!
Nem akartam kontra anyásan meghjúzni, mert az deformálhatja a menetet. Gondolkodtam hogyan húzzam meg, de a menet épségét fontoabbnak tartottam, ezért a menetragasztó és egy bivaly fogó mellett döntöttem. Szerintem a szár minimális sérülése kevésbé számít, mint a menet deformációja, hisz a szárat csak egyszer húzzuk meg, a menetet viszont többször is használnunk kellhet. Bár ne így legyen.
A himba nyomó része ívelt, és lenyomáskor úgymond átgördül a szelep tetején. Ha viszont bordásra van kopva, akkor nem egyenletes a mozgása, "akadozva" nyomja le a szelepet, ami nyilván kihat a motor járására. Ezért kell kicserélni, vagy ha még lehet, felköszörülni az ideális ívre. A hézagot utána kell állítani.
Igen, a falunkban van egy kolegám, akinek van kontúrköszörűje, ez egy másoló szerszám. (Olyan, mint a síkköszörű, csak nem síkban, hanem bármely ív mentén mozgatható köszörű, másoló, kontúr követő fejjel.)
"Nem értem, miért is hiányzik onnan bármi is?" - Arról van szó, hogy a himbatengely és a rajta elforduló himbák a himbatengely közepén áthaladó furaton keresztül kapják az olajat. Az olaj pedig a himbasort rögzítő csavarok furatában jut fel a lyukas himbatengelyhez. A rögzítő csavarok és a csavar furatok átmérője 2mm-el eltér, hogy az olaj elférjen. Ott van egy kis rézszelep a fényképen, azon keresztül megy az olaj az első tartó csavar furatához. Onnan jut fel a szívó sori himbatengelyhez és onnan jut el a vezérműtengely csapágyához (fénykép).
A vezérműtengely csapágy fészkében két köríves beszúrás van. Az egyiken keresztül a csapágyat keni és átvezeti az olajat a kipufogó sori himbatengelyhez. Onnan hiányzott a bemarás, ahol átmehetne az olaj a másik himbatengelyhez. Átnéztem tüzetesen a rendszert, más hely nincsen, ahol átmehetne az olaj a másik himbatengelyhez.
A második köríves bemarásba egy reteszt kell rakni, ami a tengely irányú elmozdulást korlátozza.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21479 üzenetére
Hali!
Most megint jól átgondoltam amit írtál, mert ha igazad van, szedhetem szét az egészet...
Megnéztem a fotóimat és a vezérműtengelyen keresztül csak a veztengely csapágyazásához van kivezetve az olaj. A kipufogó oldali szelephimba tengelyhez sehogy nem tud eljutni, legalábbis az én motoromnál így van. Egyszerűen nincs oda vezető járat, rés meg semmi sem. A kipufogó oldali himba tengelyhez csak a rögzítő csavarok mellett tud felkúszni, de az meg gyárilag el volt zárva az olajjáratoktól. Kijavítottam, de remélem nem csináltam hülyeséget.
Egyébként elég jól megy a verda, nagyon jól gyorsul, de azért jó lenne összehasonlítani a járását és a hangját egy másik 400-as mocival. Alapjáraton puha, lágy hangja van, egyenletes alapjárattal. Amikor 60fölé gyorsulok, keményebb lesz a hangja. Másnál is így van? Előre is köszi!
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #21481 üzenetére
Nekem is hasonlo a meglatasom. Ha eddig elegtelen lett volna az olajozas, par 100km utan kukara ment volna a himba, raadasul bemelegedve csunya hangja lett volna(sajnos tapasztalat).
Megneztem manualban, bar nem bizok benne, mert sokszor koszono viszonyban nincs a valosaggal.
Mindenesetre az olajkornel 2 felmeno olajozasi jarat van, az egyik a vezermutengelyen keresztuli keneseert felelos, a masik pedig a himbasorert. Nem pont ilyen elrendezesben van a metszeten, de kb ugy lehet ahogy mondod.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21487 üzenetére
A himbákhoz a himbasort rögzítő egyik csavar mellett megy fel az olaj. Onnan bemegy a lyukas himbatengelybe, aminek az oldalán (palástján) kis furatok vannak és onnan keni himbatengelyt és a himbát.
Részletesebb manual-om nincsen sajnos, csak amit ti is ajánlottatok.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21555 üzenetére
Van változás!
Beszéltem egy szerelővel, aki felállított egy szerinte lehetséges hibalistát.
Valószinüség szerint:
- gyújtótrafó
- gyújtástekercs a generátorban, jeladó
- valamelyik szenzor letilt. nem biztos, hogy ad hibaüzenetet (pl olajnyomás vagy hőszenzor)
- cdi
- generátor egyéb része elfáradt és belső zárlattal terheli a rendszert.
- szelephimbák extrém kopása.Na, én kiszedtem a másik robogóból a 12 voltos trafót és átraktam. Egyből megváltozott a járása és a hangja is. Sokkal jobban vette a fordulatot, hamar kipörgött 4000 fölé, de aztán..... kiírta hogy olajnyomás és letiltott.
Na ehhez mit szóltok?
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21598 üzenetére
Sikerült megmozdítani a szelepet. Óvatosan kocogtattam fél percig. Most mozog előre-hátra, nyomja a rugó, elég bika, de kijönni nem akar. A furat legelején megszorul.... még gondolkodok rajta... kifúrni csak végső esetben akarom. Mágnes nem hozta ki.
A jobbos dekni leszedése után láttam, hogy az új olaj sok mocskot előhozott a gépből, az új olajszűrő is KO lett. Kitörölgettem és bevilágítottam mindenhová, szerintem amit látok tiszta.
Szerintetek érdemes vagy lehet egyáltalán mosóolajjal járatni, kiöblíteni, mielőtt az új drága olajat beletöltöm?
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #21621 üzenetére
125-150 meg csak csak ugyan az.
Azok Yamaha blokkok, ugyanaz, mint a Majesty-ben.De a 400al mar nem egyezik.
Nem bizony, hiába hiszik azt egyesek, hogy Majesty 400:
nem. Ha már valami, akkor Burgman 400, de nem 1:1-ben.
Ennek van előnye, és hátránya is. Előnye, hogy erősebb...
Hátránya meg minden más... De főleg a ritkasága.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21627 üzenetére
Hi!
A hajtókar kotyog a főtengelyen. Még nem nyomtuk szét, sőt még ki sem vettem, mert nem tudom a hajtás oldali anyát fellazítani. Ma este megpróbálok kölcsön kérni egy nyomaték csavarozót, állítólag az kell hozzá.
Utána megtudjuk melyik része kopott el.. elvileg tűgörgős csapágy van benne és annak a fészke mehetett ki. Szerintem is lehet javítani, legalábbis nagyon remélem, mert se hajtókart, se főtengelyt nem lehet már rendelni a madisonhoz.Kéne egy jó állapotú használt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudományos Pandémia Klub
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Windows 11
- Aliexpress tapasztalatok
- BestBuy topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Ilyen lesz a harc a The First Descendantban
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen