-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
A mellkaspántos felvételen már kicsit jobban látom, mi, mennyi, miért.
0,30 s: nyélgázas indulási szándék -> fogásváltás a gázmarkolaton!
0,90 s: csőgáz állás, a motor már kezd is felpörögni: 2400, kuplung nyit
1,30 s: 4000 rpm, ezen a fordulaton csúsztatja elvileg a kuplungot a gép
2,00 s: valóban tartja a 4000 rpm-et, "haladunk": km óra hirtelen (!) indul
2,17 s: "10 km/h"
2,72 s: "20 km/h"
3,44 s: "30 km/h"
4,22 s: "40 km/h"
5,17 s: "50 km/h"
6,20 s: "60 km/h" (ha az átfogást nem számoljuk, 5,8-5,9s körül: "0-60")
Viszont a sebességmérő ~4%-ot csal a valós sebességhez képest.
Továbbá a teszt nem teljesen sík úton történt, enyhe lejtőn indult - eddig!
7,57 s: "70 km/h"
9,57 s: "80 km/h" (itt játszik, hogy ez nem valós, ill. picit emelkedik már)
10,9 s: "84 km/h" (korábbról GPS alapon IS ismert ~11 másodperc kijön)
13,6 s: "90 km/h" (és innen már nagyon lassú... 95 körül van a dombtető)
19,7 s: "100 km/h" innen pici lejtő kezdődik: valós 100 már mindjárt, LOL!
~24 s: "104 km/h" De nagyon itt a vége a Dr. Pulley görgőkkel (8000 rpm).Keréknyomást már rég meg akartam nézni! Megtaláltam ezt a HSZ-t.
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #7204 üzenetére
Ott van
A hondát teszteltem érzetre az utcába. 0-60-ig szerintem veri az Apriliát de onnan már mindegy mert esélytelen az 500-al szemben.
De majd az új lánccal és kuplung rugókkal kiderül hogyan megy. Március végére remélem kész leszek vele. Új égők, intézve, ma megyek teleszkópot és olcsóbb dobozt nézni.
Aztán blokk kiszed és lánc beazonosítás, és mehet össze. Utána műszaki, és honosítás. ÉS GOOOO -
csongi
Topikgazda
válasz Hauptmann #7206 üzenetére
Igen nem az, de nekem igy motorzhatobb volt a lassu korforgalmaknal, nem kellett tartani a tul hirtelen gyorsitastol. Nekem igy a kigyorsitas egyenletesebb, viszont nincs kirobbano gyorsulas.
A kisvcsovet nem tudom, megnezem milehet az
Mosqi: Tulsokat nem modositottam, + 2gramos a gorgo ha jol emlekszem, es a hezgalot vettem ki a tarcsa kozul. A kulung ferodolozasnal vastagabb lett picit mint a gyari, ezert hamarabb nyithat, igy alacsonyabb fordulaton mar megindult. Lehet a kovetkezo szij cserenel egy kulung rugo csere megejheto. Aahogy volvastam a forumon volt aki 18k ment egy szijjal. Egy biztos, hosszu tavokon hasznalva szerintem sem lehetetlen, amit levettem regi szijat csak azert kellett cserelnem mert a szelessege limithez ert, de ezen kivul semmi mas. Az en motorozasi stilusomban meg 6k elment volna
Es a gyorsulasi erzetbe benne volt az is, hogy a kicsin nincs plexi Nah ez sokat jelent. -
-Mosquito-
őstag
válasz Hauptmann #7212 üzenetére
Gyári varió: 6 görgős ~28-29g , Malossi variónál a hozzá kapható görgő 20-21g
Gyári varió: 8 görgős ~20-21g , Malossi variónál 15-16gSzeretnél dinamikusabban gyorsulni/közlekedni akkor a gyári súlyhoz képest - 2g-os görgőket tegyél be.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #7213 üzenetére
Most egyelőre nem bántom a görgőket, majd szíjcserekor.
Ha a hézagolót visszarakom, akkor azzal rontok a helyzeten? Alapállásban mélyebre kerül a szíj a tárcsában, kisebb lesz az indulóáttétel, ha jól sejtem.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Szopóroller 1. A héten elhoztam a Habanát. Tegnap természetesen megállt a Szentendrei elején, most is ott van az Agip kútnál. A remek kínai vadonatúj benzinpumpa szart be valószínűleg. Szerezhetek most trélert. Most két hét alatt 60-at költöttem rá, új kupplung, variátor, benzinpumpa. Nagyon érik a gyufa és a Duna.
Szopóroller 2. Most kijöttem Érdre az Atlantic-kal. Megállok a havernál, leállítom a motort, oldalsztender ki. Kapu kinyit, hogy beálljak a kertbe, felülök, oldalsztender vissza, gyújtás ráad. A műszerfal teljes kussban, nincs feszültség. Fasza, betoltuk a kertbe. Csavarhúzó elő, akkumulátor fedél le. Valamelyik csatlakozó kh-s lesz ott, mert mozgatásra visszajött a feszültség. A műszerfal meg U60-as hibakódot írt ki, miután ráadtam a gyújtást.
-
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #7219 üzenetére
A neten amúgy fent vannak valahol a hibakódok? Azt írtam, hogy az akku környékén lesz valami kh, mert kivettem az akkut, megmozgattam, azóta jó. Olyan szinten ment el az áram, hogy a sisaktartó világítás sem égett.
A hézagoláson agyalok. Ugye az a lényeg, hogy induláskor a variátorban a szíj a meghajtó tengelyhez legyen minél közelebb. Ha van egy bizonyos méretű szíjunk, és beletesszük a hézagolót, akkor a variátor tárcsák közötti távolság nő, a szíj még közelebb kerül a tengelyhez. Lehet, hogy csongi azért vettek ki az alátétet, mert a tengelyen feküdt a szíj, de majd megmondja az okát.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Hauptmann #7220 üzenetére
Tévedés: a variótárcsák közötti hézagoló végáttételnél játszik csőgázon.
Az induláshoz nincs köze, csak ha csongi máshova pakolta át, akkor...Szerk: először én is félreértettem a szerepét, de runner felhomályosított!
Azóta Hitler is tudja, hogy extra kiemeléssel csökkentette a fogyasztást.
Mellékhatása volt persze, hogy végsebességen beleért a szíj a deklibe...
Persze Husziék "kiruccanása" után nem sokat kellett várni a nagy bajra:
a kevlárszíj 6000 km után feladta + a szabadonfutót "szétverte" közben.[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #7221 üzenetére
Na, most már kezdem nem érteni az egészet. Ha bent van a hézagoló alátét, akkor a két tárcsa messzebb van egymástól, ami azt jelenti, hogy induláskor a szíj közelebb van a hajtótengelyhez, tehát az induló áttétel nagyobb lesz, jobban fog gyorsulni induláskor. Nyélgázon meg nem fog annyira kimenni a külső kerületre a szíj, mint hézagoló nélkül, nem?
Ha beleért a szíj a házba, akkor hézagoló nem volt, ha jól gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Itt van két jó kép a variátorról.
Alacsony fordulatszám esetén.
Magas fordulatszám esetén.
A képen nincs hézagoló ugyan, magas fordulatszámnál nem engedi teljesen összeérni a tárcsafeleket, így a szíj nem fog annyira kimenni a tárcsák széléig.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Hauptmann #7220 üzenetére
Nem hiszem,nálunk is és más Aprilia fórum van fent ez a hibakód. Kábeleket,biztiket,csatikat érdemes megnézni.
Ha a gyári áttételt variálod pl több a hézagoló teszel akkor beljebb kerül a szíj, jobb gyorsulás-kisebb végsebesség. Ha csökkented a hézagolót akkor nagyobb végsebesség lesz,mert közelebb kerül a két tárcsa jobban kifut a szíj.Itt vigyázni kell nehogy a hajtás ház deklijébe beleérjen. Lehet még a görgővel,kuplunggal,kontraszt rugóval is játszani.
#7224.
NEM jó az elgondolásod. Ha megnézed a gyári hézagolóval akkor látni fogod a variátoron,hogy a tengelytől kb 2-3cm-től indul a játék és a variátor tetején kb 5-8mm beljebb fut csak ki a szíj.
Módosítod 1. úgy,hogy több hézagoló. Akkor beljebb kerül a szíj és nem fog kifutni a szélére mint a gyári hézagoló állásnál.
2. Kevesebb hézagoló,feljebb indul a szíj és ki is futhat a varió széléig. Itt nagyon el kell találni a hézagolást mert beleérhet a házba a szíj.
3. Nincs hézagolás. Ne próbáld ki. A variátor összeér és szíj kifut teljesen.[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Hauptmann #7223 üzenetére
Mosqito leirta, az attetel lenyeget. A hezagolo a tarcsa perselyes tengely vegen van. Vagyis a kulso oldali fix tarcsa tavolsagat tudod novelni vagy csokkenteni a belso mozog tarcsahoz. Minel kisebb az alap helyzetben a tavolsag a veg sebsebesseg no, de vigyazni kell hogy a tacsabol ne fusson ki a szij. Ennek az elonye az, hogy tartos 100 as utazonal kisebb a motor fordulat, jobb a fogyasztas. Viszont kicsivel lassabban gyorsul.
Akkumlatoros. Lehet felre ertettem , de ne oldaltamasszal meg veszleallitoval allitsd le a motort. A gyujtas kapcsolo erre van kitalalva.Az akksi mellett talasz ket biztositekot. Azokat huzd le majd vissza. Nincs bizti hazban azt az elozo tulaj elintezte
A fekete kis gombbal bal kez felol tudod valtani a copmouter menujet. Egyik menu a toltes jelzo. Ha 14, 2 fole nem megy, akkor az akksi melleti bizti es ablampa alatti csokit fujd be wd 40el es egy evig megint nincs gond. Ez 2db feher csati. A csatlakozok le vannak forrasztva, az erintkezo feluletnel lehet oxidacio, ami jelentkezik a toltes meronel. Ha nincs oxidacios gond, 0,2 V pontossagon belul mer.[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Nem az oldalsztenderrel, meg a vészleállítóval állítom le a motort, hanem mindig a kulccsal.
A töltést már akartam kérdezni, 14 Volt feletti értéket még nem láttam, alapjáraton meg néha leesik 11,8-11,9 Voltra. Mivel már cseréltél feszültség szabályzót, így arra nem is gyanakodtam. Mintha két biztosíték lenne az akkumulátornál, de majd holnap megreszelem a biztosíték érintkezőket, meg befújok a foglalatba és a csatlakozókba WD40-nel.
-
csongi
Topikgazda
válasz Hauptmann #7227 üzenetére
Alapjaraton nem lesz tobb toltes vilagitassal . Gyari ertek 5000rpm 13.5-14,5V. Egy kis fordulat es meg is van
3500 felett tolt 14V al siman. Most 14,6V ot tud a feszab kb de a feszultseg vesztasegek miatt sosem lesz annyi a muszerfalon. Akksin merve meg van. Muszerfalon, 14,2- 14,3 korul szokott lenni vilagitassal.A refi megeszi rendesen, de akkor is meg marad 13,8 muszerfelon, Az akksin 14 V -
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #7225 üzenetére
Ezt mondom én is, hogy ha van hézagoló, akkor nem fog kimenni a szíj annyira a tárcsa széléig, mert a hézagoló miatt nem tud annyira közel kerülni egymáshoz a két variátortárcsa.
Csongi azt mondta reggel, hogy most nincs hézagoló a két tárcsa között, biztos a nehezebb görgők miatt nem tud teljesen összezárni a vario.
De most csak az elméleten agyalok, nem fogok a váltóhoz hozzányúlni.
-
csongi
Topikgazda
Szerintetek, hol a tökömbe lehet venni, Olajszivattyúhoz láncot?
-
üszök
őstag
-
DigitXT
nagyúr
Pedig DID lesz az...
-
csongi
Topikgazda
Köszönöm nektek
-
csongi
Topikgazda
Itthonról csak a vezérmű lánc rendelhető.
Nincs valakinek kinti oldalon regisztrációja? Nincs kedvem regisztrálni sehol, egy lánc miatt -
szmissz
senior tag
Üdv!
(visszatalálós komment)
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
-Mosquito-
őstag
Első blikre azt hittem valami porszívó ügynök demója.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz -Mosquito- #7245 üzenetére
Felerősítjük (kábelkötegelővel) hátra a szőnyeget, hazáig szép tiszta lesz.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Something_ #7247 üzenetére
Á, ennyit bírnia kell... Főtengelyszimeringet kicseréltem, friss olaj van benne:
Az lett volna a meredek, ha alattad megáll ősszel, az olaj elfolyásának okán. -
Something_
őstag
válasz DigitXT #7248 üzenetére
Szerintem már most 3x annyit mentél vele, míg én tavaly, habár asszem csak pár hónapot volt nálam. Májustól ameddig meg nem vetted.
Érdekes, hogy én nem emlékszem, hogy lett volna olajfogyás. Meg kifizettem egy rakat pénzt valami tömítésre, már nem emlékszem, hogy mit csinált, de volt vagy 60-80e. Topikba le is írtam, vissza tudom keresni, habár a maja már a múlt, az RR a jövő Úgy néz ki, hozom haza kedden, ha barátom nem offolja le az utat. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #7249 üzenetére
Hengerfej-tömítés. Nem volt olcsó!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest