- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #4396 üzenetére
Mindenképp... Ha belefutnék 400-as Madison blokkba, tudni fogsz róla.
Megtaláltam Maja pótkulcsát én voltam a hülye, a táskámban volt. Most rendezem a tankolási adatokat. BTW nem tudod, hogy mikor tankoltam/tál 52219 és 51785 közt? Vicces az a 2,23-as fogyi, de nem találok semmi adatot, már a privátokat is böngészem egy ideje.
Csongi: Majára is vár egy hasonló művelet. De akkor már ott is borul a blokk... Ha már szétszedi valaki, akkor mindent cserél.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
-
Hauptmann
addikt
Na, megvan a mai nappal a korlátlan A, mostantól élesedik a motornézés.
-
DigitXT
félisten
Még hogy a Yamaha drága: 400-as Majába $20 alatt kapható ORIGI vezérműlánc.
(Mondjuk ahogy nézem DOHC motor, tényleg nincs köze a Madisonhoz - SOHC.) -
huszi.gyb
senior tag
Mai feladvány: Napok óta tesztelem Maját, új gumi, kerékcsapágy, kormánycsapágy. Elengedett kormánynál rázta jobbra-balra. Sokkal jobb lett, sima úton már nem csinálja. De ha rámagyek a legkisebb úthobára is, újra elkezdi rázni... A teleszkóp jónak tűnik, nem lóg, nincs holtjátéka előre-hátra. Valakinek ötlete?
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4414 üzenetére
Azt nem mondtam, hogy teljesen "normális", de létező (veszélyes) jelenség!
Normál esetben, amikor ugye 2 kézzel fogod a kormányt Te magad vagy egy
bio-kormánylengéscsillapító. A gond ott kezdődik, amikor a szitálás erősebb,
és nem tudsz rá normális szabályozási választ adni: bringánál is előfordulhat.Amúgy gondolom a Twist of The Wrist-et már láttad, abban is magyarázzák...
(Ha jól emlékszem. Belenéztem, de hirtelen nem találtam, de mintha. Talán.)Szerk: Moszkítónak is igaza van, mivel a doboz is viszi hátra a súlypontot.
Pl. Madison esetében egész extrém módra: középsztenderre állítva hajlamos
az első kerekét levegőbe emelni, ha bent van a dobozban a sisak. Oké, hogy
középre van rakva a sztender / egyensúlyban van, de doboz nélkül előre dől...Ezért is szereltem télen úgy, hogy a dobozt konzolostul levettem, mert így az
alátámasztásnak nem nagyon kellett dolgoznia, csak biztonsági szempontból
volt alatta. Főleg, hogy a kipu is is lekerült meg a kerék is, utána már nagyon,
de nagyon erőlködni kellett volna, hogy hátra lökjem, az egyensúlyi helyzetből.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #4415 üzenetére
Normális = nem hiba okozta jelenség. Mióta az új gumik fent vannak, Kevésbé razza, ha csak lágyan ráteszem a kezem (vagy 1-2 ujjam) akkor már nem jelentkezik. A teleszkóp állítás még egy próbát megér, de már így sem mondható balesetveszélyesnek. Az első gumi furcsa kopása miatt gondolkodtam, hogy mi lehet az oka.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4416 üzenetére
Balesetveszélyesnek egy 15 lovas gépen én semmiképp nem mondanám.
Nem kell 70-80-nál elengedni a kormányt, ez tiszta sor: AZ balesetveszélyes!
Lehet még játszani a kormányvégsúllyal is, az is ezért van fent (nem dísznek).Teszem hozzá, hogy anno sokáig jártam súly nélkül, mert úgy azt a pár centit
megnyertem az autók közt való szlalomozásnál: semmi bajom nem volt belőle. -
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #4417 üzenetére
Az átlag motoros boltban nem nagy összegekért kapható, gyakorlatilag jelentéktelen tömegű (alumínium kormányvégsúly ) egyébként tényleg ér valamit?
(#4420) longwild: ezt a csótányom is produkálta a nyáron Erdélyben, ekkor tettem le róla végleg, hogy kézből, menet közben kattogtassak a fotómasinával. Bef*sta, nem kicsit, hanem nagyon. Főleg ugye, hogy az ember olyankor nem is előre néz, hanem a fotomasina kijelzőjére. Szerencsére mázlim volt, nem történt semmi egy kis gyors ijedségen kívül.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4419 üzenetére
Madisonon dög nehéz, szerintem acél: nem sok darálódott le belőle a
csúszáskor sem, de majd megmérem. Vannak persze dísz elemek is.Maján annyira nem nehéz, azt inkább mondanám alunak. Ér-e vmit?
Ki kell próbálni. Nekem jó volt nélküle is. Bár amikor eldőlt a ház előtt,
nos nem volt olyan mókás a kormánycsőből kiszedegetni a fűszálakat
ill. föld darabokat... amik nem mentek volna bele, ha benne a a súly.Ui: van aki indexet rak bele, az "menő", sz'al lehet használni kreatívan.
huszi.gyb: A kép óta sokat változott
Nálam annyira nem. Lejött a matrica, felment a konzol, és cserés volt
az index búra: az ülés színének változása (előnyére), a te érdemed.
Bár most kapásból felsoroltam három dolgot - de annyira nem sok az!AndrewTdi: motorozol te rendesen? Mintha megártott volna, hogy nem.
(Ezt az "Iszol te rendesen?" analógiájára, de meg kellett kérdeznem.)[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
vedd le a kormányt. nem fog rázni.
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4424 üzenetére
Hát, ez ilyen bicikli. De miért érdekel? Amikor fotózni akartál menet közben?
Nos, az amúgy sem volt túl jó ötlet. Persze, hogy beszitált. (Még ha esetleg
valamit segítene is ezen, akkor sem lenne jó ötlet elengedett kormánnyal, és
nem az útra figyelve motorozni. Akkor már inkább fejkamera, de az meg ölég
gyatra képeket produkál, és a nagylátószögű videóból se vágható jó tájkép...)Btw. ha már OFF-olok is fotós témában (baráti topikba, belefér), akkor egy
Panasonic FZ200-ról milyen véleménnyel lennél? Jó gép fotózni is? Bár főleg
videóra használnám, de tetszik a 24x-es zoom mellé rakott fényerős optika...
Már amennyire ekkora szenzorméretben beszélhetünk ilyesmiről: nem DSLR. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #4425 üzenetére
Nem tudom, mert nem ismerem. 8 évig DSLR-eztem, egy éve meg egy kicsi, de APS-C érzékelős Sony MILC-em van 3x-os optikai zoomal (16-50) + egy fix, fényerős 50-es üveggel (portréra, közgyűrűvel makróra). Videózni meg soha életemben nem videóztam sem videokamerával, sem fényképezőgéppel, sem pedig telefonnal.
Ezzel (a Sony-val) nem gond elmenni motorozni, az egész "szett-táska" a nyakamban lóghat végig. Néha a teleobjektív hiányzik ugyan, de ha motorozgat az ember, akkor úgyis főleg tájképeket, városfotókat lő, oda meg teljesen elég.
Egyébként onnan jött az ötlet, hogy egyik motoros topictársunk nagyon jó képeket készített Erdélyben motorról, csak annyi volt a trükkje, hogy az utasa (felesége) kezében volt a masina. Úgy könnyű!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #4428 üzenetére
Belépő szintű DSLR-utánzat. Nem az, mert nem optikai a keresője, hanem elektronikus (EVF). Gyakorlatilag a DSLR és a MILC kategória összes hátrányát egyesíti magában. A hozzá járó alapobjektívek (stabi nélküli 18-55 és 55-200 meg egyenesen sz*rok).
Ha még nem vetted meg, akkor szerintem ne ezt válaszd, de erre van nagyon jól működő topic itt a PH-n, nagyon jó első hozzászólással / téma összefoglalóval és tényleg hozzáértő topiclakókkal.!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz longwild #4420 üzenetére
Úgy nem para, ha tudom, hogy miért van... Ha rendben van a futómű, 0 kezezve rázhat úgy, ahogy akar, nem érdekel. Viszont ha egy kézzel fogom, már nem ráz, tehát bőven elég...
DigitXT: Hát... Igen, azért nálam is változott már... Meg most a gumik is újak, szép feketék,
az elsőben 1,8Bar nyomással.Most voltam tankolni... Statisztika: 206km össz. 50km túra (dobogókő, 50km városi langsam használat, 100km városi, normál használat, hidegen nem húzva, amúgy azért gyorsulgatva, több rövid távval (3-5km))
Fogyasztás: 4,7L (OMV Maxxmotion95-ből...)
max>min olajból.. Kicsit sok(k).Mondjuk felfigyeltem rá, hogy amikor még nem melegszik be teljesen Lada szaga lesz a motornak (mintha túlszívná magát)... Úgy nézem lassan érik az a szívató csere a motorgenerál mellé.
+1: Ma már írta a Change Oilt is, jövő hétvégén neki fogok esni.
www.dongosofor.hu
-
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #4429 üzenetére
Most irigykedsz mi?
Igen a feleségem fotózgatott hátulról. Egyébként nem kell a kanyarban velem dőlnie és nem is szokott. Simán csak hátradől a háttámlára és egyenesen ülve nézeget, fotózgat. Elég ha én gépészkedek, inkább nem kell segítség mert amikor segíteni akart majdnem perec lett a vége, azóta megbeszéltük, hogy inkább ne csináljon semmit, így jobb neki is meg nekem is.A kormányvégsúlyt meg nem viccből rakják rá a gyárban, még a súlya sem mindegy az sem jó ha könnyű az se ha nehezebb a gyárinál. Többek közt pont a beremegés ellen is van kitalálva. Az enyém pl. rohadt nehéz. Nem magamtól vagyok ilyen okos, a szerelőm mondta még régebben, meg azt is, hogy a külseje alumínium de belül a megfelelő súlyú ólom van.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4433 üzenetére
Akkor ez a szívató: magától nem nő meg az alapjárat! Azért nem akar menni a pirosnál, mert a kuplung elég magas fordulatszámon nyit (mondta is Gergő, hogy tuning kuplung, pedig nem az!), talán 4000 körül, de erre most fejből már nem esküszöm meg. Ha küldesz egy videófelvételt az alapjáratról, megmondom a fordulatszámot. (A proggit még mindig nem írtam rá, de a hangból "kiszámolom" neked pikk-pakk.)
Ígértem (rég) a CSV-t is az
elmúltnyócévelmúlt 4 évről. Most épp egy Excelt gyüszmékelek belőle, mert azt akarom megtudni, hogy mikor volt ilyen magas a fogyasztás bármikor is. (SpeedoHealer + Multivar + tél kombóval volt, 2012-2013 telén "5L", de pont baromi ritka tankolásokkal: akár még párologhatott is közben a benya...) Viszont érdekes, mert alattad MINDIG is többet fogyasztott, mint alattam, pedig könnyebb vagy. Tudom, megbeszéltük, hogy részben a kétszemélyezés, részben az újdonság varázsa, és a sok nyelezés...Lényeg a lényeg, hogy most ezen dolgoztam, de sajna még nincs kész, úgyhogy egyelőre csak annyi, hogy 4,7-eket alattam a SpeedoHealer + Multivar hozott ki, de ugye azt tudjuk, hogy olyankor 15% el volt csalva, tehát az is 4,1L alatt marad valósban: ez nem normális fogyi. Pont.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz polimorf #4434 üzenetére
Félreértettél. Ha a háttámlához képest egyenesen ül, akkor dől a motorral,
tehát veled dől. (Jó, hogy nem ül ki mindjárt veled együtt, térdet kirakni.)
Ellenben ha fotózni akar, és kanyarban egyenesen, azaz függőlegesen (!!!)
akar ülni, akkor hozzád képest "kifelé" kompenzálna, ami veszélyes lenne.
De mivel nem teszi, az tök jó! (Csak azt mondtam, hogy nem veszélytelen:
ha már két kézzel a fotómasinát babrálja, akkor pl. nem is kapaszkodik na.
Egyetértünk, hogy ne segítsen, viszont nem is szabad ellensúlyoznia sem,
tehát vagy mereven kapaszkodik, vagy beléd kapaszkodik, mint vezetőbe...
Ha egyiket sem csinálja, akkor "lengedezhet" hátul, ami a legveszélyesebb.
Mondjuk nem voltam utas-Safety tréningen, ezt csak elméletben mondom.) -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #4434 üzenetére
Irigykedek hát! Egyetlen képet lőttem a motorról mielőtt majd' kitörtem a nyakamat, az is bemozdult!
Ezért vannak csak "sétálgatós" képeim, motor nélkül.Utólagos kormányvégsúlyra gondoltam, az én gépemen gyárilag semmilyen nincs. Hátha "stabilabb" volna.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #4437 üzenetére
Nem tudom elképzelni, hogy gyárilag kormányvégsúly nélkül jött volna ki a gyárból. Legalábbis én még olyan gépet nem láttam. Bár nálad még a lehetetlen is megtörténhet
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #4435 üzenetére
Hát... Ja, érdekes, de nem normális.
Többet evett. De most nem is mentem 2 személlyel, volt benne túra is... Így már nem normális. Megint nem az a pár dl, de 4,3 már ráfogható lenne a csuklómra... De vicces, hogy pont most gondoltam rá, hogy csinálok egy laza, jó fogyasztást... Szóval még nem is nyeleztem annyit, mint máskor. Hidegen meg amúgy sem nyelezem, és sok volt a rövid út. (jó akkor meg a szívató még megy...)www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #4440 üzenetére
Rövid utakkal oké lenne nagyjából. De 1/4-e túra volt. Így meg a városi fogyasztás 5L körül alakul. Annyira még hideg sincs. Meg fülre az alapjárat magas, ma hazamegyek, de vasárnap/hétfőn csinálok videót.
Szerintem kb semmit, tesztelem, vagy jó, vagy csere. És szerintem inkább utóbbi
www.dongosofor.hu
-
AndrewTdi
addikt
Azt kiszámoltátok már, hogy amiket ráköltötök azért, hogy fél literrel kevesebbet egyen 100on, megéri-e? Úgyértem hény km alatt jön vissza?
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #4442 üzenetére
Félreértetted szvsz. Nem a fél lityi a baj. A rossz szívató,
a magasabb alapjárat. (A fogyasztásnövekedés okozat.)Egyébként nem költött rá huszi "emiatt". Még. A szívatót
meg meg kell csinálni, mert nem tesz jót a motornak...Gondolom nem állítod, a gumikat fogyasztáscsökkentés
céljából vásárolta. (Mégha volt is ilyen "mellékhatásuk".) -
huszi.gyb
senior tag
válasz AndrewTdi #4442 üzenetére
Nem az a bajom, hogy 4,2 helyett 5L/4,7-et eszik... Hanem az, hogy amikor megette az 5L-t elkezdtem nyomozni>> lapos gumi. Az a pár dl csak egy dolog, viszont meghalni nem terveztem úgy, hogy 0,5Barral csapassak. Ezért jött az új gumi. Utána volt egy városi 4,3-as fogyasztás.
Most vegyesben 4,7... Tehát megint valami nincs rendben (valószínűleg a szívató). Ezt rendbe akarom tetetni. Érdekes, hogy melegen csak gázzal indul a motor, pirosnál állva húzok egy kis gázt és elengedem, leesik a fordulat (néha le is áll)... Szóval több probléma is van, ami szerintem erre vezethető vissza. Használható így is a motor, de ha megcsináltatom akkor lesz normális. (Plusz hozadéka, hogy valószínűleg ~0,5L benzinnel kevesebbet eszik). Egyébként a szívató 7000km-en térülne meg 0,5L-rel számolva. Max 2 szezon.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #4362 üzenetére
Átraktak B4-be. Így most -1.2K a KGFB és -0.36 "baleseti adó".
Kérdés, hogy most mi lesz. Befizettem már rég a B1-es sarcot:
~1.5K elvileg visszajár, de lehet, hogy csak jövőre. Franc tudja.
Amúgy nem B5 járt volna? (Az évforduló előtt eladtam a Maját,
ha akkor rögtön átraknak B4-be A0 helyett, már a B5 jön nem?)Mindegy. Katyvasz az egész! Főleg ezzel a *** baleseti adóval.
Mertugyebár kitájékoztatnak, hogy 4,7 lesznem a fogyi: +30%! -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4446 üzenetére
Pénzbeszedés, most éppen ilyen jogcímen. Ez van. Legmagasabb ÁFA,
legmagasabb jövedéki adó az üzemanyagon... Tündérmese ez az egész!ON: fogaskerék teljesen jó a másik oldalon. A vezérlés biztosan volt már
cserélve, mert már az erősített barna láncvezető van benne. A lánc FOS!
Lánckerekek ránézésre rendben vannak, szóval azt nem cserél(te)tem.Tömítéskészlet, lánc, olaj, stb. Megrendelem. Októberre talán meg is jön.
Ui: komolyan úgy néz ki, mintha így gyártották volna a fogaskereket, nem
lehet látni semmit, amibe beleérhetett volna, hogy úgy megkopjon, kérdés
viszont, hogy akkor pontosan miből származik a fémreszelék, de ez van...
Szóval AndrewTdi-nek jövök egy sörrel, hogy csak le kell esztergálni, LOL! -
Grillo
senior tag
Na, elvileg nekem is meglesz hétfőre (keddre) a gép. Végül a láncfeszítőt kellett átalakítani mechanikusra,de a lánc még elvan egy évadnyit, persze kérdés, mennyi lesz az évad, de olyan 5 ezret mindenképp elmegy.
Karbi pucolás, kell egy szíj meg görgők.És meg lett mondva, hogy vegyek valami váltósat majd, ott nincs ennyi szopó, mint ezekkel. És elnézve a topikos helyzetet, azért van benne igazság (nem az újan vett példányokról beszélgettünk, hanem a 20-30k feletti, 10 év körüliekről).
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Vezetékes FEJhallgatók
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- EAFC 24
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest